۱۵ بازی برتر سبک شبیه سازی پلی استیشن 4 که باید آن ها را تجربه کنید

۱۵ بازی برتر سبک شبیه سازی پلی استیشن 4 که باید آن ها را تجربه کنید

یاشار فتحعلی زاده یاشار فتحعلی زاده
4 سال و 7 ماه و 5 روز پیش

در میان سبک‌های مختلف بازی‌های ویدیویی، یکی از خاص‌ترین آن‌ها سبک شبیه‌سازی است. در این سبک به شما اجازه تجربه یک حرفه برای مثال کشاورزی، شهرداری، مامور پلیس یا موارد دیگر داده می‌شود.
البته سبک شبیه‌سازی به حرفه‌ها ختم نشده و برخی بازی‌ها به شبیه‌سازی زندگی موجودات مختلف مانند بازی Spore می‌پردازند. کنسول پلی استیشن 4 نیز عناوین متعددی در سبک شبیه‌سازی دارد و ما نیز قصد داریم برخی از این بازی‌ها را به شما معرفی کنیم.
در ابتدا باید بگوییم که این بازی‌ها به ترتیب مشخصی در لیستمان نیامده‌اند و برخی از آن‌ها علاوه بر سبک شبیه‌سازی از المان‌های سبک‌های دیگر نیز کمی قرض گرفته‌اند.


بازی Farming Simulator 2017





به نظر می‌رسد حرفه مزرعه‌داری و کشاورزی حداقل در دنیای بازی‌های ویدیویی طرفداران بسیاری داشته باشد. گیمرهای علاقه‌مند به این حرفه، در عناوین مختلفی از جمله بازی Harvest Moon و بازی Stardew Vally فرصت داشتن مزرعه و کاشت گل و گیاه را داشته‌اند.
حال بازی Farming Simulator 2017 فرصتی به گیمرها می‌دهد که به جای گرافیک کارتونی، مزرعه‌ای با گرافیک نزدیک به واقعیت داشته باشند. در این عنوان برای گیمرها مزرعه‌ای بزرگ در نظر گرفته شده و آن‌ها می‌توانند از بیش از ۲۵۰ وسیله کشاورزی برای زراعت استفاده کنند.
شما می‌توانید محصولاتتان را پس از برداشت، فروخته و با پول‌هایتان لوازم جدید بخرید. جالب است بدانید که بازی Farming Simulator 2017 از مادهای ساخته‌شده توسط گیمرها نیز پشتیبانی می‌کند.


بازی The Sims 4




بازی The Sims 4 را می‌توان بزرگ‌ترین بازی شبیه‌ساز زندگی انسان‌ها دانست. در این بازی می‌توانید یک شخص یا حتی یک خانواده را طراحی کرده و کنترل زندگی آن‌ها را به دست بگیرید.
شما می‌توانید برای هر یک از اعضای خانواده شغلی انتخاب کرده و منبع درآمد داشته باشید. همچنین می‌توانید سگ یا گربه داشته باشید و آن‌ها را آموزش دهید. بازی The Sims 4 اجازه شخصی‌سازی بسیار وسیعی را به شما می‌‌دهد تا خانه‌ای را ساخته یا انتخاب کرده و دکوراسیون آن را با توجه به سلایقتان بچینید.
تاکنون برای بازی The Sims 4 بسته‌های الحاقی مختلفی عرضه شده که هریک از آن‌ها جذابیت تجربه این عنوان را چند برابر می‌کند. در صورتی که علاقه‌مند به سبک شبیه‌سازی هستید حتما بازی The Sims 4 را تجربه کنید.


بازی Cities: Skylines




با وجود اینکه بازی Cities: Skylines توسط استودیو خوشنام EA Maxis طراحی و توسعه داده نشده است، اما می‌توان آن را بهترین جایگزین برای سری بازی Sim City دانست. مانند سری Sim City در بازی Cities: Skylines نیز شما کنترل شهری را به دست گرفته و آن را توسعه می‌دهید.
شما می‌توانید در این بازی برای شهرتان سیستم حمل و نقل بسازید، مالیات وضع کنید، ساختمان‌های مختلف احداث کنید یا با توسعه فضای سبز، به زیبایی شهرتان کمک کنید. جالب است بدانید که بازی برای به چالش کشیدنتان از بلاهای طبیعی مانند سیل، زلزله، طوفان و بلاهای دیگر استفاده می‌کند. در زمان بروز چنین مشکلاتی باید از مهارت‌های خود برای مدیریت بحران استفاده کنید.
برای بازی Cities: Skylines بسته‌های الحاقی مختلفی عرضه شده که هرکدام بخش جدیدی به بازی اضافه می‌کنند. در صورتی که هیچکدام از این بسته‌های الحاقی را خریداری نکنید، بازهم بازی Cities: Skylines تجربه‌ای بی‌نظیر را در اختیارتان قرار خواهد داد.


بازی Kerbal Space Program




ایده بازی Kerbal Space Program در نوع خود بسیار جالب و خلاقانه است. در این عنوان، شما وظیفه ساخت سفینه‌های فضایی را به عهده دارید. در کنار سرگرم کردن گیمرها، بازی Kerbal Space Program مطالب آموزنده‌ای نیز به آن‌ها یاد می‌دهد؛ برای مثال یک سفینه فضایی باید چگونه ساخته شود و چه ویژگی‌هایی داشته باشد که به فضا رفته و دوباره بتواند به زمین بازگردد.
در بازی، حالت‌های مختلفی وجود دارد تا ساعت‌ها شما را سرگرم کند. علاوه بر آن امکان گشت و گذار در محیطی جهان‌باز وجود داشته و گیمرها می‌توانند وظایف مختلفی را در این محیط انجام داده و امتیاز کسب کنند.
بازی از فیزیک بسیار دقیقی بهره می‌برد و همین امر ساخت سفینه فضایی را به چالشی تمام عیار تبدیل کرده است. هر قطعه از سفینه باید به درستی انتخاب و ساخته شود و تنها یک خطا می‌تواند به سقوط سفینه فضایی ختم شود.


بازی Prison Architect




بازی Prison Architect به گیمرها اجازه می‌دهد زندان خصوصی ساخته و میزبان خطرناک‌ترین تبهکاران باشند. در این بازی دو بعدی، شما می‌توانید برای زندان خصوصی‌تان محیط‌های مختلف ساخته و آن‌ها را کنترل کنید.
برای مدیریت بهتر زندان نیز به شما اجازه داده می‌شود تا مامور، زندانبان و کارگر استخدام کنید. هرچه این افراد در کارشان دقیق‌تر باشند و شما بهتر آن‌ها را کنترل کنید خطر شورش زندانی‌ها کاسته می‌شود. علاوه بر آن باید برای تربیت و اصلاح زندانی‌ها برنامه‌ای دقیق ترتیب دهید تا پس از آزادی از زندان، دوباره به زندگی خلافکارانه قبلیشان بازنگردند.


بازی Tropico 5




بازی Tropico 5 را می‌توان نسخه‌ای خلاقانه‌تر، زیباتر و با جزییات بیشتری از سری بازی Sim City دانست. در این عنوان، شما کنترل جزیره‌ای را به دست گرفته و وظیفه دارید تا آن را به کشوری قدرتمند تبدیل کنید. درواقع بازی Tropico 5 شبیه‌سازی یک حکومت است که به انتخاب شما می‌تواند حکومتی مستبد یا مردمی باشد.
در بازی Tropico 5 به عنوان حاکم یک کشور وظایف مختلفی به عهده شما خواهد بود. هرچه در انجام این وظایف موفق‌تر باشید افراد بیشتری به جزیره‌تان خواهند آمد و حتی می‌توانید میزبان بزرگ‌ترین نخبگان دنیا نیز باشید.


بازی Aven Colony




بازی Aven Colony در مورد گروهی از انسان‌هاست که به سیاره‌ای ناشناخته سفر کرده‌اند و می‌خواهند تمدنی جدید در آنجا به وجود آورند. کنترل این تمدن جدید نیز به عهده شماست و می‌بایست از اعضای گروهتان در برابر مشکلات و اتفاقات مختلف مراقبت کنید.
این اتفاقات شامل شب‌های سرد، حملات موجودات فضایی، بیماری‌های ناشناخته و موارد دیگر می‌شود. در این بین می‌بایست اعضای گروهتان را نیز دلگرم کرده و امیدوار به زندگی نگه دارید. همین امر باعث می‌شود که نسبت به تصمیماتتان محتاط‌تر بوده و مراقب وضعیت روحی اعضای گروهتان باشید.
ساخت و ساز ساختمان‌ها، نقش مهمی در توسعه و پیشرفت تمدن جدیدتان ایفا می‌کنند. این ساختمان‌ها نه‌تنها برای تامین غذا، انرژی یا محافظت از اعضای گروهتان نقش مهمی دارند، بلکه برخی از آن‌ها روی روحیه اعضای گروه تاثیر گذاشته و آن‌ها را خوشحال می‌سازد.
در طول بازی باید به موارد مختلفی از جمله ذخیره اکسیژن، آب، مواد غذایی و برق توجه کنید و همیشه ذخایر کافی داشته باشید. در کنار آن نیز می‌بایست برای اعضای گروه اشتغال ایجاد کرده و میزان جرم و جنایت را کنترل کنید. بی‌شک بازی Aven Colony چالشی مناسب برای علاقه‌مندان به سبک شبیه‌سازی خواهد بود.


بازی Stardew Valley




بازی Stardew Vally از نظر گیم‌پلی بسیار شبیه به بازی Harvest Moon است. در این بازی، کنترل مزرعه‌ای به عهده گیمر سپرده شده تا بتواند گل و گیاه کاشته و مزرعه را به مرور زمان وسعت ببخشد.
در بازی Stardew Vally علاوه بر کاشت گل و گیاه می‌توانید به حرفه‌های دیگر از جمله ساخت وسایل دستی، کار در معدن و موارد دیگر پرداخته و بابت آن‌ها دستمزد دریافت کنید.
جالب است بدانید بازی Stardew Vally با استقبال فوق‌العاده‌ای مواجه شده و از زمان عرضه‌اش در سال ۲۰۱۶ تا پایان سال ۲۰۱۷ توانسته بیش از سه میلیون کپی فروش داشته باشد.


بازی Railway Empire




در بازی Railway Empire به شما اجازه داده می‌شود تا امپراطوریتان در زمینه حمل و نقل با قطار را برپا کنید. در این بازی بیش از ۴۰ نوع قطار وجود دارد و همچنین امکان ساخت ریل‌ها و ایستگاه‌های مختلف قطار به شما داده می‌شود.
البته باید در نظر داشته باشید که در این بازی تنها نیستید و رقبای سرسختی در انتظارتان هستند. برای رقابت با رقبایتان می‌بایست همیشه در زمینه خدمت‌رسانی به مسافران و همچنین تکنولوژی پیشرو باشید. در غیر این صورت رقبایتان از شما پیشی خواهند گرفت.


بازی Elite: Dangerous




بازی Elite: Dangerous دنیایی وسیع را در اختیارتان قرار می‌دهد تا به گشت و گذار پرداخته و ماجراجویی کنید. این بازی توسط استودیوی Frontier Developments ساخته شده و به گیمرها تجربه سفر در یک دنیای بسیار بزرگ را می‌دهد.
در ابتدای بازی به گیمرها یک سفینه فضایی و مقداری پول داده می‌شود تا ماجراجویی خود را شروع کنند. در این بازی می‌توانید تجارت را شروع کرده و به داد و ستد با گیمرهای دیگر بپردازید یا نقش یک دزد فضایی را بازی کرده و گیمرهای دیگر را غارت کنید.
در طول بازی راه‌های مختلفی در اختیارتان قرار می‌گیرد تا پول و تجهیزاتی را به‌صورت قانونی یا حتی غیرقانونی به دست آورید. جالب است بدانید که هر یک از این انتخاب‌ها روی آینده‌تان تاثیر گذاشته و ممکن است در این مسیر، دشمنانی برای خود بتراشید.


بازی World of Tanks




بازی World of Tanks گیمرها را در وسط میدان جنگ قرار می‌دهد، اما این بار به جای سلاح سرد یا گرم، سوار بر یک تانک به رقابت با گیمرهای دیگر می‌روید. در طول نبردتان، مدل‌های مختلف تانک در اختیارتان قرار می‌گیرد که البته این تانک‌ها ساخته قرن بیستم هستند و در جنگ‌های جهانی اول و دوم استفاده می‌شدند.
البته مدل‌های مدرن‌تری نیز وجود دارد که برای به دست آوردنشان می‌بایست در بازی پیشروی کنید. نکته جالب در مورد بازی World of Tanks رایگان بودن آن است و برای تجربه آن نیازی به پرداخت پول ندارید.


بازی Job Simulator




در میان بازی‌هایی که نام آن‌ها برده شد، بازی Job Simulator کمی متفاوت است؛ زیرا این بازی از هدست واقعیت مجازی پلی استیشن VR پشتیبانی می‌کند. در این بازی، گیمرها به دنیایی می‌روند که ربات‌ها وظایف مختلف را برای انسان‌ها انجام می‌دهند.
شما می‌توانید کنترل یکی از این ربات‌ها را به دست گرفته و وظایف مختلفی مانند تعمیرکار خودرو، فروشنده سوپرمارکت و موارد دیگر را تجربه کنید. طبیعتا در این بین کارهای بسیاری برای سرگرم ساختنان وجود دارد.


بازی Jurassic World Evolution




فرض کنید مدیریت یک پارک تفریحی را به عهده گرفته‌اید با این تفاوت که به جای پرندگان و حیوانات کوچک و دوست‌داشتنی در پارکتان از دایناسورها مراقبت می‌کنید. این دقیقا چیزی است که بازی Jurassic World Evolution برایتان فراهم می‌کند.
این بازی توسط استودیو Frontier Developments ساخته شده و ویژگی‌های بسیار جالبی نیز برای مدیریت و شخصی‌سازی پارک در اختیارتان قرار می‌دهد. بازی از طراحی گرافیکی خوبی برخوردار است و امکان شخصی‌سازی وسیعی نیز برای پارک در نظر گرفته شده است.
علاوه بر آن، مدیریت پارک بسیار راحت و در عین حال جذاب است و شما را در طول بازی خسته نمی‌کند.


بازی Surviving Mars




در ماموریتی خطرناک، شما به عنوان رئیس گروهی از فضانوردان به سیاره مریخ فرستاده می‌شوید و وظیفه اصلی‌تان نیز ایجاد شرایطی برای زندگی انسان‌ها روی این سیاره خواهد بود. البته اتفاقات مختلفی در بازی Surviving Mars منتظر شماست و هر لحظه با چالشی جدید مواجه خواهید شد.
در این بازی از المان‌های سبک استراتژی نیز کمی قرض گرفته شده است. برای پیشرفت در بازی نیز، باید مدیریت درستی روی منابع خود داشته باشید.


بازی Dirt Rally 2.0




اصولا بازی‌های سبک مسابقه‌ای به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ دسته اول از گیم‌پلی بازی‌های آرکید برخوردار است، اما دسته دوم به واقعیت نزدیک‌تر بوده و درواقع نوعی شبیه‌سازی از مسابقات اتومبیل‌رانی محسوب می‌شود.
در بین بازی‌های مختلفی در این سبک، یکی از بهترین‌ها را به شما معرفی می‌کنیم. بازی Dirt Rally 2.0 از برترین عناوین در سبک شبیه‌سازی مسابقات اتومبیل‌رانی است. در این بازی به لیستی بلند بالا از اتومبیل‌های مسابقات رالی دسترسی داشته و می‌توانید با گیمرهای دیگر به‌صورت محلی یا آنلاین به مسابقه بپردازید. البته هوش مصنوعی بازی را نیز نباید نادیده گرفت.
بازی Dirt Rally 2.0 از بخش تک‌نفره قوی برخوردار است و هوش مصنوعی قوی بازی نیز چالشی سخت برایتان خواهد بود.

0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.