آیا کنسول پلی استیشن 4 هک شده است؟

آیا کنسول پلی استیشن 4 هک شده است؟

تیم Pspro تیم Pspro
6 سال و 3 ماه و 2 روز پیش

در طی چند ماه گذشته اخبار ضد و نقیضی از هک شدن کامل کنسول پلی استیشن 4 در فضای اینترنت منتشر شده است. هکر‌های سرتاسر دنیا با همکاری هم موفق به پیدا کردن نقاط ضعفی در فریم‌ور‌های خاصی از این کنسول شده اند و بازی‌هایی مانند GTA V را به صورت غیر قانونی روی آن اجرا کرده‌اند.

 

حال یک Modder معروف با نام کاربری PS4HEN با کمک هکر‌های دیگر موفق شده تا ابزار Elotrolado را روی این کنسول اجرا کند. این ابزار به کاربران اجازه تجربه عناوین کنسول پلی‌استیشن 2 روی آخرین کنسول سونی را می‌دهد. این ابزار که با نام PS2 Pub Gen عرضه شده است، از یک اکسپلویت در کنسول پلی استیشن 4 استفاده کرده و به کاربر اجازه نصب شبیهساز کنسول قدیمی سونی را می‌دهد. هکر پشت این ابزار یعنی Flatz ادعا کرده که با این ابزار دو بازی Shinobi و Klonoa 2 را روی کنسول پلی استیشن 4 اجرا کرده است.

 

 

نکته جالب این موضوع این است که بازی Klonoa 2 روی کنسول پلی‌استیشن 3 اجرا نمی‌شود و این موضوع نشان از برتری این ابزار نسبت به شبیه ساز کنسول نسل قبل سونی دارد. اگر این هکر بتواند نسخه پایداری از این ابزار را برای آخرین فریم‌ور شرکت سونی عرضه کند، احتمالا به زودی شاهد افزایش روزافزون قیمت کنسول پلی استیشن 4 خواهیم بود، چرا که بسیاری از کابران هنوز به دنبال راهی برای اجرای بازی‌های کنسول افسانه‌ای پلی استیشن 2 هستند.

 

از آن‌جایی که این شبیه ساز و برنامه هک از طریق فریم‌ور 4.06 روی این کنسول نصب شده‌اند، نمی‌توان به طور قاطع از هک شدن این کنسول خبر داد. اما این موضوع از اهمیت شکسته شدن دیوار بلند سونی توسط هکر‌ها نمی‌کاهد و نشان از هک قریب‌الوقوع این کنسول دارد.

 

منبع

0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.