آشنایی با مودهای بازی Battlefield V

آشنایی با مودهای بازی Battlefield V

احمدرضا آوار احمدرضا آوار
5 سال و 13 روز پیش

شرکت الکترونیک آرتز در ساخت نسخه جدید Battlefield خلاقیت زیادی به خرج داده است و به نظر می‌رسد که بازی دوباره از اول ساخته شده است. در مقاله قبل به تغییرات رده‌ها و تاثیرات آن روی بازی پرداختیم و در این مقاله قصد داریم نیم‌نگاهی به حالت‌های مختلف بازی داشته باشیم.

 

فرنچایز بتلفیلد با تمرکز روی بخش چند‌نفره ساخته شده است و حالا این بخش در نسخه جدید به بهترین شکل ممکن پیاده سازی شده است. شاید تنها ایرادی که بتوان به این بازی وارد کرد، چینش بد و گمراه کننده المان‌های رابط کاربری بازی باشد؛ این موضوع که کاربر برای درک حالت‌های بازی و قابلیت‌های آن، نیاز به مدت زمان زیادی دارد. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم تا حالت‌های مختلف این بازی را شرح داده و قوانین آن‌ها را برای شما بازگو کنیم. همچنین در این مقاله به ترفندهایی برای موفقیت در بازی Battlefield V خواهیم پرداخت.



 

بخش تک نفره

همان‌طور که پیش از این اشاره شد، تمرکز اصلی این بازی روی بخش چندنفره است و تقریبا تمامی گیم‌پلی بازی بر این اساس ساخته شده است. اما استودیو Dice بخش تک‌نفره بازی را فراموش نکرده و اتفاقا روند داستانی جالبی را برای آن در نظر گرفته است. البته به طرز عجیبی تمامی مراحل بازی شما را به مخفی‌کاری دعوت می‌کنند، چیزی که در دنیای بتلفیلد چندان مرسوم نیست!

 

به هر حال بخش تک نفره بازی همانند نسخه قبلی شامل داستان‌های کوتاهی از افرادی است که در جریان جنگ جهانی دوم حضور داشته‌اند. سعی کنید برای دریافت جوایز و امتیازات هم که شده، این بخش را یک بار تمام کنید.

 

بخش چند نفره

بخش چند‌نفره بازی دچار تغییرات زیادی شده و حالت‌های جدیدی به بازی اضافه شده است. در ادامه به بررسی حالت‌های مختلف بازی خواهیم پرداخت.

 

حالت: Conquest

این حالت از ابتدا جزئی جدایی ناپذیر از فرنچایز بتلفیلد بوده است و حتی پیش از روند تولید بازی، از حضور آن در این نسخه مطمئن بودیم. البته این حالت دچار تغییرات بنیادینی شده و دیگر از سیستم امتیازدهی قدیمی استفاده نمی‌کند. در نقشه‌های عظیم این حالت، ۶۴ نفر برای به دست آوردن ۵ یا ۶ منطقه استراتژیک می‌جنگند. با توجه به نقشه، افراد دو تیم می‌توانند از هواپیما، تانک، نفربر و … برای غلبه بر دشمن استفاده کنند.

در سیستم قبلی، امتیازات بر اساس مناطق استراتژیک تقسیم می‌شد و هر تیمی که مناطق بیشتری را در اختیار داشت، می‌توانست برنده بازی باشد؛ حال در سیستم جدید علاوه بر امتیازات نقاط استراتژیک، امتیازات کشتن سربازان حریف نیز محاسبه می‌شود. همین موضوع باعث شده که زمان بازی‌های Conquest به شدت کاهش یابد.

 

حالت: Domination

این حالت به طور کلی عوض شده و حالا تبدیل به نسخه کوچکتری از Conquest شده است. حد امتیازات به ۲۰۰ امتیاز محدود شده و نقاط استراتژیک به ۳ نقطه کاهش پیدا کرده‌اند. همچنین زنده شدن دوباره کاملا اتفاقی و تصادفی بوده و مشخص نیست که کجای نقشه ظاهر خواهید شد. هدف نهایی این حالت، نگه داشتن نقاط استراتژیک و کشتن سربازان دشمن است. از آن‌جایی که حد امتیازات این حالت فوق‌العاده کم است، احتمالا هر ۵ دقیقه یک‌بار می‌توانید به تجربه این حالت بپردازید.

 

حالت: Breakthrough

در این حالت بازیکنان تیم حمله کننده باید خطوط دفاعی دشمن را شکسته و هر دو نقطه استراتژیک دشمن را به صورت همزمان در اختیار بگیرند. تیم مدافع نیز باید از خطوط خود دفاع کرده تا تعداد سربازان حمله کننده به صفر برسد. با توجه به نقشه در حال بازی، تعداد حمله کنندگان از ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر متغیر است. البته این موضوع بدین معنی ‌است که هر بازیکن می‌تواند تا ۱۰ بار کشته شود و دوباره به بازی بازگردد. در صورتی که یکی از خطوط دفاعی سقوط کند، حمله کنندگان می‌توانند به منطقه بعدی حمله کنند. در صورتی که تیم مهاجم بتواند سه بار این عمل را انجام دهد، برنده بازی خواهد بود.

 

حالت: Team Deathmatch

در بتلفیلد ۵، این حالت تغییری به خودش ندیده و همانند نسخه‌های قدیمی است. شما باید در یک نقشه بسیار کوچک با تیم دشمن به رقابت پرداخته و صرفا به کشتار آن‌ها مشغول شوید. هر تیمی که بتواند به میزان امتیاز تعیین شده برسد، برنده بازی خواهد بود. مسابقات این حالت اصولا بیشتر از ۱۰ دقیقه طول نمی‌کشند، چرا که سقف امتیازات این حالت بیشتر از ۲۰۰ تعیین نمی‌شوند.

 

حالت: Frontlines

این حالت که نخستین بار در بازی Battlefield 1 معرفی شد، به سرعت توانست خود را به عنوان یکی از بهترین سبک‌های بازی معرفی کند و حالا در این نسخه، به بلوغ کافی رسیده است. این حالت شباهت بسیاری به حالت Breakthrough دارد، با این تفاوت که این بار هر دو تیم در نقش حمله‌کننده هستند و برای به دست آوردن یک نقطه می‌جنگند. هر تیمی که بتواند اولین نقطه استراتژیک را به دست بیاورد، می‌تواند به سمت خط مقدم حریف پیشروی کند. همچنین حریف فرصت دارد که جلوی دشمن را گرفته و آن‌ها را به نقطه اولیه بازگرداند.


حالت: Airborne

این حالت شباهت‌های زیادی به Breakthrough دارد، با این تفاوت که تیم حمله کننده باید از هواپیما بپرد و خودش را با چتر به زمین برساند. همچنین تیم حمله کننده باید هدف‌های استراتژیک خاصی از تیم مدافع را با بمب نابود کند. تنها دو بمب در دسترس تیم حمله کننده خواهد بود؛ همین موضوع باعث می‌شود که تیم مهاجم از افراد حمل کننده بمب مراقبت کرده و پشتیبانی خوبی را برای آن‌ها فراهم کنند. در صورتی که تیم مدافع بتواند ۲۵۰ نفر از مهاجمین را از بین ببرد، بازی به نفع مدافعین به پایان می‌رسد.

 

حالت: Grand Operations

بازی Battlefield 1 با اضافه کردن بخش تک‌نفره به بخش چند‌نفره، دست به ابتکار جالبی زد و توانست نظر مثبت کاربران را جلب کند. حالا این حالت محبوب به بازی جدید آمده و قرار است روایتگر سه روز جنگ سهمگین باشد. هر کدام از روز‌های این جنگ، با یکی از حالات Conquest،Airborne، Breakthrough و Frontlines دنبال می‌شود. در صورتی که در روز اول جنگ، یک‌تیم با اختلاف زیادی ببازد، روز دوم تیم حریف دارای برتری‌های خاصی خواهد بود. همچنین اگر تمامی نبرد‌های سه‌روزه به صورت پایاپای دنبال شود، حالتی به نام Final Stand فعال می‌شود که در آن دیگر خبری از زنده شدن دوباره نیست و تنها یک بار حق بازی‌کردن دارید. هدف از این حالت، تعیین برنده‌ی جنگ طاقت‌فرسای سه روزه است. دقت داشته باشید که امتیازات شما برای سه روز جنگ محاسبه خواهد شد.

 



همان‌طور که در مقاله قبلی اشاره شد، سعی کنید با رده‌های مختلف به تجربه این بازی بپردازید. برای مثال در حالت‌ Frontlines، استفاده از رده Scout چندان مناسب نیست، چرا که جنگ‌های بازی بسیار نزدیک و تن به تن دنبال می‌شود. همچنین بهتر است از اسلحه‌های مختلف بازی استفاده کنید تا اسلحه مورد علاقه خودتان را پیدا کنید. در نسخه بعدی مقاله به بررسی اسلحه‌های بازی و مزیت‌های آن‌ها خواهیم پرداخت.


 

برچسب ها: Battlefield V
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
محصولات مرتبط
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.