آموزش انتقال اطلاعات روی Xbox One X

آموزش انتقال اطلاعات روی Xbox One X

محمد مهدی مبارکی محمد مهدی مبارکی
4 سال و 7 ماه و 16 روز پیش

قدیم‌ترها، زمانی که یک کنسول جدید می‌خریدید؛ تنها کار اتصال آن به تلویزیون خانه بود. بازی‌ها به صورت کامل روی دیسک‌ها بودند و در صورت لزوم نیز فایل‌های ذخیره آن‌ها، روی کارت‌های ذخیره سازی نگه داری می‌شد. اما حالا شرایط به کلی فرق کرده است و وارد دوره‌ای شده‌ایم که دیسک‌های فیزیکی بازی‌ها در حال حذف شدن از سبد خرید هستند و بازیکن‌ها بیشتر تمایل دارند تا بازی‌ها را به صورت دیجیتالی تهیه کنند. چیزی که در طراحی جدید کنسول مایکروسافت به نام  Xbox One S و  یا X به وضوح دیده می‌شود و شاهد عرضه محصولاتی هستیم که فاقد جایگاه دیسک فیزیکی هستند. حالا همه چیز روی هارد دیسک‌های داخلی ذخیره می‌شود و همین موضوع تغییر کنسول و ارتقا آن را سخت‌تر می‌کند.
خوشبختانه مایکروسافت این سختی را درنظر داشته است و راه‌کار‌هایی برای آسان‌تر شدن مسئله ارائه داده است. در ادامه می‌توانید مراحل انتقال تمام فایل‌های یک Xbox One، از بازی‌ها گرفته تا فایل‌های ذخیره سازی آن روی Xbox One X را به صورت تصویری بررسی کنید و در صورت لزوم بر روی کنسول‌هایتان پیاده سازی کنید.
چگونگی انتقال فایل‌ها با استفاده از یک هارد خارجی



مرحله اول: اتصال و پاکسازی فضای آن
از آن‌جایی که سیستم Xbox One،‌ عملا شباهت زیادی به یک کامیپوتر دارد؛ انتقال با یک هارد خارجی جای تعجب ندارد. برای این کار کافی است که یک هارد درایو حداقل ۲۵۶ گیگابایتی را با استفاده از درگاه‌های USB 3.0 به کنسول وصل کنید. قبل از شروع، توجه داشته باشید که هاردتان را برای این کار پاکسازی (به اصطلاح فرمت) کنید. حتما قبل از شروع این فرایند، به این نکته توجه داشته باشید.
زمانی که درایو را وصل می‌کنید؛ یک پنجره برایتان باز می‌شود که از شما می‌خواهد عملکرد درایو را مشخص کنید. در اینجا باید گزینه Format storage device را انتخاب کنید و دکمه A را فشار دهید تا درایو وارد تهیه نسخه پشتیبان از بازی‌ها و فایل‌هایتان شود. در مرحله بعد از شما خواسته می‌شود که نام درایو را مشخص کنید و آیا مایل هستید که از آن به عنوان مقصد جدید پیش فرض ذخیره بازی‌ها و فایل‌ها استفاده شود. از آن‌جایی که ما خواهان انتقال هستیم؛ این صفحه را ترک می‌کنیم. بعد از فرمت کردن درایو، متنی را مشاهده می‌کنید.



مرحله دوم: گرفتن پشتیبانی از بازی‌هایتان
با فرمت کردن درایو،‌ وصل کردن آن و آماده شدن برای پیشبرد مرحله، دکمه Xbox را فشار دهید و به این قسمت‌ بروید: Settings، سپس System و بعد از آن Storage. در اینجا می‌توانید بازی‌ها و داده‌هایتان را انتخاب و منتقل کنید. در این قسمت تمام بازی‌هایتان وجود دارند. فقط کافی است که درایو هدف درست را انتخاب کنید و بازی‌هایتان را منتقل کنید (می‌توانید از گزینه انتقال همه – Select all- استفاده کنید اگر خواهان انتقال تمام آن‌ها هستید). گزینه Copy Selected را انتخاب می‌کنید و بعد از آن تمام اطلاعات وارد هارد دیسک می‌شود.



یک نکته که باید حتما به آن توجه کنید:‌ انتقال بازی‌های بزرگ که به اصطلاح AAA گفته می‌شود؛ زمان بر خواهد بود.
 



مرحله سوم: گرفتن نسخه پشتیبانی از تنظیمات
در مرحله قبل، فقط از بازی‌ها نسخه پشتیبانی گرفته شد، حال اگر می‌خواهید از تنظیمات‌هایتان، پوسته‌های کنسولتان و یا هرچیز دیگری به غیر موارد مرحله پیشین نسخه پشتیبانی روی هارد دیسک خود بگیرید؛ وارد این بخش شوید.
 



به تنظیمات بروید و سپس این راه را پیش بگیرید: Backup & Transfer، سپس Back up my setting و در آخر Back up to device را انتخاب کنید.




مرحله چهارم: نصب روی کنسول جدید
در آخرین مرحله کافیست قبل از روشن کردن کنسول جدیدتان، هارد را با استفاده از USB به دستگاه متصل کنید. زمانی که کنسول روشن شود، به صورت خود به خود، وجود اطلاعات درون هاردتان را تایید می‌کند و فقط کافیست گزینه Apply Settings را انتخاب کنید تا تمام چیز‌هایی که از کنسول قدیمی خود داشتید را روی کنسول جدید بیاورید.
مرحله پنج: نصب بازی‌هاتان
تمام روند این مرحله دقیقا شبیه به مرحله دوم است، با این تفاوت که دیگر درایوی برای هدف قرار دادن انتقال فایل‌ها در کار نیست. کافیست دکمه Xbox را فشار دهید و این راه را پیش بگیرید: Settings، سپس System و بعد از آن Storage را انتخاب کنید. در اینجا تمام بازی‌هایتان را انتخاب و منتقل کنید و مطمئن شوید که دستگاهتان Internal خوانده می‌شود. گزینه Move Selected را برای انتقال  بازی‌هایتان روی Xbox جدید انتخاب کنید.
چگونگی انتقال با استفاده از شبکه اینرتنتی
اگر به صورت همزمان دو کنسول قدیمی و جدید را در یک مکان دارید و می‌توانید آن را به شبکه اینترنتی خانگیتان وصل کنید؛ می‌توانید بدون استفاده از هارد دیسک، تمام بازی‌ها و فایل‌هایتان را منتقل کنید. برای این کار آموزشی که در ادامه آورده شده است را بررسی کنید:
مرحله اول: راه اندازی کنسول جدید و تنظیمات آن
از آنجایی که این فرایند نیاز به هر دو کنسول دارد، باید چه کنسول قدیمی و چه کنسول جدید را با تنظیمات شبکه اینترنتیان آشنا کنید. (منظور از شبکه اینترنتی، همان Wi-Fi و یا هر وسیله دیگری که قابلیت‌های آن را دارد؛ است.)



مرحله دوم: فعال سازی انتقال شبکه‌ای
یکی از ایکس باکس وان‌های جدیدتان را آماده کنید و دکمه Xbox را فشار دهید و راه پیش رو را پیش بگیرید: Settings، سپس Network و بعد از آن Network transfer. گزینه Allow network transfer را بررسی کنید. این راه باید روی هر دو کنسول انجام شود.
پس از تنظیم هر دو کنسول، زمان انتقال فرا رسیده است. با استفاده کنسول جدید (همانی که می‌خواهید اطلاعات را دریافت کنید)، کنسول قدیمی را از طریق فهرست انتقالات شبکه‌ای (Network Transfer Menu) انتخاب کنید. مشاهده خواهید کرد که امکان انتقال تعداد و یا تمام برنامه‌ها و بازی‌های ذخیره شده روی کنسول قدیمی، برای کنسول جدید فعال می‌شود و می‌توانید اطلاعات را ارسال کنید.
توجه کنید: توصیه می‌شود که روی هر دو کنسول از اتصالات سیمی استفاده کنید. زیرا ممکن است Wi-Fi قطع شود و در این فرایند مشکل پیش بیاورد. همچنین استفاده از اتصالات سیمی، باعث بهتر شدن و افزایش چشمگیر سرعت انتقال می‌شود.

برچسب ها: Xbox One, Xbox One X
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
محصولات مرتبط
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.