هرآنچه باید از بازی FIFA 19 بدانید

هرآنچه باید از بازی FIFA 19 بدانید

تیم Pspro تیم Pspro
5 سال و 6 ماه و 28 روز پیش

بازی FIFA 19 به‌تازگی منتشر شده است. شاید واقعاً نیاز نباشد تا دیگر سری FIFA را به شما معرفی کنیم. یک تجربه و حس خاص از فوتبال، همراه با ویژگی‌های خاص و گیم‌پلی خاص و البته یک نگاه خاص به لیگ‌های معتبر دنیا، مانند لیگ انگلستان! در نقاط دیگر اما، باز هم یک تجربه لذت‌بخش و تکرار ناشدنی را احساس میکنیم. اما همانطور که چند لحظه پیش گفتیم، تقریباً چیزی نیست که طرفداران فوتبال و بازیهای ویدیویی درباره این بازی ندانند. صادقانه، در این چندسال اخیر، این اسم شدیداً قوی‌تر از قبل شده و البته طرفداران بسیاری در همه‌جای دنیا به‌دست آورده است. پیشرفتی بی‌سابقه که همیشه قرار نیست اتفاق بیافتد. طبق رسم هرساله اما، امسال هم شاهد عرضه نسخه جدیدی از این مجموعه هستیم. 




خیلی خب، از همین الان خیلی راحت باید گفت که درست مثل سال پیش، قرار نیست تغییر اساسی در گیم‌پلی بازی ببینیم. به بیانی دیگر، این عنوان قرار نیست مسیری که کل سری اکنون در پیش گرفته را تغییر بدهد. اما در کل، اگر دقیق نگاه کنیم، مثل همیشه بهبودهای جالبی در بافت کلی نمایان می‌شوند که مطمئناً رفته رفته در طول مدت زمانی که بازی را تجربه می‌کنید خودی نشان خواهند داد. اما همان‌طور که شاید شما حس کرده باشید به نظر می‌رسد امسال شاهد تغییرات جذابتری نسبت به سال گذشته هستیم. به‌نظر می‌رسد که سازندگان، بازهم چشمانشان را به بالاتر دوختند و سعی در ارائه یک تجربه بهتر دارند. نخستین و شاید حتی جذاب‌ترین موردی که شاید باید برایتان نام برد، اضافه شدن لیگ قهرمانان اروپا به بازی است. لیگ قهرمانانی که سال‌های سال در اختیار سری PES بود و اکنون پایش به FIFA باز شده است. صرف‌نظر از همه چیز، جای خالی این‌چنین رقابتی در کل سری بسیار احساس می‌شد و نمی‌شد که آن را نادیده گرفت. همچنین، شاهد حضور لیگ اروپا نیز هستیم که پشت سر UCL آمده و قرار است بازهم دایره محتویات بازی را بازتر کند. اصولاً، با داشتن اکثر رقابت‌های حرف‌های و لیگهای معتبر، فیفاً حسابی درونمایه قویتری برای خودش ایجاد کرده و البته که باعث شده تا بازیکن‌ها تجربه طولانی‌تری را برای خودشان رقم بزنند. چراکه به هر حال، لیگ قهرمانان اروپا یکی از پرطرفدارترین و پربیننده‌ترین رقابت‌های فوتبالی است. حتی برای این مسابقات، امسال شاهد دو گزارشگر جدا و عالی هستیم که همه نشان از شبیه‌سازی عالی این مسابقات می‌دهند. درست مثل فضای ورزشگاه‌ها و حال و هوای تماشاگران و بازیکنان که در هر قسمت از بازی به بهترین شکل پیاده‌سازی شده و کمتر ایرادی میتوان به آن گرفت. 

جدای از اضافه شدن مسابقات رسمی، یکی از خلاقیتهای خوبی که سازندگان در بازی FIFA 17  به خرج دادند، اضافه کردن بخش داستانی با نام The Journey بود که مسیر پیشرفت فوتبالیست جوان، الکس هانتر (Alex Hunter) را به روی صفحه نمایش گیمر می‌آورد. اکنون و در بازی FIFA 19، شاهد آخرین بخش ماجرای این ستاره جوان هستیم. جایی که الکس هانتر، به باشگاه رئال مادرید (Real Madrid) پیوسته است و رویاهای خود را جسورانه در یکی از بزرگترین و پرافتخارترین باشگاه‌های تاریخ فوتبال دنبال می‌کند و از آنجا که امسال  لیگ قهرمانان اروپا  نیز به بازی آمده، باید انتظار یک داستان پرهیجان و جذاب را داشته باشیم. همچنین، سازندگان اعلام کردند که در طول بازی، شما توانایی دنبال کردن همزمان داستان دو شخصیت دیگر با نام‌های کیم هانتر (Kim Hunter) و دنی ویلیامز ( Danny Williams) را دارید که در نوع خود قدمی دیگر برای بهبود این تجربه است! به طوری که در طول بازی، می‌توانید بین این سه شخصیت جابه‌جا شوید و داستان هر کدام را به شیوه خود دنبال کنید. اضافه بر این، بخش کوتاهی از ماجرا، به دوران حرفه‌ای پدربزرگ الکس مربوط است که در آنجا، باید شاهد رقابت‌های کلاسیک و دوره قدیمی فوتبال انگلستان باشیم! 




در سال‌های گذشته شاهد تغییرات اندکی در بخش Career Mode بودیم و باید دید امسال EA Sports چه نقشههایی برای این بخش کشیده است. با توجه به اضافه شدن لیگ قهرمانان اروپا، انتظار میرود که هیجان بسیار بالایی در Career Mode تجربه کنیم، اما سوال اصلی اینجاست که آیا بخش‌های جدیدی برای Career Mode درنظر گرفته شده است یا خیر؟ آیا سیستم نقل و انتقالات مثل FIFA 18 خواهد بود یا در صورت عدم تغییر ایرادهای آن برطرف شده است؟ به‌هرحال Career Mode یکی از بخش‌های اصلی بازی است که امید بسیار زیادی به آن داریم. یک از بخش‌های مهم دیگر بخش Ultimate Team است که طرفداران، هنوز هم می‌توانند با نگاه به آن برای تجربه بازی فیفا ۱۹ هیجان زده باشند. خوشبختانه، به دلایل کاملا واضح، امسال سازندگان برخلاف بخش Career Mode روی آلتیمیت تیم مانور بسیاری دادند و تغییرات اساسی و قابل توجهی نیز در آن ایجاد کردند. برای مثال، رقابت‌های جدیدی با نام Division Rivals در این بخش ایجاد شده که کار گیمرهای تازه‌وارد را راحت‌تر از قبل کرده است. به طوری که شما با انجام چند مسابقه، ابتدا سطح خود را تعیین می‌کنید و سپس برای ماندن در آن جایگاه یا بالاتر رفتن تلاش می‌کنید تا در پایان هفته، براساس عملکردی که داشتید جایزه دریافت کنید. این رقابت‌ها در واقع جایگزین رقابتهای قدیمی Daily Knockout Tournment شده‌اند. علاوه بر این‌ها، با شرکت در Division Rivals  شما می‌توانید خودتان را برای نوع دیگر از مسابقات با نام Weekend League آماده کنید که جوایز بسیار ارزنده‌ای نیز دراختیارتان قرار می‌دهد. 




در حالت Kick Off نیز، حالت‌های جدیدی به بازی اضافه شدند. برای مثال، در یکی از این حالت‌ها خیلی راحت می‌توانید داور را از تمام مسابقه حذف کنید، و با این کار، لحظات مفرح و خنده‌داری برای خود و دوستانتان بسازید. حالا، پس از تمامی این مسائل، باید این نکته را هم بگوییم که اگرچه گیم‌پلی بازی تغییرات خیلی بزرگی نداشته، اما مطمئناً هنگامی که به تجربه بازی بپردازید، آرام آرام یک‌سری از خلاقیت‌ها را احساس خواهید کرد. برای مثال، حالتی جدید برای شوت‌زنی با نام Timed Finishing درنظر گرفته شده که سیستم شوت‌زنی بازی را کمی متفاوت‌تر از همیشه جلوه می‌دهد. با وجود این حالت، وقتی شما کلید شوت را میزنید، برای بار دوم نیز فرصت این را خواهید داشت که در شوت تغییراتی ایجاد کنید و همین اتفاق، باعث می‌شود تا گل شدن این توپ به عوامل زیادی بستگی داشته باشد. طوری که دیگر، گل زدن مثل همیشه راحت نباشد و شوت زدن نیز فقط در یکدفعه زدن یک دکمه خلاصه نشود. اما باید خیلی دقت کنید که چطور از این قابلیت استفاده می‌کنید. چرا که گاهی اشتباهات کوچک باعث میشوند تا شوت شما به کلی خراب بشود.

برنامه‌ریزی و چینش بازیکنان و سیستم بازی نیز بسیار راحتتر از نسخه‌های قبل شده و دیگر نیاز نیست، مثل قبل، بازی را متوقف کنیم. همه این‌ها از طریق یک منوی جدید قابل دسترسی هستند.




 اگر از این همه توضیحات ریز خسته شدید، باید گفت که در بقیه نقاط، بازی FIFA 19 همان فوتبال زیبای همیشگی است! با همان کیفیت همیشگی و تجربه لذت‌بخشی که گاهی ساعت‌ها شما را به خودش مشغول می‌کند تا گذر زمان را متوجه نشوید! تیمهای لایسنس شده، از همیشه بهتر هستند و ورزشگاه‌های معروف نیز هیچ کم و کاستی نسبت به بازیکنان و تیم‌ها ندارد و حتی به تعداد آنها، افزوده شده است. به هر حال، باید تا ششم مهر ماه، منتظر یک دنیا از رقابت‌های حرفه‌ای، در FIFA 19 باشیم. 


برچسب ها: FIFA 19
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.