برترین بازی‌ های ترسناک سال ۲۰۱۹

برترین بازی‌ های ترسناک سال ۲۰۱۹

ایلیا امینی ایلیا امینی
4 سال و 3 ماه و 29 روز پیش

وقتی بازی‌های ژانر وحشت را در سالی که گذشت بررسی می‌کنیم، می‌توانیم به جرات بگوییم که سال ۲۰۱۹ یکی از بهترین سال‌ها از لحاظ تعداد و کیفیت بازی‌های عرضه شده در این سبک به‌شمار می‌آید. در سالی که گذشت ما شاهد عرضه عناوینی بودیم که اگرچه در ابتدا با بودجه کم و همچنین سطح انتظارات پایین وارد بازار شدند، اما بعد از عرضه خود توانستند سر و صدای زیادی را در دنیای بازی‌های ویدیویی به راه بیاندازند. در سمتی دیگر نیز شاهد موفقیت‌های بی‌شمار عناوین پرخرج و مشهوری نظیر بازی Resident Evil 2 بودیم که توانست با عملکرد تحسین برانگیر خود مخاطبان با وفای خود را دوباره به‌وجد بیاورد. در لیستی که ما برای برترین عناوین ژانر وحشت و بقا در نظر گرفته‌ایم، طیف و دسته‌های گسترده‌ای از بازی‌ها در آن حضور دارند، چه بازی‌های کم بودجه و مستقل و چه بازی‌های عظیم و پر خرج توانسته‌اند در این لیست حضور داشته باشند.

در معیارهای ما تمامی عناوین عرضه شده در تمامی پلتفرم‌ها اعم از پلفترم‌های واقعیت مجازی و حتی گوشی‌های همراه تحت بررسی قرار گرفته‌اند. در این طیف گسترده‌ای که در نظر گرفته شده است قطعا تمامی سلایق در این لیست نماینده‌ای را خواهند داشت. اگر به‌دنبال تجربه یک وحشت واقعی در تعطیلات سال جدید و یا اوقات فراغت خود می‌گردید، می‌توانید با توجه به این لیست، از بازی‌های منتخب یکی را برگزینید.


A Plague Tale: Innocence

قبل از توسعه بازی A Plague Tale: Innocence استودیو Asobo اغلب در زمینه تولید بازی‌های بر اساس انیمیشن‌های شرکت پیکسار فعالیت می‌کرد. این استودیو با تولید بازی A Plague Tale: Innocence به مخاطبان ثابت کرد که توانایی توسعه یک بازی شاخص به‌وسیله منابع و ایده‌های مستقل خود را دارا است. مخصوصا در زمینه ساخت عناوین ترسناک و بقا که در این حوزه این بازی به‌صورت گسترده‌ای مورد تحسین قرار گرفته است. بازی A Plague Tale: Innocence را می‌توان یک عنوان مخفی‌کاری و ترسناک تلقی کرد، به‌صورتی‌که بازیکنان باید در تمامی اوقات از دید سربازان و همچنین موجودات آلوده شده به ویروس‌های واگیردار در فرار باشند و خود را مخفی کنند. بازیکنان در بیشتر مدت بازی در نقش شخصیت آمیسیا به بازی خواهد پرداخت، و همچنین در مواقعی شما قادر خواهید بود بوسیله برادر او یعنی هوگو نیز به بازی بپردازید. در این بازی شما قادر خواهید بود تا با استفاده از قدرت‌های ماورا طبیعه خود لذت تجربه بازی را دوچندان کنید، به‌عنوان مثال برادر شخصیت اصلی بازی یعنی هوگو توانایی دارد تا کنترل موش‌های آلوده شده به ویروس را تحت کنترل خودش بگیرد و با این قابلیت گیم‌پلی بازی تنوع بسیار زیادی را در خود ایجاد می‌کند و دیگر خبری از ماموریت‌های خسته کننده و تکراری در بازی نخواهد بود. بازی A Plague Tale: Innocence برای روایت داستانی خود نقدهای بسیار مثبتی را از طرف مخاطبان و همچنین منتقدین دریافت کرده است، و حتی نامزد بهترین روایت داستانی در سال ۲۰۱۹ شده است.

اگر شما قصد دارید تا به تجربه بازی A Plague Tale: Innocence بنشینید، می‌توانید این بازی را در پلتفرم‌هایی مانند پلی‌استیشن 4، ایکس باکس وان و رایانه‌های شخصی خریداری کنید.


Blair Witch

یکی از بزرگ‌ترین سورپرایزهای مراسم E3 2019 را می‌توان به معرفی بازی Blair Witch نسبت داد. دلیل این حجم از خوشحالی را می‌شود این‌گونه بیان کرد، این بازی قرار است دنباله‌ای باشد برای سری فیلم‌های ترسناک به همین نام یعنی Blair Witch که طرفداران بی‌شماری دارد. وظیفه توسعه این بازی را استودیو با سابقه Bloober برعهده دارد، و در بازی Blair Witch شما قادر خواهید بود تا به جنگل معروف این سری فیلم‌ها بازگردید و همراه با سگی به‌نام Bullet به دنبال پسر گم‌شده این فیلم بگردید. حضور یک سگ به‌عنوان همراه شما، در تقریبا تمام طول بازی، باعث شده است تا اتمسفر وحشت و تنهایی کمی از بازی دور شوند، اما باید این موضوع را در نظر گرفت که این سگ نمی‌تواند شما را از بخش‌ها و قسمت‌های وحشتناک و موجودات و هیولاهای عجیبی که در این بازی وجود دارد در امان نگه دارد. حتی با وجود اینکه شاید در بازی برخی تصمیم‌ها از سوی استودیو سازنده بازی عجیب به‌نظر برسد و منطق داستان را زیر سوال ببرد، اما قطعا بازی Blair Witch یکی از ترسناک‌ترین عناوین سال ۲۰۱۹ به‌شمار می‌آید.

اگر قصد دارد تا به‌تجربه بازی Blair Witch بپردازید، می‌توانید از طریق پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی، ایکس باکس وان و پلی‌استیشن 4 به این بازی دسترسی داشته باشید.


Devotion

استودیو تایوانی Red Candle در اوایل سال ۲۰۱۹ توانست بازی Devotion را که در سبک اول شخص ترس و بقا توسعه یافته است را روی پلتفرم‌ رایانه‌های شخصی عرضه کند. با توجه به نمرات بالایی که این بازی از سوی منتقدان دریافت کرد، بلافاصله مقایسه‌هایی میان این عنوان و بازی تحسین شده هیدئو کوجیما یعنی بازی P.T. شکل گرفت. اما در نهایت تعجب، این بازی نیز همانند P.T. از روی فروشگاه‌های بازی برداشته شد و همین موضوع باعث شده است تا مخاطبان به سختی بتوانند به تجربه این بازی بپردازند. اگرچه این امکان وجود دارد که بازی Devotion در نهایت بعد از حذف محتویات تنش‌زا از این بازی، به فروشگاه‌ها بازگردد. اگر بازی Devotion دیگر عرضه نشود، قطعا این موضوع می‌تواند یک حسرت بزرگ برای مخاطبان بازی‌های ترسناک به‌حساب بیاید و قطعا این بازی جزو لیست ۱۰ بازی برتر سبک وحشت در سال ۲۰۱۹ قرار خواهد داشت.

باید ذکر کرد که بازی Devotion در انحصار رایانه‌های شخصی است و تا به این لحظه امکان خریداری این بازی وجود ندارد.


Five Nights at Freddy's VR: Help Wanted

ترکیب سبک وحشت و واقعیت مجازی در حقیقت یک اثر ماندگار را خلق می‌کند، و ما شاهد توسعه عناوین شاخصی از زمان ورود این پلتفرم‌ها بوده‌ایم. بازی Five Nights at Freddy's VR: Help Wanted قطعا یکی ‌از بهترین بازی‌های توسعه یافته تحت این پلتفرم محسوب می‌شود، که با توجه به سبک بازی‌های Five Nights At Freddy's، این نسخه توانسته است تمامی المان‌های کلیدی این سری بازی‌ها را به این نسخه اضافه کند. این موضوع باعث شده است که بازیکنان این حس را داشته باشند که قرار است در یک کابوس تمام عیار و در یک رستوران جن‌زده تحت شکنجه قرار بگیرند.

بازی Five Nights at Freddy's VR: Help Wanted هم‌اکنون روی پلتفرم‌ها HTC Vive, Oculus Rift, و PlayStation VR در درسترس است.


Hunt: Showdown

شاید بسیاری از مخاطبان شرکت کرایتک را تنها با سری بازی‌های Crysis به یاد داشته باشند، اما این شرکت توانسته است تا موفقیت تازه‌ای را با بازی Hunt: Showdown بدست آورد. این بازی که یک تجربه هراس‌آور آنلاین است، توانسته است نمرات بسیار خوبی را از منتقدین دریافت کند. در بازی Hunt: Showdown بازیکنان در تیم‌های مختلف در رو به روی یکدیگر قرار می‌گیرند و در همین حال باید با موجودات ماورا طبیعه‌ای که در سر راهشان قرار می‌گیرند، مبارزه کنند. این بازی را می‌توان یک عنوان اکشن نیز خطاب کرد و قطعا نسبت به دیگر گزینه‌های این لیست از هیجان بیشتری برخوردار است. با ترکیب سبک‌های ترس و بقا و همچنین اکشن و ماجراجویی این بازی تبدیل به یکی از خاص‌ترین عناوین امسال شده است.

بازی Hunt: Showdown هم‌اکنون روی رایانه‌های شخصی در دسترس است و انتظار می‌رود نسخه مربوط به کنسول‌های نسل هشتمی در سال آینده عرضه شود.


Layers of Fear 2

استودیو Blooner با عرضه نسخه اول بازیLayers of Fear  توانست خودش را در نگاه مخاطبان، به استودیو متخصص در زمینه توسعه بازی‌های ترسناک معرفی کند، اما در سال ۲۰۱۹ این استودیو با عرضه بازی Layers of Fear 2 توانست به یکی از بهترین استودیوهای تولید کننده بازی‌های در ژانر وحشت تبدیل شود. زیرا به‌غیر از این بازی استودیو Bloober توانست با یک بازی شاخص دیگر مانند بازی Blair Witch در سال ۲۰۱۹، دو عنوان شاخص را در یک سال به بازار عرضه کند. در ابتدا باید بگوییم که بازی Layers of Fear 2 شاید مناسب سلیقه همه مخاطبان نباشد، اما وجود پر رنگ المان ترس در این بازی امری انکار ناپذیر است، و این بازی با ارائه یک روایت داستانی غنی، بازیکنان را روی صندلی‌های خود میخ‌کوب خواهد کرد. بازی Layers of Fear 2 را می‌تواند نسخه بهبود یافته‌ای از بازی نخست یاد کرد، و می‌توان انتظار این را داشت که استودیو Bloober با توسعه نسخه سوم این مجموعه، پایان باشکوهی را برای این فرنچایز رقم بزند.

بازی Layers of Fear 2 هم‌اکنون روی پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن 4 و ایکس باکس وان در دسترس است.


Resident Evil 2

بازی مورد انتظار Resident Evil 2 remake نه‌تنها بهترین بازی ترسناک سال به‌شمار می‌آید، بلکه می‌توان از آن به‌عنوان بهترین بازی سال نیز یاد کرد. بازی Resident Evil 2 remake توانسته است بهترین نمره را در سایت متاکریتیک نسبت به تمامی بازی‌های عرضه شده در سال ۲۰۱۹ بدست بیاورد و تمامی این موفقیت‌ها بدون دلیل نبوده است. این بازی با موفقیت توانسته است نسخه اصلی بازی که مربوط به پلی‌استیشن 1 بود را طبق خواسته‌های بازیکنان مدرن بروزرسانی کند، و با ارائه گرافیک نسل هشتمی و المان‌های بروز شده گیم‌پلی در کنار معماهای درگیر کننده توانسته است به‌عنوان یکی از برترین بازی‌های سال ۲۰۱۹ شناخته شود. شخصیت ترسناک و هراس‌آور Mr.X را می‌توان یکی از به یاد ماندنی‌ترین شخصیت‌های این بازی به‌شمار آورد و تعقیب بدون توقف این شخصیت که در طول بازی به دنبال به‌دام انداختن شخصیت‌های لیان و کلیر است، باعث شده که در بازی لحظات هراس‌آور و هیجان‌انگیز زیادی بوجود آید.

بازی Resident Evil 2 remake نه‌تنها یک موفقیت از نظر نمرات منتقدین محسوب می‌شود، بلکه میزان فروش این بازی نیز بسیار پرسود بوده و همین موضوع باعث شده است تا شرکت کپکام بلافاصله تصمیم بگیرد تا قسمت سوم این فرنچایز را نیز بازسازی کند.

بازی Resident Evil 2 remake هم‌اکنون روی پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس باکس وان و رایانه‌های شخصی در دسترس است.


The Dark Pictures: Man of Medan

استودیو Supermassive با عرضه بازی داستان محور و همچنین هراس‌آور Until Dawn توانست مخاطبان ژانر وحشت را غافلگیر کند و در سال عرضه خود به یکی از بهترین بازی‌های سال تبدیل شود. بعد از انتشار آن بازی، استودیو Supermassive توانایی‌های خود را در توسعه عناوین مختلف در سبک‌های دیگر به آزمایش گذاشت، اما در حال حاضر برای بار دیگر تمام تمرکز این استودیو معطوف به خلق بازی‌های داستان‌محور در ژانر وحشت و بقا شده است. بازی The Dark Pictures: Man of Medan اولین نسخه در سری بازی‌های جدید این این استودیو است، و در این نسخه از بازی ما شاهد حضور المان‌های متعددی از بازی Until Dawn هستیم، اما در عین حال گیم‌پلی بازی شاهد تغییراتی نیز بوده و حال المان‌های کار گروهی و بازی دو نفره نیز به این عنوان اضافه شده است. در The Dark Pictures: Man of Medan عاقبت تمامی شخصیت‌ها به تصمیماتی که شما می‌گیرید بستگی دارد و این موضوع باعث می‌شود تا بازیکن همانند دیگر بازی‌های در سبک مشابه، عمل نکند و تنها به عاقبت خودش فکر نکند. 

بازی The Dark Pictures: Man of Medan هم‌اکنون روی پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن 4 و ایکس باکس وان در دسترس قرار دارد.


Worse Than Death

بازی Worse Than Death یک عنوان کوتاه محسوب می‌شود، اما این به‌معنای بی‌تاثیر و سطحی بودن این بازی نیست. با توجه به گرافیک خلاقانه و در سبک انیمشن‌های دوران گذشته، بازی Worse Than Death در مورد یک دورهمی دوستان دبیرستانی است که با حضور هیولاهای نامرئی همراه شده است. همانند اغلب بازی‌های ترسناک، شخصیت اصلی بازی یعنی هالی قصد دارد تا درحد امکان از این موجودات دوری کند، اما در حین این کار او باید معماها و پازل‌های زیادی را حل کند تا بتواند در کنار فرار خود دلیل آمدن این موجودات به مکان دورهمی را متوجه شود. بازی Worse Than Death جزو بازی‌هایی قرار دارد که می‌تواند به راحتی از دید شما دور بماند و شاید بیشتر مخاطبان بازی‌های ترسناک حتی اسم این عنوان را نیز نشنیده‌اند، اما این بازی قطعا استحقاق تجربه شما را دارد.

بازی Worse Than Death هم‌اکنون روی پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی، ایکس باکس وان و پلی‌استیشن 4 در دسترس است.


Yuppie Psycho

بازی Yuppie Psycho یک عنوان عجیب و غریب محسوب می‌شود، در این بازی بازیکنان در نقش شخصیت برایان پسترنک به تجربه این بازی خواهند پرداخت که سعی دارد از بیکاری فرار کند و در سازمانی به‌نام Sintracorp استخدام شود. اما بعد از مدت کمی درمی‌یابد که این سازمان دقیقا آن چیزی‌که به‌نظر می‌رسد نیست، و وظیفه او در این شرکت این است که به شکار جادوگران برود. بازی Yuppie Psycho یک تجربه سورئال محسوب می‌شود که ممکن است برای برخی خوشایند نباشد، اما این موضوع باعث می‌شود که کیفیت داستان‌سرایی بازی در حد آثار کارگردانی مانند دیوید لینچ (David Lynch) به‌نظر برسد.

بازی Yuppie Psycho هم‌اکنون روی رایانه‌های شخصی قابل دسترسی است.

درحالی به آخر این مطلب رسیده‌ایم که نمی‌توانیم از بازی  Luigi's Mansion 3 نامی نبریم، این بازی انحصاری کنسول نینتندو سوییچ تقریبا یک بازی ترسناک محسوب نمی‌شود، اما باتوحه به المان‌های ترس و بقا در این بازی، باعث شده است تا شاید مخاطبان این‌گونه بازی‌ها بخواهد نگاهی نیز به این بازی بیاندازند. به علاوه، این بازی مملو است از اشارات به فیلم‌های کلاسیک ژانر وحشت است و گیم‌پلی آن نیز احتمال فراوان شما را سرگرم و خوشحال می‌کند.

برچسب ها: ۱۰ برتر
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.