بهترین مکان های ممکن برای بازی Far Cry 6 از دنیای واقعی

بهترین مکان های ممکن برای بازی Far Cry 6 از دنیای واقعی

مجید ارغوانی مجید ارغوانی
4 سال و 2 ماه و 9 روز پیش

اخیرا یوبی‌سافت اعلام کرده است که تا ماه مارس ۲۰۲۱ پنج عنوان بزرگ منتشر خواهد کرد. سه بازی از این عناوین، بازی‌هایی هستند که اخیرا عرضه آن‌ها با تاخیر مواجه شده است: بازی Watch Dogs: Legion، بازی Rainbow Six Quarantine و بازی Gods and Monsters و دو بازی دیگر که هنوز رسما تایید نشده‌اند، اما خبر آن‌ها به بیرون از استودیو درز کرده است: یک بازی از مجموعه‌ی Assassin’s Creed با تمرکز بر وایکینگ‌ها با عنوان احتمالی Ragnarok و بازی Far Cry 6. 

این موضوع نباید برای هیچ‌کسی غافل‌گیرکننده باشد، چرا که این‌ها بازی‌های بسیار بزرگ و پرطرفدار یوبی‌سافت هستند. شایعه بازی AC: Ragnarok مدت‌ها است سر زبان‌ها افتاده، اما این اولین بار است که خبری از بازی Far Cry 6 به گوش می‌رسد، اگرچه آن‌را چندان غافل‌گیرکننده نمی‌کند. حالا سوال اصلی این است که بازی Far Cry 6 چه شکلی خواهد بود، با توجه به فرمول تکمیل شده جدید بازی برای ایده گرفتن از وقایع دنیای واقعی و یک شخصیت منفی جذاب که در چند شماره اخیر جواب داده است.

اولین قسمت از بازی Far Cry در جایی به نام «مایکرونزیا» جریان داشت، در حالی که بازی Far Cry 2 بازی‌کنندگان را به آفریقا برد. بازی Far Cry 3 نیز با تغییر لوکیشن خود و اضافه کردن یک شخصیت منفی جذاب و کاریزماتیک به نام Vass Montenegro در جزیره‌ای به نام Rook در اقیانوس اطلس رخ می‌داد. قسمت شماره‌دار بعدی بازی، بازی‌کنندگان را به رشته‌کوه هیمالیا می‌برد و او را با شخصیتی به نام Pagan Min درگیر می‌کرد. تا این‌که در قسمت پنجم، بازی Far Cry 5 بازی‌کنندگان را به مونتانا و شهر خیالی‌اش برد تا در داستان یک فرقه مذهبی درگیر کند. این‌ها قسمت‌های شماره‌دار مجموعه Far Cry هستند که در مناطق مختلف و بسیار متفاوتی از دنیا رخ داده‌اند، و این سوال را مطرح می‌کنند که بازی Far Cry 6 در کجا رخ می‌دهد؟

آلاسکا

باید اشاره کرد که یوبی‌سافت یک نظرسنجی به راه انداخته بود که در آن سوالی مبنی بر لوکیشن پیشنهادی بازی‌کنندگان بازی‌های این شرکت بود. در این نظرسنجی یک گزینه وجود داشت که آلاسکا را به عنوان یک لوکیشن احتمالی برای یک بازی «بقای محیطی» مطرح می‌کرد. به عبارت دیگر، در کنار مبارزه با آنتاگونیست اصلی بازی در این منطقه، آب و هوای عجیب و آزاردهنده آلاسکا به یک فاکتور مهم تبدیل می‌شود. با جمعیت بسیار کم، مناطق متفاوتی مثل رشته‌کوه Denali و جزایر Aleutian، اقتصادی مبتنی بر ماهی‌گیری، گازهای طبیعی و نفت، پتانسیل بسیاری برای داستان بازی Far Cry 6 وجود دارد.

چه قرار باشد داستان بازی‌کننده را در مقابل دشمنی خیالی قرار دهد یا قاچاقچیان سوخت را به عنوان دشمن مطرح کند یا حتی نیروهای مسلح ارتش ایالات متحده در برابر شما ایستادگی کنند، آلاسکا منطقه بسیار مناسبی برای ایجاد تعادل گیم‌پلی محیطی و دشمنان احتمالی شما در بازی Far Cry 6 خواهد بود.

پرو

اگر بنا نباشد که قسمت بعدی این فرنچایز به ایالات متحده برنگردد، پرو و جنگل‌هایش یک گزینه خوب دیگر هستند. نه تنها محیط طبیعی در این بازی می‌تواند یادآور روزهای گذشته فرنچایز باشد، که تمرکز بر مواد مخدر و صنعت کوکایین در پرو می‌تواند به خوبی برای داستان بازی ایفای نقش کند. بازی Far Cry 6 می‌تواند حتی بیشتر در شاهراه کوکایین بگذرد، اما یک فاکتور تعیین کننده بزرگ وجود دارد که می‌تواند این معنا را داشته باشد که این اتفاق نخواهد افتاد.

باید بدانید که دو کشور پرو و «بولیوی» دارای یک مرز مشترک هستند. این موضوع از این نظر حائز اهمیت است که یکی دیگر از عناوین یوبی‌سافت یعنی Ghost Recon Wildlands یک بار همین مضامین را درنوردیده است. به علاوه می‌دانیم که دولت کشور بولیوی از یوبی‌سافت به خاطر انتشار این بازی ناراحت بود، پس طبیعی است که این شرکت برای بازی Far Cry 6 به دنبال گزینه‌ای کم‌تر دردسرساز بگردد.

کره شمالی

اگر پرو گزینه مد نظر یوبی‌سافت برای بازی بعدی فارکرای نباشد، کره شمالی می‌تواند یک جانشین بسیار خوب به شمار بیاید. نه تنها آب و هوا و محیط زیست این کشور متنوع است، که باران‌های موسمی هم در این کشور وجود دارند که می‌تواند یک لایه جدید به فاکتور گیم‌پلی بازی بیافزاید. کره شمالی در واقع مدتی هست که توسط طرفداران بازی Far Cry به عنوان یک گزینه مطرح می‌شود، پس انتخاب آن می‌تواند طرفداران را خوشحال کند و به علاوه دیدن یک بازی که بالاخره به سیاست‌های کره شمالی ورود می‌کند بسیار جذاب خواهد بود.

به هر حال، با وجود حساسیت‌های سیاسی، این اتفاق احتمالا با مشکل روبرو شود، اگرچه برای بردن بازی Far Cry 6 به کره شمالی چند راه حل ساده هم وجود دارد. داستان این بازی می‌تواند به سادگی در آینده‌ای نزدیک یا در گذشته اتفاق بیافتد. این البته باز هم به معنای آن نیست که احتمال رفتن بازی Far Cry 6 به کره شمالی زیاد باشد، اما کندوکاو کردن یک رژیم سیاسی کار تازه‌ای نیست که یوبی‌سافت بخواهد انجام دهد. بازی Watch Dogs: Legion همین حالا از «برگزیت» ایده گرفته است، پس باید منتظر بمانیم و ببینیم که یوبی‌سافت تصمیم می‌گیرد این موضوع را پیگیری کند یا خیر.

ژاپن

تقاضای زیادی برای رخ دادن بازی‌های ویدیویی در ژاپن وجود دارد. چه داستان در زمان سامورایی‌ها بگذرد یا یاکوزاهای مدرن، فرصت زیادی برای ماجراجویی در سرزمین آفتاب وجود دارد. و در حالی که بازی Assassin’s Creed پشت سر هم ورود به این منطقه‌ی پرتقاضا را به تعویق می‌اندازد، یک بازی از مجموعه Far Cry در کشور ژاپن می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد. به همین خاطر، تصور بازی Far Cry 6 در ژاپن مدرن، می‌تواند از نظر تئوری، شهری‌ترین فضا را در میان بازی‌های این فرنچایز ایجاب کند. اما باید در نظر داشت که تا پیش از عرضه بازی Far Cry 5 بسیاری فکر می‌کردند که رفتن به مونتانا کاری نشدنی باشد.

استرالیا

یک منطقه دیگر که واقع‌گرایانه‌تر است و در عین حال متقاضیان زیادی دارد، استرالیا است. از قدیم گفته‌اند که «هر چیزی که در استرالیا است می‌خواهد شما را بکشد» که می‌تواند در بازی Far Cry 6 کاملا جدی گرفته شود. چه حیوانات وحشی مثل کاسوآری‌ها (شترمرغ کلاه‌خوددار)، مارها، کورکدیل‌ها یا کوسه‌ها باشند چه آب و هوای خطرناک مثل خشکسالی، طوفان یا آتش‌سوزی‌های بزرگ، خطرات زیادی در استرالیا می‌تواند بازی‌کنندگان را تهدید کنند. بنابراین می‌توان گفت که طبیعت در بازی Far Cry 6 استرالیا نقش پررنگی خواهد داشت.

به علاوه، واقع شدن بازی در منطقه اقیانوسیه، آن را بسیار شبیه به مایکرونزیا می‌کند و می‌تواند فرصت منحصر به فردی برای بازسازی بازی اصلی Far Cry را فراهم کند تا کسانی که تاکنون آن را تجربه نکرده‌اند هم بی‌نصیب نمانند. این اتفاق تازه‌ای هم نیست و سیزن پس بازی Far Cry 5 با بازی Far Cry 3: Classic Edition عرضه شد، که می‌تواند به این معنا باشد که بازی Far Cry 6 هم می‌تواند اساسا عرضه همزمان دو بازی را رقم بزند، اگر از این الگو پیروی کند.

شایعات حاکی از در دست توسعه بودن بازی Far Cry 6 هستند.

 
برچسب ها: Far Cry 6
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.