پلی استیشن 5: جزئیات نصب بازی ها و رابط کاربری مشخص شد

پلی استیشن 5: جزئیات نصب بازی ها و رابط کاربری مشخص شد

رامتین کاظمی رامتین کاظمی
4 سال و 6 ماه و 20 روز پیش

اگرچه رابط کاربری پلی استیشن 4 کاربری ساده‌ای دارد و نصب بازی‌ها نیز روی آن آسان است، اما در پلی استیشن 5، پروسه نصب بازی‌ها نه تنها ساده‌تر می‌شود، بلکه کنترل بیشتری به کاربر سپرده می‌شود.

 

وبسایت WIRED که صبح امروز به صورت اختصاصی کیت توسعه پلی استیشن 5 را بررسی کرده بود، در مقاله خود از زبان مارک سرنی، سرپرست فنی واحد ساخت پلی استیشن در سونی فاش کرد که پلی استیشن 5 دارای درایو نوری بلوری با پشتیبانی از رزولوشن 4K، هارد SSD ابرسریع و رابط کاربری جدید است که ویژگی آخر، دست کاربر را برای نصب بازی‌ها باز خواهد گذاشت و کاربر می‌تواند محتوای نصب شده، اعم از نصب بخش مشخصی از داستان یا بخش چندنفره را انتخاب کند.

 

در این مقاله ذکر شده است که به لطف استفاده از SSD در کنسول PS5 نحوه تعامل پردازنده کنسول با هارد ساده سازی شده است. در پلی استیشن 4، کنسول به بازی‌ها به عنوان یک بلوک از دیتا نگاه می‌کرد اما پلی استیشن 5 دسترسی کاملی به اجزا مختلف دیتای بازی‌ها خواهد داشت. برای مثال، با این ویژگی، شما به عنوان کاربر پلی استیشن 5 می‌توانید تنها بخش تک نفره یک بازی را نصب کنید یا فقط بخش چندنفره را نصب کنید و پس از مدتی، آن را پاک کرده و از فضای باز شده روی هارد، برای نصب بخش تک نفره استفاده کنید.

 

رابط کاربری پلی استیشن 5 نیز شما را از وضعیت بازی‌ها و وقایع مربوط به بازی آگاه خواهد ساخت. در پلی استیشن 4، شما با رفتن روی آیکون یک بازی، می‌توانستید تروفی‌های به دست آمده یا وضعیت دوستان‌تان در بازی را ببینید اما برای اطلاعات بیشتر باید وارد بازی شوید؛ در کنسول PS5، هر چند که اجرای بازی‌ها به لطف هارد SSD زمانی نخواهد برد، اما برای آگاهی از اطلاعات درون بازی نیازی به اجرای آن‌ها نیست. برای مثال، اگر فرض کنیم یک رویداد درون بازی قرار است آغاز شود، برای اطلاع از وضعیت این رویداد، نیازی به اجرای بازی نیست. اگر می‌خواهید میزان پیشرفت خود در بخش داستانی یک بازی را بدانید، نیازی نیست بازی را اجرا کنید. اگر می‌خواهید بدانید که در یک بازی اوپن ورلد چه مأموریت‌هایی برای شما در دسترس است و چه پاداش‌هایی دارند، نیازی به وارد شدن در بازی نیست. تمام این اطلاعات را می‌توانید در صفحه اصلی کنسول PS5 مشاهده کنید.

 

اگرچه این قابلیت‌ها هیجان انگیز به نظر می‌رسند، اما باید این کنسول را هنگام عمل مشاهده کرد. آیا پلی استیشن 5 می‌تواند انتظارات را برآورده کند؟

برچسب ها: پلی استیشن 5
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
محصولات مرتبط
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.