شایعه: ایکس باکس اسکارلت دو برابر از ایکس باکس وان ایکس قوی تر خواهد بود

شایعه: ایکس باکس اسکارلت دو برابر از ایکس باکس وان ایکس قوی تر خواهد بود

ایلیا امینی ایلیا امینی
4 سال و 3 ماه و 19 روز پیش

براساس گزارش سایت Windows Central، کنسول نسل بعدی مایکروسافت که ملقب به اسکارلت است، قرار است قدرتی بین ۵۰ الی ۲۰۰ درصد بیشتر از کنسول ایکس باکس وان ایکس داشته باشد.

در این گزارش سعی شده است تا بخش‌های خاصی از کنسول ایکس باکس اسکارلت مورد بررسی و مقایسه قرار گیرد و می‌توان با پژوهش روی این اطلاعات قدرت واقعی و خارق‌العاده این کنسول را بیش‌تر از پیش درک کرد.

در ابتدا گزارش شده است که پردازنده کنسول اسکارلت از هشت هسته و با فرکانسی برابر با ۳٬۵ گیگاهرتز تشکیل شده، این در حالی است که ایکس باکس وان ایکس نیز از پردازنده‌ای با هشت هسته بهره می‌برد اما فرکانس این پردازنده به‌مراتب پایین‌تر است و در حدود ۲٬۳ گیگاهرتز توان پردازشی دارد. نکته دوم، کنسول اسکارلت دارای ۱۶ گیگابایت رم از نوع GDDR5 خواهد بود که در حدود ۱۳ گیگابایت آن در دسترس بازی‌سازان قرار خواهد گرفت، و این درحالی است که کنسول ایکس باکس وان ایکس تنها ۱۲ گیگ رم که ۹ گیگ آن به بازی‌سازان تعلق دارد، تشکیل شده است.

در ادامه گزارش این سایت آمده است که شاید بزرگ‌ترین جهش در این دو نسل از کنسول‌های مایکروسافت را می‌توان استفاده از یکی از سریع‌ترین حافظه‌های SSD در این کنسول دانست، این حافظه جانبی که از نوع NVMe به‌شمار می‌آید می‌تواند زمان بارگذاری مراحل بازی‌ها را به مقدار خیره کننده‌ای کاهش دهد و یک انقلاب کامل در این زمینه محسوب خواهد شد.

یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت دیگر کنسول اسکارلت را می‌توان قدرت ترافلاپ‌های پردازنده این کنسول نام برد، به‌صورتی که این کنسول قادر است قدرتی به اندازه ۱۲ ترافلاپ را تولید کند و این درحالی است که کنسول ایکس باکس وان ایکس تنها از شش ترافلاپ بهره می‌برد، این موضوع به این معنا است که کنسول اسکارلت تا دوبرابر قادر است عملکرد بهتری در امور پردازشی نسبت به ایکس باکس وان ایکس داشته باشد.

اگرچه همان‌طور که در گذشته نیز گفته شده است، میزان ترافلاپ‌های پردازنده گرافیکی یک کنسول نمی‌تواند به‌تنهایی مبنی بر قدرت بیشتر آن داشته باشد بلکه این موضوع وابسته به متغیرهای زیادی است که تا زمان معرفی این کنسول‌ها نمی‌توان به‌صورت دقیق در مورد آن‌ها به بحث و گفتگو نشست، اما یک نکته که می‌توانیم به‌صراحت به آن اشاره کنیم این است که دو کنسول ایکس باکس اسکارلت و پلی‌استیشن 5 قوی‌ترین کنسول‌هایی خواهند بود که تا به حال تولید شده‌اند و شاید برای اولین بار بتوانیم شاهد این موضوع باشیم که در عرض گذشت یک نسل، کنسول‌های بازی توانسته‌اند در نسل بعدی تغییراتی در حد یک انقلاب سخت‌افزاری را بوجود آورند و این صنعت را چندین قدم به پیشرفت سوق دهند.


0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.