آموزش استریم: اتصال به توییچ

آموزش استریم: اتصال به توییچ

محمد مهدی مبارکی محمد مهدی مبارکی
4 سال و 9 ماه و 26 روز پیش

یکی از اصلی‌ترین سوال‌ها بعد از مطالعه «چگونه استریمر شویم؟»، آموزش اتصال به توییچ و مابقی سرویس‌های استریم‌کننده است. آموزشی که در ادامه سعی شده به صورت واضح به آن بپردازیم. قبل از هرچیزی، لازم به ذکر است که ما از برنامه Streamlabs برای آموزش استفاده کرده‌ایم. البته به هیچ وجه نگران نباشید؛ زیرا تمام برنامه‌های استریم نیز دارای الگورتیمی مانند همین برنامه است.

گام نخست: آشنایی با Stream key وچگونگی پیدا کردن آن

برای استریم کردن روی هر سرویس استریم کننده، نیاز به داشتن یک Stream key دارید. Stream key شامل یک سری ارقام و حروف است مانند رمز عبور که برای ورود به دنیای استریم می‌توان از آن مثال زد. هر شخصی نیز یک Stream key منحصر به فرد دارد و در صورت لو رفتن این Stream key، هر شخص دیگری می‌تواند با نام و برند شما استریم کند. پس باید مواظب این کد باشید و به هیچ وجه در اختیار کسی قرار ندهید. 

اما برای پیدا کردن و داشتن این Stream key منحصر به فرد باید چکار کنیم؟ در ابتدا باید وارد سرویس استریم کنند‌ه‌تان شوید. ما برای این آموزش، یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های این روز‌های صنعت استریم، توییچ، را انتخاب کرده‌ایم. بعد از ثبت نام، به قسمت تنظیمات بروید و از منو گزینه Channel and Videos انتخاب کنید. 

 

پس از وارد شدن به صفحه Channel and Videos، در همان ابتدا قسمت Primary Stream key  به چشم می‌آید که می‌توانید در آن،  کد اختصاصی خود را بسازید و در مراحل بعدی از آن برای اتصال سرویس استریم به برنامه استریم، استفاده کنید.

 

گام پایانی: وارد کردن کد Stream Key در برنامه‌های استریم

همانطور که در ابتدا این مطلب به آن اشاره کردیم، ما برنامه Streamlabs را برای آموزش انتخاب کردیم. شایان ذکر است که این روش روی تمام برنامه‌های استریم پاسخگو است و همه‌ آن‌ها از همین فرمول بهره می‌برند.

حال باید به قسمت تنظیمات برنامه بروید.

 

سپس از پنجره‌ای که برایتان باز می‌شود، گزینه Streams را انتخاب کنید.

 

در پنجره بعدی مشخصات را طبق تصویر بالا تنظیم کنید و در کادر Streams Key، کدی که از توییچ گرفتید را وارد کنید. در انتها روی گزینه Done کلیک کنید.

برای اجرا استریم تنها کافی است گزینه Go Live را کلیک کنید تا پخش زنده بر روی توییچ آغاز شود.

نکته: تمام سرویس‌های استریم به شما یک Stream Key منحصر به فرد می‌دهند که با طی کردن آموزش بالا می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.