آنچه که باید درباره بازی Project CARS 2 بدانید

آنچه که باید درباره بازی Project CARS 2 بدانید

رامتین کاظمی رامتین کاظمی
6 سال و 7 ماه و 2 روز پیش

بازی Project Cars، دو سال پیش عرضه شد و در بازار بازی‌های شبیه ساز، که در اختیار دو بازی Forza Motorsport و Gran Turismo است، این بازی توانست بدرخشد و گزینه سومی را به دوستداران بازی‌های شبیه‌ساز، ارائه دهد.

اکنون، بازی Project Cars 2 عرضه شده و به نظر می‌رسد که سازندگان بازی، ایرادات نسخه اول بازی را برطرف کرده‌اند و نقاط قوت آن را توسعه دهند. در این بازی تعداد خودروها، مسیرها و مودهای بازی بیشتر شده‌اند و گرافیک بازی، بسیار بهبود یافته است.

با هم نگاهی به ویژگی‌های برجسته این بازی می‌اندازیم.

مسابقات دیوانه‌وار

مسابقات در بازی Project CARS 2، واقع گرایانه خواهند بود، اما در عین حال، گیم پلی بازی، سریع و پر هیجان خواهد بود و با مسابقات دیوانه‌واری مواجه خواهیم شد. مسابقات رالی کراس نیز به بازی افزوده شده‌اند و مسابقاتی کاملا متمایز و شگفت انگیز را ارائه می‌کنند.

سختی

بازی‌های شبیه ساز مسابقات رانندگی، برای مخاطبان خاصی ساخته می‌شوند و طرفداران خاص خود را دارند و شاید یک گیمر تازه‌کار که آشنایی چندانی با خودرو ندارد، جذب این بازی نشود. بازی Project CARS 2، بازی آسانی نیز نیست و برای یادگیری آن، باید مقدار زیادی وقت بگذارید، مگر اینکه یک راننده با تجربه باشید که در این صورت، این بازی برای شما یک تجربه شبیه سازی لذت بخش خواهد بود.

بیش از 170 خودرو

یکی از مشکلات بازی Project CARS، کمبود خودرو در بازی بود. استودیو Slightly Mad نیز تلاش کرده این مشکل را برطرف کند و در بازی Project CARS 2، بیش از 170 خودروی جدید و کلاسیک را با تمام جزئیات ساخته است که لیست آن‌ها را می‌توانید در اینجا مراجعه کنید.

مسیرهای متعدد

یکی دیگر از مشکلات بازی اول این بود که تعداد مسیرهای مسابقه، محدود بودند. بازی Project CARS 2، دارای بیش از 50 لوکیشن متفاوت است و هر لوکیشن، دارای چندین مسیر است. البته در بازی Project CARS 2، مسیرهای تصادفی مانند بازی DiRT 4 وجود ندارد، اما شاهد مسیرهای معروف رالی، مانند Knockhill، Lydden Hill و Daytona خواهیم بود.

واقعیت مجازی

بازی Project CARS 2 کاملا از انواع هدست‌های واقعیت مجازی پشتیبانی می‌کند و با هدست‌های Oculus Rift و HTC Vive سازگار است و به زودی، نسخه PSVR آن نیز عرضه می‌شود.

گرافیک عالی

بازی Project CARS، به هیچ وجه بازی بدی، از نظر گرافیک و جزئیات تصویری نبود، اما در مقایسه با دیگر بازی‌های مسابقه‌ای، حرفی نیز برای گفتن نداشت. بازی Project CARS 2، سعی کرده تا از این نظر نیز رقابت کند و شاهد گرافیک فوق‌العاده زیبا و افکت‌هایی چون انعکاس نور از سطح خودروها و تأثیرات آب و هوایی هستیم.

مکانیزم‌های جدید گیم پلی

بازی Project CARS 2 دارای سیستم‌های جدیدی از جمله تغییرات آب و هوایی و زان بازی است. شرایط آب و هوایی بازی، بستگی به زمان وقوع بازی دارند و در طول مسابقه، ممکن است تغییر کند. اگر در زمستان مشغول مسابقه باشید، باران ممکن است به برف تبدیل شود یا ممکن است در طول یک مسابقه، شاهد غروب آفتاب باشید.

مسیرهای برفی جدید

با اعمال سیستم آب و هوای جدید در بازی، مسیرهای برفی نیز به بازی اضافه شده‌اند و رانندگی روی این مسیرها، نیازمند مهارت‌های خاصی است و سازندگان با جزئیات دقیق، این مسیرها را شبیه سازی کرده‌اند.

مسابقات با خودروهای گوناگون

اگرچه مسابقات رانندگی دارای سطوح و کلاس‌های مختلفی است و خودروهای یک کلاس، با هم مسابقه می‌دهند، اما در بازی Project CARS 2، شاهد مسابقات میان خودروها از کلاس‌های مختلف هستیم و برای مثال، یک مینی کوپر و یک خودروی فرمول یک، با هم مسابقه می‌دهند!

هوش مصنوعی متعادل‌تر

بسیاری انتقاد کرده بودند که هوش مصنوعی بازی Project CARS، بسیار سخت و مقداری خشن است. در بازی Project CARS 2، این هوش مصنوعی، بسیار متعادل است و با توجه به سطح مهارت گیمر تنظیم می‌شود و شاهد مسابقات غیر متعادل نخواهیم بود.

گیم پلی بهبود یافته

یکی دیگر از انتقادات وارد به بازی Project CARS، گیم پلی ضعیف بازی در هنگام استفاده از کنترلرهای معمولی بود و این مشکل نیز توسط استودیو سازنده بازی برطرف شده و سیستم جدیدی برای بازی Project CARS 2 تعریف شده است. اما همچنان بهتر است که برای این بازی شبیه ساز، از کنترلرهای مخصوص رانندگی استفاده کنید.

بخش چند نفره بهبود یافته

بخش چند نفره بازی Project CARS 2 نیز نسبت به بازی قبل، بهبودهای زیادی پیدا کرده است. اکنون این بازی، مسابقات شما در بخش آنلاین را ردیابی می‌کند و هنگام مچ میکینگ، سعی می‌کند تا هم‌بازی‌های در سطح خود شما پیدا کند و کمتر شاهد مسابقات نامتعادل خواهیم بود.

اتومبیل‌های کلاسیک

یکی از ویژگی‌‌های جدید بازی Project CARS 2، حضور تعدادی از خودروهای کلاسیک و شناخته شده دنیای مسابقات اتومبیل رانی است که از آن‌ها می‌توان به مدل‌های معروف فراری و لوتوس یا خودروی آقاجانی اشاره کرد.

ساخته شده برای نسل بعد

بازی Project CARS 2 روی کنسول‌های پلی استیشن 4 پرو و ایکس باکس وان ایکس  و کامپیوترهای قدرتمند، با رزولوشن 4K اجرا خواهد شد. استودیو Slightly Mad اعلام کرده است که این بازی از سیستم‌های دارای سه مانیتور با رزولوشن 12K نیز پشتیبانی خواهد کرد!

واقع گرایی

هدف سازندگان بازی Project CARS 2، ارائه یک محیط شبیه ساز و به شدت واقع گرایانه بوده است. دقت به جزئیات در بازی بسیار زیاد بوده و تمام جنبه‌های بازی، از جمله پیچیدن و تصادفات، با دقت بسیار شبیه سازی شده‌اند، تا تجربه‌ای واقع‌گرایانه به گیمر ارائه شود.

 

بازی Project CARS 2 را می‌توانید از اینجا بخرید.

 

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایستگاه بازی حرفه‌ای‌ها

برچسب ها: بازی Project Cars 2
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.