10 بازی کنسول PS4 که شاید در سال ۲۰۱۹ تجربه نکرده باشید

10 بازی کنسول PS4 که شاید در سال ۲۰۱۹ تجربه نکرده باشید

امید بصیری امید بصیری
4 سال و 8 ماه و 12 روز پیش


سال ۲۰۱۹ تا به اینجای امر بسیار سال خوبی برای کنسول PS4 و بازی‌های عرضه شده بر روی آن بوده است که هم شاهد بازی‌های بزرگ و AAA بودیم و شگفتی‌‌هایی از سوی برخی تیم‌های کوچک نیز به بازار عرضه شدند. حتی با این حال هم به صورت هفتگی چندین بازی عرضه می‌شوند که شما به سادگی ممکن است نتوانید امکان تجربه‌ی این بازی‌ها از سوی توسعه‌دهندگان کوچک‌تر را کسب کنید.

در این مقاله ما سعی کرده‌ایم تا کار را برای شما آسان‌تر کنیم چرا که فهرستی از بازی‌هایی که در سال ۲۰۱۹ احتمالا در دید نبوده‌اند را جمع‌آوری کرده‌ایم. از یک عنوان تیراندازی در آپارتمان‌های هنگ کونگ گرفته تا یک بازی کارتی متفاوت؛ این فهرست هر گونه عنوانی را برای شما دارد.

بنابراین بدون هیچ‌گونه صحبت اضافه‌ای به سراغ بازی‌هایی از کنسول PS4 در سال ۲۰۱۹ می‌رویم که احتمالا آن‌ها را تجربه نکرده‌اید.

 


بازی Genesis Alpha One

توسعه‌دهنده: Radiation Blue, Team 17

بازی Genesis Alpha One عنوانی است که به دلیل حضور عناوین بزرگی مثل بازی Resident Evil و بازی Kingdom Hearts دیده نشد. بازی Genesis Alpha One عنوانی است که چندین ژانر را با یکدیگر ترکیب می‌کند. بخشی از بازی یک عنوان تیراندازی اول شخص است، بخشی از آن ساخت کشتی و بخشی دیگر در سبک Roguelike. شما کاپیتان سفینه‌ی فضایی Genesis هستید و هدف‌تان این است که یک خانه‌ جدید برای بشر را ساخته و آن را مدیریت کنید.

شما این مسیر را خواهید ساخت، منابع را تولید خواهید کرد، با حملات فضایی‌ها مواجه خواهید شد و به صورت تدریجی جهانی را بارها و بارها جست و جو خواهید کرد تا مکانی برای ساکن شدن بشریت پیدا کنید. بازی Genesis Alpha One سلیقه‌ی خاصی را طلب می‌کند و برای هر کسی مناسب نیست. اما بر همه واجب است که چند ویدئو از این بازی را ببینند و سپس درباره‌ی آن تصمیم بگیرند.

 


بازی The Messenger

توسعه‌دهنده: Sabotage, Devolver Digital

بازی The Messenger از استودیو The Sabotage و Devolver Digital عنوانی است که باید آن را در حالی تجربه کنید که چیز زیادی از آن نمی‌دانید تا بتواند بهترین تاثیر ممکن را بر شما بگذارد. چندین و چند شگفتی بزرگ در این بازی وجود دارد که باید تا زمان تجربه‌کردنشان صبر کنید. این عنوان از بازی Ninja Gaiden الهام گرفته است.

اگر به بازی‌ها دوبعدی سبک مترویدوانیا علاقمند هستید؛ بنابراین بازی The Messenger چیزی است که بدون فوت وقت باید به سراغ آن بروید.

 


بازی Heaven’s Vault

توسعه‌دهنده: Inkle

یکی از منحصربه‌فردترین عناوین این فهرست را می‌توان بازی Heaven’s Vault از شرکت Inkle دانست، شرکتی که توسعه‌دهنده‌ی بازی 80 Days بر روی موبایل و رایانه‌های شخصی است. در این روایت ماجراجویانه‌ی جذاب، شما مطالب کهن را به زبان امروزی ترجمه می‌کنید و بر روی هر تصمیم تاثیرگذار خواهید بود. هر تصمیمی که بگیرید پیامدهایی خواهد داشت و هر چیزی که رمزگشایی کنید بر روی رابطه‌تان با دیگر افراد تاثیرگذار خواهد بود.

بازی Hevean’s Vault سبک بصری بسیار منحصر به ارائه می‌کند. اگر قصد دارید عنوانی را تجربه کنید که با قسم عظیمی از بازی‌های حال حاضر بازار تفاوت دارد، بازی Heaven’s Vault باید عنوان بعدی‌ای باشد که بر روی PS4 خود خریداری می‌کنید.

 


بازی Falcon Age

توسعه‌دهنده: Outerloop Games

بازی Falcon Age یکی از جذاب‌ترین عناوینی است که امسال عرضه شده. در حالی که این بازی را همیشه به عنوان یک بازی PSVR در نظر می‌گیرند اما شما می‌توانید کل بازی را بدون داشتن این هدست نیز به صورت عادی بر روی PS4 خود بازی کنید. شخصیت آرا (Ara) و دوست جدید او یعنی فالکون (Falcon) به دنبال آزادی خود هستند آن هم بر روی یک سیاره‌ مستعمره که به خاطر منابعش توسط ماشین‌ها نابود شده است.

اگر به دنبال یک بازی خانوادگی خیلی خوب هستید که مفاهیم جذاب نیز در خود دارید، بازی Falcon Age برای شما ساخته شده است.

 


بازی VA-11 Hall-A: Cyberpunk Bartender Action

توسعه‌دهنده: Sukedan Games، Ysbryd Games

در نگاه اول احتمالا قضاوت درستی درباره‌ی بازی VA-11 Hall-A: Cyberpunk Bartender Action نخواهید داشت. اگرچه باید اعتراف کنیم که این بازی بسیار خاص و منحصر به فرد است و شبیه به هیچ عنوانی نیست که قبلا تجربه کرده باشید. این بازی یک شبیه‌ساز کلاسیک با روایتی شاخه شاخه است که تصمیماتی که می‌گیرید متفاوت از یکدیگر خواهند بود.

دنیای این بازی سبک بصری بسیار زیبایی دارد و موسیقی متن آن نیز باعث خواهد شد تا محو آن شوید. اگر می‌خواهید زمان خود را صرف عنوانی خاص و یکتا کنید؛‌ بازی VA-11 Hall-A: Cyberpunk Bartender Action برای شما ساخته شده است.

 


بازی A Plague Tale: Innocence

اگر طرفدار روایت‌های داستانی منحصر به فرد، شخصیت‌های دوست‌داشتنی و یک دنیای فانتزی تاریک هستید، بازی A Plague Tale: Innocence عنوانی است که حتما باید نگاهی به آن بیاندازید. شما در نقش آمیشیا (Amicia) باید از یک محل خطرناک به همراه برادر خود هیوگو (Hugo) فرار کنید، فردی که خیلی‌ها به دنبال دزدیدن او هستند. در حالی که شما در خیابان‌های ترسناک فرانسه‌ی قرن ۱۴ در حال گذر هستید با دشمنی مواجه می‌شوید که فرار از دستش ممکن نیست؛ گروه‌های بزرگی از موش‌ها.

این سفر جذاب و دوست‌داشتنی داستانی است که هر کسی که طرفدار بازی‌های ماجراجویانه است باید آن را تجربه کند. موسیقی متن هماهنگ، صداپیشگی کم‌نظیر و گرافیک سطح بالا باعث شده است تا بازی A Plague Tale: Innocence تبدیل به یک ماجراجویی کم‌نظیر و یکی از بهترین بازی‌های امسال شود.

 


بازی Observation

توسعه‌دهنده: No Code, Devolver Digital

اگر یکی از طرفداران دنیاهای علمی تخیلی و آثار اتمسفریک هیجانی هستید بنابراین شدیدا توصیه می‌کنیم که بازی Observation را تجربه کنید. دومین بازی استودیو No Code شما را در نقش یک هوش مصنوعی به نام S.A.M قرار می‌دهد که کنترل یک ایستگاه فضایی را بر عهده دارد. با تحت کنترل داشتن دوربین‌ها، سیستم‌های کنترلی و ابزار مختلف، شما به اِما (Emma) کمک خواهید کرد تا راه خود به سوی خارج از این ایستگاه و رسیدن به افراد دیگر و همچنین S.A.M را پیدا کند.

کسانی که از پازل‌های محیطی در جریان عناوین هیجانی خوششان می‌آید احتمالا این بازی را بسیار دوست خواهند داشت. جدا از سطح تعلیق و هیجان بالا شما از مناظر بی‌نظیر فضایی و یکی از واقع‌گرایانه‌ترین گرافیک‌های موجود در بازی‌های امسال نیز لذت خواهید برد.

 


بازی Slay the Spire

توسعه‌دهنده: Mega Crit Games

بازی Slay the Spire یک بازی سبک Card Battler است اما در عین حال یک بازی Roguelike نیز محسوب می‌شود. شرکت Mega Crit Games به عنوان توسعه‌دهنده‌ی این عنوان اطمینان حاصل کرده است تا از شر مشکلی که بسیاری از بازی‌های کارتی را آزار می‌دهد خلاص شود. آن‌ها Card Battlerها را در دسترس قرار می‌دهند اما رسیدن به آن‌ها همچنان نیازمند داشتن تاکتیک خاصی است. بازی Slay the Spire با داشتن چندین حالت بازی مختلف و سیستم مبارزات چند سطحی یک عنوان بی‌نظیر محسوب می‌شود.

 


بازی Samurai Shodown

توسعه‌دهنده: SNK, Athlon Games

جدیدترین بازی در این فهرست را می‌توان بازی Samurai Shodown که یک بازسازی از استودیوی SNK است در نظر گرفت. این بازی با داشتن سبک بصری قلم‌موی منحصر به فرد و داشتن شخصیت‌های قدیمی و جدید، تجربه‌ی جالبی را برای شما به همراه خواهد داشت. ورود و یادگرفتن این بازی سبک Fighting آسان است اما استاد شدن در تمام جنبه‌های مختلف آن با حملاتی خاص و آرام، کار سختی است.

اگر شما به دنبال یک سبک جدید بازی‌های Fighter هستید و در عین حال به دنبال عنوانی هستید که ریشه‌های ژاپنی هم داشته باشد، بازی Samurai Shodown را حتما خریداری کنید.

 

 

 

 

 

برچسب ها: 10 برتر
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.