بازی های Battlefield از بدترین تا بهترین

بازی های Battlefield از بدترین تا بهترین

ایلیا امینی ایلیا امینی
4 سال و 2 ماه و 20 روز پیش

بعد از گدشت یک سال از عرضه بازی Battlefield 5 و مشخص شدن نظرات کاربران درباره آخرین اثر استودیو DICE، تصمیم گرفتیم تا با تشکیل یک لیست از تمامی عناوین منتشر شده در این فرنچایز، بتوانیم مقایسه‌ای را میان این بازی‌ها ترتیب دهیم. در لیست پایین، سعی شده است تا عناوین حاضر در این سری را به‌ترتیب از ضعیف‌ترین عنوان تا بهترین و تحسین شده‌ترین بازی این فرنچایز لیست کنیم. در رتبه بندی صورت گرفته سعی شده است تا به تمامی المان‌های تاثیرگذار در موفقیت و یا شکست بازی‌ها توجه شود، تا در آخر مخاطبان بتوانند یک نتیجه‌ منطقی از این لیست بدست آورند.


15. Battlefield Online - 2010

تخمین زده می‌شود که اکثر خوانندگان این مطلب تا به حال حتی اسم بازی Battlefield Online را نشنیده باشند، و اگر به این صورت است شما نباید ناراحت باشید زیرا این بازی Free To Play که در اصل بازسازی فاجعه باری از نسخه دوم این سری به‌شمار می‌رود، در تمامی زمینه‌های ممکن شرکت  EAرا با شکست مواجه کرد. مشکلات فنی فراوان، جلوه‌های بصری ابتدایی و گیم‌پلی آهسته و طاقت‌فرسا تنها گوشه‌ای از مشکلات این بازی تماما آنلاین به‌شمار می‌آید. این بازی توسط استودیو آسیایی شرکت EA توسعه یافت، و این درحالیست که استودیو DICE در هیچ مرحله‌ای از توسعه این بازی با استودیو سازنده این عنوان همکاری به‌عمل نیاورد که شاید بتوان همین مورد را عامل اصلی این شکست نامید. اگر بخواهیم به نکات مثبت انگشت شمار این بازی اشاره‌ای داشته باشیم، می‌توانیم به طراحی نقشه‌های عظیم با امکان حضور ۱۰۰ بازیکن به‌صورت همزمان اشاره کنیم. باید ذکر کرد که سرورهای این بازی در سال ۲۰۱۳ برای همیشه بسته شدند و متاسفانه و یا خوشبختانه دیگر امکان تجربه این بازی وجود ندارد.


14. Battlefield Play4Free - 2011

در مورد بازی Battlefield Play4Free باید ذکر کنیم که شاید تا امروز هم، افراد بسیاری باشند که از تجربه این بازی لذت برده‌اند و حتی در زمانی که شرکت EA اعلام کرد که قصد دارد سرورهای این بازی را تعطیل کند، قریب به ۵۰ هزار بازیکن فعال این بازی با جمع آوری امضا قصد داشتند تا این شرکت را از انجام این عمل پشیمان کنند که در نهایت موفق نشدند. شاید بتوان بهترین ویژگی مثبت بازی Battlefield Play4Free را رایگان بودن آن دانست، و همین موضوع باعث شده بود تا با درنظر گرفتن این حقیقت، منتقدین نتوانند به‌صورت گسترده به این بازی ایرادی وارد کنند زیرا در نهایت بهایی برای تجربه این بازی پرداخت نشده بود، و این درحالی است که این بازی در حداکثر پتانسیل خود توانسته بود تجربه‌ای همانند بازی Battlefield 2 را برای بازیکنان باسابقه این فرنچایز فراهم آورد.

بدون درنظر گرفتن جلوه‌های بصری نه‌چندان معقول بازی، تنظیماتی ابتدایی و ناکارآمد و همچنین کمبود قابلیت‌های کلیدی در بازی مانند تعویض شخصیت‌ها، می‌توان گفت که مهم‌ترین مشکل بازی Battlefield Play4Free فقدان شخصیت و محتوای منحصربفرد است. زیرا با تجربه این بازی شما می‌توانید به‌وضوح الهامات و احیانا الگوبرداری‌های مختلفی را از دیگر عناوین اول شخص تیراندازی که در آن زمان محبوبیت بالایی داشتند مشاهده کنید. به‌صورتی که شاید این بازی را می‌توان تا حد زیادی یک نسخه برگرفته شده از عناوین موفقی نظیر بازی Call Of Duty: Modern Warfare 2 و یا حتی بازی Medal Of Honor(2010) دانست. و همین موضوع باعث شده بود تا مخاطبین با تجربه این بازی احساس کنند که این عنوان چیز جدیدی برای ارائه به آن‌ها ندارد.


13. Battlefield Heroes - 2009

تبدیل یک بازی جدی و با محتوای بزرگ سالانه به یک عنوان مخصوص کودکان و با جلوه‌های بصری کارتونی را می‌توان یک تصمیم کاملا نابخردانه توصیف کرد، اما استودیو DICE توانست با مقداری خلاقیت و ارائه بازی به‌صورت رایگان این اثر را با طیف گسترده‌ای از مخاطبان آشنا کند. با برگشت به زمان عرضه بازی و نگاهی جامع‌تر به این تصمیم بحث برانگیز DICE، می‌توانیم به‌وضوح مشاهده کنیم که DICE شاید بسیار زودتر از شرکت Epic Games به اهمیت گسترش جامعه آماری و ارائه محصولی مناسب برای تمامی گروه‌های سنی و شخصیتی، پی برده بود. به‌صورتی که شاید بتوان این بازی را به جرات با بازی Fortnite مقایسه کرد، بازی که شاید بیش از حد از زمان خود جلوتر بود و درست قبل از انتشار بازیFortnite  در سال ۲۰۱۵ برای همیشه تعطیل شد. این بازی که با درنظر گرفتن تمامی موارد ساده نگرانه خود نظیر: گرافیک فانتزی و جهانی رنگارنگ و خنده‌دار، همچنان گیم‌پلی درگیر کننده و رقابتی داشت، اما شرکت EA با مشاهده پتانسیل بالای این بازی در زمینه جمع‌آوری بازیکنان در یک تصمیم اشتباه سعی کرد تا با ارائه سلاح‌ها و آیتم‌هایی که با خریداری آن‌ها بازیکنان می‌توانستند برتری محسوسی نسبت به دیگر بازیکنان بدست آورند، این بازی را به نابودی کشاند.


12. Battlefield Hardline - 2015

تنها بازی AAA ساخته شده در این فرنچایز که توسط استودیو DICE توسعه نیافته است بازی Battlefield Hardline به‌شمار می‌آید. بازی Battlefield Hardline توسط استودیو Visceral Games توسعه پیدا کرد، در محصول نهایی با توجه به ارائه امکانات و ویژگی‌های جدیدی که به این فرچایز وارد شد، اما این بازی در مجموع نتوانست با فرمول جدید و ساخته شده توسط استودیوVisceral  به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کند. این بازی با ایجاد اتمسفری جدید و فاصله گرفته از جو نظامی و داستان‌های سیاسی، سعی کرد فضایی نو و با اهداف مختلف را به این فرنچایز بیاورد. در این بازی شما قادر خواهید بود تا در قامت یک پلیس ضد مواد مخدر که طول ماموریت خود با حوادث غیرمترقبه زیادی رو به رو می‌شود به تجربه بازی بپردازید. در این بازی برخلاف نسخه‌های گذشته که بازیکنان تنها در محیط‌های باز و بی‌روح به نبرد می‌پرداختند حال فرصت این را دارند که تعقیب و گریزهای تنگاتنگ و هیجان انگیزی را تجربه کنند. اگرچه شاید بتوان بخش داستانی این بازی را تا حدودی قابل قبول درنظر داشته باشیم، اما قطعا نمی‌توان از بخش چندنفره خسته کننده و بی‌احساس بازی Battlefield Hardline گذشت کرد، این بخش اگرچه شاهد تغییراتی زیادی نسبت به بازی‌های گذشته بوده است اما باید گفت که تمامی تغییرات صورت گرفته در سمت جنبه‌های منفی این بازی قرار گرفته‌اند. طراحی نقشه‌ها و محیط‌های مخصوص بخش چند نفره کاملا محدود کوچک طراحی شده‌اند و این موضوع باعث شده است تا بازیکنان از المان‌های ماجراجویی و گشت و گذار در محیط‌های وسیع عناوین قبلی محروم شوند. همچنین سلاح‌های موجود در این بخش به‌صورت خیره‌ کننده‌ای تعداد کمی دارند و شاید بتوان گفت که گستره انتخاب بازیکنان در زمینه سلاح‌ها نصف گزینه‌های بازی‌های گذشته است. و تمامی این موارد در کنار جلوه‌های بصری نه‌چندان خوب و بهینه نشده، ارزش تجربه این بازی را به‌شدت کاهش داده است.


11. Battlefield 2142 - 2006

بازی Battlefield 2142 را می‌توان تلفیقی از بخش‌های محبوب این فرنچایز نظیر نبرد تانک‌ها و جت‌های جنگی توصیف کرد که در آینده جریان دارد، که البته در نهایت با شکست مواجه شد. این بازی که دقیقا یک سال و چهار ماه بعد از بازی تحسین شده Battlefield 2 وارد بازار شد، در زمینه تمایل بازیکنان برای تجربه این عنوان با شکست مواجه شد و در نهایت به‌سرعت از ذهن مخاطبین محو شد. مخاطبان در سال ۲۰۰۶ بیشتر تمایل به تجربه عناوینی با مضامین جنگ جهانی و یا در نهایت آینده‌نگری، جنگاوری‌های مدرن را داشتند و با استناد به این حقیقت، شکست این بازی را می‌توان کاملا منطقی دانست.

باید ذکر کرد که بازی Battlefield 2142 یک اثر کاملا تحسین شده و نوآرانه به‌حساب می‌آمد و با ارائه گیم‌پلی سریع و هیجان انگیز و جلوه‌های بصری قابل قبول، توانست تا نظر مثبت بسیاری از منتفدین را به‌خود جلب کند. اما متاسفانه بازیکنان در آن دوره زمانی آماده ورود به عرصه عناوین سریع و آینده‌نگرانه نبودند.


10. Battlefield Vietnam - 2004

بازی Battlefield Vietnam را شاید بتوان عجیب‌ترین عنوان، میان تمامی بازی‌های عرضه شده در فرنچایز Battlefield نامید. این بازی که تمرکز بالایی را معطوف به مکانیزم‌های پرواز هلکوپترها و هواپیماهای جنگی دوران نبرد کشورهای آمریکا و ویتنام کرده بود، توانست به نسبت با بازخوردهای مثبتی مواجه شود. جلوه‌های بصری این بازی در میان عناوین عرضه شده در سال ۲۰۰۴ جزو بهترین آثار به‌شمار می‌رفت و همچنین در طراحی سلاح‌ها و محیط‌های بازی نیز سعی شده بود تا در حد امکان به نسخه‌های حقیقی آن‌ها نزدیک باشد. همه این موارد باعث شده است تا مخاطبان بتوانند بعد از تجربه عناوین مختلف برگرفته از جنگ‌های جهانی، به تجربه نبردی تقریبا مدرن روی آورند. ماموریت‌ها مختص به درگیری‌های هوایی با جنگنده‌های مختلف هنوز هم میان هواداران جزو بهترین تجربیات نبردهای هوایی آن‌ها به‌شمار می‌آید، زیرا در طراحی مکانیزم‌های هدایت این جنگنده‌ها سعی شده است تا تمامی قوانین فیزیک و فاکتورهای مهم رعایت شود. و همین موضوع باعث شده است تا این بازی تا مدت‌ها در خاطر مخاطبین نقش ببندد.


9. Battlefield 2: Modern Combat - 2006

این بازی که یک عنوان اسپین آف و یا تقریبا آزمایشی برای فرانچایز Battlefield محسوب می‌شد، توانست تا استودیو DICE را در دوره مهاجرت از نسل ششم به هفتم، از امکانات جدید کنسول‌های جدید و علایق و انتظارات بازیکنان در نسل هفتم آگاه سازد. این بازی در زمان عرضه خود هم در نسل ششم یعنی کنسول‌های پلی‌استیشن 2 و ایکس باکس و هم در نسل هفتم و کنسول ایکس باکس 360 منتشر شد، و هما‌طور که شاید مشخص باشد نسخه نسل هفتمی این بازی توانست تا درخشش لازم را از خود نشان دهد و با ارائه جلوه‌های بصری نسل هفتمی خود، مخاطبان را مجبور را مهاجرت به نسل جدید سازد. ساختار داستانی این بازی را می‌توان این‌گونه بیان کرد که بازیکنان در طول تجربه بخش داستانی خواهند توانست تا در کالبد جسمی سربازان مختلفی همانند یک روح قرار بگیرند و تجربیاتی که سربازان دیگر در طول تاریخ حس کردند را لمس کنند. بخش چند نفره این بازی نیز شاهد عرضه یک بخش عظیم بود که در آن برای اولین بار در کنسول‌های بازی ۲۴ بازیکن به‌صورت همزمان قادر به تجربه بازی بودند، در واقع می‌توان گفت که این بازی نسخه عرضه نشده بازی Battlefield 2 روی کنسول‌های بازی به‌شمار می‌آید.


8. Battlefield 1943 - 2009

اگر بخواهیم محتویات حاضر در بازی Battlefield 1943 را منحصرا در نظر بگیریم، باید گفت که این بازی محتوای بسیار ناچیزی دارد. در واقع این بازی تنها چند نقشه برای بخش چند نفره است، به‌صورتی که حتی در این بازی بخش داستانی نیز گنجانده نشده است. اما تمامی این موارد اهمیت زیادی ندارند زیرا بخش چند نفره این بازی جزو یکی از بهترین عناوین آنلاین دهه قبل به‌شمار می‌آید. و می‌توان اشاره کرد که موفقیت‌های عظیم این بازی به‌صورت گسترده مدیون پلتفرم‌های دیجیتال است زیرا در سال ۲۰۰۹ مخاطبان زیادی تمایل به مراجعه به فروشگاه‌ها و خریداری بازی که حتی بخش داستانی نداشت نبودند، و فروشگاه‌های دیجیتالی توانستند تا این فرصت را به سازنده‌های خلاق استودیو DICE بدهند. تقریبا تمامی بخش‌های این بازی در نسخه‌های بعدی این فرانچایز تبدیل به نقاط مثبت و دلایل اصلی موفقیت این فرنچایز در نسخه‌های آینده شدند. از موسیقی متن حماسی و نقشه‌های عظیم گرفته تا شخصی‌سازی خارق‌العاده شخصیت‌ها و سلاح‌ها در بازی، همگی به ارکان اصلی بازی‌های آینده فرنچایز Battlefield تبدیل شدند. در انتها می‌توان گفت که بازی Battlefield 1943 حتی در مقایسه با استانداردهای بازی‌های امروزی نیز یک اثر ماندگار به‌شمار می‌آید و این بازی حتما جزو تاریخچه طلایی این فرنچایز محسوب می‌شود.


7. Battlefield 4 - 2013

با توجه به موفقیت‌های پیش‌بینی نشده و گسترده بازی Battlefield 3 استودیو DICE بلافاصله تصمیم گرفت تا دوباره به خلق عنوانی مشابه نسخه گذشته این بازی بپردازد، اما اینبار هدف این استودیو تنها ارائه بازی به‌مراتب بهینه‌تر و با محتویات متنوع‌تر بود. اگر بخواهیم به نکات بهبود یافته و بهتر شده این بازی اشاره کنیم می‌توانیم بخش داستانی این بازی را درنظر بگیریم، اگرچه که زمان کلی این بخش نسبت به نسخه گذشته بیشتر شده است و در طی مسیر داستانی بازی، مخاطبان به مکان‌ها و مناطق بیشتری خواهد رفت. اما پیشرفت اصلی در بخش چند نفره این بازی روی داده بود، در جایی که بازیکنان با محتویاتی به‌مراتب بیشتر و متنوع‌تری نسبت به نسخه قبلی این بازی مواجه بودند. تنوع سلاح‌ها در این نسخه سر به فلک کشیده بود و نقشه‌های مختلف در کنار تانک‌ها و جت‌های متنوع تنها گوشه‌ای از گستره محتوایی این بخش را بازگو می‌کردند. در این نسخه از بازی، مخاطبان کنسول‌های بازی برای نخستین بار توانستند با ۶۰ فریم در ثانیه به تجربه این بازی بپردازند و همچنین همانند نسخه رایانه‌های شخصی در این بازی تا سقف ۶۰ بازیکن نیز توانستند در نبردهای عظیم این بازی حضور داشته باشند. در کنار تمامی این نکات، استودیو DICE در طی زمان فعالیت رسمی این بازی دست به انتشار بسته‌های الحاقی و محتویات رایگان بسیار زیادی زد که همه این موارد باعث شدند تا این بازی تا مدت‌های مدید در ذهن مخاطبان دو آتشه این فرنچایز باقی بماند.


6. Battlefield 5 - 2018

بازی Battlefield 5 را می‌توان یک قدم رو به جلو در فرنچایز Battlefield تلقی کرد، این بازی با ارائه یک بازنگری در زمینه بخش چند نفره این بازی، توانست تا تجربه‌ای جدید را برای بازیکنان به ارمغان بیاورد. DICE با پژوهش در زمینه قوانین فیزیک و عملکرد حقیقی سلاح‌های مختلف در سناریوهای متنوع، توانست تا یک سیستم تیراندازی بسیار لذت بخش و در عین حال واقع‌گرایانه را در این بازی تعبیه سازد. همچنین انیمیشن‌های جدید و جلوه‌های بصری فوق پیشرفته، این بازی را جزو یکی از زیباترین عناوین نسل هشتم کنسول‌های بازی قرار داده است. اما باید ذکر کرد که شاید این نسخه از بازی برای همه طیف بازیکنان مناسب و مهیج نباشد، زیرا در این عنوان برخلاف بازی‌های گذشته نقشه کوچک گوشه تصویر دیگر نشان‌دهنده موقعیت دقیق دشمنان نخواهد بود و بازیکنان دیگر باید در مواجه با درگیری‌ها بیشتر جانب احتیاط را رعایت کنند. همین موضوع باعث شده است تا سرعت و روند گیم‌پلی این بازی بیش از گذشته رنگ و بوی تاکتیکی داشته باشد و دیگر درگیری‌های بی‌محابا نتیجه‌ای به‌جز شکست نخواهد داشت. اما بار دیگر می‌توان نقطه ضعف این بازی را نبود یک بخش داستانی جذاب برشمرد، به‌صورتی که در این بازی همانند نسخه قبلی شاهد حضور یک بخش داستانی از هم گسسته و به‌صورت قسمتی هستیم که داستان هر قسمت با دیگر قسمت‌ها متفاوت خواهد. این روش جدید در کنار این موضوع که توانسته است بازیکنان را با داستان‌های مختلفی آشنا کند اما در نهایت نتوانسته است که آن‌طور که باید خود را به‌نمایش بگذارد.


5. Battlefield: Bad Company - 2008

برای بسیاری از مخاطبین بازی Bad Company 2 به عنوان یک شاهکار در زمینه بازی‌های اول شخص تیراندازی به‌شمار می‌آید، اما باید در نظر داشت که این نسخه اولیه بازی بود که توانست زیربنای این بازی به‌یاد ماندنی را پایه ریزی کند. این بازی یکی از نخستین عناوین فرچایز Battlefield به‌شمار می‌رود که توانست یک روایت داستانی جذاب و مهیج را به مخاطبین ارائه دهد، و ‌همچنین موتور گرافیکی فراست توانست برای نخستین بار قدرت باورنکردنی خود را به تمامی بازیکنان به‌نمایش گذارد. داستانی با شخصیت‌های محبوب و به‌یاد ماندنی درکنار گیم‌پلی و جلوه‌های بصری بی‌نقص بازی Battlefield: Bad Company را تبدیل به یکی از بهترین عناوین منتشر شده در نسل هفتم کنسول‌ها کرد. میزان تخریب سازه‌ها و مصالح مختلف در بازی به‌گونه‌ای نوآورانه کار شده بود که بسیاری از منتقدین حتی تا آن زمان موتور گرافیکی با این قدرت پردازشی را به چشم ندیده بودند. اما متاسفانه کم تجربگی استودیو DICE در زمینه توسعه بخش داستانی باعث شد تا این قسمت از بازی با نقص‌های متعددی رو به رو باشد، که یکی از بزرگ‌ترین معظلات این قسمت را می‌توان هوش مصنوعی ضعیف و نه‌چندان باهوش بازی برشمارد، و در کنار این موضوع وجود داشتن مشکلات فنی و گرافیکی فراوان تا حد زیادی از بی‌نقص بودن این بازی کاستند. همچنین در زمان عرضه این بازی تنها یک حالت در بخش چند نفره بازی وجود داشت که Gold Rush نام داشت، همین موضوع باعث شد تا بازیکنان زیادی درخواست به انتشار حالت Conquest داشته باشند که البته در نهایت عرضه شد.


4. Battlefield 1942 - 2002

طبق نظر طیف گسترده‌ای از مخاطبین، بازی Battlefield 1942 را می‌توان بهترین بازی این فرنچایز نام برد. استودیو DICE در حین توسعه این بازی سعی داشت با ارائه گیم‌پلی و اتمسفری نظامی و کاملا خشونت آمیز بتواند نظر بازیکنان سخت‌پسند که مدت‌ها بود تا آن زمان عنوانی این چنین تجربه نکرده بودند را تحت تاثیر قرار دهد. این بازی سعی کرده است تا مدارک و روایت دقیق و واضحی را از آخرین سال‌های جنگ جهانی دوم به مخاطبین ارائه دهد. این بازی در زمان عرضه خود توانست به رکوردی دست نیافتی برسد و همزمان ۶۴ بازیکن را در حالت چندنفره در خود بگنجاند. همچنین نقشه‌های گسترده و عظیم این بازی چیزی بودند که تا آن زمان بازیکنان به چشم خود ندیده بودند و همین موضوع باعث شد که این بازی سال‌ها بعد از انتشار خود همچنان بازیکنان زیادی را در اختیار داشته باشد. این بازی را از جنبه‌های مختلفی می‌توان یک عنوان بی‌نقص دانست، موسیقی زیبا و به‌یاد ماندنی در کنار گیم‌پلی درگیرانه و نفس‌گیر و جلوه‌های بصری پیشرفته، تماما باعث شدند که این بازی یه یکی از پایه‌گذاران واقعی سبک اول شخص تیراندازی تبدیل شود. ساز و کار ارائه شده در این بازی به‌گونه‌ای نوآورانه و خلاقانه بود که حتی تا به امروز بسیاری از عناوین سعی می‌کنند تا از قوانین پایه‌گذاری شده در این بازی برای رضایت بیشتر بازیکنان پیروی کنند.


3. Battlefield 1 - 2016

بزرگ‌ترین، جاه‌طلبانه‌ترین و در حین حال یکی از زیباترین عنوان فرنچایز Battlefield را می‌توانیم به بازی Battlefield 1 نسبت دهیم. این بازی که توانست روند تاریخی این فرانچایز را به دوران گذشته برگرداند، باعث شد تا مخاطبان دوباره بتوانند به گذشته این سری‌ بازی‌ها بازگردند و کمی از فضای عناوین تیراندازی مدرن که دیگر در حال رنگ و بو باختن بودند، فاصله بگیرند. این بازی توانست با عرضه خود دوباره روایت دقیق را از جنگ حهانی اول به مخاطبین به‌نمایش بگذارد و در کنار این موضوع داستان‌های ناگفته زیادی را بازگو سازد. بازی Battlefield 1 در کنار گیم‌پلی ساده و روان خود نکته‌های مثبت حائز اهمیت زیادی داشت. در طراحی نقشه‌ها و جهان بازی سعی شده است تا نهایت دقت صورت گیرد و نقشه‌ها به‌صورتی باشند که تمامی مناطق از بالانس یکسانی برخوردار باشند. همچنین تکنیک‌های مختلف سایه و نورپردازی باعث شده است تا بازیکنان بتوانند نهایت لذت بصری را از نبردهای عظیم ببرند. 


2. Battlefield 2 - 2005

نسل جنگ آوری مدرن و پیشرفته در فرانچایز Battlefield از بازی Battlefield 2 آغاز شد، این بازی نه تنها توانست اولین عنوان این فرنچایز که بازیکنان را با نبردهای دوران معاصر آشنا می‌سازد، باشد، بلکه توانست تغییرات ساختاری جدید و مدرنی نیز در عملکرد گیم‌پلی این بازی نیز ایجاد کند. در این بازی دیگر بازیکنان تنها با فشار یک دکمه روی علامت هم تیمی‌های خود می‌توانستند مستقیما در کنار آن‌ها وارد بازی شوند و دیگر نیازی نبود تمام مسافت را از آغاز نقشه تا محل درگیری طی کنند، همچنین در این بازی برای اولین بار شاهد بوجود آمدن دسته‌های مختلف میان بازیکنان بودیم، دسته‌هایی نظیر Medic حال می‌توانستند دیگر هم‌‌تیمی‌های خود را بعد از مرگ دوباره به چرخه نبرد بازگردانند و از سوی دیگر دسته Support نیز با فراهم آوردن مهمات اضافی به کمک دیگر هم‌رزمان خود که از کمبود مهمات رنج می‌بردند می‌شتافتند. تمامی این تغییرات باعث شده بود تا بازیکنان دیگر مسئولیت سنگینی را روی شانه‌های خود احساس کنند و سعی کنند تا منافع هم‌تیمی‌های خود را در بعضی مواقع بر تجربه شخصی خود ارجح‌تر درنظر گیرند. همه این موارد منجر شد تا بازیکنان در طی تجربه بخش چند نفره بازی بتوانند تا حسی نزدیک‌تر به یک نبرد واقعی پیدا کنند که این اتفاق یک ویژگی نادر در عناوین عرضه شده در زمان حاضر است.


1. Battlefield: Bad Company 2 - 2010

شاید بتوان مهم‌ترین خصیصه بازی Battlefield: Bad Company 2 را شخصیت پردازی منحصربفرد و نوآوری خیره کننده این عنوان بیان کرد. این بازی توانست تا با کمک شخصیت‌های به‌خوبی پرداخته شده نسخه قبلی، داستانی روایت نشده از هم‌رزمانی را به تصویر بکشد که شاید تا به امروز هنوز هم عنوانی نتوانسته است بیان کند. ارتباط شخصیت‌ها و رابطه‌ای که داستان این بازی با بازیکنان برقرار می‌کند باعث شده است تا بخش داستانی بازی Battlefield: Bad Company 2 به‌جرات بهترین روایت داستانی کل این فرنچایز لقب گیرد. در این روایت داستانی که دیالوگ‌ها و برداشت‌های طنز زیادی نیز وجود دارد، مخاطب می‌تواند تا با لبی خندان به سراغ حریفان خود در قسمت‌های مختلف این بازی برود. به‌غیر از بخش داستانی بی‌نظیر این عنوان، گیم‌پلی این بازی نیز از بهترین سیستم‌های پیاده‌سازی شده در این فرنچایز به‌جساب می‌آید، اگرچه که در این بازی شاید باگ‌ها و مشکلات فنی معدودی وجود داشته باشد، اما عملکرد موتور گرافیکی فراست‌بایت را می‌توان یکی از شاهکارهای هنری دهه ۲۰۰ میلادی برشمرد. بخش چند نفره بازی Battlefield: Bad Company 2 نیز همانند قسمت داستانی بازی، حاوی لحظات هیجان‌انگیز و پر هرج و مرج زیادی است. همچنین قابلیت تخریب ساختمان‌ها و سازه‌ها در این بازی چیزی است که شاید در زمان عرضه بازی در دیگر عناوین دیده نشده بود. در این میان DICE با عرضه بسته‌های الحاقی متنوع توانست تا مخاطبان این بازی را تا مدت زمان مدیدی درگیر و سرگرم سازد. بخش چند نفره این بازی را می‌توان تلفیقی از بهترین ویژگی‌ها و قابلیت‌های فرانچایز Battlefield  در نظر گرفت، از درگیرهای نفس‌گیر و سریع گرفته تا وجود سلاح‌های متنوع و آیتم‌های متعدد شخصی سازی. تمامی این موارد باعث شده است که بازی Battlefield: Bad Company 2 نه‌تنها بهترین بازی در فرنچایز Battlefield لقب گیرد، بلکه یکی از بهترین بازی‌های تمام دوران درنظر گرفته شود.

0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.