‌ Amiibo چیست؟

‌ Amiibo چیست؟

امید بصیری امید بصیری
4 سال و 11 ماه و 10 روز پیش

مجسمه‌های Amiibo شامل مجسمه‌های واقعی شرکت نینتندو می‌شوند که این توانایی را دارند که برخی ویژگی‌ها و رازها در بازی‌های مختلف روی پلتفرم‌های بازی مختلف شرکت نینتندو را فعال کنند.

 

جمع کردن این مجسمه‌ها سرگرم‌کننده است چرا که آن‌ها نمادهای واقعی از شخصیت‌های محبوب بازی‌های ویدیویی‌اند اما در عین حال داستانی و تخیلی هم هستند. در صورتی که شما مجسمه‌ Amiibo مناسب را در بازی درست به کار ببرید، اتفاقات بسیار بامزه و سرگرم‌کننده‌ای می‌توانند روی بدهند.

 

مجسمه‌های Amiibo چگونه کار می‌کنند؟

هر Amiibo به گونه‌ای طراحی شده که شبیه به یکی از شخصیت‌های بازی‌های ویدیویی باشد و صد البته یک تراشه‌ی فرکانس شناساسی رادیویی مخفی (RFID) نیز در خود دارد. وقتی که بازیکن تراشه‌ داخل Amiibo را با یک دستگاه مناسب نینتندو اسکن کند، سیستم این توانایی را دارد که تشخیص بدهد این فرکانس متعلق به کدام Amiibo است و طبق آن اقدام مناسب و از پیش تعریف شده را انجام دهد.

 

تاثیراتی مختلفی که اسکن کردن هر Amiibo به همراه دارد، از یک بازی به بازی دیگر تفاوت خواهند کرد. برخی از عناوین مثل بازی Super Smash Bros بر روی کنسول‌های Wii U و 3DS حتی به بازیکن اجازه می‌دهند که اطلاعاتی بر روی Amiibo ذخیره کنند. این قابلیت به بازیکن این امکان را می‌دهد که شخصیت‌های مورد علاقه‌ خود را شخصی سازی کند، اطلاعات را بر روی Amiibo ذخیره کرده و سپس از آن بر روی هر کنسول Wii U و یا 3DS دیگری استفاده بهره ببرد.

البته اکثر Amiiboها و بازی‌ها در یک رابطه‌ یک طرفه‌ عمل می‌کنند. این بدان معنی است که کنسول‌های نینتندو این Amiiboها را اسکن می‌کنند و به بازی می‌گویند که با کدام یک از آن‌ها طرف است اما بر روی خود آن Amiibo تغییری ایجاد نمی‌شود. در این موارد، اسکن کردن Amiibo تنها باعث باز شدن یک شخصیت، پوسته، مرحله جدید و یا نوع تاثیری خاص دیگر در بازی می‌شود و نه چیز دیگری.

 


 Amiiboها وسیله‌هایی مکمل هستند

مجسمه‌های Amiibo بیشتر برای این طراحی شده‌اند که تجربه‌ شما در بازی‌های کنسول نینتندو را بهبود ببخشند تا اینکه بخواهند یک وسیله‌ای اجباری در راستای تکمیل کردن این بازی‌ها باشند. تنها بازی‌ای که در عمل نیاز به این Amiiboها دارد تا بتوانید آن را تکمیل کنید بازی Animal Crossing: Amiibo Festival است. در بقیه‌ بازی‌ها استفاده از مجسمه‌های Amiibo صرفا باعث بهبود تجربه‌ شما شده و بازی را آسان‌تر می‌کند.

 

برای مثال می‌توان به بازی Super Mario Odyssey اشاره کرد که اگر شما مجسمه‌ی Mario Amiibo را داشته باشد، بازی به شما ۳۰ ثانیه مصون بودن در برابر ضربات را اهدا می‌کند و اگر مجسمه‌ Princess Peach Amiibo را داشته باشد، صرفا یک جان اضافه‌تر در بازی می‌گیرید.

 

مثال دیگری از بازی مشابه این است که اسکن کردن یک مجسمه‌ Mario, Bowser یا Peach Amiibo باعث می‌شود که لباس‌های خاص مراسم عروسی در بازی برای شما باز شود. اگرچه این لباس‌ها تنها در صورتی باز خواهند شد که شما به اهداف و موقعیت‌های مشخصی در این بازی برسید. داشتن Amiibo درست می‌تواند به شما برتری و مزیت بدهد اما نداشتن آن‌ها نیز باعث نمی‌شود که چیزی را از دست بدهید.

 


چه کنسول‌هایی از نینتندو با این Amiiboها همخوانی دارند؟

مجسمه‌های Amibbo در ابتدا برای کنسول Wii U طراحی شده بودند اما در واقع تمامی آن‌ها بر روی هر کنسول دیگری که از آن‌ها پشتیبانی کند، قابل استفاده هستند. این بدان معنی است که اگر شما یک Mario Amiibo از دوران Wii U داشته باشد، می‌توانید آن را با کنسول نینتندو سوییچ خود اسکن کرده و از آن استفاده کنید.

 

مجسمه‌های Amiibo محدودیت مکانی ندارد و این بدان معنی است که چه در محدوده‌ ژاپن باشید، چه محدوده‌ اروپا و چه محدوده‌ آمریکای شمالی می‌توانید بدون هیچ‌گونه مشکلی از آن‌ها استفاده کنید. کنسول‌های نینتندو و کنسول‌های دستی زیر با Amiiboها منطبق هستند:

کنسول Wii U اسکنر بر روی دسته‌ی بازی قرار دارد.

کنسول نینتندو سوئیچ اسکنر بر روی Joy-Con سمت راست و همچنین Pro Controller اختیاری قرار دارد.

کنسول New Nintendo 3DS و 3DS Xl اسکنر بر روی صفحه‌ی لمسی پایینی قرار دارد.

 

این نکته را هم باید اضافه کرد که پلتفرم‌های نینتندویی دیگری نیز با این Amiibo‌ها منطبق هستند و البته برای استفاده از آن‌ها باید ابزاری دارای NFC را در اختیار داشته باشید:

کنسول‌های Nintendo 3DS و 3DS XL: احتیاج به دستگاه NFCخوان بی‌سیم دارد که می‌توانید جدا خریداری کنید.

کنسول Nintendo 2DS: از همان نمونه‌ی مشابه بالا استفاده می‌کند.

 

انواع مختلف Amiiboها

در حالی که این Amiibo‌ها مجسمه‌های کوچک و جمع‌کردنی‌اند، انواع متفاوت‌تری از آن‌ها نیز وجود دارد.

انواع مختلف Amiiboها شامل موارد زیر می‌شود:

- مجسمه‌ها

- کارت‌ها

- بسته‌های غلات صبحانه

- اسباب‌بازی‌های مجلل

بدون توجه به شکلی که این Amiiboها دارند، تمامی آن‌ها از سیستم RFID مشابه استفاده می‌کنند.

 


چه تعداد از Amiiboها وجود دارد و در صورت از دست دادنشان چه اتفاقی خواهد افتاد؟

تعداد Amiiboها از هر کدام به دیگری متفاوت است و آن‌هم بستگی به این دارد که نینتندو قصد داشته چه تعدادی از آن‌ها را تولید کند. بسیاری از Amiiboها جزو نسخه‌های محدود و Limited Edition هستند، به این معنی که تعدادی از آن‌ها برای مدت محدودی تولید شدند تا اینکه نینتندو تصمیم گرفت به سراغ ست بعدی برود. همین مسئله باعث ایجاد تفاوت بین تعداد آن‌ها شده است و البته این مجسمه‌ها در بازار دست دوم هم به شدت گران‌قیمت هستند.

 

از آن‌جایی که هر سری از Amiiboها در تعداد محدودی تولید می‌شوند، افرادی که قصد ساخت کلکسیون از آن‌ها دارندباید دقت بسیاری به خرج دهند. اگرچه از دست دادن هر کدام از Amiibo چیزی نیست که یک بازیکن معمولی بخواهد نگرانی‌ای در قبالش داشته باشد.

 

برای مثال اگر بازیکنی نتواند نسخه‌ Special Edition مجسمه‌ی Mario Amiibo بازی Super Mario Odyssey را خریداری کند، صرفا یک دست لباس خاص را در بازی از دست می‌دهد. اگرچه همچنان این فرصت وجود دارد که با انجام برخی فعالیت‌های خاص در بازی به این وسیله دست بیابید.

 

در بسیاری از موقعیت‌ها، بازی به بازیکن اجازه می‌دهد که هر نسخه‌ای از یک شخصیت‌ خاص را اسکن کند و به مزیت مشابهی دست یابد. برای مثال اسکن کردن یک مجسمه‌ Super Smash Bros یا Classic Mario Amiibo در بازی Super Mario Odyssey همان مصون بودن در برابر ضرباتی را به شما هدیه می‌دهد که اسکن کردن یک مجسمه‌ Mario Amiibo در سری بازی‌های Super Mario Odyssey به شما می‌داد.

0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.