15 نکته که باید درباره بازی Prey بدانید

15 نکته که باید درباره بازی Prey بدانید

رامتین کاظمی رامتین کاظمی
6 سال و 11 ماه و 11 روز پیش

هنگامی که تریلر بازی Prey در نمایشگاه E3 سال گذشته به نمایش در آمد، سوال‌های زیادی درباره این بازی مطرح شد. آیا این بازی دنباله بازی Prey است که در سال 2006 ساخته شد؟ آیا بازی Prey 2 پس از لغو شدن، احیا شده است؟ یا با یک بازی کاملا متفاوت روبرو هستیم؟ اما اکنون به خوبی می‌دانیم که بازی Prey چیست و اکنون که بازی سرانجام عرضه شده، سعی می‌کنیم تا شما را با این بازی، بیشتر آشنا کنیم.

1. بازی Prey، یک بازسازی یا دنباله نیست و یک بازی کاملا متفاوت است

بازی Prey جدید ارتباطی با بازی Prey قبلی ندارد. این بازی، دنباله نیست و کاملا یک بازی جدید است و دنیای بازی Prey را به شیوه‌ای کاملا متفاوت به نمایش گذاشته است. بازی Prey همانند نسخه 2006، در فضا رخ می‌دهد و باید با بیگانگان بجنگید و به توانایی‌های فوق بشری نیز دسترسی دارد، اما به غیر از این سه مورد، هیچ شباهتی میان دو بازی پیدا نخواهید کرد.

2. بازی Prey، یک بازی شوتر اول شخص داستان محور با المان‌های نقش آفرینی است

مانند سری Dishonored، دیگر بازی استودیو Arkane، بازی Prey نیز از دید اول شخص روایت می‌شود و گیمر می‌تواند از دو سلاح سرد و گرم برای حمله به دشمن استفاده کند. اما تمرکز اصلی بازی، مبارزات اول شخص نیستند. بازی Prey به شدت بر داستان توجه دارد و قصد دارد که داستان خود را به بهترین شکل ممکن تعریف کند. بازی دارای المان‌های نقش آفرینی نیز هست و با پیشرفت در بازی، گیمر مهارت‌ها و توانایی‌های جدیدی کسب می‌کند که تعدادی از آن‌ها، از بیگانگان درون بازی به دست می‌آیند.




3. جنسیت مورگان یو، قهرمان بازی، قابل تغییر است

همانند بازی Fallout 4، در بازی Prey نیز می‌توانید جنسیت کاراکتر خود، مورگان یو را انتخاب کنید که به گیمر اجازه می‌دهد تا همذات پنداری بیشتری با قهرمان بازی داشته باشد. هر دو کاراکتر نیز دارای صداپیشگی هستند و البته، روند بازی ارتباطی با این انتخاب نخواهد داشت.

4. برای زنده ماندن باید به دنبال غنایم متفاوت در ایستگاه فضایی باشید

ایستگاه فضایی Talos I، یک ایستگاه نظامی نیست و مورگان یو نیز یک سرباز فضایی نیست. اسلحه و تجهیزات بازی بر اساس تحقیقات دانشمندان و موجودات محفوظ در این ایستگاه ساخته شده‌اند و ابزار جنگی نیستند. به همین دلیل، گیمر در طول بازی باید همواره به جستجوی وسایل لازم برای زنده ماندن باشد و در استفاده از مهمات خود، دقت و صرفه جویی کند.

به مرور، گیمر به نورومادها نیز دسترسی پیدا می‌کند که افزونه‌هایی با قدرت تغییر و تقویت ذهن هستند و قدرت‌های فرازمینی بیگانگان را به گیمر می‌دهند.




5. ایستگاه فضایی درون بازی یک مپ بسیار بزرگ و پیوسته است و در بازی خبری از مراحل متعدد نیست

هر چند که بازی Prey یک بازی اوپن ورلد نیست، اما شما می‌توانید آزادانه به هر جای مپ بازی که می‌خواهید، بروید و البته باید مراقب Typhonهای ساکن در ایستگاه باشید و برخی مناطق، آنقدر آلوده هستند که وارد شدن به آن‌ها، بدون داشتن مهارت و تجهیزات کافی، با مرگ برابر است. اما همانطور که گفتیم، بازی فاقد مسیر خطی یا مراحل است. شما با گشت و گذار در ایستگاه Talos I تجهیزات و توانایی‌های جدید کسب خواهید کرد که به شما اجازه می‌دهد تا به مکان‌های جدید بروید و مناطق این ایستگاه در طول بازی تغییر خواهند کرد و ممکن است یک اتاق خالی، در برهه‌ای دیگر پر از Typhon باشد و هیچ چیز در این ایستگاه قابل پیش بینی نیست.

6. شما می‌توانید از ایستگاه خارج شوید

در یک تصمیم نوآورانه، استودیو Arkane به گیمر اجازه می‌دهد تا از ایستگاه خارج شود. اگر در جایی با یک دشمن سرسخت مواجه شدید یا مسیر پیش رو برای‌تان گیج کننده است، می‌توانید وارد فضا شده و از بیرون به مناطق دیگر ایستگاه دسترسی پیدا کنید. این یکی از راه‌های حل کردن معماهای بازی است و گیمر قطعا آن را تجربه خواهد کرد.




7. دشمنان تغییر شکل می‌دهند

یکی از نکات جالب توجه بازی Prey، تغییر شکل دادن دشمنان است. شما در بازی حتی به یک مداد یا لیوان نیز نمی‌توانید اعتماد کنید و در هر لحظه ممکن است یک صندلی ساده به شما حمله کند و به همین دلیل، عنصر هیجان و دلهره همواره بر بازی حاکم خواهد بود و شما همواره باید گوش به زنگ باشید. بازی Prey به شدت حس پارانویا را در شما تقویت خواهد کرد.

8. بازی Prey دارای چندین پایان است

نحوه بازی شما و پیشبرد داستان بر انتهای آن تأثیر خواهد داشت. سازندگان اشاره کرده‌اند که رفتار شما با دیگر بازماندگان ایستگاه، بازی را شکل خواهد داد. آیا شما تنها به زنده ماندن خود فکر می‌کنید یا دیگران را نجات می‌دهید؟ با توجه به این تصمیمات، بازی دارای سه پایان بندی اصلی و تعداد بسیار زیادی پایان بندی فرعی است که اکتشاف آن‌ها را به عهده شما می‌گذاریم.




9. تیم سازنده بازی Prey با بازی Dishonored متفاوت است

هر چند که هر دو بازی Prey و Dishonored ساخت یک استودیو هستند، اما تیم‌های سازنده این دو بازی، با هم تفاوت دارند. البته به دلیل سبک و سیاق خاص این استودیو، شاهد شباهت‌هایی در طراحی و سبک و کیفیت دو بازی هستیم، اما بازی Prey به هیچ وجه بازی «Dishonored در فضا» نیست. طرفداران Dishonored احتمالا از بازی Prey بسیار لذت خواهند برد اما نباید با این بازی، مانند Prey برخورد کنید.

10. بیگانگان درون بازی دارای گونه‌های مختلف هستند

Typhon یک موجود نیست و به مجموعه بیگانگان مختلف با توانایی‌های متفاوت با هدفی مشترک در بازی اشاره دارد که احتمالا توسط یک مغز کنترل می‌شوند. بعضی از آن‌ها، گلوله‌هایی انفجاری و حساس به حرکت هستند و گونه‌ای دیگر ممکن است به میز یا یک مسواک تبدیل شوند و گونه‌ای دیگر نیز هیولاهایی بزرگ و قدرتمند هستند. با معرفی گونه‌های مختلف، مبارزات در بازی Prey همواره هیجان انگیز خواهند بود و گیمر همواره با چالش جدیدی روبرو خواهد شد.




11. داستان بازی Prey در یک دنیای موازی رخ می‌دهد

در طول بازی، متوجه تفاوت‌های سبک معماری و ظاهری محیط کار خود با دنیای حاضر خواهید شد و با تاریخچه کمپانی مالک ایستگاه و سرنوشت آن آشنا خواهید شد. بازی Prey در دنیایی رخ می‌دهد که جان اف کندی، رئیس جمهور آمریکا از توطئه ترور خود جان سالم به در می‌برد و وارد یک مسابقه فضایی شدیدتر و بزرگ‌تر با شوروی می‌شود. در نتیجه، ظاهر دنیای بازی، تفاوت‌هایی با عصر حاضر دارد و از سبک رتروفوچوریسم و آرت دکو وام گرفته است.

12. بازی شما را به خلاقیت و نوآوری تشویق می‌کند

سازندگان بازی اظهار کرده‌اند که بسیاری از جوانب بازی، بدون در نظر گرفتن هدف خاصی طراحی شده‌اند و هدف آن‌ها این بوده که ابزار متعددی را در اختیار گیمر قرار دهند تا به دلخواه خود بازی کند. برای مثال، گیمر می‌تواند یاد بگیرد تا دشمن را در هوا معلق کرده و آن‌ها را راحت بکشد، اما توانایی معلق کردن می‌تواند به شما اجازه دهد تا یک تورت را به اتاقی دیگر منتقل کرده و بدون درگیر شدن دشمنان را از پا در بیاورید. این سبک بازی نوآورانه در بازی Prey تشویق می‌شود و گیمر می‌تواند روش‌های متعددی را در بازی امتحان کند.




13. در ابتدای بازی، نکات اصلی به شما آموزش داده می‌شود

در بازی Prey شما هستید که باید راه حلی برای موانع و چالش‌های پیش روی خود پیدا کنید، اما بازی در ابتدا، راه حل معماهای ساده را به شما آموزش می‌دهد. این قسمت‌ها برای آشنا کردن گیمر با بازی و سبک و سیاق معماهای آن طراحی شده و به شما یادآور می‌شود که بیش از یک راه برای رسیدن به هدف وجود دارد.

14. دنیای بازی همواره در حال تغییر است

ماهیت اوپن ورلد بازی، با توجه به این که در یک ایستگاه محدود رخ می‌دهد بسیاری را نگران کرده است، اما استودیو Arkane وعده داده که ایستگاه Talos I به مرور زمان تغییر خواهد کرد. شاید دری که در ابتدای بازی قفل بوده، در قسمتی دیگر قابل باز شدن باشد یا دشمنی که راه شما را سد کرده، با سلاحی جدید قابل کشتن باشد و با توانایی‌های جدید خود و ترکیب آن‌ها، بتوانید به مناطق جدیدی دسترسی پیدا کنید. بازی به هیچ وجه خسته کننده نشده و دنیای آن دائما در حال تغییر است.




15. بازی Prey سخت است

در پایان بهتر است یادآور شویم که بازی Prey بسیار سخت است. هر چند سختی بازی مانند Dark Souls نیست، اما بازی دارای چالش‌های فراوانی است. در بازی زیاد خواهید مرد و شکست دادن دشمنان، نیازمند خلاقیت است. گیمر باید برای هر قسمت برنامه ریزی کرده تا بتواند دشمنان خود را شکست دهد. پس اگر با این فرض که با مینی گان خود دشمنان را قلع و قمع می‌کنید، به سراغ بازی Prey می‌روید، بهتر است به دنبال بازی دیگری باشید!

 

بازی Prey را می‌توانید با مراجعه به صفحه اصلی وبسایت ما خریداری کنید.

 

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایستگاه بازی حرفه‌ای‌ها

برچسب ها: بازی prey
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.