هرآنچه باید از بازی Warcraft 3: Reforged بدانید

هرآنچه باید از بازی Warcraft 3: Reforged بدانید

نیما دبیریان نیما دبیریان
4 سال و 2 ماه و 27 روز پیش

بلیزارد با معرفی بازسازی کامل بازی Warcraft 3، در بلیزکان ۲۰۱۸، همه را متحیر کرد. بازی Warcraft 3: Reforged شامل ارتقای تصاویر و انیمیشن‌های نسخه قبلی بوده و همزمان سبک استراتژیک به یاد ماندنی که در سال ۲۰۰۲ داشت را حفظ می‌کند. شما دوباره رهبری ارتش‌های انسان‌ها، اورک‌ها، نایت اِلف‌ها و یا آندد را بر عهده خواهید گرفت. با این‌که طرفداران این مجموعه امیدوار به معرفی بازی Warcraft 4 بودند، اما بازی Warcraft 3: Reforged نیز تجربه تازه‌‎ای از این عنوان را فراهم می‌کند. بازی Warcraft 3 با محبوب ساختن این مجموعه در میان طرفداران راه را برای بزرگترین MMO، بازی World of Warcraft، هموار کرد. در ادامه آن‌چه که تا کنون از این بازی می‌دانیم را مرور خواهیم کرد.

تاریخ انتشار بازی Warcraft 3: Reforged

طبق اولین خبر رسمی، این عنوان قرار بود در سال ۲۰۱۹ منتشر شود. اما با تمام شدن سال میلادی، این بازی سرانجام هشت بهمن ۱۳۹۹ منتشر شد. هرچند نسخه‌ بتای بازی در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته بود که در ادامه به آن می‌پردازیم.

نسخه بتای بازی Warcraft 3: Reforged

نسخه بتای چندنفره بازی Warcraft 3: Reforged برای کسانی نسخه ۴۰ دلاری Spoils of War این بازی را پیش خرید کرده‌ا بودند، در دسترس قرار گرفته بود. این نسخه حاوی مسابقات 1V1 و 2V2 بین ارتش‌های انسان‌ها و اورک‌ها بود. دو ارتش نایت الف و آندد و مودهای بیشتر در هفته‌های بعد به این نسخه اضافه شد. این نسخه همچنین برای شرکت کنندگان بلیزکان ۲۰۱۹ نیز قابل دسترسی است.


نسخه بتا بعد از مدتی برای کسانی که نسخه استاندارد بازی را پیش خرید کردند نیز منتشر شد.

آیا بسته‌ الحاقی Frozen Throne در بازی Warcraft 3: Reforged حضور خواهد داشت؟

بازی Warcraft 3: Reforged شامل این بسته الحاقی می‌شود. علاوه بر این، بازیکنان به مپ ادیتور (Map Editor) نیز دسترسی خواهند داشت. مپ ادیتور بازی Warcraft 3 محل تولد اولین نسخه از بازی Dota بود. همچنین با پشتیبانی لانچر Battle.Net حالت چند نفره بازی بهبود چشمگیری نسبت به گذشته خواهد داشت.

تغییرات بازی Warcraft 3: Reforged

بنا به گفته بلیزارد این بازسازی کاملا به نسخه اصلی وفادار خواهد بود. حتی کسانی که هنوز نسخه قدیمی را بازی می‌کنند، می‌توانند با بازیکنان بازی Warcraft 3: Reforged در حالت چند نفره رقابت کنند. نقشه‌ها و مودهای ساخته شده در مپ ادیتور نیز در هر دو نسخه قابل اجرا است.

بزرگترین تغییر این نسخه، گرافیک و انیمیشن کاملا بازسازی شده و پشتیبانی از کیفیت 4K خواهد بود. رابط کاربری نیز دستخوش تغییرات فراوانی شده است. تمام یونیت‌ها، نقشه‌ها و جزییات کاملا بازسازی شده و سینماتیک‌های جدید بین مراحل اضافه شده است. هیرو یونیت‌ها مانند دث نایت (Death Knight) و دیمن هانتر (Demon Hunter) مدل‌های مجزایی برای شخصیت مرد و زن خواهند داشت تا انتخاب بیشتری به بازیکنان داده شود. تمام این موارد انتخابی هستند، و با غیرفعال کردن این گزینه‌ها در تنظیمات بازی می‌توان تجربه‌ای شبیه‌تر به نسخه اصلی بازی داشت.


آنچه که در این نسخه تغییری نخواهد کرد، گیم‌پلی و سبک بازی است. هر ارتش طراحی و ویژگی‌های منحصر به فرد خود را خواهد داشت و همچنان باید با کنترل دقیق نیروها و فرستادن کارگرها برای جمع آوری منابع در پایگاه اصلی خود، بر دشمنان غلبه کنید.

البته ما شاهد دو مورد تغییر کوچک در گیم‌پلی خواهیم بود. اولین مورد، مسیریابی نیروها است. بلیزارد با تغییراتی در این زمینه مسیریابی خودکار نیروها را بهبود داده تا انتخاب مسیر طولانی در حین درگیری‌ها به ضرر بازیکن تمام نشود. دومین مورد، بالانس بازی در حالت چند نفره با مشاوره بازیکنان حرفه‌ای است.

در چندین مورد، حالت داستانی بازی دچار تغییراتی شده تا با داستان تثبیت شده در بازی World of Warcraft تطبیق داشته باشد. مشهودترین این تغییرات در مرحله Culling of Stratholme صورت گرفته تا شهر استرتهولم (Stratholme) از لحاظ بصری با نمونه آن در بازی World of Warcraft همخوانی داشته باشد.

به درخواست طرفداران، صداپیشگان بازی Warcraft 3: Reforged تغییر نخواهند کرد

بلیزارد در ابتدا برای اعمال تغییراتی در حالت داستانی برنامه ریزی کرده بود که شامل ضبط جدید صداها و دیالوگ‌ها و جایگزینی صداپیشگان اصلی بازی می‌شد. اما طرفداران بازی از این تغییرات استقبال نکردند. به گفته مت موریس (Matt Morris) طراح ارشد بازی، «صدای کارگرهای ارتش اورک بعد از کلیک کردن پیاپی و صدای آرتاس (Arthas) و ایلیدان (Illidan) از جمله صداهای خاطره انگیزی‌است که نمی‌خواستند تغییر دهیم.»


پس از این درخواست طرفداران، بلیزارد این تغییرات را اعمال نکرد و به بهبود بخش‌هایی از بازی روی آورد که با نسخه‌ اصلی منافاتی نداشته باشد. برای مثال، تطابق بصری مکان‌های بازی با آنچه که در بازی World of Warcraft وجود دارد.

پیدا کردن حریف با توجه به ارتش انتخابی

در بازی Warcraft 3: Reforged شرایط پیدا کردن حریف در حالت چندنفره بستگی به ارتش انتخابی شما خواهد داشت. برای مثال، به گفته مایکل سیپایون (Michael Scipione) طراح بازی، اگر شما تجربه زیادی با ارتش اورک داشته باشید، و بخواهید ارتش انسان‌ها را امتحان کنید، رقیب کسی خواهید شد که مانند شما ارتش جدیدی را انتخاب کرده و تجربه کمی دارد.

این سیستم که با الهام از سیستم موجود در بازی Starcraft II در این نسخه اعمال شده تغییر قابل توجهی نسبت به نسخه اصلی است. در گذشته اگر بازیکنان می‌خواستند رده بندی مجزا برای هر ارتش داشته باشند مجبور به بازی با چند حساب مختلف بودند.

پشتیبانی بهتر از مودها در بازی Warcraft 3: Reforged

بازی Warcraft 3: Reforged از زبان‎های برنامه نویسی معمول‌تر برای مود کردن پشتیبانی می‌کند. نسخه اصلی بازی تنها از زبان JASS پشتیبانی می‌کرد که امروزه به ندرت استفاده می‌شود.

مود تیمی Arranged Teams در زمان انتشار بازی Warcraft 3: Reforged حاضر نخواهد بود

بلیزارد اخیرا آخرین پچ برای بازی Warcraft 3 پیش از انتشار بازی Warcraft 3: Reforged را منتشر کرد. در این پچ توضیحاتی در مورد مود تیمی Arranged Teams ارائه شد. تلاش بلیزارد انتشار هر چه سریع‌تر بازی بود و این مود در پچ‌های بعدی به بازی اضافه خواهد شد.

دیگر تغییرات این پچ را در ادامه ذکر می‌کنیم.

• پشتیبانی از Direct3D 11 و گرافیک‌های API

• پشتیبانی از نسخه 64 بیتی ویندوز و مک

• پشتیبانی از نسخه 32 بیتی مک

• غیرفعال کرد صدا در پس زمینه

• پشتیبانی از حالت window mode

• تغییرات و بهبودها در حالت World Editor

تغییرات و به‌روزرسانی بالانس‌ها در حالت چند نفره

از دسترس خارج شدن نسخه Reign of Chaos از Battle.Net

آیا همچنان می‌شود نسخه اصلی بازی Warcraft 3 را بازی کرد؟

با وجود این که امکان غیر فعال کردن تمام ویژگی‌های اضافه شده در بازی Warcraft 3: Reforged در تنظیمات این بازی هست، بلیزارد همچنان نسخه اصلی بازی را برای کسانی که تمایلی به تهیه نسخه بازسازی شده نداشته‌‎ باشند، پشتیبانی خواهد کرد.


برچسب ها: Warcraft 3: Reforged
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.