۱۰ بازی شبیه به بازی Stardew Valley

۱۰ بازی شبیه به بازی Stardew Valley

سجاد محمدی پور سجاد محمدی پور
4 سال و 3 ماه و 28 روز پیش

برای آن‌هایی که نمی‌دانند، بازی Stardew Valley یکی از غنی‌ترین تجربه‌های شبیه‌ساز مزرعه‌داری در جهان ویدیوگیم است. فرمی از گیم‌پلی که خیلی زود تبدیل به یکی از محبوب‌ترین دستاوردهای این ژانر شد. با این حال، هستند کسانی که پس از ساعت‌ها پرسه زدن در دنیای بازی Stardew Valley هنوز به دنبال محتوای بیشتری می‌گردند. مشابه بسیاری از دستاوردهای بزرگ هنر هشتم، سازندگان زیادی در سرتاسر دنیا سعی کردند که کانسپت و فرم گیم‌پلی بازی Stardew Valley را با تجربه‌های متفاوتی ترکیب کنند. به دنبال همین اتفاق ما لیستی از ۱۰ تجربه مشابه بازی Stardew Valley را گرد هم آورده‌ایم تا شما را در پیدا کردن نام بازی‌هایی که خیلی به دنبالش می‌گردید کمک کرده باشیم.


۱- Moonlighter

بازی Moonlighter یک تجربه اکشن RPG است که توسط استودیوی Digital Sun توسعه یافت. اگر چه در ظاهر، بازی Moonlighter بیشتر شبیه به نوعی چالش روگ‌لایک است، اما در حقیقت ما با یک دستاورد شبیه ساز مدیریتی رو به رو هستیم که بسیاری از ویژگی‌های خود را از بازی Stardew Valley وام می‌گیرد. در این روستای کوچک، شخصیت اصلی بازی نقش یک فروشنده را دارد که باید برای جمع‌آوری ابزارهای خود پا به رینگ مبارزه بگذارد. در طول روز بازیکنان می‌توانند در سکوت و آرامش این روستا به فروش آیتم‌ها و ارتباط با سایر اعضای این جامعه بپردازند. در سویی دیگر اما آن‌ها باید خودشان را برای مبارزه در سیاه‌چاله‌های بازی آماده کنند. به عبارت ساده‌تر، هر چه شما بیشتر در طول روز به فروش مواد جمع‌آوری شده از سیاه‌چاله‌ها بپردازید، بیشتر می‌توانید خودتان را برای نبردهای آینده آماده کنید و سلاح‌تان را ارتقا ببخشید. همین یعنی شما شانس بیشتری برای بدست آوردن آیتم‌های نایاب‌تر در سیاه‌چاله‌ها خواهید داشت. این توازن باعث می‌شود که بازیکنان علاوه‌بر نبرد در سیاه‌چاله‌ها، از جنبه‌های مدیریتی بازی نیز لذت ببرند و همه‌چیز هدفمند به‌نظر برسد. به‌اضافه، بازی Moonlighter پس‌زمینه داستانی جذابی دارد که شبیه به یک درام خانوادگی کوچک است و اگر چه هرگز قرار نیست هسته اصلی بازی باشد، اما وجود آن قطعا به جذابیت این تجربه کمک کرده است. بازی Moonlighter در مجموع یک دستاورد فوق العاده اعتیادآور است.


۲- My time in portia

مانند بازی Stardew Valley ورود به جهان این بازی می‌تواند در ابتدا کمی سخت باشد. اما اگر صبر کنید، پاداش خوبی در انتظارتان است. بازی My time in portia به سادگی می‌تواند برای ساعت‌هایی طولانی شما را پشت کامپیوتر شخصی‌تان سرگرم نگه دارد. این تجربه در ساده‌ترین توصیف ممکن، ترکیبی از از دو بازی The Sims و Stardew Valley است. جهان بازی توسط جلوه‌های بصری منحصر به‌فردی محاصره شده است که تجربه حضور در آن علی‌رغم شباهت‌های زیادی که به بازی Stardew Valley دارد، کاملا مجزا و جدید است. زیربنای گیم‌پلی بازی بر مبنای ساخت و ساز و مزرعه‌داری طراحی شده و چالش‌های آن شکل و شمایل ساده‌ای دارند. همین موضوع بازی My time in portia را تبدیل به یک تجربه آرامش‌بخش می‌کند. این بازی به سادگی می‌تواند زمان زیادی را از شما بگیرد. راستش اگر وقت طلا باشد، سازندگان بازی My time in portia بدهی کلانی را به شما دارند.


۳- Diaries of a Spaceport Janitor

بازی Diaries of a Spaceport Janitor در مقایسه با Stardew Valley جهان متفاوت‌تری دارد. این تفاوت حتی در بین اسامی حاضر در لیست ما هم کاملا حس می‌شود. در واقع، بازی Diaries of a Spaceport Janitor جهان بسیار تیره‌تری دارد. این‌بار به جای روایت یک داستان دلخراش در رابطه با سیستم سرمایه‌داری و کشاورزی، بازی Diaries of a Spaceport Janitor روایتگر معضل سوزاندن زباله‌ها در یک سرزمین فضایی است. در این تخیل منحصر به فرد، ربات‌ها حتی به زحمت می‌توانند غذای خودشان را به‌دست بیاورند. از این منظر، بازی Diaries of a Spaceport Janitor قطعا شباهتی به یک تجربه شبیه‌ساز کشاورزی ندارد. اما وقتی صحبت از گردش در یک شهر ناشناخته، آشنایی با آدم‌ها و حضور در یک اکوسیستم کاملا غریبه و گاها شوکه کننده باشد، بازی Diaries of a Spaceport Janitor از جهات مختلفی وام‌دار Stardew Valley است. این بازی به همان روش آشنای قدیمی شما را برای ساعت‌ها سرگرم می‌کند.


۴- Yonder: The Cloud Catcher Chronicles

اگر نینتندو تمام دشمنان بازی Legend Of The Zelda: Breath Of The Wild را حذف می‌کرد و فقط به شما اجازه کشاورزی و ساخت و ساز را می‌داد، حاصل کار تبدیل به بازی Yonder The Cloudcatcher Chronicles می‌شد. یک تجربه کوچک اما بسیار زیبا که در حقیقت درست مانند Breath Of The Wild شروع می‌شود. با این تفاوت که هیچ نبرد و سیستم مبارزه‌ای در آن انتظارتان را نمی‌کشد. این بازی حتی هیچ‌گونه داستانی را هم روایت نمی‌کند. چالش‌های بازی Yonder The Cloudcatcher Chronicles آن‌قدر شبیه به رخدادهای Stardew Valley است که در نهایت باعث شد نام آن را به این لیست اضافه کنیم. علاوه بر آن این بازی شما را صرفا محدود به کشاوری نمی‌کند. شما می‌توانید در آن به پختن، ساخت و ساز و فعالیت‌های مشابهی بپردازید. جهان این بازی با حجم زیادی از سرگرمی و طعم لذیذ یک تجربه شبیه‌ساز کشاورزی پر شده است.


۵- Voodoo Garden

اگر به دنبال نسخه ساده‌تری از بازی Stardew Valley می‌گردید برایتان پیشنهاد ویژه‌ای داریم. بازی Voodoo Garden یک تجربه اشاره و کلیک است که می‌توان آن را کلون بی‌ادعای بازی Stardew Valley دانست. به طور کلی ماموریت بازیکنان در این بازی ساختن یک مزرعه و ارتقای آن است. تنوع بالایی در سبک مزرعه‌داری بازی وجود دارد و بازیکنان می‌توانند روش‌های مختلفی را برای سرگرم شدن انتخاب کنند. در یک توصیف کلی، بازی Voodoo Garden از جمله تجربه‌های ساده و کوچکی است که شما می‌توانید هنگام تماشای فیلم‌های تلوزیونی هم به آن مشغول شوید.


۶- Farming Valley: Minecraft Modpack

بازی Minecraft از جمله تجربه‌هایی است که می‌تواند به هر شکل و شمایلی ظهور کند. پدیده‌ای که پس از مدت‌ها فراموشی، در سال ۲۰۱۹ بازهم تبدیل به یکی از محبوب‌ترین تجربه‌های سبک بقا شد. بازی Minecraft یکی از بزرگ‌ترین جوامع کاربری حال حاضر دنیا را در اختیار دارد و از این رو، در میان اعضای این جامعه کاربران زیادی پیدا می‌شود که تجربه‌های گوناگونی را در قالب ماد توسعه می‌دهند. برای آن‌هایی که بازی Minecraft را پیش‌تر برای کامپیوتر شخصی‌شان خریداری کرده‌اند خبر خوبی داریم؛ چرا که آن‌ها می‌توانند بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای ماد Farming Valley را دانلود کرده و به یک شبیه‌ساز مزرعه داری غنی دسترسی داشته باشند. مادی که بازی Minecraft را در یک کلام به Stardew Valley تبدیل می‌کند. این ماد به شما اجازه می‌دهد تا در جهان بازی Minecraft به کشاورزی بپردازید. شما حتی قادر به استخدام NPCهای بازی خواهید بود تا از این طریق بتوانید به رشدتان سرعت بیشتری بدهید. مانند بازی اصلی در این ماد نیز بازیکنان باید با دست خالی شروع کرده و تمدن خودشان را بسازند. با این تفاوت که این بار تمرکز صرفا روی جنبه‌های مزرعه‌داری و کشاورزی است و در این بین، محتوای بسیار زیادی برای سرگرم شدن وجود دارد. سیستم ساخت و ساز این ماد در مقایسه با بازی Minecraft تفاوت‌های بسیار زیادی دارد که برای یادگیری آن مثل همیشه باید دست به دامن گوگل شوید. البته حتی سرچ کردن در رابطه با بازی Minecraft در گوگل هم سرگرم کننده است. حرفم را باور کنید.


۷- World’s Dawn

بازی World’s Dawn نیز یکی دیگر از تجربه‌های مشابه به بازی Stardew Valley است که از لحاظ مکانیک‌های گیم‌پلی شباهت‌های بسیار زیادی به منبع الهامش دارد. اگر چه در مقایسه با Stardew Valley تفاوت‌هایی هم در بخش‌های مختلف بازی وجود دارد، اما همچنان شاهد یک اکوسیستم آشنا در جهان بازی World’s Dawn هستیم. جایی که شما باید به ارتباط با اعضای روستا، ماهی‌گیری و رشد یک مزرعه بپردازید و در این فضای مرده و غمناک، موقعیتی منحصر به‌فرد را تجربه کنید. با وجود آن‌که شما هرگز نمی‌توانید ظاهر مزرعه خودتان را شخصی‌سازی کنید، بازی World’s Dawn همچنان تجربه‌ای دوست داشتنی و عموما سرگرم کننده است.


۸- Story of Seasons: Trio of Towns

شاید برایتان سوال باشد که چرا هیچ‌کدام از بازی‌های حاضر در این لیست کانسپت بازی Harvest Moon را در قالب جهان Stardew Valley پیاده‌سازی نکرده‌اند. اگر فکر می‌کنید که تجربه‌ای با این هویت وجود ندارد، اشتباه می‌کنید. تجربه مدرن و بروزرسانی شده جهان Harvest Moon را می‌توان در بازی Story of Seasons: Trio of Towns جستجو کرد. به طور کلی می‌توان گفت که پس‌زمینه داستانی بازی ساده است. شما در نقش جوانی تازه‌کار هستید که فعالیتش را با یک محیط کوچک شروع می‌کند و با پیشرفت و ارتقا در طول بازی، تبدیل به یک مزرعه‌دار بزرگ می‌شود. بر خلاف بازی Starew Valley روند گیم‌پلی این‌بار هرگز به مرز خسته‌کنندگی نزدیک نمی‌شود و به نسبت پیشرفت بازیکنان، رشد چشم‌گیری در گیم‌پلی حاصل خواهد شد.


۹- Recettear: An Item Shop’s Tale

یکی از قدیمی‌ترین تجربه‌های حاضر در میان اسامی این لیست Recettear: An Item Shop’s Tale نام دارد. با وجود این حقیقت که زمان زیادی از انتشار بازی Recettear: An Item Shop’s Tale می‌گذرد، باید بدانید که این تجربه هنوز هم فوق العاده سرگرم کننده است. به‌علاوه، شباهت‌های زیاد آن با بازی Stardew Valley باعث شده تا آن را یکی از بزرگ‌ترین و بهترین مدعیان این لیست از حیث سرگرمی بدانیم. یک بازی ژاپنی که داستان دو شریک تجاری را روایت می‌کند و حالا بازیکنان باید به جای کشاورزی در مزرعه‌ها، یک خرده فروشی را مدیریت کنند. سیستم گیم‌پلی المان‌های آشنای بازی Stardew Valley را در خودش جای داده است که صد البته از لحاظ سرگرمی طعم خاص خودش را دارد. کافیست برای چند دقیقه به این بازی فرصت دهید تا رها شدن از دست آن تبدیل به یک کابوس شود.


۱۰- Slime Rancher

بازی Slime Rancher که آخرین عضو از لیست ده‌تایی ما خواهد بود، یک تجربه اول شخص است که بازیکنان را وارد یک جهان فانتزی می‌کند. تجربه سرگرم کننده‌ای که به شما فرصت انجام فعالیت‌های مختلفی را می‌دهد و از سویی دیگر، سبک بصری بازی به جذابیت آن افزوده است. راستش را بخواهید، از لحاظ تئوری بازی Slime Rancher چندان شباهتی به جهان بازی Stardew Valley ندارد اما با این‌حال می‌توان آن‌ها را تجربه‌ای نزدیک به یکدیگر دانست. البته که معنی چالش و سرگرمی در بازی Slime Rancher تفاوت بزرگی با Stardew Valley یا اصلا تمامی بازی‌های حاضر در این لیست دارد. به هرحال، به ما اعتماد کنید! تجربه این بازی ارزشش را دارد.


برچسب ها: Stardew Valley
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.