شرکت Tencent مالک جدید سازنده بازی Conan Exiles خواهد بود

شرکت Tencent مالک جدید سازنده بازی Conan Exiles خواهد بود

مصطفی محدث مصطفی محدث
4 سال و 2 ماه و 24 روز پیش

گروه بزرگ چینی Tencent اعلام کرده است که قصد خرید کامل شرکت Funcom را دارد. این معامله که ارزش آن ۱۴۸ میلیون دلار آمریکا است، ظاهرا هیچ تاثیری روی نحوه اداره و فعالیت این شرکت به عنوان یک استودیو بازی‌سازی نخواهد داشت. 

مسئولین Tencent اعلام کرده‌اند که تاریخچه تقریبا ۳۰ ساله این شرکت، بسیار «تاثیرگذار» و یکی از دلایل اصلی آن‌ها برای انجام این معامله بوده است. استیون ما (Steven Ma) قائم‌مقام ارشد این شرکت در یک بیانیه خبری گفته است: «ما از توانایی‌های Funcom به عنوان سازنده بازی‌های آنلاین جهان‌باز و عناوین اکشن و سبک بقا، شگفت‌زده شدیم. Funcom کارنامه بسیار روشنی در ساخت بازی‌های جدید با عمر طولانی دارد و ما خوشحالیم که رابطه‌مان با این شرکت را عمیق‌تر از قبل خواهیم کرد. ما مشتاق همکاری‌های بیشتر با آن‌ها هستیم تا بتوانیم عناوین هیجان‌انگیزتر و سرگرم‌کننده‌تری برای تمام طرفدارانمان در سراسر دنیا ارائه دهیم.»

استودیو Funcom یک استودیوی اهل نروژ است که در سال ۱۹۹۳ تاسیس شد. آن‌ها ژانرهای مختلفی از بازی‌های معمایی گرفته تا عناوین ورزشی را امتحان کرده‌اند، اما دلیل اصلی محبوبیت آن‌ها، بازی Conan the Barbarian است. عنوان تحسین‌شده Conan Exiles که در سال ۲۰۱۸ عرضه شد، یک بازی در سبک اکشن و بقا است و آخرین نسخه استودیو در فرنچایز Conan است. از دیگر عناوین تحسین‌شده این شرکت در سال‌های اخیر، Mutant Year Zero: Road to Eden است که یک عنوان تاکتیکی-نقش‌آفرینی با گیم‌پلی استراتژی نوبتی است. این بازی نیز در سال ۲۰۱۸ عرضه شده بود.

این استودیو گفته است که از همکاری‌های عمیق‌تر و بیشتر با Tencent، استقبال می‌کند و مشتاق آینده است. روی کاساییس (Rui Casais)، مدیرعامل Funcom گفته است: «ما با Tencent به عنوان بزرگ‌ترین سهام‌دارمان، رابطه‌ای عالی داشته‌ایم و از فرصت جدیدی که در اختیار داریم، هیجان‌زده هستیم. ما به ساخت بازی‌های فوق‌العاده‌ای که تمام بازیکن‌ها از سراسر دنیا را به خود جذب می‌کنند، ادامه خواهیم داد و معتقدیم که حمایت Tencent باعث می‌شود که Funcom بتواند به سطح بالاتری برسد.»

با وجود این که از فوریه، Tencent مالکیت کامل Funcom را بر عهده خواهد گرفت، اما شرکت نروژی می‌گوید که این معامله هیچ تاثیری روی نحوه مدیریت، ساختار و کارمندان Funcom نخواهد گذاشت. در واقع، آن‌ها اصرار دارند که همچنان «یک کسب و کار مستقل» باقی خواهند ماند. 

شرکت چینی Tencent در کمپانی‌های بازی‌سازی متعددی از جمله Activision Blizzard، Bluehole، Epic Games، Paradox Interactive، Glu Mobile، Riot Games، Ubisoft و Supercell سهام دارد و در حال گسترش فعالیت‌های خود در حوزه صنعت بازی‌سازی است.


0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.