بازی Darksiders Genesis ابعاد جدیدی به این فرنچایز هک اند اسلش که از عمر آن نزدیک به یک دهه میگذرد، اضافه میکند. این بازی بر خلاف نسخههای پیشین که اکشن ماجراجویی سومشخص بودند، یک بازی نقشآفرینی با دید از بالا شبیه به مجموعه Diablo است.
ما دوست داریم که ببینیم چه ویژگیها و جزییات جدیدی به بازی Genesis اضافه شدهاند. در ادامه، مجموعهای از اطلاعات مربوط به این بازی، از داستان و گیمپلی آن گرفته تا نسخه بسیار محدود Nephilim Edition را بررسی خواهیم کرد.
زمان عرضه و پلتفرمها
بازی Darksiders Genesis برای رایانههای شخصی و گوگل Stadia در پنج دسامبر ۲۰۱۹ عرضه شد و قرار است که در ۲۵ بهمن برای پلیاستیشن 4، ایکس باکس وان و نینتندو سوییچ نیز عرضه شود.
داستان
از بین مجموعه شخصیتهای اصلی این فرنچایز که Horsemen of the Apocalypse نام دارند، شخصیتهای War و Strife در Genesis در این بازی حضور خواهند داشت. طرفداران مجموعه، قطعا War را از اولین نسخه Darksiders به یاد دارند. شخصیت Strife نیز که بر خلاف دیگر شخصیتها از شمشیر و سلاحهای سرد استفاده نمیکند، برای اولین بار است که به عنوان شخصیتی قابلبازی در مجموعه Darksiders حضور دارد. او خودخواه، مصمم و خشن توصیف شده است.
داستان بازی پیش از Darksiders 1 رخ میدهد. پادشاه شیاطین یعنی لوسیفر «قصد دارد که با قدرت دادن به اربابهای شیاطین در جهنم، تعادل جهان را از بین ببرد» و War و Strife باید مانع او شوند. طبق اطلاعات THQ، بازیکنها «توطئهای پیچیده و شیطانی را کشف میکنند که ممکن است برای همیشه، تعادل جهان را تهدید کند و تمام موجودات را از بین ببرد.»
جو مادوریرا (Joe Madureira)، مدیر عامل شرکت توسعهدهنده بازی که Airship Syndicate نام دارد، به VentureBeat گفته است که هدف تیم سازنده، ساخت یک بخش داستانی حداقل ۱۵ ساعته است.
گیمپلی
مهمترین تغییر Genesis نسبت به نسخههای پیشین، تغییر زاویه و سبک کلی بازی است که پیش از این نیز به آن اشاره شد. البته ساختار کلی بازی همچنان آشنا خواهد بود. Genesis از «مبارزات نفسگیر، جستوجو، حل معما، باسفایتهای حماسی و Serpent Hole (تلهپورتهای مخصوص فرنچایز Darksiders) از جهنم به بهشت» بهره خواهد بود.
یکی دیگر از ویژگیهای جدید بازی، قابلیت Co-op است که هر کدام از بازیکنها یکی از شخصیتها را کنترل میکنند. آنهایی که به صورت تکنفره بازی را تجربه میکنند، میتوانند در حین بازی شخصیت خود را عوض کنند و این موضوع قطعا باعث افزایش جذابیت استراتژیک مبارزات بازی خواهد شد.
هر دو شخصیت نوعی قدرت مخصوص دارند که با کشتن دشمنان و افزایش امتیاز، فعال خواهد شد. این قابلیت آنها را به نوعی «هیولای بزرگ آتشین با قابلیت نابود کردن بالا» تبدیل میکند.
تیم توسعهدهنده
همانطور که گفته شد، استودیو Airship Syndicate مسئول ساخت بازی Darksiders Genesis است. این شرکت ۴۰ نفر کارمند دارد و در تگزاس واقع است. علاوه بر مادوریرا، رایان استفانلی (Ryan Stefanelli) نیز از مدیران ارشد است. مادوریرا و استفانلی دو همبنیانگذار استودیو اصلی بازی Darksiders یعنی Vigil Games بودهاند.
اولین محصول این شرکت، بازی Battle Chasers: Nightwar بود که در سال ۲۰۱۷ عرضه شد و یکی از بازیهای تحسینبرانگیز و یادآور نقشآفرینیهای ژاپنی کلاسیک بود.
نسخههای مخصوص
بازی Darksiders Genesis نسخه مخصوصی نیز به نام Nephilim Edition دارد. فقط پنج هزار عدد از این نسخه تولید خواهد شد و قیمت آن ۳۸۰ دلار اعلام شده است. این نسخه علاوه بر خود بازی، بازی تختهای Darksiders: The Forbidden Land، مجسمهای ۲۳ سانتی از Strife، کتاب آثار هنری، آلبوم رسمی موسیقی، استیلبوک و برچسبهای مخصوص بازی را دارد.
شرکت THQ همچنین نسخه مخصوص ارزانتری هم به نام Collector’s Edition آماده کرده است. این نسخه ۱۲۰ دلار است و به غیر از بازی تختهای، دیگر موارد نسخه Nephilim Edition را دارد. پیشفروش خود بازی نیز هماکنون شروع شده است.