12 حقیقت در مورد سری بازی‌ Uncharted که احتمالا نمی دانستید

12 حقیقت در مورد سری بازی‌ Uncharted که احتمالا نمی دانستید

علی رزاقی علی رزاقی
4 سال و 11 ماه و 7 روز پیش

کمپانی ناتی‌داگ توسعه‌دهنده سری بازی‌های Uncharted، همیشه سورپرایزهای ویژه‌ای در بازی‌های خود برای طرفداران در نظر می‌گیرد، به همین دلیل همیشه می‌توان تعداد متنوعی از جزئیات جذاب را از دل بازی‌های Uncharted بیرون کشید. در ادامه این موضوع در مورد حقایق جالب این سری بازی‌ها حرف خواهیم زد، حقایقی که شاید تاکنون از وجود آن‌ها با خبر نبودید.

 


12. لباس شنای Ottsel

کمپانی ناتی‌داگ همیشه علاقه دارد که بازی‌های خود را با نکات مخفی پر کند، مخصوصا با نکاتی که به یکی از بازی‌های خودشان اشاره می‌کند. پیدا کردن بعضی از این نکات مخفی نسبت به بعضی دیگر آسان است. ولی به احتمال زیاد شما تاکنون موفق یه کشف این یکی نشده‌اید؛ در بخش اول بازی Uncharted: Drake’s Fortune،  نیتن دریک (Nathan Drake) یک لباس شنا پوشیده است. اگر با دقت به این لباس شنا نگاه کنید متوجه می‌شوید که برند آن Ottsel است. Ottsel یک گونه حیوان خیالی در مجموعه بازی‌های Jak and Dexter بود. البته یک سری نشانه‌های دیگری هم از بازی Jak and Dexter درون این بازی وجود دارد، از جمله گنجینه Strange Relic که یکی از 61 گنجینه (Precursor Orb) موجود در بازی بود (البته این یکی را احتمالا خودتان می‌دانستید).

 


11. هواپیمای Victor Sullivan

یک نشانه دیگر از بازی‌های قدیمی کمپانی ناتی‌داگ در این بازی؛ هواپیمای شخصی ویکتور سالیوان (Victor Sullivan) بود که، Hog Wild نام داشت. طرفدارن تیز این بازی احتمالا فهمیده‌اند که این نام، عنوان یکی از مراحل بازی Crash Bandicoot بود.

 


10. عنوان Dude Raider

سری بازی‌های Uncharted علاوه بر کارهای ایندیانا جونز (Indiana Jones)، با سری بازی‌های Tomb Raider هم مقایسه می‌شوند، زیرا این دو بازی شباهت‌های فراوانی به هم دارند، مثلا هر دو بازی قهرمان‌های جذابی دارند که در مکان‌های عجیب دنبال گنجینه‌هایی هستند. قبل از انتشار بازی Uncharted: Drake’s Fortune در سال 2007، به علت شباهت‌های فروان و غیرقابل انکار این بازی با سری بازی‌های Tomb Raider، عده‌ای به آن لقب Dude Raider دادند، از سال 2007 به بعد نیز این شباهت‌ها حفظ شد تا جایی که حالا این دو بازی تفاوت‌های خیلی اندکی با هم دارند، ولی اسم مستعار Dude Raider به عنوان یک یادآور خنده‌دار از آن زمان به جا مانده است. بازی Uncharted مجبور بود ثابت کند که بازی و شخصیت اصلی آن‌ها آن‌ها چیزی بیشتر از یک کپی از روی شخصیت لارا کرافت (Lara Croft)، شخصیت اصلی بازی Tomb Raider است.

 


9. شباهت نیتن دریک با جانی ناکسویل (Johnny Knoxville)

قهرمان بازی Uncharted، نیتن دریک، به خاطر علاقه شدیدش به پوشیدن شلوار جین و بالا زدن آستین‌های پیراهنش به هنگام گشت و گذار در مقبره‌ها، از سوی طرفدارن به عنوان یک مرد معمولی (everyman) توصیف می‌شد، ولی ممکن است برایتان غافلگیر کننده باشد که بدانید استایل او از روی یک مدل طراحی شده بود، یا حداقل می‌توان گفت بخشی از استایل او از روی یک مدل طراحی شده است، و آن مدل کسی نیست جز جانی ناکسویل، بازیگر و بدل‌کار آمریکایی.

البته حالا دیگر چندان شباهتی بین این دو شخصیت نمی‌بینیم، مخصوصا که با آمدن هر سری جدید از بازی، ظاهر دریک دستخوش تغییرات فراوانی شده است. ولی این موضوع باید برای طرفدارنی که قسم می‌خوردند نیتن دریک، همان نیتن فیلین (Nathan Fillion) است، غافلگیرکننده باشد.

 


8. حواشی بازی Uncharted 4

هر کسی که Uncharted 4 را بازی کرده باشد بدون شک به اجرای قدرتمند لارا بیلی (Laura Bailey) در نقش نادین راس (Nadine Ross)، شخصیت ضد قهرمان بازی، پی برده است. ولی کمپانی Naughty Dog به خاطر سپردن این نقش به بیلی، همواره مورد حمله طرفدارن قرار می‌گیرد. دلیل این اتفاق چیست؟ بیلی یک بازیگر سفیدپوست است که در بازی در نقش یک شخصیت سیاه‌پوست ظاهر می‌شود. کارگردان بازی، نیل دراکمن (Neil Druckmann)، به این ادعاهای نژادپرستانه پاسخ داد: «ما قبل از اینکه تصمیم بگیریم که شخصیت نادین در بازی یک سیاه‌پوست خواهد بود، بیلی را برای اجرای این نقش تایید و انتخاب کرده بودیم.» او همچنین فاش کرد که یک شخصیت سفیدپوست در بازی وجود دارد که توسط یک بازیگر سیاه‌پوست بازی شده است.

بدون در نظر گرفتن درست یا غلط بودن این تصمیم از سوی کمپانی ناتی داگ، این موضوع بسیار خوشحال کننده است و امیدواریم در آینده خبرهای بیشتری در مورد بازی‌هایی که توسعه‌دهنده‌های آن‌ها به استعداد بازیگران صداپیشه خود اعتماد می‌کنند، نه رنگ پوست آن‌ها، بشنویم.

 


7. شخصیت Charlie Cutter

یکی از بهترین سورپرایزهای بازی Uncharted 3: Drake’s Deception معرفی شخصیت چارلی کاتر (Charlie Cutter) بود. یک شخصیت شبیه جیسون استاتهام (Jason Statham)، بازیگر بریتانیایی، که به خوبی نیتن دریک می‌توانست شوخ‌طبع باشد. اگر فکر می‌کنید که خروج چارلی از بازی در وسط داستان، اندکی ناگهانی بود، دلیل خوبی برای این کار وجود داشت. گراهام مک‌تاویش (Graham McTavish) که صداپیشگی این کاراکتر را برعهده داشت، در هنگام ساختن قسمت چهارم از بازی، در حال کار روی پروژه دیگری بود و نمی‌توانست هم‌زمان روی دو پروژه کار کند. قرار شد که مک‌تاویش بعدا دوباره کار صداپیشگی این نقش را برای بازی Uncharted 4 انجام دهد، ولی در نهایت نقش او از بازی حذف شد.

 


6. نقش تصادفی Emily Rose

امیلی رز (Emily Rose) با بازی کردن در نقش النا فیشر (Elena Fisher) در سری بازی‌های Uncharted شانس بالایی برای کسب موفقیت‌های بزرگ داشت، ولی او هرگز نمی‌خواست برای این نقش تست بازیگری دهد! رز یکی از دوستانش را برای تست بازیگری همراهی می‌کرد و توسط ایمی هنینگ (Amy Hening)، کارگردان بازی، برای این نقش انتخاب شد، چون ایمی فکر می‌کرد که رز جفت خیلی بهتری با نولان نورث (Nolan North)، بازیگر نقش نیتن دریک، تشکیل می‌داد.

 


5. درد واقعی Nathan Drake

اصولا نیتن دریک با توجه به تعداد شکستگی‌های استخوان و زخم‌های در اثر تیر خوردن که در طول این چند سری از آن‌ها رنج برده بود، تاکنون باید هزاران بار  می‌مرد. ظاهرا نولان نورث می‌خواست اندکی از این درد را تجربه کند، وگرنه چه دلیلی داشت که با دنده‌های شکسته کارهای موشن کپچر بازی Uncharted: Drake’s Deception را انجام دهد. البته از این مسئله مطمئنیم که این درد اضافه، به واقعی‌تر به نظر رسیدن چهره رنج‌دیده دریک کمک بسیاری کرد.

 


4. قایق گاب

کمپانی ناتی‌داگ همیشه علاقه ندارد نکات مخفی در مورد بازی‌های قبلی خود را در این بازی پنهان کند، گاهی اوقات هم دوست دارد از برنامه‌های تلوزیونی معروف استفاده کند. در فصل دوازدهم از بازی Uncharted 3، اسم کشتی دزدان دریایی The Seaward است. احتمالا طرفدارن تیز چشم متوجه اشاره این موضوع به سریال کمدی Arrested Development شده‌اند، چرا که شخصیت گاب (Gob) در این سریال یک قایق با اسم The Seaward داشت (البته در سریال این اسم با حرف C نوشته می‌شد، یعنی CWard).

 


3. جراحات بیشتر در صحنه

قطعا نولان نورث قصد نداشت با هرگونه صدمه فیزیکی از کار خود کنار بکشد، شاید یادتان باشد که در یکی از فصل‌های اولیه بازی Uncharted 3، نزدیک بود نیتن دریک جوان توسط مردی که داشت به او می‌گفت: «چشمانت را ببند» مورد اصابت گلوله قرار بگیرد. ولی سالی (Sully) قبل از اینکه آن مرد بتواند به سمت دریک شلیک کند، از راه رسید و او را نجات داد.

قضیه این بود که آن مرد مرموز توسط نولان نورث صدا پیشگی شده بود، و در صحنه ضبط موشن کپچر که سالی به سمت این مرد مرموز شلیک می‌کند و او را می‌کشد، بازیگر سالی به طور اتفاقی اسلحه را از دست نیتن می‌گیرد تا آن را به پشت سرش پرتاب کند، اسلحه را به سر نورث می‌کوبد که باعث جراحت برداشتن سر نورث می‌شود.

 


2. سن نیتن دریک

هر چند از روی ظاهر نیتن دریک می‌توان حدس زد که او در اواسط دهه سوم از زندگی خود است، ولی جالب است بدانید که او در هر یک از سری بازی‌های Uncharted یک سن رسمی و مشخص دارد. وقتی برای اولین بار دریک را در بازی Uncharted: Drake’s Fortune می‌بینیم، او 31 سال دارد، در نسخه دوم از بازی او 33 سال دارد، و در نسخه سوم 35 سال سن دارد. و از آنجایی که حوادث بازی Uncharted 4، سه سال بعد از داستان بازی Uncharted 3 اتفاق می‌افتد، پس او 38 سال سن دارد.

 


1.     سکانس قطار در بازی Uncharted 2، فشار فراوانی را روی این بازی و اعضای تیم توسعه‌دهنده وارد آورد

بسیاری از طرفداران بازی معتقدند که سکانس قطار، در بازی Uncharted 2: Among Thieves، یکی از بهترین سکانس‌های این سری بازی‌ها بود. این اتفاق خوبی است که این سکانس از بازی خیلی مهم و ارزشمند شمرده می‌شود، چرا که این سکانس فشارهای فراوانی را برای اعضای تیم به وجود آورد. ریچارد لمارچند (Richard Lemarchand) یکی از اعضای ناتی‌داگ، در مورد این سکانس گفته بود: «پروسه آماده کردن سکانس قطار و اینکه این سکانس بتواند انتظارات تیم توسعه را برآورده سازد، کار بسیار طاقت فرسایی بود و اعضای تیم باید ماه‌ها بی‌خوابی را به جان می‌خریدند تا بتوانند بازی را در تاریخ برنامه ریزی شده منتشر کنند.» ریچارد این تجربه را بسیار تنش‌آور توصیف می‌کند و می‌گوید: «انجام این کار باعث به وجود آمدن استرس و مریضی‌های فراوان در اعضای تیم و کاهش کارایی تیم شد، ولی در نهایت این کاری بود که باید انجام می‌شد تا بازی بتواند بالاترین استانداردهای کمپانی را کسب کند.»

برچسب ها: 10 برتر
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.