با Xbox Play Anywhere آشنا شوید

با Xbox Play Anywhere آشنا شوید

رامتین کاظمی رامتین کاظمی
6 سال و 8 ماه و 10 روز پیش

عرضه بازی ReCore با با آغاز به کار سرویس Xbox Play Anywhere مصادف بود. با این سرویس، افرادی که بازی ReCore را برای اکس باکس وان یا ویندوز 10 خریده بودند، می‌توانستند آن را بدون هیچ هزینه دیگری، روی پلتفرم دیگر نیز بازی کنند. علاوه بر این، گیمر می‌تواند دنباله فایل سیو بازی خود را روی پلتفرم دیگر نیز ادامه دهد و تمام اطلاعات میان دو پلتفرم را در بازی به اشتراک بگذارد.

این سرویس جدید، سوالات زیادی را برای دارندگان اکس باکس وان ایجاد کرده است. سرویس Xbox Play Anywhere دقیقا چگونه کار می‌کند؟ مزایای این سرویس چیست؟ چه بازی‌های از این سرویس پشتیبانی می‌کنند؟ ما به این سوالات پاسخ خواهیم داد.


Xbox Play Anywhere چگونه کار می‌کند؟

هنگامی که شما یک بازی دیحیتال با قابلیت Xbox Play Anywhere را از فروشگاه اکس باکس یا ویندوز خریداری می‌کنید، آن بازی را در پلتفرم دیگر نیز به صورت رایگان دریافت می‌کنید. برای بهره از این سرویس باید حتما نسخه anniversary ویندوز 10 روی کامپیوتر یا لپ تاپ شما و آخرین آپدیت کنسول اکس باکس وان نصب باشند. سپس کافی است که روی هر دو دستگاه، وارد اکانت مایکروسافت یا Xbox Live خود شوید و بازی را دریافت کنید.

چگونه می‌توان بازی‌های Xbox Play Anywhere را خریداری کرد؟

با این سرویس، مهم نیست که شما بازی را برای کدام پلتفرم خریداری می‌کنید، شما می‌توانید بازی را با کنسول یا ویندوز خود، پیش خرید یا به صورت دیجیتالی خریداری کند. اما حتما باید از یک اکانت روی هر دو دستگاه استفاده کنید.

بازی‌های این سرویس را از کجا می‌توان خریداری کرد؟

از آنجایی که این سرویس تنها متعلق به بازی‌های دیجیتال است، باید حتما بازی‌ها را از فروشگاه‌های دیجیتال خریداری کنید. از جمله این فروشگاه می‌توان به فروشگاه درون کنسول، اپلیکشین Xbox، فروشگاه ویندوز، وبسایت Xbox.com، وبسایت Microsoft.com یا کدهای دیجیتال دیگر فروشگاه‌ها اشاره کرد.

برای خرید بازی از فروشگاه اکس باکس یا ویندوز، احتیاج به گیفت کارت دارید که می‌توانید انواع مختلف گیفت کارت را از اینجا خریداری کنید.

ایا استفاده از سرویس Xbox Play Anywhere هزینه اضافی دارد؟

خیر. شما تنها هزینه خرید بازی را خواهید پرداخت. استفاده از این سرویس و بازی روی پلتفرم دیگر، هیچ هزینه اضافی برای کاربر ندارد.

آیا می‌توان به صورت همزمان یک بازی را روی دو پلتفرم بازی کرد؟

شما در هر زمان تنها می‌توانید با کنسول اکس باکس وان یا ویندوز 10 بازی کنید و نمی‌توانید بازی را به صورت همزمان روی هر دو پلتفرم اجرا کنید.




آیا پیشرفت در بازی، محتوای دانلود شده، گیم اسکور و اچیومنت‌ها روی هر دو پلتفرم در دسترس خواهند بود؟

بله، هنگامی که شما یک بازی با سیستم Xbox Play Anywhere را بازی می‌کند، روند شما در بازی، DLC و Season Pass، گیم اسکور و تمام اچیومنت‌های شما در اکانت Xbox Live شما ذخیره می‌شوند و می‌تواند به آن‌ها در پلتفرمی دیگر دسترسی داشته باشید.

چه بازی‌هایی از این سرویس پشتیبانی می‌کنند؟

در حال حاضر بازی‌های زیر از سرویس Xbox Play Anywhere پشتیبانی می‌کنند و در آینده نیز تمام بازی‌های انحصاری مایکروسافت، به این سرویس اضافه خواهند شد.

Gears of War 4

Killer Instinct: Season 1, 2 and 3

Forza Horizon 3

ReCore

Cuphead

Astroneer

The Culling

Everspace

ARK: Survival Evolved

Sea of Thieves

State of Decay 2

Halo Wars 2

We Happy Few

Crackdown 3

Resident Evil 7 Biohazard

Silence – The Whispered World 2

Halo Wars Definitive Edition

Fallout Shelter

Middle-Earth: Shadow of War

Riptide GP: Renegade

Spheroids

Enter the Gungeon

 

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایستگاه بازی حرفه‌ای‌ها

برچسب ها: کنسول اکس باکس وان
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.