آموزش انتقال فایل‌ها و اطلاعات از پلی‌استیشن 4 به پلی‌استیشن 4 پرو

آموزش انتقال فایل‌ها و اطلاعات از پلی‌استیشن 4 به پلی‌استیشن 4 پرو

عماد عامری عماد عامری
7 سال و 3 ماه و 28 روز پیش

بسیاری از افراد و علاقه مندان به بازی‌های ویدئویی، تصمیم گرفتند تا کنسول پلی‌استیشن 4 خود را کنار بگذارند و به سراغ برادر قدرتمندتر آن یعنی پلی‌استیشن 4 پرو بروند. اما آیا این به معنی از دست دادن تمامی اطلاعات و فایل‌های موجود در کنسول قبلی ما خواهد بود؟ آیا راهی برای انتقال فایل‌ها از کنسول قدیمی به کنسول جدید وجود دارد؟ در ادامه، با توضیح قدم به قدم، به شما نحوه انتقال اطلاعات، فایل‌ها و حساب کاربری از پلی‌استیشن 4 به پلی‌استیشن 4 پرو را توضیح خواهیم داد.


Data Transfer



نکته: برای انجام این کار به یک کابل LAN احتیاج خواهید داشت. این کابل در فروشگاه‌های کامپیوتری موجود است.



1.    نسخه نرم‌افزار هر دو کنسول باید 4.۰ یا بالاتر باشد
اولین قدم برای شروع انتقال فایل از پلی‌استیشن 4 به پلی‌استیشن 4 پرو، اطمینان حاصل کردن از نسخه نرم‌افزاری هر دو کنسول است؛ چراکه برای بهره بردن از ویژگی انتقال فایل‌ها، باید از نسخه 4.۰ یا بالاتر System Software استفاده کنید. اگر کنسول پلی‌استیشن 4 شما این آپدیت را به صورت خودکار دریافت نکرده است، به بخش Setting بروید و گزینه System Software Update را انتخاب کنید تا کنسول شما آپدیت شود.



2.    اتصال به اینترنت و ورود به حساب PSN
در مرحله بعد، باید دو کنسول پلی‌استیشن خود را روشن کنید و اطمینان حاصل کنید که به اینترنت دسترسی دارند؛ چراکه در این مرحله باید وارد حساب کاربردی PSN خود شوید. البته به یاد داشته باشید که برای انتقال اطلاعات بین دو کنسول، تنها پلی‌استیشن 4 پرو باید به تلویزیون شما متصل باشد. اکنون نوبت به ورود حساب کاربری در PSN است. این کار را در پلی‌استیشن 4 پرو انجام بدهید و به مرحله بعد بروید.



3.    اطلاعات و فایل‌های موردنیاز را آماده کنید
هنگامی که مرحله دوم یعنی ورود به حساب کاربری خود در PSN را انجام بدهید، کنسول متوجه می‌شود که با ID پلی‌استیشن 4 خود وارد یک دستگاه جدید شده‌اید. سپس سیستم درباره تمایل برای انتقال اطلاعات کنسول قبلی به کنسول جدید از شما سوال می‌پرسد. مراحلی که در صفحه مشاهده می‌کنید را دنبال کنید و گزینه تایید انتقال فایل‌ها را بزنید. بعد از انجام این کار، کلید پاور را در کنسول قدیمی خود نگه دارید تا یک صدای بیپ پخش شود. سپس روند ارسال دیتا از کنسول قدیمی به کنسول جدید تقریبا آماده انجام شدن است.


Data TransferData Transfer


4.    اتصال دو کنسول از طریق کابل LAN
همان‌طور که در ابتدا به شما گفتیم، انتقال فایل از پلی‌استیشن به پلی‌استیشن 4 پرو به یک کابل LAN احتیاج خواهد داشت. پس دو کنسول خود را از طریق پورت‌های LAN که در قسمت پشتی آن‌ها قرار دارد، به یکدیگر متصل کنید.


Data Transfer



5.    انتخاب اطلاعات موردنظر برای انتقال
در مرحله بعدی، سیستم از شما سوال می‌کند که قصد دارید چه اطلاعاتی را به کنسول جدید خود منتقل کنید. پس این انتخاب را خواهید داشت تا اپلیکیشن‌ها، بازی‌ها، سیو بازی‌های مختلف، اسکرین شات‌ها، ویدئوها، تم‌ها و حتی تنظیمات اختصاصی خود را در کنسول جدید داشته باشید.


Data Transfer


بعد از انتخاب این مرحله، میزان حافظه باقی‌مانده بعد از انتقال در کنسول جدید نمایش داده می‌شود. همچنین می‌توانید زمان باقی مانده برای انتقال فایل‌ها را مشاهده کنید.


6.    فعال کردن کنسول اصلی
در مرحله آخر، سیستم از شما درخواست می‌کند تا کنسول اصلی و مورد استفاده خود را مشخص کنید. اگر کنسول جدید یعنی پلی‌استیشن 4 پرو را به عنوان کنسول اصلی خود (Primary) انتخاب کنید، راه ساده‌تری برای دریافت آپدیت‌ها، آپلود سیو بازی‌ها خواهید داشت و این کنسول به عنوان دستگاه مرکزی شما شناخته می‌شود.


Data TransferData Transfer



در اینجا انتقال فایل‌ها از پلی‌استیشن 4 به پلی‌استیشن 4 پرو به اتمام می‌‌رسد. اما بهتر است نکاتی را نیز درباره این انتقال بدانید:



چه اطلاعاتی از کنسول قدیمی به کنسول جدید منتقل می‌شود؟


•    تمامی اطلاعات و دیتا از بازی‌های شما – شامل تمامی بازی‌های خریداری شده و دانلود شده در PlayStation Store، بازی‌های نصب شده از روی دیسک و سیو تمامی بازی‌ها.

•    تمامی پوشه‌های ساخته شده به دست کاربر.

•    تمامی اسکرین‌‌شات‌ها و ویدئوهای ذخیره شده.

•    اطلاعات کامل از تمامی تروفی‌های به دست آمده.

•    تمامی پیام‌های ارسال شده از طریق حساب PSN به دوستان شما.

•    اطلاعات پروفایل تمامی کاربرانی که به PS4 شما وارد شده‌اند.


چه اطلاعاتی منتقل نخواهد شد؟


•    رمزهای عبور – شامل رمز عبور PSN یا اپلیکیشن‌های دیگر مانند نتفلیکس یا آمازون. برای این کار نیازمند وارد کردن مجدد رمزعبور خود هستید.

•    اطلاعات حساب کاربری افرادی که بدون ID در PSN به پلی‌استیشن 4 شما وارد شده‌اند.

•    تروفی‌های سینک نشده با کنسول.


اگر به پلی‌استیشن 4 قدیمی خود دسترسی نداریم راه‌حل چیست؟


اگر به کنسول پلی‌استیشن 4 خود دسترسی ندارید یا آن را برای دریافت کنسول پلی‌استیشن 4 پرو تعویض کرده‌اید، چه راهی پیش روی شما است؟ درواقع باید گفت با در دسترس نبودن کنسول پلی‌استیشن 4، راهی برای انتقال تمامی فایل‌ها و اطلاعات شخصی وجود نخواهد داشت. پس هنگامی که در مراحل ابتدایی با درخواست انتقال از کنسول قدیمی به کنسول جدید مواجه می‌شوید ( مرحله ۳) گزینه Cancel را انتخاب کنید تا وارد این روند نشوید.

البته نکته‌ای در این بین وجود دارد که باید به آن توجه کنید. اگر در حساب کاربری PSN خود آیتم‌های دیجیتالی را خریداری کرده‌اید یا عضویت PlayStation Plus را در اختیار دارید، جای نگرانی وجود ندارد. با ورود به حساب کاربری PSN خود در کنسول پلی‌استیشن 4 پرو، تمامی آیتم‌های خریداری شده در قسمت Library شما وجود خواهند داشت و تنها باید آن‌ها را بار دیگر دانلود کنید.

اگر عضویت پلی‌استیشن پلاس را در اختیار دارید، می‌توانید از ویژگی آپلود کردن سیو بازی‌های مختلف در فضای ابری استفاده کنید. با این کار، تنها کافیست تا سیو‌های آپلود شده را در کنسول پلی‌استیشن 4 پرو (یا هر کنسول دیگری) دانلود کنید و آن‌ها را مورد استفاده قرار بدهید. گفتنی است که عضویت در این سرویس به شما اجازه می‌دهد تا ۱۰ گیگابایت فضای ابری را در اختیار داشته باشید و از آن استفاده کنید.



نکات دیگری که بهتر است بدانید


•    اگر کنسول پلی‌استیشن 4 پرو را خریداری کرده‌اید و قصد دارید آن را به یک تلویزیون 4K متصل کنید، حتما از کابل HDMI موجود درون جعبه کنسول استفاده کنید. استفاده از این کابل باعث می‌شود تا بهترین عملکرد و خروجی از کنسول جدید خود را شاهد باشید.

•    روند انتقال فایل‌ها که در این مطلب به آن‌ها اشاره کردیم، تنها به کنسول پلی‌استیشن 4 پرو و پلی‌استیشن 4 اختصاص ندارد؛ بلکه اگر یک کنسول پلی‌استیشن دیگر (برای مثال، خرید یک نسخه ۱ ترابایتی به دلیل محدودیت حافظه نسخه ۵۰۰ گیگابایتی) خریداری کرده‌اید، می‌توانید در کنسول جدید وارد حساب PSN خود شوید تا روندی که از آن صحبت کردیم بار دیگر تکرار شود.

•    هیچ اطلاعاتی از کنسول پلی‌استیشن 4 فعلی شما پاک نخواهد شد. پس هنگامی که درحال انتقال فایل‌ها و اطلاعات از کنسول قدیمی به کنسول جدید خود هستید، جای نگرانی وجود ندارد. البته باید به یاد داشته باشید که ایجاد اخلال در روند انتقال، می‌تواند مشکل ساز باشد. بنابر این از اتصال دقیق کابل LAN یا عدم خروجی کابل برق از هر دو کنسول اطمینان حاصل کنید. اگر روند انتقال با مشکلی مواجه شود، باید تمامی مراحل را از ابتدا انجام بدهید.

•    اگر پیش از انتقال اطلاعات از کنسول قدیمی، پلی‌استیشن 4 پرو خود را مورد استفاده قرار داده‌اید، بعد از انتقال فایل‌ها، هارد درایو آن به صورت کامل پاک می‌شود تا اطلاعات جدید را از کنسول شما دریافت کند. پس بهتر است روند انتقال فایل‌های قدیمی را در همان ابتدای خرید کنسول جدید انجام بدهید.



اگر قصد دارید پلی‌استیشن 4 خود را به فروش برسانید تا یک پلی‌استیشن 4 پرو خریداری کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که هارد درایو آن را کاملا پاک کنید تا از اطلاعات شخصی شما سو استفاده نشود. برای انجام این کار، به قسمت Settings بروید و در قسمت Initialisation، گزینه Initialise PS4 را انتخاب کنید. سپس گزینه Full را بزنید تا پلی‌استیشن 4 شما به حالت اولیه کارخانه بازگردد و تمامی اطلاعات آن پاک شود.

برچسب ها: آموزش
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.