۱۰ بازی چند نفره برتر سال ۲۰۱۹

۱۰ بازی چند نفره برتر سال ۲۰۱۹

مجید ارغوانی مجید ارغوانی
4 سال و 1 ماه و 11 روز پیش

همان‌طور که استریمر معروف «نینجا» پیش از اهدای جایزه بهترین بازی چندنفره ۲۰۱۹ در مراسم The Game Awards امسال گفت، بهترین راه برای ارتقا تجربه بازی‌ کردن این است که این کار را به همراه دیگر افراد انجام دهید. ۲۰۱۹ سال خوبی برای بازی‌های تک‌نفره و داستانی بود، اما در این سال تعدادی از عناوین قدرتمند چند نفره هم عرضه شدند که برخی از آن‌ها غیرمنتظره بودند.

به جهت رعایت هدف این لیست، بهترین بازی‌های کو-آپ یا همان چندنفره همکاری ۲۰۱۹ از آن حذف شده‌اند. از بازی‌های تیراندازی تا عناوین مبارزه‌ای و استراتژی، عناوین حاضر در این لیست ساعت‌ها چالش و سرگرمی را از طریق رقابت با دیگران به شما ارائه می‌دهند.


Apex Legends

بازی Apex Legends جایزه بهترین بازی چندنفره ۲۰۱۹ را در مراسم گیم اواردز امسال از آن خود کرد و پی بردن به دلیل آن کار ساده‌ای است. ژانر بتل رویال یکی از ترندهای شاخص گیمینگ در چند سال اخیر بوده است و بازی‌های بتل رویال زیادی از جمله پابجی و فورتنایت به بالاترین درجه موفقیت رسیده‌اند. در عین حال، بسیاری از بازی‌های تیراندازی دیگر برای اضافه کردن گزینه‌ یا حالت بتل رویال عجله کرده‌اند. عدم وجود حالت بتل رویال در بازی Modern Warfare همین حالا هم شماتت می‌شود. 

بعد از فورتنایت، بازی Apex Legends شاید روان‌ترین تجربه بتل رویال را ارائه می‌دهد، اما لحنی بسیار رقابتی‌تر دارد. با حذف مکانیسم‌های دست و پاگیری مثل ساخت و ساز قلعه، بازی Apex Legends بر تیراندازی مبتنی بر مهارت، ترکیب متعادل تیمی و استراتژی خوب تمرکز کرده است. بازی Apex Legneds حس یک بازی بتل رویال را دارد که تنش و کار تیمی ژانر را در نظر می‌گیرد و آن را از طریق یک انجین در دسترس که روی تعداد زیادی از پلتفرم‌ها قابل اجرا می‌کند، به مخاطب عرضه می‌کند.


Call of Duty: Modern Warfare

می‌توان گفت که بازی Modern Warfare یک بازی تیراندازی اول شخص فوق‌العاده است. سال‌ها تعریف ژانر تیراندازی اول شخص چندنفره به سازندگان این بازی تجربه لازم برای ساخت راضی‌کننده‌ترین شوتینگ و پیشرفت کاملا متعادل در هر بازی را داده است. آن‌هایی که تجربه‌های واقع‌گرایانه را دوست دارند باید بدانند که بازی Modern Warfare همچنین جایزه بهترین طراحی صدا را در گیم اواردز ۲۰۱۹ از آن خود کرده، چرا که دارای یکی از دقیق‌ترین صداگذاری‌ها در میان بازی‌های امسال است و توجه بیش از حدی به جزئیات دارد. بازی Modern Warfare همچنین سهم خود از ایرادات تعادل را هم دارد، اما پلیر بیس قوی، تنها یک نشانه برای این است که بدانید این بازی تعداد بسیار زیادی بازی‌کننده فعال و پیگیر دارد که حاضر هستند هر روز در میدان نبرد حاضر شوند. 

تغییرات تعادل بازی همچنین نشان می‌دهد که سازندگان بازی Modern Warfare برای اضافه کردن محتوای تغییر دهنده به بازی در طول زمان آماده هستند. با تعداد زیادی اسلحه قدرتمند برای به دست‌آوردن و بی‌شمار تزئینات، بازی Modern Warfare به بازی‌کنندگان دلایل زیادی برای بازگشت به بازی می‌دهد. این بازی قرار است با اضافه شدن محتوای رایگان مدام کامل‌تر شود و یک بتل پس برای آن در نظر گرفته شده که به پیکره‌ی کامل و تجربه لذت‌بخش آن اضافه خواهد کرد.


Crash Team Racing Nitro-Fueled

مقایسه نکردن بازی Crash Team Racing با رقیب دیرینه‌اش یعنی بازی Mario Kart کار سختی است، اما CTR در جایگاه خود به عنوان یک تجربه‌ی سرگرم‌کننده، تازه و پرمحتوا باقی می‌ماند. با تعداد زیادی پیست، تعداد قابل توجهی شخصیت رنگارنگ و مکانیک‌های رانندگی عمیق که بازی را تعریف می‌کنند، بازی Crash Team Racing بسیاری از مخاطبان را با غنای گیم‌پلی‌اش غافل‌گیر کرد. آنلاین یا رودررو، CTR یک راه هیجان‌انگیز برای تکیه دادن به مبل و لذت بردن از اکشن آرکید است.


Gears 5

بازی Gears 5 بخش چندنفره‌ای دارد که با درگیری‌های مبتنی بر سنگرگیری و حالت‌های جذاب و متفاوت بازی، از دیگر عناوین تیراندازی پرسرعت حاضر در بازار فاصله می‌گیرد. تیراندازی منحصر به فرد این بازی سرگرم‌کننده و تازه است، اما سبک خشن و متشنجی که این سری را تعریف می‌کند نیز در بر دارد. بازی Gears 5 همچنین مپ‌های متفاوت و بسیار خوبی دارد. بازی Gears 5 حالت‌های زیادی برای رقابت در نظر گرفته است که هر کدام تجربه متفاوتی را به شما ارائه می‌دهند. در کنار این بخش‌ها، می‌شود این بازی را در کنار دوستان به صورت همکاری نیز تجربه کرد.


Mario Maker 2

بازی Mario Maker 2 دامنه تعریف بازی‌های مولتی پلیر را گسترش می‌دهد. شاید برای توصیف این بازی بهتر باشد از واژه بازی جمعی و اجتماعی - community استفاده کنیم. ماریو میکر تلفیقی از سرگرم‌کنندگی بازی‌های دو بعدی پلتفرمر یا همان سکوبازی ماریو با جریانی تمام نشدنی از خلاقیت و ساخت و ساز توسط یک جامعه پویا و فعال است. 

چه بازی‌کننده تصمیم بگیرد برخی از مراحل طراحی شده توسط اعضای این جامعه را تجربه کند، یا در مراحل بازسازی شده از بازی‌های کلاسیک ماریو بازی کند، یا توانایی و پشت‌کار خود را در مراحل چالشی دشوار آن بسنجد یا حتی در مراحل خنده‌دار بازی پرسه بزند، بازی Mario Maker 2 گزینه‌های فراوانی را در اختیار او قرار می‌دهد که همگی سرگرم‌کننده، خلاقانه و چالش‌برانگیز هستند.


Mordhau

بازی Mordhau از ناکجا آمد. اما به سرعت به یکی از جذاب‌ترین و منحصربه‌فردترین بازی‌های چندنفره امسال تبدیل شد. این بازی ردپای عناوین قرون وسطی دیگر مثل Chivalry و For Honor را دنبال می‌کند، اما از خودش هم چیزهایی به این فرمول موفق می‌افزاید. 

برخلاف بازی For Honor مبارزات بازی Mordhau کمی سبک‌تر و بسیار شلوغ‌تر هستند. این بازی عمق کافی را به مهارت‌ها داده و سیستم کلاس سازی آن به تنوع گیم‌پلی کمک زیادی کرده است. این بازی همه هرج و مرجی که از یک بازی اول شخص مبتنی بر هدف تیمی انتظار می‌رود را دارد، اما تنش و اکشن مبارزات رودررو را به آن اضافه کرده است. تعادل خوب، حالت‌های بازی سرگرم‌کننده و مبارزات فوق‌العاده، بازی Mordhau را به یک انتخاب خوب برای سرگرمی خشن تبدیل می‌کند.


Mortal Kombat 11

بازی‌های مبارزه‌ای، فضای خاصی از چشم‌انداز بازی‌های ویدیویی را به خود اختصاص می‌دهند. آن‌ها همیشه قابل بازی هستند و داشتن حداقل یک عنوان از این سبک برای زمانی که دوستان دور هم جمع می‌شوند، یک فکر بکر است. در حالی که این بازی‌ها پتانسیل تبدیل شدن به رقابت‌های بسیار فنی را دارند، یک بازی فایتینگ خوب در هر سطحی سرگرمی بی‌اندازه‌ای را پیشنهاد می‌دهد. می‌خواهد پشت سر هم فشار دادن دکمه‌ها بدون هدف باشد، یا مبارزه‌ای کاملا حرفه‌ای.

مورتال کمبت یکی از شناخته‌شده‌ترین بازی‌های فایتینگ دوران است، و بازی Mortal Kombat 11 به همان‌اندازه که انتظار می‌رود بازی خوبی است. بازی Super Smash Bros Ultimate در مراسم گیم اواردز ۲۰۱۹ جایزه بهترین بازی مبارزه‌ای را از آن خود کرد، اما این بازی در واقع اواخر سال ۲۰۱۸ به بازار آمد، پس به همین دلیل آن را از این لیست حذف کردیم. این موضوع باعث نمی‌شود که دست‌آوردهای بازی Mortal Kombat 11 را نادیده بگیریم، و باید گفت که با مکانیک‌های مبارزه دقیق و حساب شده، حضور شخصیت‌های زیاد و شناخته شده و رقابت‌های نفس‌گیر چندنفره این بازی بهترین در نوع خود در سال ۲۰۱۹ محسوب می‌شود.


Tetris 99

بازی Tetris 99 شاید نوآورانه‌ترین بازی بتل رویالی باشد که پس از ایجاد چنین ژانری منتشر شده است. این بازی یک عنوان تیراندازی نیست، بلکه یک رقابت عظیم بین تعداد زیادی بازی‌کننده را ایجاد کرده و در یکی از درگیرکننده‌ترین و اعتیادآورترین فرمول‌های بازی که تاکنون خلق شده به کار می‌گیرد. بازی Tetris یکی از بهترین بازی‌های معمایی تاریخ است و شاید پر بیراه نباشد که بگوییم یکی از بهترین بازی‌های دوران هم در این سبک باشد. در هم آمیختن این فرمول با جذابیت و مقیاس بتل رویال چیزی خلق می‌کند که در حالی که کاملا جدید به نظر می‌رسد، زخم نوستالژی شما را قلقلک می‌دهد.


Total War 3K

بازی Total War: Three Kingdoms زیبا است و یک بخش تک‌نفره عظیم با تعداد زیادی فرقه قابل بازی دارد. جدیدترین بازی منتشر شده از مجموعه توتال وار قهرمان‌های جذاب و المان‌های جادویی بازی Total War: Warhammer را با واقع‌گرایی و دقت تاریخی عناوین کلاسیک‌تر توتال وار ترکیب می‌کند. نتیجه اتفاقی است که بخشی از آن افسانه است، بخشی تاریخ و تماما خیره‌کننده و لذت‌بخش.

همچنین یک المان جدید در بازی Three Kingdoms بهترین سیستم دیپلماسی در تمام بازی‌های توتال وار است. معامله‌های داد و ستد، متحد شدن، خیانت‌ها و رویدادهای دیپلماتیکی که همه به پیروزی دراز مدت شما کمک می‌کنند. همین نکته در کنار المان‌های استراتژی همزمان، یعنی شما با ورود به صحنه‌های نبرد، حس واقعی استراتژی را درک می‌کنید.


WoW Classic

بازی World of Warcraft Classic شاید بیشتر به خاطر فاکتور نوستالژی به یکی از بازی‌های محبوب امسال تبدیل شد. اما حتی بدون نوستالژی هم، دلایلی برای پرطرفدار بودن WoW وجود دارد. پس از پانزده سال به‌روزرسانی، بسیاری از بازی‌کنندگان برای بازگشت به تجربه‌ی اصلی که World of Warcraft را به یکی از بازی‌های دورانش تبدیل کرد اشتیاق داشتند.

همچنان که بازی‌ها با پیشنهاد محتوای جدید و به‌روزرسانی‌های مداوم تلاش می‌کنند بازی‌کنندگان خود را فعال نگه دارند، حس نوستالژی برای نسخه‌های قدیمی‌تر بازی‌های محبوب افراد، متداول‌تر می‌شود. وقتی موفقیت WoW Classic را می‌بینیم، سخت است که باور کنیم در آینده نسخه‌های کلاسیک بازی‌های محبوب در قالب بازسازی‌ها و ریمسترها کم‌تر در بازار دیده شوند.

بازی WoW Classic الزاما یک تجربه‌ی ناقص نسبت به بازی مدرن نیست. این بازی بسیار سخت‌تر است و در برخی از مناطق بسیار پیچیده‌تر. بازی‌های آنلاین کلان (MMO) الزاما مناسب همه‌ی افراد نیستند، اما به عنوان چیزی که بنشینید و بازی دوستان خود بر سر آن بحث کنید، WoW از رقابت با عناوین تازه‌تر و جذاب‌تر موجود در بازار هم پیروز خارج می‌شود. این بازی البته چیزی بیشتر از یک تجربه‌ی co-op است. به عنوان یک بازی که بیش از همه به تعریف ژانر آنلاین کلان پرداخته، بخش بزرگی از لذت WoW در تعامل با افراد کاملا غریبه به صورت آنلاین شکل می‌گیرد. 


برچسب ها: ۱۰ برتر
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.