جای چه بازی هایی در سال ۲۰۲۰ خالی است؟

جای چه بازی هایی در سال ۲۰۲۰ خالی است؟

مصطفی محدث مصطفی محدث
4 سال و 2 ماه و 22 روز پیش

شاید هر روز با اخبار اعلام بازی‌های جدید مواجه شویم، اما بین اعلام رسمی تا عرضه، ممکن است اتفاقات زیادی رخ دهد و فرآیند تولید به طور کلی متوقف شود. در حال حاضر، بازی‌های زیادی وجود دارند که باعث شعف و هیجان‌زده شدن بازیکنان در زمان اعلام رسمی شدند، اما مدت‌ها است که هیچ خبری از آن‌ها نشنیده‌ایم. برخی دیگر نیز اگرچه اخبار و شایعات غیررسمی زیادی دارند، اما شرکت سازنده یا ناشر، نه آن‌ها را تکذیب و نه به صورت رسمی تایید می‌کنند. بسیاری از این بازی‌ها هنوز حتی به صورت رسمی متوقف نشده‌اند و سرنوشت آن‌ها کاملا نامعلوم است. 

در این مطلب، لیستی از بازی‌هایی که مدت‌ها است نه تصویری از آن‌ها منتشر شده و نه خبری از آن‌ها شنیده‌ایم را مرور می‌کنیم. بعضی از این بازی‌ها، عناوینی هستند که با معرفی نسل جدید کنسول‌ها، احتمال احیا یا انتشار خبر جدیدی از آن‌ها وجود دارد، بعضی دیگر نیز همانند وال‌های سفید هستند، چون ممکن است هیچ‌وقت نتوانیم آن‌ها را ببینیم!


دومین بازی جنگ‌های ستاره‌ای EA

اگرچه طرفداران مجموعه جنگ ستارگان با عرضه عنوان تحسین‌شده Star Wars Jedi: Fallen Order به وجد آمده‌اند، اما از دومین پروژه بزرگ این فرنچایز همچنان خبری نیست. دلیل این بی‌خبری هم مشکلات مربوط به تولید و توسعه بازی است که اکنون بین استودیوهای مختلف EA می‌چرخد. اولین تبلیغات این بازی در سال ۲۰۱۴ منتشر شد و از آن با کد Ragtag یاد می‌شد. قرار بود امی هنیگ (Amy Hennig) و تیمش در Visceral Games، این عنوان را توسعه دهند. در سال ۲۰۱۷ و پس از خبر تعطیلی این استودیو توسط EA، هنیگ نیز تصمیم به جدایی از مجموعه گرفت. پس از این اتفاق، پروژه به دست شعبه EA در ونکوور افتاد و پس از تلاش‌های این استودیو برای بازتولید آن به عنوان یک جنگ ستارگان جهان‌باز، بازی به دور از سر و صداهای رسانه‌ای در اوایل ۲۰۱۹ لغو شد. 

در آن زمان، این طور به نظر می‌رسید که تولید این بازی متوقف شده است. با این حال، کمی بعد در سال ۲۰۱۹ اعلام شد که استودیو EA Motive (یکی از سازنده‌های Star Wars: Battlefront II) در کنار DICE، در حال کار روی یک بازی جدید فضایی هستند. پاتریک کلاز (Patrick Klaus)، مدیر ارشد EA Motive گفت که این بازی از برخی محتواهای به جا مانده از Ragtag استفاده می‌کند و آن را «یک تجربه متفاوت از جنگ ستارگان» توصیف کرد. دوباره دوران بی‌خبری شروع شد و از زمان صحبت کلاز تا به امروز، هیچ خبر رسمی دیگری درباره این پروژه منتشر نشده است. البته EA مصمم است که بازی‌های Star Wars بیشتری روانه بازار کند. با توجه به استقبال فوق‌العاده و بازخورد مثبتی که Fallen Order دریافت کرده است، EA سرانجام در موقعیت بهتری قرار دارد که پروژه پیشین جنگ ستارگان یا همان Ragtag را نشان دهد و مقدمات عرضه آن را فراهم کند.


Shadow of the Eternals

بازی ترسناک Eternal Darkness طرفداران خاص خود را دارد و بازی Shadow of the Eternals نیز قرار بود دنباله‌روی معنوی این بازی باشد. کهنه‌کارهای استودیو سازنده بازی که Silicon Knights نام داشت، استودیو جدیدی به نام Precursor Games را تاسیس کردند تا بتوانند کار توسعه این عنوان ماجراجویی و ترسناک را شروع کنند. دنیس دایاک (Denis Dyack) مدیر استودیو قبلی نیز در این تیم حضور داشت و طرفداران بسیار مشتاق عرضه بازی جدید بودند، اما پروژه سرمایه‌گذاری عمومی این بازی شکست خورد و به رقم مورد نیاز نرسید. کمبود بودجه باعث شد که توسعه بازی متوقف شود. 

دایاک در اکتبر ۲۰۱۴، استودیو دیگری به نام Quantum Entanglement Entertainment تاسیس کرد تا توسعه بازی را ادامه دهد. این استودیو نیز در سکوت خبری و در ژانویه ۲۰۱۸ تعطیل شد و توسعه بازی نیز دوباره در حالت توقف ماند. دیاک باز هم استودیو تازه‌ای به نام Apocalypse Studios تاسیس کرد که فعلا در حال کار روی یک بازی نقش‌آفرینی رایگان به نام Deadhaus Sonata است که گفته شده از عنوان محبوب Legacy of Kain الهام گرفته است. در صفحه فیسبوک بازی Shadow of Eternals اعلام شد که اگرچه بازی به صورت رسمی لغو نشده است، اما مراحل ساخت و توسعه آن فعلا متوقف شده و بعید است که در آینده‌ای نزدیک، ساخت بازی از سر گرفته شود. 


Spyjinx

شرکت Chair (سازنده بازی‌هایی مثل Blade و Shadow Complex) قرار بود با همکاری جی.جی. آبرامز (J.J. Abrams - کارگردان Lost و Star Wars: The Force Awakens) بازی جذابی تولید کنند که Spyjinx نام داشت. البته استودیو بازی‌سازی آبرامز یعنی Bad Robot Interactice نیز در این پروژه همکاری می‌کرد. این بازی اولین بار در سال ۲۰۱۵ معرفی شد و زمان عرضه آن، سال ۲۰۱۶ برای رایانه‌های شخصی و گوشی‌های هوشمند بود، اما پس از آن اطلاعات چندان دیگری از بازی منتشر نشد. 

حتی هنوز هم اطلاعات زیادی درباره این بازی منتشر نشده و مشخص نیست که قرار است در چه سبکی باشد. البته دونالد ماسترد (Donald Mustard) که مدیر اجرایی شرکت Chair و یکی از مدیران Epic Games است، بارها در طول چند سال گذشته اعلام کرده است که توسعه بازی متوقف نشده و حتی تا همین امروز هم، می‌توانید همچنان برای نسخه بتای محدود این بازی در وبسایت رسمی آن ثبت‌نام کنید. اگرچه هنوز معلوم نیست که چه زمانی قرار است این بازی را ببینیم، اما به نظر می‌رسد همکاری ماسترد و آبرامز پایان نیافته و آن‌ها اخیرا در یکی از رویدادهای تبلیغاتی مربوط به Star Wars در بازی Fortnite با هم همکاری کردند. 


نقش‌آفرینی‌های جهان‌باز Bethesda: Starfield و The Elder Scrolls VI

تاد هاوارد (Todd Howard) از استودیو Bethesda، طرفداران را در طول نمایشگاه E3 2018 با معرفی بازی Starfield شگفت‌زده کرد. این بازی اولین فرنچایز جدید سازنده در ۲۵ سال گذشته محسوب می‌شود. علاوه بر این بازی، عنوان موردانتظار The Elder Scrolls VI نیز معرفی شد. این دو پروژه، بازی‌هایی بسیار وسیع و سنگین هستند و خبر همزمان بودن توسعه آن‌ها، برای همه شوکه‌کننده بود. هاوارد باقاطعیت گفت که مدت‌ها طول خواهد کشید تا جزییات بیشتری از این دو عنوان بشنویم و واقعا هم که درست گفت! به غیر از صحبت‌های هاوارد درباره اطلاعیه‌های مربوط به توسعه بازی‌ها و احتمال عرضه آن‌ها برای کنسول‌های نسل بعد، هیچ خبر دیگری درباره این دو بازی منتشر نشده است. 

با عرضه هر دو کنسول پلی‌استیشن 5 و ایکس باکس Series X در تعطیلات کریسمس ۲۰۲۰، احتمال انتشار اطلاعات جدیدی درباره این بازی‌ها افزایش می‌یابد، اما همچنان به نظر می‌رسد که بازی Starfield اوضاع بهتری نسبت به بازی The Elder Scrolls VI دارد. هاوارد تایید کرد که Starfield قبل از نسخه ششم مجموعه نقش‌آفرینی محبوب Bethesda عرضه خواهد شد. پس باید تا سفر بعدی این استودیو به سرزمین «تمریل» (Tamriel) بیشتر صبر کنیم. 


Hellraid

یکی از بازی‌های شرکت Techland در سال ۲۰۱۳، بازی Hellraid نام داشت که در ابتدا، یک ماد برای بازی Dead Island بود، اما سپس به یک بازی مستقل تبدیل شد. استودیو Techland این بازی را ترکیبی بین Dead Island و مجموعه The Elder Scrolls توصیف کرد. قرار بود که این بازی در سال ۲۰۱۳ برای کنسول‌های پلی‌استیشن 3 و ایکس باکس 360 عرضه شود، اما سپس عرضه آن با هدف عرضه برای کنسول‌های نسل بعد، یک سال تاخیر خورد و از سال ۲۰۱۴ به عنوان زمان قطعی عرضه بازی یاد می‌شد. با این حال، توسعه بازی Hellraid در سال ۲۰۱۵ متوقف شد زیرا بازی پایین‌تر از استانداردها و انتظارات شرکت بود و Techland می‌خواست دنیای دیگر پروژه بزرگ خود در آن زمان یعنی بازی Dying Light را توسعه دهد. 


Pikmin 4

در سال ۲۰۱۵ بود که بازی Pikmin 4 معرفی شد و طبق ادعاهای سازنده آن، «در مراحل پایانی توسعه» قرار داشت. بعد از تقریبا یک سال که بدون کوچک‌ترین خبری درباره این بازی گذشت، میاموتو (Miyamoto) خیال طرفداران را راحت کرد و در سال ۲۰۱۶ گفت که نسخه بعدی بازی همچنان در حال توسعه است. این آخرین خبر رسمی است که درباره این بازی وجود دارد!

اگرچه بازی اسپین-آف Hey Pikmin در سال ۲۰۱۷ برای 3DS عرضه شد، اما هنوز معلوم نیست که چه اتفاقی برای بازی Pikmin 4 افتاده است. آخرین صحبت سازندگان این است که توسعه بازی متوقف نشده و این طور به نظر می‌رسد که نینتندو برنامه‌هایی برای تمام دارایی‌های خود دارد. پس در حال حاضر، طرفداران این مجموعه همچنان امیدوار هستند که امسال دیگر اخبار جدیدی درباره نسخه بازی محبوب خودشان دریافت کنند. 


Tekken X Street Fighter

پس از معرفی برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ برای کنسول‌های پلی‌استیشن 3 و ایکس باکس 350، بازی Tekken X Street Fighter به یکی از رازهای صنعت بازی تبدیل شد! کاتسوهیرو هارادا (Katsuhiro Harada)، تهیه‌کننده بازی دو بار در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ به طرفداران گفت که خیالشان راحت باشد، چون این بازی کراس‌اوور لغو نشده است. با این حال، هارادا در آپریل ۲۰۱۶ گفت که این بازی دیگر در «توسعه فعال» قرار ندارد و ناشر آن یعنی Bandai Namco، منتظر زمان مناسب برای عرضه بازی بوده است.

وبسایت Gamespot در سال ۲۰۱۶ سعی کرد با این شرکت که در آن زمان مشغول کار روی بازی Tekken 7 بود، تماس بگیرد و مسئولین Bandai Namco نیز گفتند که این تیم فعلا در حال کار روی DLC بازی Tekken 7 است. هارادا بعد و در طول یکی از مهمانی‌های آخر سال شرکت در سال ۲۰۱۸ گفت که نزدیک به ۳۰ درصد از توسعه بازی تمام شده بود که دستور توقف آن آمد. او البته در سال ۲۰۱۹ و در مصاحبه‌ای با VGC، به طور کلی اعتبار چنین کراس‌اووری را زیر سوال برد. هر دو عنوان Tekken 7 و Street Fighter 5 از موفقیت تجاری بسیار خوبی بهره می‌بردند و حداقل از منظر اقتصادی، حق با هارادا بود. با این حال، به نظر می‌رسد که این عنوان همچنان ذهن هارادا را مشغول کرده است زیرا او اخیرا یک نظرسنجی در توییتر خود منتشر کرد تا میزان علاقه به این بازی را بسنجد. 


Battlecry

بازی Battlecry قرار بود که یک بازی شبیه به عناوین MOBA باشد که از وقایع تاریخی الهام گرفته و تمرکز اصلی آن، روی مبارزه با سلاح‌های سرد بود. این بازی در سال ۲۰۱۴ همراه با انتشار یک تریلر جذاب، معرفی شد و حتی در سایت آن، امکان ثبت‌نام برای یک نسخه بتای جهانی در سال ۲۰۱۵ وجود داشت. اما ناشر بازی یعنی Bethesda درباره کیفیت بازی نگران بود. از آن زمان، چندین سال گذشته است و هیچ خبر دیگری درباره این بازی منتشر نشده است. 

استودیو سازنده بازی که در ابتدا با عنوان BattleCry Studios LLC معرفی می‌شد، با هدف ساخت یک بازی محیطی چندنفره تاسیس شده بود و در مارچ ۲۰۱۸، نام آن به Bethesda Game Studios Austin تغییر یافت. این استودیو اخیرا در ساخت بازی Fallout 76، به شعبه اصلی Bethesda کمک می‌کرد. 


Skull & Bones

از بین معدود بازی‌های Ubisoft که تاخیر خوردند، بازی Skull & Bones شاید تنها عنوانی باشد که از زمان معرفی اولیه‌اش تا به امروز، اخبار بسیار کمی درباره آن منتشر شده است. این بازی در E3 2017 معرفی شد و یک بازی اکشن Open World بود که هدف آن، استفاده از مکانیسم‌های گیم‌پلی دریایی فرنچایز Assassin’s Creed مخصوصا نسخه Black Flag و ارتقا و متحول کردن آن بیان می‌شد. اگرچه پیش‌نمایش‌های کوتاهی از مبارزات کشتی به کشتی در بخش‌های یک‌نفره و چندنفره این بازی به نمایش گذاشته شده است، اما به نظر می‌رسد که Ubisoft حداقل از E3 2018، به نشان دادن بخش‌های دیگر بازی و انتشار جزییات بیشتر از آن علاقه چندانی ندارد، چه برسد به اعلام تاریخ رسمی عرضه آن. این بازی تا به حال چند بار با تاخیر مواجه شده و جدیدترین تاریخ اعلام‌شده برای آن، به حداقل پس از آپریل ۲۰۲۰ اشاره می‌کند. همچنین بر خلاف شایعاتی که در آن زمان منتشر می‌شد، از بازی Skull & Bones در E3 2019 نیز خبری نبود. 

خوشبختانه به نظر می‌رسد که با وجود همه این خبرهای بد، تیم‌های Ubisoft سخت در حال کار روی این پروژه هستند، پس همچنان امید برای عرضه آن وجود دارد. یکی دیگر از نشانه‌های مثبت روند ساخت بازی، این بود که Ubisoft سال گذشته اعلام کرد که با همکاری کمپانی Atlas Entertainment، قصد دارد مجموعه‌ای تلویزیونی از این بازی بسازد. در هر صورت، باید منتظر اخبار بیشتری از سوی Ubisoft باشیم. 


Wild

امروز همان‌قدر از بازی Wild اطلاعات داریم که چهار سال پیش داشتیم! این عنوان انحصاری پلی‌استیشن 4، یک ماجراجویی در سبک بقا است که اولین بار در Gamescom 2014 معرفی شد و در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۵ نیز، بخش‌هایی از گیم‌پلی آن به نمایش گذاشته شد. مایکل آنسل (Michel Ancel)، کارگردان بازی در ژانویه ۲۰۱۷ با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود تایید کرد که توسعه بازی هنوز در جریان است.

اما با توجه به مسئولیت‌های او در توسعه بازی Beyond Good and Evil 2، به نظر می‌رسد که حداقل فعلا توسعه بازی Wild ادامه نخواهد یافت. پیش از این گفته شده بود که بازی Wild یک تجربه ماجراجویی جهان‌باز است که شما را در نقش جادوگری قرار می‌دهد که می‌تواند حیوانات را کنترل کند. 


Deep Down

این بازی Soulsمانندی که اکنون در سال پنجم خود قرار دارد، اولین بار در سال ۲۰۱۳ معرفی شد و تا TGS 2014 نیز اطلاعات و تریلرهایی از آن منتشر می‌شد و قرار بود که نسخه بتای عمومی آن در اوایل ۲۰۱۵ شروع شود. 

اما این نسخه هرگز عرضه نشد و یوشینوری اونو (Yoshinori Ono)، تهیه‌کننده بازی در مصاحبه‌ای در فوریه ۲۰۱۵ گفت که بازی لغو نشده، اما ممکن است ساخت آن از اول شروع شود. شرکت Capcom نیز در سال ۲۰۱۶ به Gamespot گفت که هیچ‌وقت قرار نبود این بازی، عرضه غربی داشته باشد و به عبارتی، گفت که این بازی فقط در ژاپن عرضه خواهد شد. با این حال، این شرکت در اوایل سال ۲۰۱۷، آن را برای ایالات متحده هم ثبت کرد. کپکام در ژوئن ۲۰۱۸، حق خود برای استفاده از این نام تجاری در آمریکا را برای یک سال دیگر تایید کرد. اونو سال پیش در مصاحبه‌ای با Eurogamer دوباره گفت که Deep Down لغو نشده است. با توجه به موفقیت‌های عظیم اخیر Capcom، شاید فرصتی برای نمایش و عرضه Deep Down نیز وجود داشته باشد. 


Half-Life 3

اگرچه معرفی یک بازی انحصاری VR از جهان Half-Life با نام Half-life: Alyx باعث به وجد آمدن طرفداران این فرنچایز شده است، اما همچنان آن‌ها نمی‌توانند وعده بازی Half-Life 2: Episode 3 را فراموش کنند. این بازی اولین‌بار در سال ۲۰۰۶ معرفی شد، اما هیچ‌وقت به مرحله عرضه نرسید و هیچ خبر دیگری از آن در دسترس نیست. البته بازی به صورت رسمی لغو نشده و گیب نیوول (Gabe Newell)، رییس شرکت Valve در اوایل سال ۲۰۱۷ گفته بود که همچنان احتمال عرضه عناوین بیشتری از دنیای Half-Life و Portal وجود دارد. حتی بخشی از خلاصه داستان نسخه سوم این بازی محبوب نیز در اینترنت افشا شد که نویسنده آن نیز مارک لیدلا (Marc Laidlaw)، نویسنده سابق Valve است. 

به لطف عرضه نسخه Alyx در آینده‌ای نزدیک، Half-Life انگار جان تازه‌ای گرفته است و ممکن است آینده جدیدی در انتظارش باشد. شاید همین موضوع باعث دوباره قوت گرفتن احتمال عرضه نسخه سوم این مجموعه شود. 


Dead Island 2

این بازی زامبی‌محور در سبک بقا، اولین بار با تریلری زیبا و جذابی در E3 2014 معرفی شد و ابتدا قرار بود که در بهار ۲۰۱۵، شاهد عرضه آن باشیم. با این حال، بازی تا سال ۲۰۱۶ تاخیر خورد، اما در جولای ۲۰۱۵، بازی توسعه‌دهنده خود یعنی شرکت Yager را از دست داد. البته ناشر آن یعنی Deep Silver گفت که بازی لغو نشده است. 

در مارچ ۲۰۱۶ اعلام شد که شرکت Sumo Digital (سازنده بازی LittleBigPlanet 3) اکنون مسئولیت ساخت بازی را بر عهده دارد. در سال ۲۰۱۸، اوضاع کمی پیچیده شد: شرکت THQ Nordic شرکت Koch Media را خرید که بخشی از دارایی‌های آن، شرکت Deep Silver و مجموعه Dead Island بود. توسعه بازی دوباره متوقف شد تا وقتی که THQ در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد که Dambuster Studios (سازنده بازی Homefront: The Revolution) مسئول ساخت این بازی است. 

اگرچه توسعه بازی Dead Island 2 با مشکلات زیادی مواجه بوده، اما کلمنز کاندراتیتز (Klemens Kundratitz)، مدیرعامل Koch Media همچنان نسبت به عرضه بازی امیدوار است و می‌گوید که استودیو جدید، تمام تلاش خود را می‌کند تا پروژه با سرعت پیش رود. او در مصاحبه‌ای گفته بود: «این که به همه بگوییم یک بازی در سومین استودیو خود قرار دارد و هیچ پیشرفتی نکرده است، قطعا داستان جالبی است، اما ما دوست داریم که بر اساس محصول نهایی خود قضاوت شویم و کاملا مطمئن هستیم که وقتی بازی عرضه شود، یک عنوان اکشن زامبی فوق‌العاده می‌شود. ما مطمئنا همه تلاشمان را می‌کنیم که به این هدف برسیم.»


Agent

بعید است که لیست بازی‌های ناپدید‌شده‌ای درست شود و بازی Agent در آن نباشد! این بازی جاسوسی مربوط به دوران جنگ سرد، اولین بار در سال ۲۰۰۷ معرفی شد و در سال ۲۰۰۹ نیز به عنوان یکی از عناوین انحصاری پلی‌استیشن 3، قرار بود که حسابی سر و صدا به پا کند. سازنده مجموعه GTA یعنی Rockstar North کار توسعه آن را در دست داشت و از آن زمان تا به امروز، این بازی نه به صورت رسمی لغو شده و نه هیچ خبری از آن منتشر شده است. 

اولین تصاویر از Agent در سال ۲۰۱۱ و وقتی که Take-Two اعلام کرد که بازی هنوز در حال تولید است، منتشر شد. دو سال تمام گذشت و Take-Two، حق تجاری عنوان بازی را برای خود ثبت کرد. این حق در سال ۲۰۱۴ و کمی پیش از نمایشگاه E3، تمدید شد و یک سال بعد هم، تصاویر دیگری از بازی منتشر شد. در پایان ۲۰۱۶، حق تجاری اسم باز هم توسط Take-Two تمدید شد، اما در نوامبر ۲۰۱۸ بود که اداره حقوق تجاری و معنوی ایالات متحده اعلام کرد که عنوان Agent رها شده و در واقع، حق آن دیگر تمدید نشده است. به نظر می‌رسد که اکنون و پس از عرضه عناوین موفقی مثل بازی Red Dead Redemption 2، دیگر شاهد عرضه این بازی نخواهیم بود و Rockstar قصد دارد که پروژه‌های دیگری را دنبال کند. با این حال، شاید هنوز هم بتوان به بازی Agent امید داشت. بالاخره Rockstar بارها و بارها ما را شگفت‌زده کرده است. 


بازی جدید کن لوین (Ken Levine)

خالق مجموعه Bioshock در اواخر سال ۲۰۱۵ در مصاحبه‌ای، اهداف طراحی بازی بعدی خود را تشریح کرد و گفت که بازی، ارزش تکرار بسیار بالایی خواهد داشت. لوین پروژه جدید خود را به عنوان «یک بازی فضایی جهان‌باز در مقیاس کوچک» توصیف کرد. اخیرا چند آگهی شغلی در استودیو لوین که Ghost Story Games نام دارد، منتشر شده است. در توضیحات یکی از این آگهی‌ها، از متخصصان برای کمک به «یک پروژه بسیار جاه‌طلبانه در ژانر شبیه‌سازی» دعوت شده است. خوشبختانه فعلا بازی به صورت رسمی لغو نشده و آگهی‌های جدید، نشان‌دهنده این موضوع هستند که ممکن است در آینده‌ای نزدیک، اخبار بیشتری از این پروژه بشنویم. 


Phantom Dust

این بازی که اولین بار در سال ۲۰۰۵ برای ایکس باکس عرضه شده بود، قرار بود در سال‌های اخیر صاحب نسخه‌ای Reboot شود. اکنون پنج سال از آن زمان گذشته و هنوز، هیچ خبری از نسخه جدید بازی وجود ندارد. سازنده این عنوان یعنی Darkside Game Studios اولین بار در E3 2014 از ساخت این بازی خبر داد، اما این استودیو در کم‌تر از یک سال بعد از اعلام رسمی، تعطیل شد. در سال ۲۰۱۵، بخش‌هایی از گیم‌پلی بازی افشا شد و خبری مبنی بر ادامه توسعه بازی آمد. فیل اسپنسر (Phil Spencer)، مدیر Microsoft Game Studios سپس گفت که توسعه بازی فعلا متوقف شده است تا استودیو مناسبی برای ساخت آن پیدا شود. با توجه به استودیوهای متعددی که اکنون تحت‌مدیریت مایکروسافت هستند، می‌توان به عرضه Phantom Dust جدید امیدوار بود. در هر صورت، مدتی است که خبری رسمی درباره این بازی منتشر نشده و باز هم باید منتظر بمانیم. البته اگر دوست دارید این بازی را تجربه کنید، می‌توانید نسخه می ۲۰۱۷ آن را بازی کنید که تغییرات گرافیک جزئی نسبت به نسخه اصلی بازی دارد. 


0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.