هرانچه از بازی Ori and the Will of the Wisps می دانیم

هرانچه از بازی Ori and the Will of the Wisps می دانیم

نیما دبیریان نیما دبیریان
4 سال و 2 ماه و 4 روز پیش

بازی پلتفرمر Ori and the Blind Forest یکی از بهترین بازی‌ها در سبک metroidvania است. در سال 2017، شرکت سازنده این بازی، مون (Moon Studios) از دنباله‌ای به نام بازی Ori and the Will of the Wisps رونمایی کرد. در مصاحبه‌ها و تریلرها، سازندگان در مورد تفاوت‌های این دنباله از بازی اول این سری گفته‌اند. از جمله این تغییرات بهبودهایی ‌است که در سیستم مبارزه بازی اعمال خواهد شد. در نهایت در مراسم E3 2019 تاریخ انتشار این بازی رسما اعلام شد. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به آنچه تاکنون در مورد این بازی می‌دانیم.

 

تاریخ انتشار بازی Ori and the Will of the Wisps

بازی Ori and the Will of the Wisps در تاریخ یازدهم مارچ 2020 (21 اسفند 98) منتشر خواهد شد. این عنوان برای رایانه‌های شخصی در Xbox Game Pass و Microsoft Store در دسترس خواهد بود.

 

آشنایی بیشتر با بازی Ori and the Will of the Wisps

این عنوان دنباله مستقیمی‌است بر عنوان جذاب، رنگارنگ و چالش برانگیز سبک metroidvania، بازی Ori and the Blind Forest که در سال 2015 منتشر شد. در این عنوان نیز انتظار ترکیب مشابه پلتفرمر و ماجراجویی را خواهیم داشت. با کسب مهارت‌های جدید، با گذر از فضاسازی دو بعدی زیبای بازی، به مراحلی که قبل از آن غیرقابل دسترس بودند، می‌رسیم. بازی Ori and the Will of the Wisps نسبت به بازی اول تمرکز بیشتری بر مبارزه خواهد داشت و Ori مجموعه جدیدی از سلاح‌ها و مهارت‌ها، از جمله شمشیر، تیر و کمان، و بمب در اختیار خواهد داشت.

 

چه داستانی را دنبال خواهیم کرد؟

استودیو مون تا به حال سرنخی از داستان بازی Ori and the Will of the Wisps به ما نداده‌است. تنها چیزی که می‌دانیم، کشف سرنوشت ori، و سفر او به خارج از جنگل نیبل (Nibel)، منطقه‌ای که بازی اول در آن جریان داشت، خواهد بود. سازندگان همچنین قول داستانی زیبا و پر احساس همچون بازی اول به ما داده‌اند.

 

انتخاب‌های بیشتر در مبارزه

مبارزه در بازی Ori and the Blind Forest تنوع کمی داشت. عمده مبارزات تنها فشردن یک دکمه بود. در بازی Ori and the Will of the Wisps سیستم مبارزه به مراتب گسترده‌تر خواهد بود. استودیو مون در سیستم جدید مبارزه خود از بازی Dark Souls الهام گرفته است. این الهام نه از لحاظ درجه سختی، بلکه از لحاظ مشاهده‌ حرکات دشمنان و پیدا کردن نقاط ضعفشان خواهد بود.

 

بر خلاف بازی Ori and the Blind Forest، شما یک شمشیر واقعی و سلاح‌های دیگر خواهید داشت تا با آن مبارزه کنید. ori سه دکمه برای سلاح و مهارت‌هایش دارد، که می‌توان در هر زمان تغییر داد. این سلاح‌ها و مهارت‌ها شامل شمشیری سریع، چکشی قدرتمند، تیر و کمان، یک پرتابه‌ سنگین و یک نوع بمب است. برخی مهارت‌های خارج از مبارزه نیز در این دسته وجود دارد که می‌توان سبک بازی را تغییر دهد. برای مثال تغییر یک سلاح با جادوهای شفابخش.

 

توماس ماهلر (Thomas Mahler) مدیر استودیو مون در مصاحبه‌ای با دیلی استار (Daily Star) گفت: «بازی Diablo منبع الهام این سبک بازی بوده‌است. بسیاری از ما طرفدار سری دیابلو بودیم و امکان بازی مجدد با کلاس‌های پالادین (Paladin) و روگ (Rogue) با سبک‌های مختلف بسیار به یاد ماندنی بود. ما می‌خواستیم امکان تکرار بازی با سبک‌های مختلف را در بازی ایجاد کنیم.»

 

مهارت‌های حرکتی بیشتر در بازی Ori and the Will of the Wisps

علاوه بر مهارت بیشتر ori در مبارزه، در این بازی او سریع‌تر نیز هست. علاوه بر پرش دوتایی و چرخش سریع، قلاب‌هایی که امکان تاب خوردن در ارتفاعات مختلف می‌دهد در اختیار دارد. همچنین مهارت کندن تونل که امکان حرکت از زیر شن را می‌دهد. پریدن از سطح در هنگام تونل کندن نیز امکان پریدن با ارتفاع بیشتر را می‌دهد. همچنین امکان ضربه زدن به دشمنان در هنگام استفاده از این مهارت را خواهید داشت.

 

امکان ارتقای تمام مهارت‌ها

با پیشرفت در بازی مهارت‌های مبارزه و حرکتی ori پیشرفت خواهد کرد. برای مثال پرتاب چندین تیر همزمان با تیر و مکان. مهارت‌ها چندین مسیر مختلف برای ارتقا خواند داشت.

 

سبک‌های مختلف بازی با پیدا کردن تکه‌های جواهر

سازندگان بارها بر آزادی انتخاب‌ بازیکنان در سبک بازی تاکید کرده‌اند. علاوه بر امکان انتخاب مهارت‌ها و سلاح‌های متفاوت، شما تکه‌های جواهری در بازی پیدا خواهید کرد که سبک بازی را تغییر می‌دهد. یکی از آن‌ها مانند قطب‌نما عمل کرده و مسیر را به شما نشان می‌دهد، و دیگری امکان پرش سه‌تایی را به شما می‌دهد. برخی نیز دارای تاثیرات مثبت و منفی هستند. برای مثال جواهری که قدرت اسلحه شما را افزایش می‌دهد، اما خط سلامتی Ori را کمتر می‌کند.

شما می‌توانید چهار جواهر در هر زمان داشته باشید و آن‌ها را تغییر دهید. این سیستم جایگزین انعطاف پذیری نسبت به سیستم درختی در بازی قبلی خواهد بود.

 

کاراکترها و ماجراهای فرعی

ori در بازی Ori and the Blind Forest تنها بود، در حالی که در بازی Ori and the Will of the Wisps کاراکترهای بیشتری وجود خواهد داشت. این کاراکترها با شما خرید و فروش خواهند کرد و ماجراهای فرعی، مانند پیدا کردن آیتم‌های خاص، به شما می‌دهند.

 

سختی

برخی بازیکنان بازی Ori and the Blind Forest را بسیار سخت می‌دانستند، نکته‌ای که استودیو مون در بازی Ori and the Will of the Wisps به آن پاسخ خواهد داد. اما به جای آسان کردن بازی، شما می‌توانید از موقعیت‌های خطرناک فرار کرده و بعدا به آن برگردید.

در بازی Blind Forest شما در مراحل خاصی گیر می‌افتادید و اگر نمی‌توانستید دشمنان را شکست دهید، بازی ادامه پیدا نمی‌کرد. در بازی Ori and the Will of the Wisps شما می‌توانید در این موقعیت‌ها فرار کنید و مراحل دیگری را در مکان‌های جدید بازی کنید. و بعد از کسب مهارت‌های جدید یا ارتقای آن‌ها به مراحل دشوارتر برگردید.

 

بازی Ori and the Will of the Wisps دو بعدی است اما عمق بصری بیشتری دارد

بازی دوم حتی از بازی اول این سری نیز زیباتر است. سبک هنری مشابه بازی اول است، اما بیشتر از قبل سه‌بعدی به نظر می‌رسد. دشمنان بزرگ از پیش زمینه وارد بازی می‌شوند، و تیم سازنده موتور نورپردازی جدیدی استفاده کرده که حس چند لایه بودن جهان بازی را به زیباترین شکل ممکن القا می‌کند.

 

بازی Ori and the Will of the Wisps دارای حالت چندنفره غیر همزمان خواهد بود

در مکان‌های خاص، ori مراحلی به نام امتحان ارواح پیدا می‌کند، که بخش جدیدی در بازی است. در این امتحان شما باید با دویدن، پریدن و استفاده از قلاب بخشی از مرحله را با سرعت پشت سر بگذارید. زمان شما در سرور بازی ثبت خواهد شد و شما می‌توانید «روح» دوستان خود در این مراحل را ببینید و با آن‌ها برای ثبت زمان کمتر، رقابت کنید.

 

استودیو مون سازنده بازی AM2R را به عنوان طراح استخدام کرده است

 

بازی AM2R بازسازی یک طرفدار از بازی Metroid 2 بود که چند روز پس از انتشار در سال 2016 به خاطر شکایت نینتندو از دسترس خارج شد. استودیو مون تحت تاثیر این بازی قرار گرفته بود و در سال 2017 سازنده آن میلتون گواستی (Milton Guasti) را به عنوان طراح استخدام کرد.

برچسب ها: Ori and the Will of the Wisps
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
محصولات مرتبط
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.