از کنترلر الایت اکس باکس وان در پلی استیشن 4 استفاده کنید

از کنترلر الایت اکس باکس وان در پلی استیشن 4 استفاده کنید

رامتین کاظمی رامتین کاظمی
7 سال و 3 ماه و 10 روز پیش

کنترلر الایت کنسول اکس باکس وان، با بدنه فلزی زیبا و دکمه‌های جذاب و خوش دستی بی‌مثالش، تحسین همگان و حسادت دارندگان پلی استیشن 4 را برانگیخته است به گونه‌ای که کنترلر مخصوصی مشابه آن برای پلی استیشن 4 تولید شده است. اما با این ترفند 5 دقیقه‌ای، می‌توانید از این کنترلر خوش دست و حرفه‌ای در پلی استیشن 4 خود بهره ببرید.

چاره کار شما، دستگاه کوچکی به نام CronusMAX plus است که به شما اجازه می‌دهد تا از کنترلرهای مختلف در کنسول‌های مختلف استفاده کنید.




این کار زمان نسبتا کوتاهی لازم دارد اما به محض پایان راه‌اندازی، از نتیجه راضی خواهید بود.

قبل از هر چیز، کنترلر الایت اکس باکس را آماده کنید. این کنترلر بدون شک بهترین کنترلر بازی در طول تاریخ است. رنگ آن زیباست و بسیار خوش دست است. اما دلیل اصلی موفقیت آن، قابلیت شخصی‌سازی، پدال‌های پشت کنترلر است. البته قیمت این کنترلر نیز بسیار بالاست.

کنترلر الایت، مجموعه متنوعی از انگشتی‌ها در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف دارد. همچنین، کلید جهت‌ها نیز قابل تعویض است.




به دلیل ساختار مغناطیسی این کنترلر، تعویض قطعات نیز ساده است.

پدال‌های پشت کنترلر به شما اجازه می‌دهند تا چهار دکمه ABXY یا هر دکمه دلخواه دیگری را بدون برداشت انگشت شست راست از آنالوگ، فشار دهید. این خصوصیت مخصوصا در بازی‌های شوتر بسیار کاربردی است و می‌توانیم هنگام تعویض خشاب، یا تعویض اسلحه یا پریدن، به اطراف نگاه کنید.

همچنین، می‌توانید تریگرها را قفل کنید که باعث افزایش حساسیت آن‌ها می‌شود و در مبارزات، می‌توانند به گیمر برتری دهند.

کنترلر الایت اکس باکس را می‌توانید از اینجا خریداری کنید.




اکنون نوبت آشنایی با CronusMAX Plus است. این قطعه کوچک، کار اصلی را انجام می‌دهد. به محض این که تنظیمات آن را به پایان برسانید، می‌تواند هر کنترلر، کیبورد و ماوس را به کنسول خود وصل کنید.

همچنین، به یک هاب USB با چهار پورت USB 2.0 احتیاج خواهید داشت.




البته باید یک کنترلر پلی استیشن 4 نیز داشته باشید. شما با کنترلر پلی استیشن 4، باید کنترلر الایت را به کنسول خود معرفی کنید. بدون کنترلر پلی استیشن، ارتباط میان کنترلر الایت و کنسول، هر ده دقیقه قطع خواهد شد، زیرا از لوازم جانبی رسمی این کنسول نیست. در واقع، کنترلر پلی استیشن 4، رابط میان کنترلر الایت و کنسول است.

شما از هاب USB برای اتصال هر دو کنترلر به CronusMAX Plus استفاده می‌کنید، سپس آن را روشن کرده و به پلی استیشن 4 متصل می‌کنید. متأسفانه، باید حتما دسته‌ها به کنسول متصل باشند.




البته بهتر است اکنون یادآور شویم که اگر دوست دارید جای دکمه‌ها در کنترلر الایت را تغییر دهید، بهتر است قبل از شروع، آن را به یک اکس باکس وان یا ویندوز وصل کرده و تنظیم کنید.




در ویندوز می‌توانید اپلیکیشن Xbox Accessories را از فروشگاه مایکروسافت به صورت رایگان دریافت کنید و تنظیمات خود را اعمال کنید.

سپس نرم‌افزار Cronus Pro را از اینجا دانلود کرده و نصب کنید. دستگاه CronusMax Plus را با کابل mini USB به کامپیوتر خود وصل کنید و مطمئن باشید که فرم ویر دستگاه شما، نسخه 1.2 است در غیر این صورت، آن را آپدیت کنید.

سپس از منوی Tools به Options رفته، در تب Devices، پنل را روی Automatic بگذارید و در قسمت Configuration، تیک دو گزینه اول و گزینه آخر را بزنید و اگر یک کنترلر Dualshock 3 ندارید، تیک گزینه سوم را بردارید. در قسمت Speed up Settings نیز تیک همه گزینه‌ها را، به جز گزینه دوم، بزنید. تنظیمات Rumble over Bluetooth را نیز روی Full Speed قرار دهید.






سپس به تب CMax Plus بروید و مطمئن باشید که تیک گزینه اول را زده‌اید. اکنون دستگاه شما آماده است.




حالا که دستگاه CronusMax Plus را تنظیم کرده‌اید، باید گیم پک PS4 را نصب کنید. با این گیم‌پک، تاچ پد کنترلر پلی استیشن 4 شما، توسط دکمه Change View در اکس باکس وان الایت، شبیه‌سازی می‌شود. البته این که کدام دکمه در کنترلر الایت، این وظیفه را دارد، کاملا بر عهده شماست.




در بازی‌هایی مانند Destiny، تاچ پد نقش پررنگی دارد، پس مطمئن باشید که این مرحله را درست انجام می‌دهید.

در برنامه CronusMax در کامپیوتر خود، وارد تب Programmer در پایین پنجره شوید. سپس عبارت PS4 crossover Sensors gamepad را پیدا کنید که در پایین لیست خواهد بود. گیم پک را در محل مورد نظر خود در سمت راست قرار دهید تا پنجره جدیدی برای شما باز شود. شما اکنون می‌توانید ویژگی‌های مختلف گیم پک خود را انتخاب کنید. این قسمت کاملا به سلیقه شما بستگی دارد.

اکنون روی دکمه Program Device بزنید و مراحل را طی کنید. اکنون دستگاه CronusMAX را به پلی استیشن 4 خود وصل کنید.




اکنون باید کنترلر‌های الایت و پلی استیشن 4 را به ترتیب، به پورت‌های اول و چهارم هاب UBS متصل کنید. اکنون شما آماده‌اید تا از کنترلر الایت خود در پلی استیشن 4 استفاده کنید. اگر متوجه شدید که تاچ پد در کنترلر الایت کار نمی‌کند، پس از محل گیم پاک اشتباه استفاده می‌کنید و به راحتی می‌توانید از روی دستگاه CronusMAX، آن را عوض کنید.

برچسب ها: کنسول اکس باکس وان
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.