بازی GTA 6: زمان های احتمالی عرضه

بازی GTA 6: زمان های احتمالی عرضه

مصطفی محدث مصطفی محدث
4 سال و 2 ماه و 15 روز پیش

در طول چند سال گذشته، زمان عرضه بازی Grand Theft Auto 6 بارها به عنوان شایعه مطرح شد و بدون وجود تاییدیه یا تکذیبیه رسمی از سوی Rockstar، طرفداران این فرنچایز همچنان منتظر زمان دقیق عرضه این بازی هستند. بسیاری از پیش‌بینی‌ها به امسال یا سال آینده اشاره می‌کنند، اما احتمال عرضه این بازی تا یک سال آینده کمی بعید به نظر می‌رسد. آخرین بازی Rockstar یعنی بازی Red Dead Redemption 2 در سال ۲۰۱۸ عرضه شد و این استودیو همچنان در حال پشتیبانی و عرضه آپدیت‌های مختلف برای GTA Online است. 

با احتساب این شرایط اگر بخواهیم بپذیریم که بازی GTA 6 در آینده‌ای نزدیک عرضه خواهد شد، پس کارکنان Rockstar برای زمانی طولانی، سخت در حال کار روی این بازی بوده‌اند و همزمان، کار دو یا سه پروژه بزرگ را انجام می‌داده‌اند. حتی اگر بازی در سال ۲۰۲۳ عرضه شود که پیش‌بینی یکی از تحلیل‌گران صنعت است، باز هم به معنای کار سخت Rockstar برای مدیریت چندین پروژه به صورت همزمان بوده است. اگرچه زمان عرضه ۲۰۲۳ کمی دیر به نظر می‌رسد و در واقع دهمین سالگرد GTA 5 هم محسوب می‌شود، به نظر می‌رسد که زمان درست‌تری نسبت به سایر پیش‌بینی‌ها باشد. در ادامه، چند زمان عرضه محتمل‌تر بازی GTA 6 را بررسی خواهیم کرد. 


۱. سال ۲۰۲۰

شایعه‌ای که اولین بار سال گذشته در سال Pastebin مطرح شد، از عرضه بازی GTA 6 در تعطیلات ۲۰۲۰ خبر می‌داد. این زمان به معنای عرضه این بازی از زمان شروع فروش کنسول‌های نسل بعد است. پلی‌استیشن 5 و ایکس باکس Series X نیز قرار است در تعطیلات کریسمس ۲۰۲۰ عرضه شوند. البته در بخش دیگری از این خبر آمده بود که بازی GTA 6 به مدت یک ماه پس از عرضه، عنوان انحصاری پلی‌استیشن 5 خواهد بود و بخش اعظم اتفاقات بازی بین Vice City و Liberty City خواهد بود. 

البته این تنها شایعه‌ای نبود که زمان عرضه بازی در سال ۲۰۲۰ را پیش‌بینی می‌کرد. گروه هیپ‌هاپ City Morgue نیز با انتشار پستی، این زمان را تایید کرد. پس از انتشار اتفاقی زمان عرضه بازی در وبسایت یکی از فروشگاه‌های اتریشی، تبلیغی به زبان اسپانیایی از سوی پلی‌استیشن منتشر شد که زمان عرضه در سال ۲۰۲۰ را تایید می‌کرد. البته سپس مشخص شد که این تبلیغ واقعی نبوده و ساخته دست طرفداران بوده است. یکی از نظریه‌های مطرح‌شده در Reddit نیز از زمان عرضه GTA 6 در سال ۲۰۲۰ خبر می‌دهد و دلیل آن هم، اشاره‌های متعدد یکی از DLCهای بازی GTA 5 یعنی Diamond Casino Heist به نسخه بعدی بازی است. 


۲. سال ۲۰۲۱

اولین باری که شایعه عرضه بازی GTA 6 در سال ۲۰۲۱ مطرح شد، زمانی بود که استیون آگ (Steven Ogg)، بازیگر نقش Trevor در بازی GTA 5 گفت نسخه بعدی این بازی به زودی عرضه خواهد شد. آگ در نمایشگاه بازی برزیل ۲۰۱۹ گفت که «ساخت این نوع بازی‌ها بین هفت تا هشت سال طول می‌کشد، خودتان حساب کنید چقدر دیگر مانده است.» و منظور او در واقع عرضه GTA 5 در سال ۲۰۱۳ یعنی شش سال پیش از آن بوده است.

اگر بخواهیم حرف‌ آگ را مدنظر قرار دهیم، بله، زمان زیادی تا عرضه بازی نمانده است. این نظریه البته شاید فقط به صورت تئوری منطقی به نظر برسد چون باید دوباره به این اشاره کنیم که راک‌استار چندین پروژه مختلف در این زمان داشته است و حتی اگر بازی در سال ۲۰۲۱ هم عرضه شود، قطعا نباید در نیمه اول آن منتظر بازی Grand Theft Auto 6 باشیم. فرد دیگری که به شایعه عرضه GTA 6 در ۲۰۲۱ قوت بخشید، کاربری در توییتر ب نام PSErebus بود که زمان عرضه این بازی در تعطیلات ۲۰۲۱ را تایید کرد. این نظریه توسط یکی از کارکنان سابق Rockstar Games نیز تایید شد. 


۳. سال ۲۰۲۳ و حتی دیرتر

الکس جیایمو (Alex Giaimo) منبع اصلی این ایده بود که GTA 6 ممکن است در سال ۲۰۲۲ عرضه شود. او یکی از تحلیل‌گران شرکت مالی Jefferies است و معتقد است که با توجه به شرایط اقتصادی مساعد فعلی Rockstar، بعید است که بازی تا پایان سال مالی ۲۰۲۲ عرضه شود. با این حساب، بازی GTA 6 ممکن است اواخر سال ۲۰۲۲ و یا حتی در سال ۲۰۲۳ عرضه شود. 

اگرچه شاید سال ۲۰۳۳ زمان دیری برای عرضه بازی GTA 6 به نظر برسد، اما Rockstar Games و کمپانی صاحب آن یعنی Take-Two هیچ عجله‌ای برای عرضه نسخه جدیدی در فرنچایز Grand Theft Auto ندارند زیرا GTA Online در حال حاضر، یکی از سودآورترین و بهترین محصولات این دو کمپانی از لحاظ فروش است. بخش آنلاین بازی GTA 5 به تنهایی تا به حال بیش از یک میلیارد دلار درآمد داشته است. راک‌استار نیز دیگر تا الان، شیوه‌های بازاریابی خود را به خوبی بلد شده است و اگر قرار باشد که بازی Grand Theft Auto 6 در آینده‌ای نزدیک عرضه شود، مطمئنا این شرکت کاری می‌کند که تمام مخاطبان آن از زمان عرضه رسمی بازی خبردار شوند. 


برچسب ها: Grand Theft Auto 6
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.