رتبه بندی عناوین سبک بازی Dark Souls از بدترین به بهترین

رتبه بندی عناوین سبک بازی Dark Souls از بدترین به بهترین

یاشار فتحعلی زاده یاشار فتحعلی زاده
4 سال و 8 ماه و 11 روز پیش

شش بازی توانستند ژانر جدیدی خلق کرده و تحولی در سبک اکشن نقش آفرینی به وجود آورند. این عناوین به قدری با استقبال گیمرها روبه‌رو شدند که بازی‌سازان دیگر با الهام گرفتن از این عناوین، بازی‌هایی از قبیل بازی NiOh، بازی Salt & Sanctuary و موارد دیگر را ساختند.
۱۰ سال پیش استودیو FromSoftware بازی فوق‌العاده‌ای ساخت که تجربه‌ای جدید و خلاقانه را در اختیار گیمرها قرار می‌داد. سری بازی‌های Souls توانستند از عناوینی ناشناخته به یکی از پرسروصداترین عناوین صنعت بازی‌های ویدیویی تبدیل شوند. درجه سختی این سری به قدری دیوانه‌وار بود که عناوین سری بازی Souls همزمان در لیست بدترین و بهترین بازی‌های گیمرها قرار می‌گرفت و شاید همین امر باعث موفقیت این سری شد.
حال اخباری به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه استودیو FromSoftware در حال کار روی هفتمین نسخه از ژانر ایده آل خود است که بازی Elden Ring نام دارد. با این حال می‌خواهیم نگاهی به شش بازی ساخته شده این استودیو انداخته و آن‌ها را از بدترین به بهترین رتبه‌بندی کنیم.
در این لیست شاهد اولین بازی از سری Souls یعنی بازی Demons Souls تا آخرین دستاورد استودیو FromSoftware یعنی بازی Sekiro: Shadows Die Twice خواهیم بود. بازی Sekiro شاید مزین به نام Souls نشده باشد، اما بسیاری از المان‌های خود را از این سری قرض گرفته است.
تمامی شش بازی ذکر شده دارای داستان غنی، گیم پلی جذاب و درگیر کننده و نقاط ضعف و قوت خود هستند، اما در ادامه بررسی می‌کنیم که کدامیک از همه بهتر است.



۶- بازی Dark Souls II
انتخاب دومین نسخه از سری بازی Dark Souls چندان هم تعجب برانگیز نیست. اصولا دومین نسخه از فرنچایزها همیشه با انتقادات طرفداران همراه بوده‌اند و بازی Dark Souls II نیز از این قاعده مستثنی نیست.
علت قرار گرفتن بازی Dark Souls II در جایگاه آخر، این است که مانند نسخه‌های دیگر چالش برانگیز نیست. بسیاری از غول‌های بازی به راحتی شکست می‌خورند و چالشی برای گیمرها محسوب نمی‌شوند. طراحی این غول‌ها نیز بسیار بد صورت گرفته و برخی نیز تنها نسخه‌ای کپی شده از بازی Dark Souls I محسوب می‌شوند. طراحی مراحل نیز با افت همراه بوده و محیط‌های بازی از آن خلاقیت نسخه اول بهره نمی‌برند.
شاید بتوان دلیل بروز این موارد را نبود میازاکی به عنوان کارگردان پروژه دانست. درواقع میازاکی روی بازی Bloodborne کار می‌کرد. البته باید گفت که بازی Dark Souls II عنوان بدی نبود و از بسیاری از بازی‌های نقش آفرینی عرضه شده در سال ۲۰۱۴ تجربه‌ای به مراتب بهتر به گیمرها ارائه می‌داد. درواقع بازی Dark Souls II در بخش‌هایی از نسخه اول نیز بهتر ظاهر شد که شامل پیشرفت در کنترل شخصیت اصلی بازی و در نتیجه بهبود گیم‌پلی می‌شد.
داستان غنی و شخصیت‌پردازی فوق‌العاده نیز از نقاط قوت بازی Dark Souls II محسوب می‌شد و بسته‌های الحاقی عرضه شده برای بازی نیز ارزش تجربه را داشتند.



۵- بازی Dark Souls III
در میان سه نسخه از سری بازی Dark Souls بازی Dark Souls III از جایگاهی ویژه در میان طرفداران این سری برخوردار است. سازنده بازی از تمامی بازخوردهای دو نسخه قبلی استفاده کرد و تمامی نقاط قوت آن‌ها را به بازی Dark Souls III آورد.
درواقع باید گفت که بازی Dark Souls III دارای بهترین گیم‌پلی در میان سه نسخه است. داستان بازی به خوبی روایت شده و ماموریت‌ها نیز به لذت تجربه بازی افزوده‌اند. طراحی فوق‌العاده غول‌های بازی و همچنین بسته الحاقی از نقاط قوت بازی Dark Souls III محسوب می‌شوند.



۴- بازی Sekiro: Shadows Die Twice
بازی Sekiro: Shadows Die Twice را می‌توان نسخه سامورایی سری بازی Dark Souls دانست. درواقع به جای پوشیدن زره شوالیه‌ها و به دست گرفتن شمشیرهای قرون وسطی، با کاتانا و دیگر ادوات استفاده شده توسط سامورایی‌ها و نینجاها به جنگ با دشمنان می‌روید.
دخمه‌های تاریک نیز با محیطی شبیه به روستاهای ژاپن تعویض شده تا تجربه بسیار غنی‌تری در اختیار گیمرها قرار داده شود. در این نسخه میازاکی کنترل امور را به دست گرفت تا تجربه‌ای فوق‌العاده را به گیمرها ارائه دهد، که باید قبول کرد در این امر موفق شده است.
در نگاه اول بازی Sekiro: Shadows Die Twice تلفیقی از عناوینی همچون بازی You Died: The video Game و بازی Rikimaru's Advantures است. سازنده بازی تمامی نکات مثبت از عناوین گذشته را جمع کرده و با تلفیقی از مبارزات چالش برانگیز با غول‌ها، محیطی بکر و جذاب و داستانی درگیرکننده بازی Sekiro: Shadows Die Twice را ساخته است.
علاوه بر حالت مبارزات اکشن، حالت مخفی‌کاری نیز به بازی اضافه شده که گیمر با استفاده از ادوات مختلف بتواند مراحل را پشت سر گذاشته یا دشمنان را مخفیانه از سر راه بردارد. درواقع انتخاب اینکه مانند سامورایی‌ها دشمنان را رو در رو از پای درآورید یا مانند نینجا فقط دشمنان سر راه را از بین برده و مراحل را محتاطانه‌تر پشت بگذارید به عهده خودتان قرار داده شده است.
در بازی Sekiro: Shadows Die Twice دیگر قادر به ساخت شخصیت نیستید و شخصیتی از پیش طراحی شده برایتان در نظر گرفته شده است. با این حال این موضوع نه تنها از جذابیت بازی نکاسته است، بلکه داستان غنی و پیش زمینه شخصیت اصلی، باعث شده تا ارتباط بیشتری با بازی برقرار کنید.
مهم‌ترین نقطه قوت بازی Sekiro: Shadows Die Twice را می‌توان گیم‌پلی آن دانست. در صورتی که سری بازی Dark Souls برایتان دشوار بودند، باید بگوییم که از آن عناوین نیز دشوارتر است و برای یادگرفتن نکاتی از جمله دفاع باید ساعت‌ها زمان، صرف یادگیری آن کنید. با این حال زمانی که به گیم‌پلی بازی عادت کنید، بازی Sekiro: Shadows Die Twice تبدیل به یکی از بهترین تجربه‌هایتان خواهد شد.



۳- بازی Dark Souls
بسیاری از طرفداران سری بازی Dark Souls از نسخه اول این فرنچایز با عناوین استودیو FromSoftware همراه بوده‌اند. تجربه اتفاقاتی مانند نبرد با موجوداتی که با پرتاب گلوله‌های آتشین نصف نوار سلامت گیمر را کاهش می‌دادند، محیطی که بسیار ظالمانه طراحی شده، به نحوی که حتی برخی از صندوق‌های گنج نیز تله بودند، نبرد با غول‌هایی که کوچک‌ترین اشتباه باعث شکست گیمر می‌شد و موارد دیگر باعث شده تا تجربه بازی Dark Souls هیچگاه از حافظه گیمرها پاک نشود.
بازی Dark Souls توانست تاثیر بسزایی روی صنعت بازی‌های ویدیویی بگذارد، جایی که نشان داده شد درجه سختی عناوین می‌تواند بی‌رحمانه باشد. بازی Dark Souls توانست روی عناوین مختلفی تاثیر گذاشته و الهام بخش آن‌ها شود. بازی Dark Souls توانست از یک بازی ویدیویی فراتر رود و به یک فرهنگ تبدیل شود.



۲- بازی Bloodborne
بازی Bloodborne عنوان انحصاری پلی استیشن 4 بود که بسیاری از طرفداران سری بازی Dark Souls را متقاعد به خرید این کنسول کرد. بازی Bloodborne را می‌توان وارث میراث بازی Demon Souls دانست که از بسیاری جهات توانست سرآمدتر از بازی Demon Souls ظاهر شود.
سازندگان این عنوان، گیم‌پلی را سریع‌تر ساخته و به هیجان بازی افزودند. سرعت و خشونت موجود در گیم‌پلی دلیلی است که هر بار شما را وادار می‌کند کنسول را روشن کرده و به تجربه بازی Bloodborne بپردازید.
 عوامل بسیاری در این عنوان وجود دارند که به افزایش لذت تجربه بازی کمک کرده‌اند؛ برای مثال به دشمنان متنوع با طراحی ترسناک می‌توان اشاره کرد. موسیقی متن بازی نیز حس رعب و وحشت را به خوبی به شما القا می‌کند. اما آنچه بیش از هر المان دیگری بازی را جذاب ساخته، داستان غنی آن است.
علاوه بر موارد فوق بازی Bloodborne دارای بهترین بسته الحاقی است که داستان بازی را به خوبی ادامه می‌دهد. غول‌های بازی نیز، جز بهترین طراحی‌های تیم میازاکی محسوب می‌شود که البته جدا از طراحی، چالشی بسیار سخت در برابر گیمرها و طرفداران بازی Bloodborne محسوب می‌شوند.



۱- بازی Demon's Souls
در چند پاراگراف قبل گفتیم که بازی Bloodborne از تمامی نقاط قوت بازی Demon Souls به خوبی استفاده می‌کند و درواقع نمی‌توان هیچ‌یک از موارد ذکر شده را انکار کرد، اما بازی Demon Souls بنا به دلایلی بهترین عنوان انتخاب شده است.
شاید بتوان دلیل انتخابمان را حسی دانست که از تجربه بازی Demon Souls به دست آوردیم. برای بسیاری از گیمرها که با عناوین جدیدتری از آثار ساخت استودیو FromSoftware با سبک سری بازی Souls آشنا شدند شاید رتبه‌بندیمان غیرقابل قبول باشد، اما اگر از کسانی هستید که با بازی Demon Souls تجربه آثار استودیو FromSoftware را شروع کرده‌اید به احتمال فراوان با ما هم نظر خواهید بود.
درجه سختی بی‌رحمانه بازی که باعث می‌شد بارها تجربه تلخ شکست خوردن را تجربه کنید شاید دلیل اصلی بود که گیمرها را علاقه‌مند به ادامه بازی Demon Souls می‌کرد. پس از شکست دادن دشمنان و عبور از محیط‌هایی با تله‌های غافلگیر کننده، حال نوبت به مبارزه با غول مرحله می‌رسید که خود به تنهایی چالشی بسیار سخت بود.
در کنار گیم‌پلی، حرکت دادن شخصیت اصلی بازی و مبارزه با دشمنان نسبت به نسخه‌های جدید بسیار دشوارتر و پیچیده‌تر بود. با این حال تجربه یکی از بهترین عناوین سبک اکشن نقش آفرینی با درجه سختی دیوانه کننده، به گیمرهای حرفه‌ای پیشنهاد می‌شود که به دنبال چالشی سخت هستند.
با وجود اینکه هر یک از شش بازی ذکر شده به تنهایی عنوانی جذاب و با ارزش محسوب می‌شوند، اما رتبه‌بندی این عناوین کار ساده‌ای نیست. درواقع رتبه‌بندی چنین عناوینی به تجربه شخصی برمی‌گردد. در صورتی که عناوین فوق را تجربه کرده‌اید حتما نظرتان را با ما در میان قرار داده و رتبه‌بندی شخصی خود را با ما در اختیار قرار دهید.

0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.