شایعه: سونی به دنبال پورت عناوین انحصاری دیگری برای رایانه های شخصی است

شایعه: سونی به دنبال پورت عناوین انحصاری دیگری برای رایانه های شخصی است

مصطفی محدث مصطفی محدث
4 سال و 3 ماه پیش

بعد از انتشار خبر تصمیم سونی برای پورت عنوان انحصاری و محبوب Horizon Zero Dawn به رایانه‌های شخصی، بسیاری از بازیکنان متعجب شدند. البته این خبر برای متخصصین صنعت بازی‌سازی چندان عجیب نبود زیرا بسیاری از آن‌ها اعتقاد دارند که آینده بازی‌سازی پلتفرم‌محور نخواهد بود. برخی از تحلیل‌گران نیز معتقدند که در آینده‌ای نزدیک، دیگر عناوین انحصاری نخواهیم داشت و نمونه‌ این فرضیه هم می‌تواند مایکروسافت باشد که قصد دارد برای کنسول نینتندو سوییچ، بازی‌هایی عرضه کند. 

تام فیلیپس (Tom Phillips) از Eurogamer می‌گوید که سونی برنامه‌های مشخصی برای عرضه عناوین انحصاری کنسول خود برای رایانه‌های شخصی دارد و اشاره کرد که عنوان مورد انتظار شرکت Media Molecule یعنی بازی Dreams نیز ممکن است یکی از آن‌ها باشد. بعد از گزارش Kotaku درباره این موضوع، او در صفحه توییتر خود نوشت: «عرضه Horizon برای رایانه‌های شخصی تازه شروع ماجرا است، اما مایکروسافت هنوز بسیار جلوتر از پلی‌استیشن برای ساخت آینده‌ای بدون تمرکز روی پلتفرم بازی‌ها است. می‌توانید بگویید که بازی‌هایتان ارزش بیشتری از عرضه روی چندین دستگاه دارند، اما در آینده همه باید بتوانند به بازی‌های فوق‌العاده‌ای که می‌خواهند در هر پلتفرمی که دوست دارند، دسترسی داشته باشند. بعد از Horizon، بازی‌های بیشتری نیز برای رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد و لازم نیست که بیش از حد رویاپردازی کنید تا حدس بزنید که عناوین بعدی که پورت خواهند شد، کدام بازی‌ها هستند. با این حال، ایکس باکس در این قضیه جلوتر است و همین الان هم بازی‌های محبوبی برای رایانه‌های شخصی عرضه می‌کند. آن‌ها در حال بررسی عرضه برخی از این عناوین برای سوییچ نیز هستند.»

پس از این گزارش، نوبت به جیسون شریر (Jason Schreier) رسید که در پاسخ به سوال یکی از دنبال‌کنندگان خود، تایید کند که Horizon تنها بازی سونی برای پورت روی رایانه‌های شخصی نیست و عناوین بیشتری در راه هستند.

نکته جالب در رابطه با بازی Dreams این است که شرکت Media Molecule در اکتبر گذشته اعلام کرده بود که می‌خواهد محتوای ساخته‌شده در این بازی را روی دیگر پلتفرم‌ها نیز منتشر کند. شان لایدن (Shawn Layden) که مدیر سابق بخش استودیوهای جهانی پلی‌استیشن است نیز در مصاحبه خود با بلومبرگ در آگوست گذشته، اشاره کرده بود که سونی در حال بررسی عرضه بازی‌های خود برای چندین پلتفرم مختلف است.


برچسب ها: Dreams
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
محصولات مرتبط
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.