پردازنده گرافیکی PS5 قدرتی معادل کارت گرافیک RTX 2070 خواهد داشت

پردازنده گرافیکی PS5 قدرتی معادل کارت گرافیک RTX 2070 خواهد داشت

ایلیا امینی ایلیا امینی
4 سال و 3 ماه و 1 روز پیش

(تصویر تزئینی است)

با اینکه که به‌سرعت به شروع نسل نهم کنسول‌های بازی نزدیک می‌شویم، اما سونی هم‌چنان از رونمایی از کنسول پلی‌استیشن 5 خودداری می‌کند. همان‌طور که در روزهای گذشته نیز شاهد بودیم سونی تصمیم گرفت تا برای دومین سال پیاپی در همایش E3 2020 حضور نداشته باشد، و همین موضوع باعث شده تا برای مدت بیشتری مخاطبان این کنسول از اطلاعات دقیق و رسمی در مورد محصول آینده برند پلی‌استیشن بدون اطلاع باشند.

 

اما برخلاف این اتفاقات، طبق آخرین اطلاعات لو رفته مشخص شده است که اگر سونی در رقابت معرفی کنسول خود نسبت به مایکروسافت عقب مانده است، اما قطعا در زمینه انتخاب پردازنده گرافیکی هم‌چنان از مایکروسافت بهتر عمل خواهد کرد.

 

براساس وبسایت PCMag در آخرین اطلاعات لو رفته، قدرت پردازنده گرافیکی کنسول پلی‌استیشن 5 قادر است تا با جدیدترین و قوی‌ترین کارت‌های گرافیک حال حاضر بازار رقابت کند. در این مقاله آمده که چیپ مختص به پردازش‌های گرافیکی کنسول پلی‌استیشن 5 Oberon نام دارد، که می‌تواند در نهایت پتانسیل خود فرکانسی در حدود 2.00 گیگاهرتز و 9.2 ترافلاپ قدرت داشته باشد. با توجه به این اطلاعات کامل مشخص است که قدرت این پردازنده چندین برابر کنسول نسل هشتمی پلی‌استیشن 4 و حتی نسخه پرو این کنسول است، به‌صورتی که کنسول پلی‌استیشن 4 پرو تنها قادر است تا 4.2 ترافلاپ قدرت پردازشی را تولید کند. این گزارش مشخص کرده که در مقایسه‌های انجام شده مشخص شده است که این پردازنده گرافیکی توانی در حد و اندازه کارت گرافیک GeForce RTX 2070 از شرکت انویدیا دارد و این درحالی است که این کارت گرافیک یکی از بروزترین و قدرت‌مندترین کارت‌های گرافیک حال حاضر دنیا به‌شمار می‌رود.

 

هم‌چنین بیان شده است که هر دو کنسول نسل نهمی سونی و مایکروسافت قدرت گرافیکی نسبتا مشابهی خواهند داشت اما قطعا سونی دست بالاتر را در زمینه قدرت و فرکانس بالای پردازنده گرافیکی خواهد داشت.

 

اگرچه که اطلاعات این مطلب تقریبا منطقی و موثق می‌رسد و هم‌چنین شخصی که دست به انتشار این گزارش زده نیز یک منبع مورد اعتماد به‌شمار می‌آید، اما در چند ماه گذشته سونی به طرز عجیبی درمورد کنسول پلی‌استیشن 5 سکوت اختیار کرده است، و هم‌چنین تا این لحظه به‌غیر از رونمایی رسمی از لوگو این کنسول اطلاعات مهم دیگری مشخص نشده است. همین موضوع باعث می‌شود تا ما این خبر را با درنظر گرفتن تمامی احتمالات، یک شایعه تلقی کنیم، زیرا باید درنظر داشت که هدف اصلی رونق و پیشرفت کنسول‌های بازی در سال‌های گذشته قیمت پایین و دسترسی بالای این دستگاه‌ها بوده است، و اگر این اخبار درست باشد و سونی تصمیم گرفته باشد تا پردازنده‌ای با این قدرت فراوان را در کنسول خود جای بدهد باید این انتظار را داشته باشیم که شاید دیگر مزیت قیمت پایین یکی از امتیازات خریداری یک کنسول بازی نخواهد بود.

 

کنسول پلی‌استیشن 5 در تعطیلات زمستانی سال 2020 میلادی وارد بازار خواهد شد.

برچسب ها: پلی‌استیشن 5
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.