اعتیاد به بازی ویدیویی رسما یک بیماری است

اعتیاد به بازی ویدیویی رسما یک بیماری است

تیم Pspro تیم Pspro
5 سال و 10 ماه و 6 روز پیش

سازمان بهداشت جهانی اعتیاد به بازی‌های ویدیویی را رسما به لیست بیماری‌های روان خود اضافه کرد. در آخرین بازبینی لیست بیماری‌ها اشاره شده که «انجام وسواسی بازی‌های ویدیویی» باید به عنوان یک بیماری جدی به نام «Gaming Disorder» (اختلال گیمینگ) دیده شود و برای درمان آن اقدام شود.


همانطور که می‌توانید حدس بزنید، اخبار این که «اختلال گیمینگ» حالا رسما به عنوان یک بیماری روان شناخته می‌شود باعث نگرانی و اضطراب گسترده‌ای میان والدینی که شاهد ساعت‌ها بازی کردن فرزندانشان در هفته هستند خواهد شد. آیا فرزندشان معتاد شده‌است، یا یک کودک عادی است که عاشق بازی‌های ویدویی است؟ دکتر جوان هاروی (Dr. Joan Harvey)، سخنگوی انجمن روانشناسان بریتانیا، در مصاحبه‌ای با سایت Time گفت که والدین نباید سریع نتیجه‌گیری کنند.


او گفت: «مردم باید آگاه باشند که این خبر به این معنی نیست که هر کودکی که ساعت‌ها در اتاقش به بازی بپردازد معتاد است، در غیر این صورت پزشکان زیر سیلی از درخواست‌های کمک غرق خواهند شد.»


البته در سمت دیگر طیف هم ما بازیکنان جوانی را می‌بینیم که قطعا به بازی‌های ویدیویی معتاد شده‌اند. هفته‌ی گذشته خبری در مورد دختر بچه‌ای با این مشکل منتشر شد که برای درمان به دکتر فرستاده شده بود. او دور از چشم والدینش ساعت‌های زیادی از شب را مشغول بازی Fortnite بود، خودش را از خواب محروم کرده بود و تمرکزش را نیز در مدرسه از دست داده بود. در حقیقت بازی Fortnite بخش بزرگی از بحث پیرامون این خبر جدید بوده و بسیاری از خبرگزاری‌ها به طور خاص این بازی را با اعتیاد مربوط دانسته‌اند.


همین طور که می‌بینید بازی Fortnite و بیماری جدید «اختلال گیمینگ» خیلی اوقات در تیتر‌های خبری و نقل قول‌های دکتر‌ها و متخصصان با هم ذکر می‌شوند. برای بعضی از ما چنین چیزی خنده‌دار است، ولی برای خیلی خانواده ها این مسئله‌ای جدی و وحشتناک است.

0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.