بهترین بازی های موبایل ۲۰۱۹

بهترین بازی های موبایل ۲۰۱۹

خشایار بهرامی خشایار بهرامی
4 سال و 3 ماه و 24 روز پیش

بازی‌های موبایل از زمان شروع کار خود و انتشار بازی‌های معمایی ساده، راهی بسیار طولانی را تا به امروز طی کرده‌اند که برخی از آن‌ها برای سخت افزار به کار رفته در موبایل‌ها بسیار چالش برانگیز ظاهر شدند و برخی نیز در عین سادگی، افراد بسیاری را توانستند به خود جذب کنند؛ با این وجود سال ۲۰۱۹ را می‌توان نقطه عطفی در تاریخ بازی‌های موبایل در نظر گرفت که در آن شاهد عرضه طیف بسیار گسترده‌ای از بازی‌ها در سبک‌های مختلف روی این پلتفرم و شروع کار سرویس‌های اشتراکی Apple Arcade و Google Play Pass بودیم. با ما در ادامه این مقاله و معرفی مختصر ۱۰ بازی برتر موبایل در سال 2019 همراه باشید.


۱۰- Oceanhorn 2: Knights of the Lost Realm

بدون شک بازی Oceanhorn 2: Knights of the Lost Realm که به صورت انحصاری از طریق سرویس Apple Arcade در اختیار کاربران قرار گرفت، یکی از بهترین دنباله‌ها در تاریخ بازی‌های موبایل بوده است که داستان آن با معرفی یک شصخیت اصلی جدید در چندین خط زمانی مختلف روایت می‌شود. برخی از مرزهای محدودیت‌های موجود در بازی‌ها هم سبک خود را روی این پلتفرم جا به جا می‌کند.


۹- Sayonara Wild Hearts

بازی Sayonara Wild Hearts در سال ۲۰۱۹ به خوبی توانست خود را به عنوان یکی از بهترین بازی‌ها در زمینه موتورسواری، اسکیت سواری، مبارزه با شمشیر و لیزر و موارد دیگر معرفی و گیم پلی بسیار هیجان انگیزی را به مخاطب خود ارائه کند. گیم پلی و داستان منحصر به فردی که این بازی در دل خود جای داده است، مطمئنا ارزش تجربه توسط هر یک از علاقه‌مندان به بازی‌های موبایل را دارد.


۸- What the Golf

بازی‌هایی براساس قوانین فیزیک، عناوین تازه‌ای در میان بازی‌های موبایل محسوب نمی‌شوند با این حال بازی What the Golf یک عنوان کلاسیک در این سبک از بازی‌ها به شمار می‌رود که به بازیکن‌ها اجازه می‌دهد علاوه بر توپ از آیتم‌های مختلفی مانند خانه‌ها و یا حیوانات برای پرتاب کردن به سمت هدف استفاده کنند. نکته جالب این بازی شعار تبلیغاتی آن است که در آن ذکر می‌شود: «این بازی توسط افرادی ساخته شده است که چیزی در مورد ورزش گلف نمی‌دانند!»


۷- Minecraft Earth

از آنجا که استقبال از بازی‌های سبک AR روز به روز در حال افزایش است، دیدن ساخت عنوانی از فرنچایز محبوب و مطرح این سبک برای پلتفرم موبایل چندان تعجب‌آور نیست. یکی از برترین بازی‌های موبایل سال ۲۰۱۹ بازی Minecraft Earth بود که مکانیزم‌های ساخت و ساز در فرنچایز اصلی را اینبار به همراه برخی امکانات بیشتر به موبایل‌ها آورده است؛ برای مثال در این بازی می‌توانید علاوه بر کارهای همیشگی، مشغول جمع آوری حیوانات ماینکرفت نیز شوید. با این حال کمی بعید به نظر می‌رسد که تجربه این مجموعه روی پلتفرم موبایل برای طرفداران دنیای ماینکرفت لذت بخش باشد!


۶- Immortal Rogue

در بازی Immortal Rogue بازیکن‌ها به عنوان یک خون آشام برای قرن‌ها به خواب فرو می‌روند و در هنگام بیداری با گرفتن تصمیماتی، دنیای اطراف خود را به گونه‌ای که تمایل دارند، شکل می‌دهند. بازیکن‌ها قادر خواهند بود که یک دولت پایدار و محبوب را تاسیس یا خود را به عنوان یک خطر واقعی به دنیا معرفی کنند و آغاز کننده یک جنگ با سلاح‌های هسته‌ای باشند. برای هر یک از طرفداران بازی‌های موبایل، این عنوان یک تجربه منحصر به فرد خواهد بود.


۵- Grindstone

بازی Grindstone در مقایسه با سایر آثار هم سبک خود، گزینه‌های بیشتری را برای عرضه در اختیار دارد؛ گیم‌پلی تاکتیک محور این عنوان، آن را به یکی از اعتیاد آورترین بازی‌ها در سال ۲۰۱۹ تبدیل کرده است که در آن بازیکن‌ها با در نظر گرفتن تاکتیک‌های مختلف ساخت زنجیرها را برعهده دارند. امکان شخصی سازی و توانایی‌های مختلف مبارزه نیز در این بازی قرار داده شده تا هر بازیکنی را به کنترل شخصیت جورج برای عبور از کوهستان Grindstone ترغیب کند.


۴- The Elder Scrolls: Blades

متاسفانه هنوز جزییات چندانی از بازی مورد انتظار Elder Scrolls 6 توسط استودیو Bethesda منتشر نشده است اما این فرنچایز محبوب با انتشار بازی The Elder Scrolls: Blades روی موبایل‌ها هنوز در ذهن طرفداران خود زنده است! اتفاقات این بازی نقش آفرینی در بین خط زمانی دو بازی Obilvion و Skyrim جریان دارد که با وجود برخی محدودیت‌های فنی روی موبایل‌ها، بازیکن‌ها با تجربه آن خود را در فصل تازه‌ای از این فرنچایز جای می‌دهند.


۳- Gears POP!

شنیدن خبر استقبال بیش از یک میلیون کاربر در اولین هفته انتشار بازی Gears POP!، توجه بازیکن‌های بسیاری از جمله طرفداران فرنچایز Gears of War را به خود جذب می‌کند. با وجود مقایسه‌هایی که میان این عنوان و بازی Clash Royale صورت می‌گرفت، این بازی با وجود انتخاب ریسکی و البته جالب شخصیت‌های Funko Pop همانند فرنچایز اصلی به پیشروی خود ادامه داد تا در نهایت به یکی از برترین بازی‌های موبایل سال ۲۰۱۹ بدل شود!


۲- Sky: Children of Light

یکی از شایسته‌ترین عناوین در میان بازی‌ها موبایل ۲۰۱۹ بدون شک بازی Sky: Children of Light بود که در مراسم The Game Awards 2019 و Golden Joystick Awards در میان نامزدهای برترین بازی موبایل قرار داشت و توانست برنده جایزه بهترین بازی سال آیفون شود. در این بازی بازیکن‌ها در هفت قلمرو منحصر به فرد از طریق یک غار جادویی به جست و جو خواهند پرداخت. گیم پلی آن به شدت روی ایجاد روابط دوستانه و به دست آوردن توانایی‌های جدید برای گسترش این روابط تمرکز دارد.


۱- Call of Duty Mobile

هیچ شکی وجود ندارد که بازی Call of Duty Mobile به خوبی توانسته تجربه بخش مولتی پلیر و مود زامبی این فرنچایز محبوب را به موبایل‌ها بیاورد تا شاهد عنوانی بسیار سودآور و بالاتر از عناوینی همانند Fortnite و PUBG روی این پلتفرم باشیم. در کنار گیم پلی بسیار روان و سرگرم کننده، یکی از نقاط قوت این بازی، عرضه محتواهای گوناگون در قالب بروزرسانی است که این روند همچنان در حال ادامه است و اجازه تکراری شدن بازی را به کاربر خود نمی‌دهد.

برچسب ها: ۱۰ برتر
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.