10 ویژگی جذاب و جدید بازی NBA 2K18

10 ویژگی جذاب و جدید بازی NBA 2K18

رامتین کاظمی رامتین کاظمی
6 سال و 7 ماه و 5 روز پیش

سری NBA 2K، فرانچایزی بسیار موفق است و سال‌ها است که هیچ رقیبی ندارد. این بازی‌ها آنقدر خوب هستند که هیچ بازی‌سازی جرأت رقابت با آن را ندارد. اما کمپانی EA تصمیم گرفت تا امسال بازی NBA Live 18 را عرضه کند و به همین دلیل، کمپانی 2K تصمیم گرفته تا برای رقابت با این بازی، تغییرات زیادی را در بازی NBA 2K18 اعمال کند.




سری بازی‌های NBA 2K18 دقت زیادی به جزئیات دارند و یک شبیه ساز عالی برای بازی‌های بسکتبال هستند و حس بازی بسکتبال را به خوبی به گیمر ارائه می‌کنند. این ویژگی بازی، با هر نسخه جدید، بهتر نیز می‌شود.

بازی NBA 2K18، نه تنها در میان تمام بازی‌های بسکتبال برجسته است، بلکه استانداردهای جدیدی را برای بازی‌های ورزشی تعیین می‌کند. با هم نگاهی به ویژگی‌های جدید بازی NBA 2K18 می‌اندازیم.

10. منتخب بهترین بازیکنان جهان

تا پیش از این، بازی‌های NBA 2K، همواره تعدادی از بهترین تیم‌های تاریخ بسکتبال را در خود جای داده بود. اما امسال، در کنار این تیم‌ها، تیم All-Time نیز اضافه شده است.

تفاوت اصلی این تیم با تیم‌های کلاسیک، مجموعه‌ای از بهترین بازیکنان بسکتبال تاریخ است. در این تیم، بازیکنانی چون ویل چمبرلین، شکیل اونیل و کریم عبدالجبار حضور دارند.




9. 16 تیم کلاسیک جدید

علاوه بر تیم منتخب بهترین بازیکنان جهان، 16 تیم کلاسیک نیز به بازی افزوده شده‌اند. از میان این تیم‌ها، می‌توان به تیم Heat در سال 1996 – 1997، تیم Knicks در سال 2001 – 2002، Kings در سال 2003 – 2004، لیکرز در سال 2003 – 2004، گریزلیز در سال 2005 – 2006، ناگتز در سال 2007 – 2008، ماوریکس در سال 2010 – 2011، تاندر در سال 2011 – 2012، گریزلیز در سال 2012 – 2013 و واریرز در سال 2015 – 2016 اشاره کرد.

2K به گونه‌ای تیم‌ها را انتخاب کرده که هم طرفداران جوان و نوجوان بسکتبال با این تیم‌ها آشنا باشند و هم حس نوستالژیک طرفداران قدیمی بسکتبال را قلقلک دهد.




8. مود جدید Super Max

مود Super Max، یک مود جدید در بخش آنلاین بازی است که محیطی واقع‌گرایانه را خلق می‌کند و گیمر را تشویق می‌کند که نقش یک GM را بر عهده بگیرد و یک تیم را مدیریت کند.

این مود جدید باعث می‌شود تا گیمر برای حفظ بازیکنان فعلی و خرید بازیکنان جدید برای تیم خود، به بازی کردن ادامه دهد. پس از تعدادی بازی، شما در لیگی با بازیکنان هم سطح خود قرار می‌گیرد و باید با دیگران مسابقه دهید.




7. کارت‌های استراتژیک MyTeam

مهم‌ترین ویژگی جدید گیم‌پلی بازی NBA 2K18، انتخاب مربی برای بخش MyTeam است. پس از انتخاب مربی، باید بازیکنانی را خریداری کنید، که با استراتژی و طرز فکر آن مربی سازگار هستند. برای مثال، یک مربی با تفکر دفاعی، بازیکنان دفع کننده و رباینده توپ را ترجیح می‌دهد و یک مربی با تفکر تهاجمی، به دنبال بازیکنان سریع است. اگر نتوانید خواسته‌های مربی خود را برآورده کنید، تیم شما با مشکلات متعددی روبرو خواهد شد.

همچنین، در تایم اوت میان بازی، مربی شما با بازیکنان حرف می‌زند و آن‌ها را برای ادامه بازی راهنمایی کند. این کار با کارت استراتژی انجام می‌شود که بازی تیم شما را تقویت می‌کند. مربیان بهتر، کارت‌های استراتژی بهتری در اختیار دارند.




6. درفت و مسابقات پلی آف

کمپانی 2K سعی کرده تا مراحل درفت لیگ NBA را در بخش MyTeam بازی NBA 2K18 اعمال کند. در این بخش، شانس نقش مهمی دارد و کارت‌های ابتدایی شما، تأثیر زیادی در ادامه بازی دارند. ممکن است از همان ابتدا یک سوپراستار به دست آورید یا با بازیکنان معمولی سر و کله بزنید.

پس از جمع آوری تیم و انتخاب مربی، باید در مسابقات پلی آف، مانند مسابقات واقعی NBA، با دیگر بازیکنان مسابقه دهید و سعی کنید تا به فینال برسید. در این بخش از بازی، هیچگونه خرید درون برنامه‌ای وجود ندارد.




5. بخش واقع گرایانه MyGM

بخش MyGM در بازی NBA 2K18، نه تنها قصد داشته تا مذاکرات خرید و فروش بازیکنان را واقع‌گرایانه اعمال کند، بلکه بخش‌های درفت و مدیریت تیم را نیز با چاشنی واق‌گرایی ترکیب کرده است.

برای مثال، حداقل تعداد بازیکنان یک تیم، 14 نفر است و بخش Super Max نیز مدیریت تیم را سخت‌تر از همیشه کرده است.

در بازی لیگ G نیز اعمال شده که به شما اجازه می‌دهد تا بازیکنان جوان و بی‌تجربه این لیگ را پرورش دهید و آن‌ها را در NBA استفاده کنید. شما حتی می‌توانید تیم خود را از لیگ G هدایت کنید و به NBA ارتقا پیدا کنید.




4. داستان پردازی

در بخش MyGM، شما نقش یک ستاره بازنشسته بسکتبال را دارید که زودتر از موعد، در سال 2011 بازنشسته شده و پس از شش سال، تصمیم گرفته تا مدیریت و مربی‌گری یک تیم را بر عهده بگیرد و توانایی‌های خود را در کنار زمین ثابت کند.

اضافه کردن یک داستان و فرم روایی در بخش MyGM، ایده جذاب و البته خطرناکی است که بخش MyGM را به سطح جدیدی رسانده است. تنها زمان مشخص می‌کند که این ایده، مناسب این بازی است یا خیر.




3. بهبود مود MyLeague

مود MyLeague، حالت ساده‌تر و آرکید گونه مود واقع‌گرایانه MyGM است که ویژگی‌های جدیدی به آن اضافه شده است.

در این بخش شما می‌توانید در درفت تأثیر داشته باشید و تیم خود را مدیریت کنید، همچنین می‌توانید بازیکنان خود را بسازید و در تیم خود اعمال کنید، بدون این که درگیر نقل و انتقالات باشید.

در بخش MyLeague، ورزشگاه خانگی، لباس و شهر خود را می‌توانید تغییر دهید و حتی قوانین لیگ را نیز به دلخواه خود تعیین کنید. این ویژگی‌ها، هم در بخش آنلاین و هم آفلاین بازی در دسترس هستند.




2. نحوه حرکت جدید بازیکنان در حمله

در نسخه‌های قبلی NBA 2K، نحوه حرکت بازیکنان در بازی، به انیمیشن طراحی شده برای آن‌ها مرتبط بود و باعث شده بود تا گاهی یک بازی کندتر و ضعیف‌تر، بتواند توپ بازیکن قوی‌تر مقابل خود را دفع کند.

اما در بازی NBA 2K18، حرکات بازیکنان بسیار طبیعی‌تر شده و به مهارت‌های آنان بستگی دارد. انیمیشن حرکت بازیکنان نیز با توجه به مهارت آن بازیکن اجرا می‌شود و بازی، حالتی واقع‌گرایانه‌تر و البته روان‌تر دارد.




1. شیوه دفاعی جدید

دفاع کردن در بازی NBA 2K18، مخصوصا در برابر بازیکنان با مهارت، سخت‌تر از شده است. در این بازی، برای دفاع در برابر بازیکنان سریع و تکنیکی، به بازیکنی به شدت قدرتمند و باهوش نیاز دارید.

دفاع در این بازی، به زمان بندی ارتباط زیادی دارد. در واقع نه تنها بازیکن شما باید از مهارت کافی برای دفاع یا ربودن توپ داشته باشد، بلکه مهارت بازیکن مقابل و نحوه پرتاب توپ او نیز در بازی تأثیر دارد.

انیمیشن‌های دفاعی و برخورد بازیکن‌ها نیز بهبود یافته است و پریدن بازیکنان، دیگر تصادفی نیست و به ویژگی‌های دو بازیکن بستگی دارد.




تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایستگاه بازی حرفه‌ای‌ها

برچسب ها: بازی NBA
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.