مدیر پلی استیشن از چرایی بدون تغییر ماندن لوگو PS5 می گوید

مدیر پلی استیشن از چرایی بدون تغییر ماندن لوگو PS5 می گوید

مصطفی محدث مصطفی محدث
4 سال و 3 ماه و 8 روز پیش

این هفته و در نمایشگاه CES، شایعات زیادی درباره حضور سونی و اطلاعات جدید از پلی‌استیشن 5 منتشر شده بود. این شایعات البته چندان هم بی‌ربط نبودند چون سونی نه خود کنسول، بلکه لوگو پلی‌استیشن 5 را به نمایش گذاشت. 

همان‌طور که همه انتظار داشتند، این لوگو دقیقا همانند لوگو نسل‌های پیشین است و فقط عدد آن به پنج تغییر کرده است. اکنون جیم رایان (Jim Ryan) مدیرعامل Sony Interactive Entertainment می‌گوید که این تنها بخشی از نقشه هوشمندانه‌ای است که برای برند پلی‌استیشن در نظر گرفته شده است. 

رایان در مصاحبه اخیری که با بیزینس اینسایدر (Business Insider) ژاپن داشت، توضیح داد که لوگو جدید تمام خصوصیات طراحی و ظاهری نسل‌های پیشین پلی‌استیشن را حفظ کرده است چون هدف سونی، متداوم و مستمر نگه داشتن تصویر عمومی برند است. او گفت هدف سونی این بود که مردم با نگاه کردن به لوگو، فورا محصول پلی‌استیشن را شناسایی کنند و به همین خاطر است که لوگو پلی‌استیشن تغییرات چندانی نداشته است. 

او گفت سونی «وظیفه» داشته است که صاحبان پلی‌استیشن 4 را همچنان مشتاق نگه دارد و معتقد است که استفاده از یک لوگو آشنا برای نسل بعد پلی‌استیشن، ممکن است به این هدف کمک کند. البته کسی هم انتظار نداشت لوگو پلی‌استیشن 5 تفاوت ساختاری محسوسی با نسل چهارم داشته باشد، اما بعد از مراسم رونمایی، این لوگو به سوژه اصلی برخی کاربران اینترنتی برای تمسخر تبدیل شد چون آن‌ها معتقد بودند که سونی عملا از یک لوگو و طرح برای تمام کنسول‌هایش استفاده می‌کند و نبوغی ندارد. 

سونی علاوه بر رونمایی از لوگو پلی‌استیشن 5، زمان عرضه آن که تعطیلات کریسمس ۲۰۲۰ است را دوباره تایید و اطلاعاتی جزئی نیز از مشخصات فنی کنسول افشا کرد. البته هیچ‌کدام از این اطلاعات چندان جدید هم نبودند. اکثر طرفداران این برند می‌دانند که پلی‌استیشن 5 از سیستم صوتی سه بعدی و همچنین، هارددیسک SSD برای لود سریع‌تر بازی‌ها پشتیبانی می‌کند. پیش از این نیز تایید شده بود می‌توان از کنترلرهای پلی‌استیشن 4 برای نسل پنجم استفاده کرد. آن چه که اکثر علاقه‌مندان مایل به دیدنش بودند، شکل ظاهری پلی‌استیشن 5 بود که سونی آن‌ها را ناامید کرد. هنوز تصویری رسمی از شکل ظاهری این کنسول منتشر نشده است و طرفداران باید منتظر تاریخ رونمایی یا اطلاعات رسمی منتشر شده از سوی سونی باشند. 

مایکروسافت اما از نسل جدید کنسول خود یعنی Xbox Series X در ماه گذشته رونمایی کرد و توانست موج خبری موفقی هم راه بیندازد. فروش این کنسول که تغییرات قابل‌توجه و سخت‌افزار قدرتمندی دارد نیز در فصل تعطیلات ۲۰۲۰ شروع خواهد شد.

سونی در مراسم مخصوص خود که در ماه فوریه برگزار می‌شود، نسل چهارم پلی‌استیشن را معرفی کرده بود و به همین خاطر، بعید نیست که در ماه آینده نیز شاهد معرفی رسمی پلی‌استیشن 5 در این مراسم باشیم.


برچسب ها: پلی استیشن 5
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
محصولات مرتبط
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.