چگونه گرمای کنسول PS4 را کاهش دهیم؟

چگونه گرمای کنسول PS4 را کاهش دهیم؟

یاشار فتحعلی زاده یاشار فتحعلی زاده
4 سال و 8 ماه و 26 روز پیش

آیا تاکنون به مشکلی مانند گرمای بیش از حد پلی استیشن 4 برخورد کرده‌اید؟ باید گفت که این موضوع تنها مشکل شما نیست و بسیاری از گیمرها با چنین مواردی برخورد داشته‌اند. پلی استیشن 4 از سخت‌افزار فوق‌العاده قدرتمندی استفاده می‌کند، اما مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری استفاده از سخت‌افزار قدرتمند به تولید گرما ختم می‌شود.

 

اصولا شرکت‌های سازنده دستگاه‌های برقی نیز سیستم‌های مختلفی برای کاهش میزان گرمای تولید شده توسط دستگاه‌شان در نظر می‌گیرند. با این حال در مواردی می‌توان با استفاده از چند روش ساده به میزان کاهش این گرما و نگه داشتن دمای دستگاه در درجه‌ای مطلوب کمک کرد.

 

روی کنسول پلی استیشن 4 سنسورهایی قرار گرفته که اگر دمای کنسول به بیش از حد مجاز رسید پیغام‌هایی به‌ٌصورت اخطار به کاربر داده شده و سپس کنسول به‌صورت خودکار خاموش شود. طبیعتا چنین اتفاقی به معنی این است که برای مدت کوتاهی نمی‌توانید به تجربه بازی دلخواهتان بپردازید و تا زمان کاهش دمای پلی استیشن 4 باید صبر کنید.

 

در ادامه به روش‌هایی اشاره خواهیم کرد که به لطف آن‌ها میزان دمای کنسول کنترل می‌شود. البته باید گفت به گزارش‌های کمتری مبنی بر اینکه پلی استیشن 4 پرو نیز از بر اثر گرمای زیاد به کاربر اخطار داده و خاموش شود برخورد کرده‌ایم. با این حال استفاده از این روش‌ها برای مدل‌های مختلف پلی استیشن 4 توصیه می‌شود.

 

با استفاده از این روش‌ها میزان دمای کنسول کاهش یافته و در نتیجه فن کنسول با سرعت و صدای کمتری کار خواهد کرد و این یعنی نه‌تنها زمان بیشتری می‌توانید به تجربه بازی‌ها بپردازید بلکه صدای بلند فن‌ها شما را اذیت نخواهند کرد. 

چگونه اشتراک پلی استیشن پلاس را به اشتراک Extra یا Premium ارتقا دهیم؟ 

 

۱- پلی استیشن 4 را در فضای بسته قرار ندهید

کنسولتان به جریان هوا نیاز دارد. از این جریان هوا برای خنک شدن و کاهش میزان گرما استفاده می‌شود و اگر کنسول را در فضای بسته قرار دهید درواقع به گرم‌تر شدن دمای کنسول کمک کرده‌اید. سعی کنید کنسول را در فضاهای کوچک تعبیه شده میز تلویزیون یا نزدیک به دیوار قرار ندهید.

 

در اطراف کنسول سوراخ‌هایی برای جریان هوا قرار داده شده و درواقع فن‌ها هوا را از داخل این سوراخ‌ها مکیده و گرمای کنسول را به بیرون انتقال می‌دهند؛ بنابراین اگر کنسول در فضای بسته قرار گیرد، جریان هوا مختل شده و گرمای تولید شده در داخل جعبه کنسول باقی می‌ماند.

 

15 ترفند که از وجودشان در پلی استیشن 4 بی اطلاع هستید

 

۲- کنسولتان را تمیز کنید

حتما متعجب خواهید شد اگر بدانید که چه مقدار گرد و خاک در کنسول نفوذ کرده و درزهای آن را مسدود می‌کند. این گرد و خاک‌ باعث انسداد شکاف‌های عبور هوا به داخل کنسول می‌شود یا در مواردی مانند عایق حرارتی عمل کرده و فرایند انتقال گرما به بیرون از کنسول را مختل می‌کنند.

 

ابتدا کنسول خود را خاموش کرده و آن را از برق بکشید. سپس بدنه کنسول را باز کرده و به کمک بلوئر هوا برقی کوچک گرد و خاک داخل دستگاه را تمیز کنید. در نظر داشته باشید که برای این کار از فرچه یا قلمو استفاده نکنید زیرا احتمال آسیب زدن به دستگاه وجود دارد.

 

حال تمام دریچه‌ها را با بلوئر هوا تمیز کنید. از جاروبرقی نیز برای مکش گرد و خاک‌های اطراف کنسول می‌توانید استفاده کنید، اما از آن برای مکش گرد و خاک‌های داخل کنسول استفاده نکنید؛ زیرا امکان آسیب زدن به دستگاه وجود دارد. شما می‌توانید هر ماه یک بار کنسول خود را تمیز کنید.

 

۳- برای کنسولتان فن بخرید

در حال حاضر روش‌های مختلفی برای خنک نگه داشتن پلی استیشن 4 وجود دارد. یکی از بهترین روش‌ها استفاده از فن‌های اضافه است که روی استند‌ها قرار دارد. شما می‌توانید یک استند خریداری کرده و از قابلیت‌های دیگر آن مانند درگاه برای شارژ دو دسته به‌صورت همزمان نیز استفاده کنید.

در وب‌سایت ما استندهایی وجود دارد که کنسول را به صورت عمودی نگه می‌دارد و از دو یا سه فن برای هرچه خنک‌تر شدن پلی استیشن 4 استفاده می‌کند.

 

۴- کنسول باید عمودی قرار بگیرد یا افقی؟ 

در مورد اینکه چگونه کنسول خود را قرار دهید نظرات مختلفی وجود دارد. در اکثر نظرات به این موضوع اشاره شده که عمودی قرار دادن کنسول باعث می‌شود که دستگاه خنک‌تر شده و عمل کاهش گرما سریع‌تر صورت گیرد، البته این موضوع هنوز اثبات نشده است. با این حال باید در نظر داشت که در صورت عمودی قرار دادن کنسول، درزها و حفره‌های روی بدنه مسدود شده و جریان هوا از یک سمت کنسول متوقف می‌شود.

 

در هر صورت آنچه اهمیت دارد محیط پیرامون کنسول است. کنسول را باید در محیطی باز قرار دهید تا هوا جریان داشته و فن‌ها بتوانند با مکش هوای خنک، میزان دمای پلی استیشن 4 را کاهش دهند.

برچسب ها: پلی استیشن 4
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.