هر آنچه که باید درباره بازی The Surge 2 بدانید

هر آنچه که باید درباره بازی The Surge 2 بدانید

رامتین کاظمی رامتین کاظمی
4 سال و 7 ماه و 6 روز پیش

پس از موفقیت بازی Demon’s Soul، بازی‌های بسیاری تلاش کردند تا از فرمول مبارزات این بازی استفاده کنند و به موفقیت برسند، در میان این عناوین، بازی The Surge، ساخته استودیو Deck13 توانست تا حدی قد علم کند. اگرچه این بازی معایبی داشت، اما ترکیب مبارزات سری Souls با خشونت و خون‌ریزی و پس‌زمینه‌ای علمی تخیلی باعث شد تا The Surge تا حدی مورد توجه قرار گیرد و حتی تبدیل به یک عنوان کالت شود. با بازی The Surge 2، استودیو Deck13 در تلاش است تا مشکلات نسخه اول را رفعه کند و این بار موفق‌تر ظاهر شود. در ادامه، نگاهی به ۱۵ نکته مهم درباره بازی اکشن نقش آفرینی The Surge 2 می‌اندازیم.

 

داستان چیست؟

داستان بازی The Surge 2، دو ماه پس از وقایع بازی اول و در شهر جریکو رخ می‌دهند. در آغاز بازی، شهر توسط طوفانی مرموز آسیب دیده و هواپیمای حامل قهرمان بازی در شهر سقوط می‌کند. پس از چند هفته، قهرمان بیدار می‌شود و خود را در یک مرکز اصلاح تربیتی می‌یابد و متوجه می‌شود که شهر جریکو توسط یک بیمار تکنولوژیکی و بر اساس نانایت‌ها آلوده شده و تحت قرنطینه است. وظیفه گیمر این است که راهی برای فرار از این شهر آلوده پیدا کند.

 

ساخت کاراکتر

در بازی The Surge 2، گیمر وظیفه ساخت کاراکتر و شخصی‌سازی او را بر عهده دارد. نام، جنسیت، رنگ پوست، رنگ مو، مدل مو، لباس و سایر موارد قابل شخصی‌سازی هستند.

 the surge 2

تنوع محیطی

یکی از انتقادات وارد به بازی The Surge محدود بودن محیط‌های بازی بود که تماما دارای پس زمینه صنعتی بودند. به همین دلیل Deck13 در بازی The Surge 2 به سراغ یک شهر رفته تا بتواند محیط‌های متنوعی را ارائه کند. شهری جریکو مانند یک شهر صنعتی امروزی است و مناطق مختلفی دارد که علاوه بر جذابیت ظاهری، در گیم پلی بازی نیز مؤثر هستند.

 The Surge 2

طراحی مراحل

تنوع محیطی بازی باعث شده تا Deck13 این فرصت را داشته باشد و مراحل متنوع‌تری را طراحی کند. دنیای بازی شامل محیط‌های در هم تنیده است و گشتن در آن‌ها بسیار پیچیده‌تر و سخت‌تر خواهد بود. محیط شهری بازی باعث می‌شود تا قهرمان بازی علاوه بر گشتن در خیابان‌ها به مکان‌های پست و بلند نیز سفر کند. اگرچه سازندگان بازی از واژه اوپن ورلد استفاده نکرده‌اند، اما دنیای بازی به مراتب بزرگ‌تر و وسیع‌تر است و آزادی عمل بسیاری را به گیمر می‌دهد.

 the surge 2

ساختار غیر خطی

بازی The Surge 2 تمرکز زیادی را روی انتخاب‌های گیمر می‌گذارد و گیمر می‌تواند هر مرحله و مأموریت را هر گونه که می‌خواهد، انجام دهد. شهر جریکو آزادی عمل بسیاری به گیمر می‌دهد و نحوه انجام مراحل اصلی و جانبی غیرخطی و در اختیار گیمر هستند. مرکز شهر حکم نقطه مرکزی بازی را دارد که گیمر از آن‌جا مسیر بعدی خود را انتخاب می‌کند و گشتن در کل شهر جریکو از همان آغاز بازی ممکن است. انجام مراحل نیز هیچ ترتیبی ندارد.

 the surge 2

هوش مصنوعی بهتر

هوش مصنوعی بازی The Surge 2 به ادعای Deck13 نسبت به The Surge بهبود چشمگیری داشته است. هوش مصنوعی در The Surge تحت انتقادات بسیاری قرار گرفته بود اما در The Surge 2، دشمنان باهوش‌تر هستند، با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند و با همکاری یکدیگر به شما حمله می‌کنند. دشمنان شما را تعقیب خواهند کرد و از محیط بازی به نفع خود استفاده می‌کنند.

 the surge 2

اسلحه

بازی The Surge دارای پنج نوع سلاح بود که در بازی The Surge 2 نیز این پنج نوع وجود دارند اما پنج نوع سلاح جدید دیگر نیز در این بازی معرفی می‌شوند و گیمر در انتخاب از میان ۱۰ نوع سلاح، آزادی بیشتری دارد و می‌تواند انواع اسلحه را امتحان کند. یکی از سلاح‌های جدید بازی، تبر عظیمی است که می‌توان آن را تبدیل به دو سلاح کوچک‌تر کرد و با سرعت بیشتری به دشمن حمله کرد.

 the surge 2

پهپادهای جنگی

گیمر در مبارزات می‌توان از پهپادهای جنگی استفاده کند. این پهپادها از دور به دشمن حمله می‌کنند تا شما بتوانید به دشمنان نزدیک شوید. این پهپادها می‌توانند دشمنان را گیج کنند، به چند دشمن همزمان حمله کنند یا به عضو مشخصی از بدن دشمن حمله کنند. اما کاربرد آن‌ها تنها محدود به مبارزات نیست و می‌تواند از آن‌ها برای پیدا کردن دشمنان مخفی استفاده کند. شما می‌توانید این پهپادها را با قطعات و تجهیزات دشمن، آپگرید کنید.

 the surge 2

دشمنان بیشتر

از دیگر مشکلات The Surge، کمبود باس‌های بازی و عدم تنوع دشمنان بود. در بازی The Surge 2 شاهد تعداد بیشتری از باس‌ها و تنوع بیشتری در دشمنان معمولی خواهیم بود. علاوه بر باس‌های بیشتر، بازی دارای مینی‌باس‌های زیرک و حقه‌بازی نیز خواهد بود.

 the surge 2

حمله به اعضای بدن

سیستم حمله مستقیم به اعضای بدن، بهترین ویژگی بازی The Surge بود و خوشبختانه این سیستم در بازی The Surge 2 نیز حضور دارد. با این سیستم، شما می‌توانید مستقیم به اعضای مختلف بدن دشمن خود حمله و آن‌ها را قطع کنید. با قطع اعضای بدن دشمن، شما غنایم بیشتری را به دست می‌آورید و حتی می‌توانید از آن اعضا استفاده کنید. پس اگر دشمن شما وسیله‌ای دارد که به درد شما می‌خورد و آن وسیله به عضوی از بدن او وصل است، بهتر است به فکر قطع کردن آن باشید.

 the surge 2

جمع آوری آیتم

جمع آوری آیتم‌ها یکی از نکات جذاب بازی‌های نقش آفرینی است و بازی The Surge 2 نیز این امکان را به شما می‌دهد. دشمنان بازی بعد از مدتی دوباره ظاهر می‌شود و شما می‌تواند هر چقدر که دوست دارید آن‌ها را بکشید تا غنایم بیشتری به دست آورید و با آیتم‌های بیشتر خود را تقویت کنید. دشمنان و تجهیزات دارای سطوح مختلف هستند و اگر به تجهیزات بهتر نیاز دارید، باید دشمنان قوی‌تری را شکست دهید.

 the surge 2

اعضای مصنوعی

در بازی The Surge شما می‌توانستید با وصل کردن اعضای مصنوعی به بدن خود و تقویت آن‌ها، ویژگی‌های متنوعی را به دست آورید. این سیستم در The Surge 2 نیز حضور دارد و می‌توانید با آپگرید کردن بدن خود، ویژگی‌هایی مانند بازگشت سلامتی با کشتن دشمن، باتری‌های بیشتر یا سپر دفاعی به دست آورید.

 the surge 2

المان‌های چندنفره

بازی The Surge 2 فاقد بخش چندنفره تیمی یا PvP است اما گیمرها می‌توانند با گرافیتی برای یکدیگر پیام بگذارند و همدیگر را راهنمایی کنند. اگر بازی‌های Dark Souls یا Bloodborne را بازی کرده باشید، این سیستم کاملا برای شما آشنا است.

 the surge 2

مدت زمان لازم

زمان لازم برای تمام کردن بازی The Surge، بین ۲۰ تا ۲۵ ساعت بود. برای بازی The Surge 2، سازندگان بازی مدعی هستند که زمان بیشتری نسبت به بازی اول مورد نیاز است و با توجه به دنیای باز بازی، ساختار غیرخطی و مینی باس‌های متعدد، باید حداقل انتظار ۲۵ ساعت گیم پلی را داشته باشید.

 the surge 2

بهینه برای کنسول‌های قدرتمند

بازی The Surge 2 از نظر عملکرد گرافیکی برای پلی استیشن 4 پرو و ایکس باکس وان ایکس بهینه شده است. یان کلوزه، کارگردان بازی در مصاحبه‌ای اعلام کرده که در حد توان‌شان، بازی را با بهترین گرافیک ممکن ساخته‌اند اما با توجه به تمرکز بازی روی مبارزات، برای آن‌ها فریم ریت از رزولوشن اهمیت بیشتری دارد پس باید انتظار داشته باشیم که The Surge 2 با فریم ریت ۶۰ اجرا شود.

 the surge 2

نظر شما درباره The Surge 2 چیست؟ آیا این بازی می‌تواند در حد بازی‌های Souls موفق باشد؟

برچسب ها: The Surge 2
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.