آموزش بازی Sekiro: Shadows Die Twice | راهنمای کشتن باس ها

آموزش بازی Sekiro: Shadows Die Twice | راهنمای کشتن باس ها

محمدرضا عابدی محمدرضا عابدی
4 سال و 12 ماه و 3 روز پیش

بازی Sekiro: Shadows Die Twice از جهاتی شبیه مشت زدن به کله خود آدم می‌ماند که در نهایت باعث از هوش رفتن خواهد شد، اما فرآیندی طولانی و دردناک را تجربه می‌کنید. 

بزرگترین موانع در راه اتمام بازی، باس فایت‌های بازی Sekiro هستند. حتی بعضی از باس فایت‌های کوچک‌تر هم می‌توانند مشکل‌زا باشند. به همین دلیل، چند نمونه از سخت‌ترین باس فایت‌ها را انتخاب کردیم و با استفاده از ویدیو و ارائه نکات مختلف، بهترین استراتژی‌ها را برای شما آماده کرده‌ایم. 

این لیست تقریبا شامل تمام باسهای مهم بازی، حتی آن‌هایی که در اواخر مسیر خود خواهید دید، می‌شود. سعی کرده‌ایم آن‌ها را از نظر زمانی مرتب کنیم، اما در چنین بازی غیر‌خطی همچین کاری مشکل است. به همین دلیل خطر اسپویل بازی را در نظر داشته باشید.


راهنمای باس‌های بازی Sekiro: Shadows Die Twice




 راهنما Sekiro Jozuo the Drunkard



ممکن است فقط یک باس فایت کوچک باشد، اما  Jozuo the Drunkard می‌تواند دردسر زیادی برای شما درست کند. بیشتر مشکل این باس فایت، تعداد زیاد دشمنان معمولی اطرافش است که باعث دستپاچه شدن می‌شوند. در این استراتژی، توضیح می‌دهیم چطور نبرد را با منزوی کردن او آسان‌تر کنیم. 


ابتدا باید گروه اطرافش را از بین ببرید. راهی در سمت چپ هست که به شما اجازه می‌دهد تا کنار jozuo بخزید. مراقب باشید که NPC‌های اطراف را آگاه نکنید، به تنهایی از سمت چپ حرکت کنید. نگهبانی که در آن مکان هست را از میان بردارید و راه خودتون را به گروه اصلی باز کنید. اکنون زمان تاکیتک‌های چریکی است: یک قتل مخفیانه (stealth kill) انجام دهید، چندین دشمن را با قتل‌های سریع از بین ببرید و بعد به راه قبلی بدوید. هدف شما چند دسته کردن گروه و از بین بردن دشمنانی که منزوی شده‌اند، است.


پس از کوچک کردن دسته دشمنان و تکرار مداوم این حرکات، بعد از مدتی juzou شما را گم خواهد کرد، اکنون فرصت مناسبی برای یک ضربه مخفیانه (stealth stab) و حذف یکی از دو قسمت جان (health bar) اوست. به محض انجام این کار، با یک NPC صحبت کنید تا در کنار شما بجنگد. اکنون فقط باید هنگامی که تمرکز jozou روی شما نیست، از پشت به او حمله کنید. کاری که یک نینجای واقعی انجام می‌دهد.


راهنما Sekiro Lady Butterfly 



نکته اصلی در شکست دادن Lady Butterfly، تهاجمی بازی کردن و ناامید نشدن است. نزدیک شوید و با دو ضربه به او حمله کنید، حمله را دفع کنید و بلافاصله با دو حمله دیگر ادامه دهید. سعی کنید تا حد ممکن این کار را ادامه دهید. به زودی حالت استقرار او را عوض خواهید کرد. در حالت ایده‌آل بهتر است با shuriken prosthetic نبرد را شروع کنید. هنگامی که او به هوا رفت، از شوریکن‌ها برای بازگرداندن او به زمین استفاده کنید. اگر در این کار موفق نشدید، برای جا خالی دادن آماده باشید، اگر موفق شود که شما را در میان هوا بگیرد، ممکن است با یک ضربه کارتان را تمام کند. چند نکته دیگر برای شکست دادن این باس فایت: 


● برخلاف چیزی که npc در راه به شما می‌گوید، برای پیروزی نیازی به Snap Seed ندارید. هنگامی که توهماتش را فراخوانی کرد، به انتهای دیگر اتاق بدوید و توهمات را غیرفعال خواهد کرد. با بازخوانی توهمات، تبدیل به انرژی می‌شوند که به دنبال شما می‌آیند و به شما صدمه می‌زنند. برای جلوگیری از این صدمه، پشت یک ستون چوبی پناه بگیرید. 

● به یاد داشته باشید که از روی حمله جارویی( sweep attack) او بپرید. اگر موفق شوید که از روی خودش نیز بپرید، صدمه زیادی از نوع posture attack وارد خواهید کرد. 


راهنما Sekiro Headless guide

مثل schichimen، این باس فایت نیز چندین بار حضور پیدا می‌کند و به نظر ترسناک می‌رسد، اما هنگامی که بدانید دارید چه می‌کنید، شکست او کار آسانی است. برای این مبارزه دو آیتم  Divine Confetti و terror-resistant  را نیاز دارید. برای موردی که در جنگل وجود دارد، پیشنهاد ما کشتن Mist Noble قبل از مبارزه است. 

● هنگامی که به او نزدیک باشید، از اسپل دود که در محیط اثر‌گذار است، استفاده می‌کند که تحرک شما را محدود می‌کند. به همین علت، باید حملات او را منحرف( deflect) کنید. ممکن است در ابتدا زمان‌بندی، به علت آرام بودن حرکت او، برایتان سخت باشد. اما با زدن چند ضربه به او مه اطراف از بین خواهد رفت و می‌توانید دوباره به راحتی حرکت کنید. 

● مه باعث می‌شود ضربات او مقدار کمی صدمه terror به شما بزند. این موضوع  حتی اگر ضربات را منحرف کنید نیز صادق است. پس ممکن است نیاز باشد از کدو بنفش (purple gourd) خود یا یک Contact Medicine استفاده کنید تا تاثیر ضربات را در بین فاز‌ها از بین ببرید. فارغ از این موارد، تنها نیاز دارید به سرعت صدمه زیادی وارد کنید. 


راهنما Sekiro Gyoubu Oniwa 



ساده‌ترین راه شکست این حریف سواره استفاده از پروتز Firecracker است. این پروتز را می توانید از یک بازرگان در کنار کوه، دقیقا بعد از دروازه پشت اولین باس فایت‌آخر کوچک بازی، پیدا کنید. راحت‌ترین راه رسیدن به او بازگشت از کنار جادوگر به زنجیر کشیده شده و صعود به سمت بالا است. یک تاجر دیگر نیز در سطح زمین و نه خیلی دورتر وجود دارد اما جادوگر مورد نظر ما نیست. هنگامی که پروتز را به دست آوردید، به hub برگردید و آن را مجهز کنید. سپس پروتز را پوشیده و به سمت باس فایت‌آخر بروید. چند نکته دیگر برای شکست این باس فایت:

● سعی کنید در فاز اول تنها چند بار از firecracker‌ها استفاده کنید زیرا فاز دوم بدون آن‌ها بسیار سخت‌تر خواهد بود. هنگامی که از شلاق استفاده می‌کند، نزدیک شوید و صدمه وارد کنید، فاصله را از بین ببرید و صدمه نخواهید دید. فرصت مناسبی است که ضرباتی را، به راحتی وارد کنید.

● در فاز دوم، بعد از مدت کمی از گیج شدن توسط یک firecracker به شما حمله خواهد کرد. مهم است که در ضربه زدن حریصانه عمل نکنید. چند ضربه بزنید و برگردید و این روند را تکرار کنید. 


راهنما Sekiro Blazing Bull



راحت‌ترین راه برای مقابله با Blazing Bull تهاجمی بودن و اطمینان حاصل کردن از پوشیدن پروتز firecracker است. به Bull نزدیک شوید، بدون قفل کردن دوربین، در کنار پای عقب او، در کناری منتظر باشید. Bull سعی خواهد کرد که شما را گیر اندازد، اما تا زمانی که با چرخیدن او جای خود را عوض کنید، می‌توانید به راحتی خود را از او دور نگه دارید. با استفاده از ضربه زدن و جاخالی به سمت جلو مداوم مکان خود را حفظ کنید. بعد از مدتی، با عصبانیت از شما دور خواهد شد. بدون فرصت دادن به او برای ضربه زدن، از firework ها استفاده کنید تا او را مجبور به پا اندازی کنید و کارش را تمام کنید.


راهنما Seven Spear Achina - Shikibu Toshikatsu Yamauchi


با این که این مورد با یک باس فایت‌آخر تفاوت دارد، اما چندین بار باس فایت‌های کوچکی که از این استیل و حرکت‌ها استفاده می‌کنند سر راه شما قرار خواهند گرفت و این استراتژی برای همه آن‌ها جوابگو است. اولا، باید با حرکت مخفیانه از پشت مخزن و از میان علف‌های بلند یک ضربه مرگبار (deathblow) به او بزنید. این حرکت نبرد را بسیار آسان‌تر خواهد کرد. همچنین، اگر نمی‌خواهید هربار برای ضربه زدن به او دوستانش را شکست دهید، کافیست مطمئن شوید که در منطقه اطراف بتکده (pagoda) می‌ماند.

 

اگر از بازیکنان قدیمی سری بازی Souls هستید که سعی دارند تمام بازی را با جاخالی دادن تمام کنند، در برابر این حریف به مشکل بر خواهید خورد. اما اگر آماده باشید که زمان‌بندی ضرباتش را یاد بگیرید، می‌توانید به راحتی او را شکست دهید. اگر  Mikiri Counter skill را آزاد نکرده‌اید، بهتر است برای این نبرد آن‌را به دست آورید. 

زمان بندی ممکن است کمی گیج‌کننده باشد اما هنگامی که علامت قرمز روی سر او ظاهر شد، منتظر شنیدن یک علامت باشید. هنگامی که صدای علامت تمام شد، با سرعت جاخالی دهید. Wolf به سمت هفت نیزه می‌رود و به روی اسلحه رفته و صدمه زیادی خواهد خورد. 

از این نقطه به بعد، تنها موردی که باید رعایت کنید، تهاجمی بودن است. همچنین گاهی یک حرکت جارویی خطرناک ( perilous sweep ) را احضار می‌کند که علامت را ظاهر می‌کند، از روی آن بپرید و با لگد به صورتش ضربه بزنید. 

اگر زیاد به او صدمه بزنید و از دفاعش رد شوید، حرکت جدیدی انجام می‌دهد که در آن naginata را برای یک ثانیه کامل می‌چرخاند و به سمت بیرون جارو می‌کند. این حمله فرصت بسیار مناسبی برای صدمه زدن به او را فراهم می‌کند. دو یا سه بار در حالی که دارد می‌چرخاند حمله کنید و سپس جارو‌زدن او را منحرف کنید و به قیچی کردن ادامه دهید. می‌توانید به راحتی او را در گوشه گیر بیاندازید و مجبورش کنید همین حرکت را تکرار کند. پس اگر به درستی حمله کنید، می‌توانید به راحتی او را شکست دهید. 

● اگر یک شروع بزرگ داشته باشید، مثلا اگر به جای mikiri کردن یکی از mega-stab‌های او با کنار رفتن جاخالی دهید، از تبر استفاده کنید. صدمه بسیار بیشتری وارد خواهید کرد. 


راهنما Shichimen Warrior 

این مورد هم همانند Seven Spears، مانعی کوچک اما تکرار شونده است. در دید اول ترسناک به نظر می‌رسند، اما اگر مجهز باشید، به سهولت شکست داده می‌شوند. باید مطمئن باشید که حداقل دو Divine Confetti دارید. می‌توانید مقادیر کوچکی از Divine Confetti را در اطراف بازی بیابید. اما اگر تمام کردید، می‌توانید صبر کنید تا آیتمی در انتهای بازی به نام Dragon's Tally Board را بدست آورید که باعث می‌شود بتوانید Confetti را از Memorial Mob خریداری کنید. همچنین باید تعدادی Pacifying Agent یا حتی بهتر از آن، Mottled Purple gourd را از Mob کنار Mibu village خریداری کنید که با وضعیت ناراحت کننده Terror مقابله کنید.

هنگامی که تمام این موارد را تهیه کردید، این نبرد تا حد زیادی راحت و سرراست خواهد شد. از Divine Confetti استفاده کنید و ضربه زدن به این دشمن را شروع کنید. اگر زمین اطرافش شروع به لرزیدن کرد، عقب بروید زیرا دارد با ضربه محیط محور که Terror شما را افزایش می‌دهد، به شما حمله می‌کند. منتظر بمانید تا تمام شود و دوباره شروع کنید.

هنگامی که مستقیما رو‌به‌رو او قرار بگیرید، احتمالا سعی خواهد کرد با یک کمبو دوگانه با عصا به شما حمله کنید. زمان‌بندی را یاد بگیرید و هر دو حمله را منحرف کنید. 

در نهایت، بعد از وارد کردن مقدار زیادی صدمه، تلپورت خواهد کرد و شروع به جمع‌آوری انرژی برای یک حمله پرتویی خواهد کرد. با روش‌های معمول نمی‌توانید از این حمله جلوگیری کنید. در حالی که دارد انرژی جمع می‌کند، به سمت چپ او بدویید و سپس شروع به دویدن به سمت راست کنید و تا جایی که می‌توانید از پرتو دوری کنید. سپس به سمت او دویده و ضربه زدن با wailing را شروع کنید. به سرعت شکست خواهد خورد.


راهنما Sekiro Armored Warrior



اگر بدون برنامه نبرد را شروع کنید، این باس فایت دشمنی اذیت کننده خواهد بود. چند سرباز در راه شما اشاره می‌کنند که باید زره او را بشکنید، اما به هیچ عنوان نیازی به استفاده از پروتز نیزه برای این نبرد ندارید. تمام چیزی که نیاز دارید شمشیر، تبر و صبر است. 

اهمیتی ندارد که چندین بار ضربه تمام کننده به این دشمن وارد می‌کنید، او باز هم سرپا خواهد شد. هدف شما استفاده از او برای شکاندن دیوار‌های راه‌رو و اتمام کار او در کنار یکی از کناره‌هایی که نمایان شده‌اند، است. با لگدی او را پرتاب کنید. همانطور که مشاهده خواهید کرد، زره در برابر سقوط ۲۰۰ فوتی محافظ مناسبی نیست. این‌ها چند نکته عمومی برای مبارزه است:


هر زمان که توانستید از تبر خود استفاده کنید. تبر صدمه زیادی از نوع posture می‌زند و Armored Warrior معمولا سعی در زدن ضرباتی با حرکت زیاد دارد که او را برای ضربه خوردن مناسب می‌کند. از این فرصت‌ها استفاده کنید تا با تبر خود ضربات را وارد کنید.

● در حالی که می‌جنگید، سعی کنید در اطراف او بچرخید. به این وسیله می‌توانید فرصت‌های زیادی برای ضربه زدن پیدا کنید.

اگر اخطاری دریافت کردید، به معنای این است که قرار است خود را پرتاب کند. بهترین راه اجتناب از این حمله، چند جاخالی به سمت عقب سریع است.

● اگر دیدید که زانو زده و در حال فریاد زدن است، تا جایی که می‌توانید به عقب حرکت کنید. چندبار به زمین ضربه خواهد زد و سپس خود را به جلو پرتاب می‌کند و مسیر زیادی را به همین وسیله طی می‌کند. اگر فاصله خود را حفظ کنید، به راحتی می‌توانید از این حمله اجتناب کنید.


راهنما Sekiro Genichiro Ashina 



به علت اصطکاک نبرد، این حریف یکی از سخت‌ترین باس فایت‌آخر‌های بازی است. شکست دادن او زمان زیادی نمی‌برد، اما سه حالت مختلف باعث می‌شود، هنگامی که شما را شکست می‌دهد، باختی اذیت‌کننده را تجربه کنید. همانند Lady Butterfly، از بازی تهاجمی متنفر است. چند نکته برای شکست دادن Genichiro Ashina:


● هر زمان که توانستید از تبر خود استفاده کنید و به دنبال آن، از یک ضربه عادی استفاده کنید تا یک کمبو بسازید. Posture او نمی‌تواند مقدار زیادی از این حملات را تحمل کند.

● در دو فرم اول، هرگاه شروع به heal شدن بکنید، به سمت شما تیری پرتاب می‌کند. خوشبختانه زمانی که طول می‌کشد تا تیر خود را پرتاب کند، از زمانی که طول می‌کشد تا شما potion خود را بنوشید بیشتر طول می‌کشد. پس به محض تمام شدن نوشیدن، به طرفی جا خالی دهید.

در فرم اول، اکثر حملات غیرقابل دفاع او پرتاب‌کردن (thrusts) است. از این فرصت استفاده کنید که به سمت راست یا چپ جاخالی دهید و از پشت به او ضربه بزنید. همچنین می‌توانید از روی آن‌ها پریده، از روی خود او نیز بپرید و صدمه posture زیادی به او بزنید.

فرم سوم او ترسناک به نظر می‌رسد اما به علت نداشتن زره، posture ضعیفی دارد. از این موضوع به نفع خود استفاده کنید و اجازه نفس کشیدن به او ندهید. مطمئن شوید که هنگام پرتاب رعد و برق در هوا هستید و به محض فرود آمدن، آماده رویارویی بزرگ هستید.


راهنما Corrupted Monk 

کمبو هشتگانه‌ای که مبارزه با آن شروع می‌شود ممکن است شما را بترساند، اما روش‌های زیادی برای خراب کردن روز این راهب وجود دارد. از آنجایی که یک روح است، نقاط ضعف معمول روح‌ها را دارد: اگر بتوانید از مقداری Divine Confetti استفاده کنید، میزان Damage شما در برابر او را افزایش می‌دهد و Snap Seed راه را باز می‌کند. با این حال، اگر صادق باشیم، اگر حرکات او را یاد بگیرید، می‌توانید بدون استفاده از هیچ‌کدام از این موارد او را شکست دهید. 

● دو حمله خطرناک (Perilous) دارد که باید مراقب آن باشید، یک پرتاب‌ خود و یک حرکت جارویی. همچنین posture محکمی دارد که به سختی می‌شکند، پس بهتر است در ابتدای نبرد به جای mikiri کردن، به اطراف جا خالی دهید تا حملات تمیزی را پیاده کنید. در برابر حرکت جارویی او، بپرید و به صورت او لگد بزنید. هنگامی که این دو موضوع را به خوبی یاد بگیرید، نبرد تقریبا بدیهی می‌شود.

● فارغ از حملات غیرقابل دفاعش، دو ژانر مهم حمله دارد. حملات افقی جارویی که با هم کمبو تشکیل می‌دهند و ضربات بزرگ از بالای سر. حملات افقی را منحرف کنید، منتظر حملات بزرگ بمانید، جاخالی دهید و دو یا سه بار به او ضربه بزنید. 

● در انتهای کمبو‌هایش، بی‌دفاع است. پس هنگامی که کمبو تمام شد، به سرعت به سمت او حرکت کنید و یک یا دو ضربه را فرود بیاورید و دوباره عقب نشینی کنید. اگر با وجود گارد ضربه زدن برایتان سخت است، از whirlwind strike استفاده کنید. 

● اگر بتوانید به پشت او بروید، فرصتی برای ضربات راحت دارید. پس حواستان به همچین فرصت‌هایی باشد. 


راهنما Folding Screen Monkeys 

وابسته به حستان نسبت به «باس فایت‌آخر‌های پازلی»، این نبرد یا استراحتی از کشتار بی‌وقفه است یا نبردی اذیت کننده. به هرحال، روش مقابله با این میمون‌های مزاحم به شرح زیر است: 

میمون نارنجی: از آنجایی که این میمونی است که به بقیه اخطار حضور شما را می‌دهد، اعصاب خردکننده‌ترین میمون است. نکته خاصی برای این نبرد وجود ندارد، اما از ‌آن جایی که این میمون از بقیه رفقایش شما را سخت‌تر تشخیص می‌دهد، مخفیانه قدم‌هایش را از روی چندین سقف دنبال کنید و مخفیانه او را بکشید.

● میمون بنفش: به سمت چپ سالن نگاه کنید، یک در با یک یادداشت روی آن می‌بینید. در را باز کنید و اجازه دهید باد داخل شود. اگر مدتی اطراف این ناحیه بچرخید، میمون بنفش بالاخره وارد اتاق خواهد شد. باد باعث می‌شود نتواند شما را ببیند. سپس مخفیانه او را بکشید.

● میمون سبز: از Illusive Hall Bell استفاده کنید تا مکان‌هایشان را به حالت اولیه برگردانید. با قلاب به سقف بروید و به آرامی از اطراف محدوده حرکت کنید و از درخت مرکزی که میمون‌ها در آن ظاهر می‌شوند دوری کنید. خودتان را به عقب سالن رسانده و زنگ را به صدا درآورید. به سرعت با قلاب خود را به درخت رسانده و با قتلی مخفی، کار را تمام کنید، او نمی‌تواند صدای شما را بشنود. 

● میمون نامرئی: بار دیگر مکان‌های میمون‌ها را به حالت اولیه برگردانید. از firecracker‌ها استفاده کنید و منتظر آیکون deathblow باشید که پشت سر یا نزدیک شما ظاهر شود، سپس به او خنجر بزنید. 


راهنما Sekiro Guardian Ape 




شکست دادن این باس، در ابتدا به نظر غیرممکن می‌رسد اما هنگامی که طرح‌های حمله او را یاد بگیرید، به بدی که در ابتدا به نظر می‌رسد، نیست. روش مبارزه در فاز اول: 

● می‌توانید از روی اکثر حملات ترسناکش بپرید و یا آن‌ها را دفع کنید. در حالت ایده‌آل می‌خواهید که پشت سر او قرار گیرید و بعد از حملات او، ضربات خود را فرود بیاورید. همچنین این موضوع هنگامی که از پرتاب مدفوعش فرود می‌آید، که به راحتی قابل دفاع یا جاخالی است، و هنگامی که کوبیدن را تمام می‌کند مهم است.

● ضربات پشت‌سر‌هم باعث می‌شود Guardian Ape بخود بپیچد، پس مجازات کردن را ادامه دهید. از پروتز firecracker استفاده کنید تا برای خود راه‌های بزرگ بسازید. بار اول که از firecracker استفاده کنید، به زمین می‌افتد و می‌توانید چندین ضربه را به راحتی فرود آورید. دفعه بعد، سعی می‌کند روی شما بیفتد پس سریع به سمت او حمله نکنید. هنگامی که به عقب رفت و غرید، می‌توانید به دسته شمشیر بیرون زده از کله او قلاب کنید. از این راه برای چند حمله دیگر استفاده کنید. 


روش مقابله در فاز دوم:


بزرگترین خطر در فاز دوم Guardian Ape غرش‌هایی که باعث terror می‌شوند، است. این حمله در محیطی بزرگ تاثیر می‌گذارد و با پر کردن میزان terror باعث مرگ شما می‌شود. هرگاه یک کانجی(kanji) ظاهر می‌شود، با نهایت سرعت فرار کنید. اگر مقداری گرفتار شدید، مطمئن شوید که از pacifying agent استفاده می‌کنید تا اگر دوباره از این حمله استفاده کرد، terror شما پایین آمده باشد. 

● اکثر تاب دادن شمشیرش قابل دفع کردن است، اما ساده‌ترین انتخاب هنگامی است که جهشی رو به جلو به همراه ضربه زدن با شمشیر انجام می‌دهد. مستقیم از روی آن بپرید، نزدیک شوید و ضربه بزنید. 

بپرید. تا جایی که می‌توانید بپرید. بسیاری از حملاتش در سطوح پایین و افقی اتفاق می‌افتد، پس سعی کنید مثل یک میمون بپرید. 


راهنما Sekiro Twin Guardian Apes

احتمالا هنگامی که سر این دشمن را بریدید و جونده درونش را خارج کردید، تصور کردید که دیگر کاری با او ندارید، اما می‌بینید که دوباره درگیر همچین نبردی شده‌اید. این نبرد، با توجه به فاز دوم آن، یکی از اذیت‌کننده‌ترین نبرد‌های بازی Sekiro است، اما اگر تا اینجای کار را آمده‌اید، قطعا می‌توانید اینجا را نیز رد کنید. برای نیمه اول، چیز جدیدی وجود ندارد، صرفا از مکان‌هایی که تحت تاثیر فریاد‌ها قرار می‌گیرند دوری کنید و با ضرباتی، از بالای سرش، او را مجازات کنید. برای فاز دوم، باید با هر دو شکل ape در یک زمان مبارزه کنید. 


● در این فاز، دفع تک‌تک حملات حریف، مثل یک شینوبی (shinobi) حرفه‌ای، را فراموش کنید. باید تا جایی که می‌توانید به اطراف بدوید. کلید موفقیت در متحرک نبودن ape است اما دوست اولیه او بسیار بیشتر شما را دنبال خواهد کرد. باید میان خودتان و او فاصله بیندازید. هنگامی که منتظر ape قهوه‌ای هستید که وارد یکی از روتین‌های حملات طولانی‌اش شود، عقب نشینی کنید و بعد، هنگامی که پنجره فرصت، در انتهای حمله باز می‌شود، زمان مجازات است. اگر بتوانید به میزان کافی صدمه وارد کنید، می‌توانیدposture میمون قهوه‌ای را در ده ثانیه اول بشکنید و نبردی بسیار آسان‌تر داشته باشید. 

● اگر در اجتناب از حملات میمون قهوه‌ای مشکل دارید، از Firecracker‌های شارژ شده استفاده کنید تا او را به تلو‌تلو خوردن بیاندازید و حملات آسان را انجام دهید. هرچند که پیاده سازی این عملیات در زیر فشار سخت است. 

● میمون قهوه‌ای نیاز به صدمه زیادی برای مردن ندارد و می‌توانید با ضربات کافی او را به تلو‌تلو خوردن بیاندازید. اما باید همواره مواظب روتین حملات میمون بدون سر باشید. اگر سعی در Perilous aerial dive یا flop-forward swipe داشت، سریعا از محل فرار کنید. 

● بعد از مرگ میمون قهوه‌ای، شما و فرم اول می‌مانید. صبور باشید و به سرعت او را شکست خواهید داد. همچنین، مطمئن شوید که بعد از اتمام نبرد، نامیراییش را با Mortal Blade جدا کنید.


راهنما Sekiro Great Shinobi Owl

این نبرد یکی از سخت‌ترین چالش‌ها در بازی Sekiro است. عموما، این نقطه از بازی جایی است که شما را آزمایش می‌کند تا بداند آیا به روشی که میازاکی (Miyazaki) مد نظر داشته بازی می‌کنید یا نه. برای این نبرد و بسیاری از نبرد‌های آتی، هدف شما نزدیکی به حریف و تاب‌دادن شدید شمشیر است تا وقتی که یکی از ضربات شما را دفع کنند، به دنبال جرقه‌های زرد باشید. بعد از آن، در فاز دفاعی باشید تا وقتی که ضربات تمام شود. ضربات را دفع کنید تا وقتی که موقعیتی برای یک ضربه مناسب پیدا کنید و به تکرار این اعمال ادامه دهید. 

● مثل خیلی از حریف‌های سرسخت بازی، owl دارای posture شارژ شونده است و هنگامی که جان پر دارد، به طرز خنده داری سرعت بازیابی posture بالایی دارد. پس سعی کنید ضربات بی‌ایرادی بر حملات سنگینی که در ابتدای نبرد انجام می‌دهد وارد کنید، سپس سعی در شکستن posture او کنید. 

● اگر Owl موفق شود که posture شما را بشکند، سعی در حمله‌ای چرخشی برای گرفتن شما خواهد کرد که در صورت موفقیت اکثر مواقع شما را خواهد کشت. پس با تمام سرعتی که می‌توانید به سمت عقب جاخالی بدهید. باید موفق شوید که از حمله جان سالم به در ببرید و هنگامی که به سمت شما شوریکن پرتاب می‌کند، یک یا دو ضربه به او بزنید. بعد از این برای یک حمله از بالای سر و به سمت روبرو تلاش خواهد کرد که به شما فرصت بسیار مناسبی می‌دهد. شوریکن‌ها را دفع کنید و در هنگام فرود آمدنش جاخالی دهید، سپس مجازات را شروع کنید.

● هنگامی که owl کمبوی چند ضربی خود را وارد می‌کند، می‌چرخد و با پشتش به شما ضربه می‌زند، بارانی از firecracker‌ها را بر سر شما فرو خواهد ریخت و شما را قطعه قطعه خواهد کرد. سعی بر دفاع نکنید، به سادگی به سمت عقب جاخالی دهید و هنگامی که این حرکت را اجرا کرد، برای قطعه کردن آماده باشید و با ضربه زدن، صدمه جدی وارد کنید. 

هنگامی که Owl برای ضربه سهمگین slice از بالای سر حرکت کرد، هنگام پایین آوردن ضربه، به سمت راست یا چپ حرکت کنید و او را مجازات کنید.

● ضربات گسترده او ممکن است به نظر آسان و قابل جاخالی دادن به نظر برسد، اما حجم زیادی را شامل می‌شوند، پس بهتر است که آن‌ها را دفاع کنید تا گیج posture‌ش را پر کنید. هنگامی که بمب سبز گازی را میاندازد، ممکن است تمایل داشته باشید که به جلو حرکت کنید و به او حمله کنید، اما گول نخورید. بُرد این حمله به طرز گول‌زننده‌ای زیاد است و برای مدت زیادی به شما اجازه مصرف هرگونه آیتم قابل مصرف را نخواهد داد. پس جلوی میل خود را بگیرید و برای حمله بعدی منتظر بمانید. بهتر است در شروع به دویدن دایره مانند به سمت راست یا چپ کنید تا مطمئن باشید که مورد اصابت قرار نخواهید گرفت. 

● هنگامی که از نزدیکی شما با پشتک زدن دور می‌شود و به سمت شما شوریکن پرتاب می‌کنید، در برابرشان دفاع کنید و به سمت او بدوید. احتمالا سعی در یکی از حملات دوان و slice کننده خواهد کرد که به شما فرصت مناسبی می‌دهد که با استفاده از آن می‌توانید یک یا دو ضربه وارد کنید. در فاز دوم، شوریکن‌ها با گاز سمی تعویض می‌شوند، پس منتظر بمانید تا او به سمت شما بیاید. 

● در طول فاز دوم، در حالی که دست چپش را بالای سرش برده است تا بمب دود را بیندازد، جاخالی دهید و به اطراف نگاه کنید. باید حمله دوان او را ببینید. اگر در هنگام اصابت دود نزدیک باشید، برای لحظه ای گیج می‌شوید و امکان صدمه خوردنتان فراهم می‌شود، پس از آن نقطه دور شوید.


راهنما True Corrupted Monk

یک حریف دیگر که احتمالا تصور نمی‌کردید دوباره آن را ببینید. اما از آنجایی که می‌دانید استراتژی‌ها چه هستند، یکی از نبرد‌های آسان بازی را در پیش خواهید داشت. اگر در نبرد در حال دست و پا زدن هستید، می‌توانید به راحتی با قلاب کردن به بالای یکی از درختان بلند، قبل از ظاهر شدن این دشمن و deathblow کردن او در حال پرش از روی درخت، به راحتی صدمه سنگین وارد کنید. دوبار این عمل را تکرار کنید و سپس از Firecracker‌ها استفاده کنید تا فاز سوم او را گیج کنید. برای کسانی که نبردی منصفانه را ترجیح می‌دهند، این مبارزه تفاوت زیادی با مبارزه قبلی ندارد. 

● اگر مدت زیادی از نبردتان با فرم کمتر-جسمی او گذشته است، به بالای صفحه بروید و حرکات پایه‌ای او را بررسی کنید. در کل، هدفتان دفاع حملات افقی کمبو، جاخالی و مجازات حملات عمودی و دقت و تلافی دو حمله خطرناک (perilous) او است. 

● این باس فایت چند حقه در آستین خود دارد. در فاز دومش، نسخه‌های خیالی از خودش را اظهار کرده تا به شما ضربه بزند. باید سعی کنید در برابر تمام این ضربات دفاع کنید و در همان حال، مطمئن باشید که کسی پشت سر شما ظاهر نمی‌شود. اگر شد، جاخالی دهید. 

● در فاز سوم، اکثر کمبو‌های خود را با خم شدن به جلو و استفاده از هزارپایش برای قیچی کردن شما تمام می‌کند. در حالی که این حرکت ابتدا ترسناک به نظر می‌رسد، در حقیقت به شما شانس بیشتری از بقیه حملات او می‌دهد. در برابر حمله دفاع کنید و منتظر کله زدن باشید، سپس جاخالی داده و پشت سرش را چهار یا پنج بار قیچی کنید و به زودی کارش تمام خواهد شد. اگر نمی‌توانید زمان‌بندی را دقیق کنید، از firecracker‌ها استفاده کنید تا او را گیج کنید و از پشت ضربه بزنید. 


راهنما Divine Dragon

با فهمیدن روش کار، این آسان‌ترین باس فایت بازی است (شاید فقط Long-armed Centipede آسان‌تر باشد). برای فاز اول، به سمت نزدیک‌ترین تجمع کله اژ‌دها بدوید و آن‌ها را قیچی کنید. استراتژی ایده‌آل رها کردن چند عددشان در ورطه نابودی است که بتوانید فریم‌های آسیب‌ناپذیری خود را به هم متصل کنید، اما نیازی به این کار نیست. در نهایت، اژدهایان تیره‌تر ظاهر خواهند شد تا به شما حمله کنند اما تا زمانی که متحرک باقی بمانید، نباید مشکلی وجود داشته باشد. می‌توانید مواظب درخت بزرگی که خودش را روی شما می‌کوبد باشید و جاخالی دهید اما با توجه به میزان جانی که با انجام deathblow‌ها می‌گیرید، واقعا موضوع نگران کننده‌ای وجود ندارد.

در فاز دوم، همه چیز اندکی جدی‌تر می‌شود اما نه خیلی. اژدها تمام حملاتش را انجام می‌دهد، پس به سادگی حملات عمودی را دفاع کنید و از روی افقی‌ها بپرید. به سمت ردیف درخت‌ها بدوید و به درختی که اطرافش جرقه می‌زند قلاب بزنید. رعد و برق را مهار کنید و به سمت اژدها بگیرید تا صدمه وارد کنید. چندین بار این عملیات را تکرار کنید. 

در انتها، اژدهایان حملات بی‌وقفه را شروع می‌کنند. تا جایی که می‌توانید دفاع کنید یا از روی حملات بپرید و در مواقع مورد نیاز از heal استفاده کنید. هنگامی که stamina اژدهایان رو به اتمام رفت، بار دیگر درخت جرقه‌زن را قلاب کنید و با وارد کردن حملات کار را تمام کنید.


راهنما Demon of Hatred

این باس فایت‌ بزرگ مخفی بازی Sekiro است و با توجه به سنت زیبای Lawrence و Kalameet، یک چالش بسیار بزرگ نیز است. قبل از آن‌ که حتی نبرد را شروع کنید، باید بدانید که این نبرد بسیاری از قوانینی که بازی تاکنون حفظ کرده است را می‌شکند.


اولا، تا حدودی به علت اندازه‌اش، دفاع در برابر حملات این باس فایت، استراتژی مفیدی نیست زیرا اکثر آن‌ها حتی هنگامی که زمان‌بندی دقیقی داشته باشید، همچنان به شما صدمه وارد می‌کنند. همچنین، سعی در وارد کردن صدمه posture به این باس فایت، تقریبا بی‌نتیجه است، مگر آن که vitality بسیار پایینی داشته باشد. پس باید به روش اصلی و قدیمی بازی Souls برگردیم که شامل بازی به شدت دفاعی، اجتناب از تک تک ضربات دشمن و مجازاتی تا حد ممکن دنبال‌کننده داشته می‌شود.


● ممکن است نیاز به گفتن این موضوع به بعضی از شما نباشد، اما اگر نمی‌خواهید در تمام طول این نبرد دکمه دویدن را نگه دارید، در فواصل نزدیک به راست یا چپ دایره بزنید. 

● همانند تعداد زیادی از باس فایت‌آخرهای چالشی FromSoft، ممکن است مفید باشد که بدانید چند ضربه می‌توانید بعد از اجتناب از یک حمله دشمن وارد کنید. ممکن است باعث شود، بقیه در مورد شما تصورات ناخوشایندی داشته باشند، اما روش مناسبی برای اطمینان از بهینه بودن شروعتان است.

● ممکن است به نظر خلاف منطق آید، اما حریف در حقیقت هنگامی که از آن دور هستید، خطرناک‌ترین حالتش را دارد. زیرا می‌تواند آتش بر شما بباراند و یا با impunity شما را شلاق بزند. به همین دلیل، باید در هر فرصت به نزدیکی او دویده و هنگامی که به او نزدیک هستید، مراقب شارژDemon's Perilous باشید. هنگامی که علامت بالای سرش نمایان شد بپرید و به سمت جایی که متوقف شده است بدوید. در فاز سوم، دوبار این حرکت را پشت سر هم انجام خواهد داد، پس مواظب باشید.

هنگامی که خودش را آتش می‌زند و به بالا می‌پرد، با سرعت به عقب بدوید (اگر خیلی جسور باشید، می‌توانید قبل از پرتاب شدنش دو ضربه وارد کنید و فرار کنید اما این استراتژی ایمنی نیست) به محض فرود آمدنش، بپرید و به سمت او قلاب کنید. باید بتوانید به این روش چند ضربه وارد کنید. 

● هنگامی که Demon با پرش از شما دور می‌شود، احتمالا می‌خواهد یکی از حملات دوربُردش، مثل fire-throw یا کمبو شلاقش را انجام دهد. که شکمش را برای حملات باز می‌گذارد. به جلو بدوید، منتظر علامت بمانید و بعد چهار یا پنج ضربه وارد کنید. 

● در بین تمام فاز‌های Demon، حملات از راه دور با شلاقش بیشتر از بقیه موارد اجازه مجازات می‌دهند. منتظر بمانید، به چپ یا راست جاخالی دهید و بعد پنج یا شیش بار حمله کنید.

هنگامی که زیادی برایش مزاحمت ایجاد کنید، Demon چند حمله دارد که از آنان استفاده خواهد کرد که همه آنان به شدت قابل بهره‌بری هستند. اگر سعی کرد یکی از پاکوبی‌های عظیمش را انجام دهد، سعی کنید به سمت پایی که استفاده نمی‌کند بچرخید. با این عمل باید حرکتش مقدار زیادی خطا رود و موقعیت مناسبی برای شما فراهم کند. اگر به نظر می‌رسید که نمی‌توانید از ضربه اجتناب کنید، به راحتی در جای خود ثابت بمانید و ضربه را منحرف کنید. همچنان می‌توانید دو یا سه ضربه وارد کنید که خیلی بهتر از از دست دادن دو سوم جانتان است. 

● هنگامی که سعی کرد کوبیدن پای دوتایی و سریع را انجام دهد، به عقب جاخالی دهید و منتظر ضربه دوم بمانید تا تمام شود. سپس خود را به جلو پرتاب کنید و ضربه بزنید. 

● از بین ضربات از راه نزدیک، خطرناک‌ترین ضربه کمبو چهارگانه sweep و پاکوبی است. اگر سریع باشید، می‌توانید از روی دو ضربه اول بپرید اما روش بهتر و پیشنهاد ما منحرف کردن دو ضربه اول، صدمه خوردن از اسلحه‌ گرم، منحرف کردن پاکوبی سنگین تلگراف شده و بعد دویدن سریع به سمت چپ است. ضربه آخر خطا خواهد رفت و به شما اجازه می‌دهد چندین ضربه وارد کنید.

در فاز دوم، بعد از پرتاب آتشینش، Demon معمولا روی یک پا بلند می‌شود و دوپا را بر زمین می‌کوبد و جهنمی در جلوی خودش آزاد می‌کند. هنگامی که دیدید در حال بلند کردن پشت خود است، به چپ یا راست و به سمت او بدوید و به محض کوبیدن پا بر زمین، به هوا پریده و به سمت او قلاب کنید و ضربات را وارد کنید. 

در شروع فاز سوم، Demon شروع به چرخش دایره‌ای می‌کند و اطراف خودش را با ستون‌هایی از آتش می‌پوشاند. برای این نسخه از حمله، پیشنهاد می‌کنیم فرار کنید زیرا این ضرباتی که به دنبال این حرکت زده می‌شوند، به راحتی قابل جاخالی دادن هستند. هنگامی که دوباره شروع به انجام این حرکات کرد، باید در حدی نزدیک باشید که اهمیتی نداشته باشد و به ضربه زدن خود ادامه دهید. 

● اگر Demon شروع به پرتاب توپ‌های آتشین (fireball) به دنبال شما کرد، به چپ یا راست و به سمت او بدوید. بعد از هشتمین توپ آتشین، ضربه زدن آسان می‌شود.

● از بین حملاتی که Demon کمتر استفاده می‌کند، تکل زدن و ضربه‌زدن با کف دستانش است. اگر توقع این حملات را نداشته باشید می‌توانند صدمه زیادی به شما وارد کنند. اگر حس کردید در موقعیت بدی هستید، سعی کنید به جای جاخالی دادن حمله را دفع کنید، احتمالا مقداری از جانتان را نجات خواهد داد.


راهنما (Owl (Father

اگر گمان کردید Owl در مبارزه اول حریف قابلی بود، هنوز قسمت اصلی مبارزه را ندیده‌اید. با آن که چند حمله جدید در این مبارزه وجود دارد اما اکثر نکات راهنمای مبارزه اول برای این مبارزه نیز برقرار است. اما چند نکته اضافه برای این نبرد هم آماده کرده‌ایم:

● همانند نبرد اول، نکته اصلی تهاجمی بودن است. اگر حملاتش را دفع کنید یا ضربات متقابل وارد کنید، می‌توانید خیلی سریع‌تر از زمانی که به vitality او حمله کنید posture او را بشکنید. 

در نبرد قبل، حملات Owl که از هوا ثابت بودند، از ساده‌ترین حملات برای جاخالی دادن و استفاده بودند. اکنون حدود ۵۰ درصد شانس وجود دارد که این حمله تبدیل به کمبویی شود که محیط زیادی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اگر نزدیک بودید، زود برای جاخالی دادن سعی نکنید و بالاخره موفق خواهید شد هردفعه حملات را دفع کنید. 

● بعد از مدتی، Owl غلافی از firecracker‌ها را جلوی خود پرتاب می‌کند، در هنگام این حمله، به عقب جاخالی دهید و منتظر حمله دوان یا حمله خطرناک پرتابی او بمانید. اولی را صرفا دفع کنید و در برابر دومی، می‌توانید به چپ یا راست جاخالی دهید و مقداری صدمه vitality وارد کنید و یا برای صدمه زدن به posture می‌توانید mikiri کنید. 

یک حمله خطرناک جدید sweep هم دارد که از آن بیرون می‌غلتد و معمولا وارد یک حمله ایستاده از بالای سر می‌شود. اگر از روی sweep بپرید و در حین حمله، با لگد به صورتش بزنید، می‌توانید انیمیشن را متوقف کنید و چند ضربه وارد کنید.

● در حین فاز دوم، هنگامی که ناپدید می‌شود، از دوربین استفاده کنید تا Owl را در حین پروازش دنبال کنید. اینگونه مکانی که از آن بیرون خواهد آمد را می‌دانید. در نهایت، Owl سعی خواهد کرد به شما از بالای سر ضربه بزند، که اگر مسیر او را دنبال کرده باشید می‌توانید به راحتی جاخالی بدهید. 

● در فاز دوم، هنگامی که owl با آتش می‌درخشد، هنگام فرود آمدنش بپرید. شروع به شارژ حمله خطرناک thrust خود خواهد کرد، پس یا به چپ و راست جاخالی دهید و یا mikiri کنید. همچنین می‌توانید به عقب بدوید و هنگامی که وسط کار متوقف شد، به او ضربه بزنید. 


راهنما باس فایت‌ نهایی بازی Sekiro: Shadows Die Twice

این که Isshin Ashina سخت‌ترین حریف بازی است یا نه، صرفا سلیقه شخصی است. اما نمی‌توان کتمان کرد که چهار فاز حتی با معیار‌های From Software هم زیاد است. 

به همین دلیل، باید دو فاز اول مبارزه را به خوبی فرا گرفته باشید تا شانسی در برابر دو فاز دوم، که بی‌رحمانه سخت هستند، داشته باشید. در برابر Genichiro، با آن که مدتی از آخرین مبارزه شما می‌گذرد، باید بتوانید حدودا راحت او را شکست دهید. تنها حرکات جدید او با Mortal Blade است و می‌توانید به سادگی پشت سر او بدوید تا ضربه اول را جاخالی دهید و در برابر ضربه دوم به چپ یا راست جاخالی دهید. کمبوی پنج‌گانه او همچنان به شدت قابل سوءاستفاده است. اگر بتوانید هر ضربه را دفع کنید، می‌توانید از حمله پرش به جلو او جاخالی دهید. فقط مواظب ضربه خطرناک sweep که گاهی به دنبال آن می‌زند، باشید.

برای فاز اول Isshin، مراقب دو حمله خطرناکش باشید. هنگامی که به جلو پرتاب می‌شود و دو دستش روی شمشیرش قرار دارد و علامت بالای سرش ظاهر شده است، می‌خواهد دوباره خود را پرتاب کند. ضربه اول را دفع کنید و ضربه دوم را mikiri کنید یا جاخالی دهید.

هنگامی که شمشیرش را پنهان می‌کند، می‌خواهد یک بار به بالا پریده و sweep کند. ضربه اول را دفع کنید و بعد، هنگام ظاهر شدن علامت، پریده و لگد بزنید تا صدمه قابل توجهی به posture او وارد کنید.

حرکت مورد علاقه او، یک کمبوی چهارگانه از ضربات آرام شمشیر است. اگر بتوانید همه ضربات را دفع کنید، خیلی زود او را شکست خواهید داد.

●  هنگامی که مخفیانه شمشیرش را شارژ می‌کند، تا آخرین ثانیه صبر کنید و بعد در حین حرکت جارویی ۳۶۰ درجه، پریده و به او لگد بزنید.

● هنگامی که شمشیرش را مخفی می‌کند و سپس برای یک لحظه سرش را می‌دزدد، حرکت sweep را انجام نخواهد داد. به جای آن، دو کمبویی که حتی اگر ضرباتش را دفع کنید همچنان صدمه وارد می‌کند را اجرا خواهد کرد. سعی کنید جاخالی بدهید. 

● فاز دوم isshin یکی از سخت‌ترین نقاط بازی است، پس اگر مدتی سر این نبرد گیر افتادید، تعجب نکنید. با این حال، چندین نقاط ضعف نیز دارد. اولا، بسیار به استفاده از ضربه از بالای سر naginata و خنجر زدن علاقه دارد که می‌توانید به راحتی جاخالی دهید و او را مجازات کنید. 

از طرف دیگر، معمولا تمام کمبو‌های خود را یا با یک naginata پرش رو به جلو و یا یک جارو زدن تمام می‌کند. اگر بتوانید این حرکات را پیش‌بینی کنید، به راحتی می‌توانید از آن‌ها سوءاستفاده کنید، هرچند پیش‌بینی این حرکات کار بسیار دشواری است. 

حرکت جارویی شارژ شده، ظاهر بسیار ترسناکی دارد اما هنگامی که زمان‌بندی آن را بدانید، به راحتی قابل مقابله به مثل است. صرفا پریده و با لگد به صورت او بزنید. 

● یکی از حملات اذیت کننده این نبرد، هنگامی اتفاق می‌افتد که به سمت عقب می‌پرد و با استفاده از naginata به سمت شما حمله جارویی می‌کند، اما می‌توانید از این حمله استفاده کنید و میزان خوبی صدمه وارد کنید. حمله را دفع کنید و سپس به سمت او بدوید. احتمالا در این لحظه در حال بیرون آوردن اسلحه خود است، به سمتی جاخالی دهید و به او ضربه بزنید. 

فاز سوم او به نظر کابوس‌وار می‌رسد اما در حقیقت، اگر از تیراندازی رعد و برق او سوءاستفاده کنید، بسیار از فاز دوم آسان‌تر است. هنگامی که به سمت عقب و در هوا می‌پرد، منتظر علامت باشید و دقت کنید که اسلحه او در نور غرق می‌شود یا نه. اگر شد، بپرید، ضربه را بخورید و حمله کنید تا میزان قابل توجهی صدمه وارد کنید. سپس به او نزدیک شوید و حملات خود را ادامه دهید. به استراتژی فاز دوم اتکا کنید و به زودی برنده خواهید شد. 

برچسب ها: Sekiro: Shadows Die Twice
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.