DLC چیست؟

DLC چیست؟

تیم Pspro تیم Pspro
5 سال و 10 ماه و 24 روز پیش

اکنون در صنعت گیم، DLCها، بسته‌های الحاقی و آپدیت‌ها نقشی به اندازه خود بازی‌ها دارند و اهمیت آن‌ها بسیار زیاد است. در اینجا قصد داریم تا به شکل اجمالی، نگاهی به مفهوم DLC و نقش آن در دنیای گیم بیاندازیم.

 

DLC چیست؟

DLC (Downloadable Content) یا بسته الحاقی، محتوایی بیشتر برای یک بازی ویدیویی است که در اکثر مواقع به صورت دیجیتال عرضه میشود و باید برای آن هزینه‌ای نیز پرداخت کرد. DLC ممکن است یک بازی را کامل کند یا بخش جدیدی به بازی مانند یک خط داستانی جدید اضافه کند. بازی Total Annihilation که در سال 1997 عرضه شد، اولین بازی شامل DLC بود که واحدها، نقشه و خط داستانی جدیدی را پس از عرضه دریافت کرد.

 

مثال 1: بازی Call of Duty: Infinite Warfare دارای یک DLC به نام Absolution حاوی تعدادی مپ برای بخش مولتی‌پلیر و یک سناریو برای بخش زامبی بود.

چرا به DLC نیاز دارید؟

در نسل هشتم، DLC تبدیل به بخشی ضروری از صنعت گیم تبدیل شده است. DLC می‌تواند یک بازی را تبدیل به سرویس و عمر آن را تا چندین سال افزایش دهد که در بازی‌های آنلاین، بخشی حیاتی برای فروش بیشتر و افزایش تعداد بازیکنان است.

مثال 2: در بازی Injustice 2، تعدادی از کاراکترهای بازی در قالب DLC عرضه شدند.

علاوه بر افزایش عمر بازی در بازی‌های آنلاین، DLC می‌تواند بخش‌های جدیدی به بازی‌های داستان محور اضافه کند و بعد جدیدی از داستان بازی را به نمایش بگذارد یا خط داستانی بازی را ادامه دهد. اکنون DLC و خدمات پس از عرضه بازی‌ها، یکی از بهترین منابع کسب درآمد بازی‌ها است و بسیاری از شرکت‌ها حداقل یک بازی آنلاین با DLCهای فراوان دارند که ضامن تداوم کسب درآمد آن‌ها است و با توجه به اینکه به ندرت قیمت آن‌ها بیشتر از 20 دلار می‌شود، بین بازیکنان نیز محبوبیت زیادی دارند.

 

 

مثال 3: بازی Destiny 2 دارای دو DLC است که هر کدام دو داستان جدید، مپ‌های بخش چندنفره و تعدادی اونت جدید به بازی اضافه کردند.

در مطلب آموزشی بعدی، نحوه اضافه کردن DLC به بازی‌ها را شرح می‌دهیم.

برچسب ها: 0 تا 100, پلی استیشن 4, ایکس باکس وان, نینتندو سوییچ
1 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
محصولات مرتبط
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.