تمام بازی های بزرگی که در سال ۲۰۲۰ میلادی منتشر خواهند شد

تمام بازی های بزرگی که در سال ۲۰۲۰ میلادی منتشر خواهند شد

محمد مهدی مبارکی محمد مهدی مبارکی
4 سال و 2 ماه و 13 روز پیش

سال ۲۰۱۹ میلادی با تمام کم و کاستی‌هایش به پایان رسید. به طور حتم پشت این کم و کاستی‌ها یک دلیل محکم وجود داشت. قرار است وارد نسل نهم بازی‌های ویدیویی شویم و سازندگان به دنبال عرضه بازی‌هایشان در یک تاریخ طلایی هستند. تاریخی که همزمان با شروع شدن سال ۲۰۲۰ میلادی است.  همانطور که در مقدمه این مقاله خواندید؛ سال ۲۰۲۰ میلادی با نوید خاطره ساز شدن در ذهن بازیکنان شروع شده است. سالی که در آن چند اتفاق بزرگ رخ خواهد داد. اول از همه، نسل هشتم بازی‌های ویدیویی با عرضه کنسول‌های نسل نهمی به پایان خواهد رسید. اتفاقی که تقریبا هر هفت سال یک بار رخ خواهد داد و سال ۲۰۲۰ میلادی نیز جزو یکی از معدود‌ سال‌ها است. به پشتوانه عرضه کنسول‌های نسل نهمی، سیلی از بازی‌های بزرگ و اول نسلی سرریز خواهند شد. بازی‌هایی که بعضی از آن‌ها ممکن است نسخه بازسازی شده برترین عناوین نسل هشتم باشند و بعضی از آن‌ها آی پی‌های جدید خواهند بود. آثاری که همه مشتاق به تجربه آن‌ها روی کنسول‌های قدرتمند نسل نهمی هستند. 

در این مطلب سعی شده به بزرگ‌ترین بازی‌هایی که در سال ۲۰۲۰ میلادی منتشر خواهند شد پرداخته شود. تاریخ عرضه بازی‌هایی که پیشنهاد می‌شوند را روی تقویمتان علامت بزنید.


بازی Final Fantasy VII Remake

برای طرفداران مجموعه بازی Final Fantasy، بازسازی نسخه هفتم آن بهترین خبر است. نسخه‌ای که این مجموعه را وارد فاز جدیدی کرد و به یکی از پرفروش‌ترین آثار کنسول پلی‌استیشن 3 تبدیل شد. طی سال‌های گذشته شاهد بازسازی نسخه‌های بیشتر از این مجموعه بودیم؛ اما نسخه هفتم با بقیه فرق خواهد داشت. این نسخه به مانند قسمت اول از مجموعه‌ای است که می‌تواند بازیکن را وارد خیابانی کند با مغازه‌های پرزرق و برق تزیین شده کند.

پلتفرم: کنسول پلی‌استیشن 4 | تاریخ عرضه: ۱۰ آوریل ( ۲۲ فروردین ۱۳۹۹)



بازی Nioh 2

استودیو Team Ninja در حال کار روی نسخه دیگری از مجموعه بازیNioh  است. اثری که به نظر می‌رسد فرمول بازی‌های Soulsborne در آن به کار رفته است. بازی Nioh 2 بیش از ۵۰ سال قبل از وقایع نسخه نخست روایت می‌شود. این بدان معناست که دیگر خبری از سامورایی ویلیام آدامز نیست. در مقابل، می‌توانید شخصیتتان را خودتان خلق کنید و به ماجراجویی در ژاپن و در دوره سنگوکو بپردازید. نکته جالب درباره شخصیتتان، دو رگه بودن آن است. به نحوی که شخصیت شما فرزند یک انسان و یک یوکی است که باعث وجود توانایی‌های خارق العاده می‌شود.

پلتفرم: رایانه شخصی و کنسول پلی‌استیشن 4 | تاریخ عرضه: ۱۳ مارس ۲۰۲۰ میلادی (۲۳ اسفند ۱۳۹۸)



بازی Doom Eternal

مگر می‌شود عاشق سبک اکشن بود و نام مجموعه بازی Doom به گوشتان نخورده باشد؟ اثری که در سال ۲۰۱۶ میلادی ریبوت شد و تمام بازیکنان را شگفت زده کرد. مجموعه بازی Doom را می‌توان جزو تاثیرگذاران بر سبک تیراندازی اول شخص دانست. نسخه ریبوت ۲۰۱۶ میلادی آن توانست تمام ویژگی‌های مثبت مجموعه را بازسازی کند و به نسل هشتم بازی‌های ویدیویی بیاورد. بعد از مدت کوتاهی، سازندگان خبر از ساخت و عرضه نسخه دیگری دادند. استودیو id Software قرار است در سال ۲۰۲۰ میلادی بازی Doom Eternal را از این مجموعه بسازد و بتسدا آن را منتشر کند. شاید در نگاه اول بازی تفاوت چندانی نکرده باشد؛ اما باید گفت که قرار است در این نسخه سلاح‌های کشنده‌تر، هیولاهای بی‌مغز‌تر و تکنولوژی‌های جذاب‌تری به بازی اضافه شود که بی‌شک تجربه تمام این موارد کنار هم می‌تواند لحظات خون آلود زیادی را برایتان رقم بزند.

پلتفرم: رایانه شخصی، کنسول پلی‌استیشن 4، کنسول ایکس‌باکس وان و کنسول نینتندو سوییچ | تاریخ عرضه: ۲۰ مارس ۲۰۲۰ میلادی (یک فروردین ۱۳۹۹)



بازی Bleeding Edge

از بازی‌های چند نفره قهرمان محور که چهار نفر را جلوی چهار نفر دیگر می‌گذارد خوشتان می‌آید؟ اگه جوابتان بله باشد باید منتظر عرضه یکی از بازی‌های جذاب از این سبک باشید. بازی Bleeding Edge جدیدترین ساخته استودیو Ninja Theory خواهد بود. بازی Bleeding Edge بازیکن را وسط نقشه‌ای که همه همدیگر را هدف گرفته‌اند قرار می‌دهد. ۱۲ شخصیت برای انتخاب در بازی وجود دارد که هرکدام ویژگی منحصر به فردی در مبارزه را دارا هستند. چیزی شبیه به بازی Overwatch، اما با شخصیت و نیرو‌های متفاوت. خیلی‌ها بر این باورند که این بازی به یکی از آثار موفق سال ۲۰۲۰ میلادی تبدیل خواهد شد. شایان ذکر است که به دلیل خرید استودیوNinja Theory توسط مایکروسافت، این بازی انحصار مایکروسافت خواهد بود.

پلتفرم: رایانه شخصی و کنسول ایکس‌باکس وان | تاریخ عرضه: 24 مارس 2020 میلادی (پنج فروردین ۱۳۹۹)



بازی Half-Life: Alyx

۱۳ سال از زمانی که آخرین نسخه از مجموعه بازی Half-Life منتشر شد می‌گذرد و بالاخره سازندگان و صاحب‌ امتیازان این مجموعه تصمیم به انتشار نسخه‌ای از این مجموعه گرفتند. البته اگر به تجهیزات واقعیت مجازی دسترسی ندارید؛ به دلتان صابون نزنید. بازی Half-Life: Alyx برای پلتفرم واقعیت مجازی ساخته شده است که بازیکن را به وقایع قبل از قسمت دوم می‌برد و بازیکن از نگاه الکس وانس، بازی را تجربه خواهد کرد. پدر او الی وانس، یکی از بزرگ‌ترین دانشمندان و گوردن فریمن نیز جزو بزرگ‌ترین متحدان وی خواهند بود. این بازی را می‌توانید روی هدست‌های واقعیت مجازی استیم ( Oculus Rift، Oculus Quest، HTC Vive و Valve Index) تجربه کنید.

پلتفرم: رایانه شخصی | تاریخ عرضه: مارس ۲۰۲۰ میلادی



بازی Cyberpunk 2077

در اواسط مقاله گفته شد که قرار است بازی‌های بزرگی در سال ۲۰۲۰ میلادی منتشر شوند که به طور حتم برای بازیکن‌ها خاطره ساز خواهند شد؛ یکی از این بازی‌ها، بازی Cyberpunk 2077 است. جدیدترین ساخته استودیو CD Projekt Red، استودیویی که در کارنامه‌اش مجموعه بازی The Witcher را دارد. این استودیو بعد از ساخت بازی The Witcher 3 که از آن می‌توان به عنوان بهترین ساخته صنعت بازی‌های ویدیویی در سبک نقش آفرینی و ماجراجویی یاد کرد؛ به سراغ یکی از قدیمی‌ترین بازی‌هایش رفت. نه؛ اشتباه برداشت نکنید، بازی Cyberpunk 2077 یک بازی قدیمی نیست؛ بلکه چند سالی است که از معرفی آن می‌گذرد. این بازی برای اولین بار در E3 2013 معرفی شد و بعد از آن به دلیل بالاگرفتن محبوبیت بازی The Witcher و تمرکز استودیو روی ساخت آن؛ کنار گذاشته شد. حتما کسانی که بازی The Witcher 3 را تجربه کردند می‌دانند که استودیوی CD Projekt RED به چه بلوغی در ساخت بازی‌های نقش آفرینی رسیده است. بازی Cyberpunk 2077 نیز یک اثر نقش آفرینی خواهد بود. اثری که داستان بازی تمام و کمال به انتخاب‌های شما وابسته است. بازی در نمایش‌هایش به قدری جذاب و قدرتمند بود که بسیاری از تحلیلگران بر این باور بودند که این بازی در نسل جاری منتشر نخواهد شد. اتفاقی که رد شد  و بازی قرار است به زودی دردسترس بازیکنان قرار بگیرد. از جلمه نکات جالب این بازی حضور بازیگر مطرح هالیوود، کیانو ریوز (Keanu Reeves) در نقش جانی سیلورهند است.

پلتفرم‌ها: رایانه شخصی، کنسول پلی‌استیشن 4 و کنسول ایکس‌باکس وان | تاریخ عرضه: ۲۸ فروردین ۱۳۹۹



بازی Marvel's Avengers

بعد از موفقیت چشم‌گیر دنیای سینمایی مارول و رکوردشکنی‌های فیلم Avengers: Endgame؛ دور از ذهن نبود که بازی آن نیز ساخته شود. اتفاقی که در E3 2019 تایید شد. بازی Marvel's Avengers داستان محور خواهد بود و بازیکن را با شخصیت‌های محبوب مارول همراه می‌سازد. هر کدام دارای ویژگی خاصی خواهند بود. داستان بازی پنج سال بعد اتفاقات A-Day رخ خواهد داد. جایی که قهرمانان باید در برابر نیروشیطانی A.I.M بایستند و به مبارزه بپردازند. باید دید که این بازی چگونه عمل خواهد کرد و می‌تواند مانند مجموعه سینمایی خود موفق باشد.

پلتفرم‌ها: رایانه شخصی، کنسول پلی‌استیشن 4 و کنسول ایکس‌باکس وان |‌ تاریخ عرضه: چهار سپتامبر ۲۰۲۰ (۱۴ شهریور ۱۳۹۹)



بازی The Last of Us Part II

بازی The Last of Us را می‌توان جزو بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین ساخته‌ دهه قبل دانست. اگر کسی از ما بپرسد که آیا با یک بازی می‌توان رکورد‌ها را جابه‌جا کرد و یک کنسول را از شکست نجات داد؛ می‌گوییم: «بله!» بازی The Last of Us با عرضه‌اش توانست کنسول پلی‌استیشن ۳ را از شکست نجات دهد. استودیو ناتی داگ با خلق مجموعه The Last of Us نشان داد که هنوز روایت‌هایی هستند که اگر یک راوی خوب داشته باشند می‌تواند مخاطب را میخکوب خود کند. حال بعد از گذشت هفت سال، نسخه دوم بازی در دست ساخت  است و به زودی منتشر خواهد شد. بازی The Last of Us 2 ادامه‌دهنده ماجراجوی‌های شخصیت الی، پنج سال بعد از وقایع قسمت نخست است. با توجه به اولین نمایش‌های بازی، خیلی‌ها انتظار حضور شخصیت جول در بازی را نداشتند؛ البته در آخرین نمایش از این بازی، جول نیز در بازی حضور داشت. حضور این دو در کنار هم می‌تواند بسیار هیجان انگیز باشد؛ اما ناتی داگ خواب‌های جالب‌تری دیده است. بازی از آن چیزی که فکرش را کنید به واقعیت نزدیک‌تر شده است و موازات آن دشمنان نیز سرسخت‌تر شده‌اند. 

پلتفرم: کنسول پلی‌استیشن 4 | تاریخ عرضه: ۲۹ می ۲۰۲۰ میلادی (۹ خرداد ۱۳۹۹)



بازی Halo: Infinite

مجموعه بازیHalo  جزو بزرگ‌ترین نماد‌های مایکروسافت در صنعت بازی‌های ویدیویی است. مجموعه‌ای که مایکروسافت برنامه بزرگی برای آن دارد. بازی Halo: Infinite جزو بازی‌های زمان عرضه کنسول Xbox Series X است؛ البته برای کنسول ایکس‌باکس وان نیز بازی منتشر خواهد شد. هنوز اطلاعات زیادی از بازی دردسترس نیست؛ اما به گفته سازندگان نقش شخصیت مستر چیف بیشتر از قبل شده است و باید شاهد رویارویی‌های جذاب‌تر او باشید. 

پلتفرم: رایانه شخصی و کنسول ایکس‌باکس وان | تاریخ عرضه: تعطیلات ۲۰۲۰ میلادی



بازی Dying Light 2

نسخه ابتدایی بازی Dying Light که توسط استودیو Techland ساخته شد؛ ترکیبی جالب از پارکور و سبک هک‌انداسلش در دنیای آخرالزمانی زمانی بود. دنیایی  که توسط زامبی‌ها محاصره شده بود و تنها راه نجات از آن فرار بود. برای فرار نیز بهترین راه پرش از پشت‌بام خانه‌ها. بازی Dying Light 2 نیز از این قاعده مستثنی نیست. پارکور در این بازی بیشتر از قبل و محیط بازی نیز میزبان زامبی‌های خشن‌تری شده است. شاید جالب باشد بدانید که این نسخه توسط کریس آولون (Chris Avellone)، یکی از برجسته‌ترین نویسندگان صنعت بازی‌های ویدیویی به ویژه بازی‌های نقش آفرینی نوشته شده است. از جمله نوشته‌های این نویسنده می‌توان به بازی Fallout: New Vegas  اشاره کرد. با این حال فرم نقش آفرینی در این بازی پررنگ‌تر خواهد بود. همچنین به گفته سازندگان، بازی Daying Light 2 یک بازی بین نسلی خواهد بود. به این نحو که بازی برای هر دو نسل هشتم و نهم منتشر خواهد شد.

پلتفرم‌ها: رایانه شخصی، کنسول پلی‌استیشن 4 و 5، کنسول ایکس‌باکس وان و کنسول Xbox Series X | تاریخ عرضه: بهار ۱۳۹۹



بازی Elden Ring

استودیو FromSoftware بعد از عرضه مجموعه سولز در سال ۲۰۰۹، قرار است یک ریسک بزرگ کند. بازیElden Ring  قرار است اولین بازی جهان باز این استودیو باشد. اثری که ترکیبی از سبک بازی‌های Dark Souls خواهد بود. اما چیزی که باعث انتظار بیشتر برای عرضه این بازی می‌شود؛ حضور جرج.آر.آر. مارتین در آن به عنوان نویسنده داستان است. البته هنوز اطلاعاتی درباره این بازی منتشر نشده است؛ اما وجود همین دو ویژگی، بی‌شک بازی Elden Ring را به یکی از موردانتظارترین بازی‌های سال ۲۰۲۰ میلادی تبدیل می‌کند.

پلتفرم‌ها: رایانه شخصی، کنسول ایکس‌باکس وان و کنسول پلی‌استیشن 4 | تاریخ انتشار: سال ۲۰۲۰ میلادی



بازی Watch Dogs Legion

بعد از تایید عرضه بازی Watch Dogs 2، برای همه نمایان شد که یوبی‌سافت به دنبال خلق مجموعه‌ دیگری از آی‌پی‌هایش است. نسخه نخست بازی Watch Dogs با اینکه ایده بسیار نابی داشت؛ اما نتوانست از آن به خوبی استفاده کند. از جمله نکاتی که باعث ضربه زدن به بازی شد، آنگرید عجیب بازی نسبت به نمایش‌های قبل از عرضه بود. اما یوبی‌سافت با وجود نقد‌های منفی از ساخت دنباله بازی منصرف نشد و بازی Watch Dogs 2 را به انتشار رساند. نسخه‌ای که نسبت به قسمت نخست پیشرفت‌های چشم‌گیری داشت و ایرادات آن به شدت کاهش پیدا کرده بود. حال یوبی‌سافت قرار است با کمک تجربیات پیشین خود، بازی Watch Dogs Legion را منتشر کند. عنوانی که امکانات ویژه‌تری برای هک در اختیارتان قرار می‌گذارد و می‌تواند شما را ساعت‌ها سرگرم کند. بازی Watch Dogs Legion یک اثر بین کنسولی خواهد بود؛ این بدان معناست که بازی بر روی کنسول‌های نسل هشتم و نهم منتشر خواهد شد.

پلتفرم‌ها: رایانه شخصی، کنسول پلی‌استیشن 4 و کنسول ایکس‌باکس وان |‌ تاریخ عرضه: ۲۰۲۰ میلادی



بازی Baldur's Gate 3

چه کسی بهتر از استودیوLarian  می‌تواند ادامه دهنده مجموعه Baldur's Gate باشد؟ بازی Baldur's Gate 3 برای اولین بار برای گوگل‌استادیا در رویداد E3 2019 معرفی شد. اطلاعات زیادی از بازی در دسترس نیست؛ اما به طور حتم  یکی از مورد انتظارترین بازی‌های سال ۲۰۲۰ میلادی است.

پلتفرم‌: رایانه شخصی |‌ تاریخ عرضه: ۲۰۲۰ میلادی



بازی Bayonetta 3

از زمان معرفی بازی Bayonetta 3 در رویداد The Game Awards 2017 توسط استودیو Platinum Games اطلاعات کمی منتشر شده است. امید به این که بازی همچنان دردست ساخت است و طبق شایعات به احتمال زیاد در سال ۲۰۲۰ میلادی منتشر می‌شود؛ تنها نکاتی است که از این بازی می‌دانیم. مجموعه بازی Bayonetta  را می‌توان جزو بهترین سبک هک‌اند‌اسلش‌های صنعت بازی‌های ویدیویی دانست که با عرضه هر قسمت از آن، ویژگی‌های جدید به این سبک از بازی‌ها اضافه شد. 

پلتفرم: نینتندو سوییچ | تاریخ عرضه: سال ۲۰۲۰ میلادی



بازی Ghost of Tsushima

استودیو Sucker Punch قرار است بازیکن‌ها را به دنیای متفاوت از بازی Infamous آخرین ساخته خود ببرد. داستان بازی Ghost of Tsushima در زمان حمله مغول‌ها به ژاپن‌ از طریق جزیره سوشیما روایت می‌شود. شما در نقش شخصیت جین باید در مقابل این حمله بیاستید. به گفته سازندگان، این بازی جزو بزرگ‌ترین ساخته‌های استودیو Sucker Punch خواهد بود و  نسبت به ساخته‌های پیشین این استودیو، بسیار متفاوت خواهد بود و تغییرات زیادی کرده است. یکی از نکاتی که باعث قرار گرفتن این بازی در لیست موردانتظارترین بازی‌های سال ۲۰۲۰ میلادی می‌شود؛ انحصاری بودن آن است. 

پلتفرم‌: کنسول پلی‌استیشن 4 | تاریخ عرضه: تابستان ۱۳۹۹

0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.