بازی های مهمی که در سال ۲۰۱۹ منتشر خواهند شد

بازی های مهمی که در سال ۲۰۱۹ منتشر خواهند شد

تیم Pspro تیم Pspro
5 سال و 4 ماه و 14 روز پیش

دنیا هیچوقت با این حجم از رسانه‌های مختلف رو‌به‌رو نبوده است. حتی اگر یک نفر تصمیم بگیرد تمام وظایفش من جمله شغل، خانواده، و دوستانش را کنار بگذارد و تمام وقتش را صرف رسانه‌های مختلف و صنعت سرگرمی بکند باز هم قادر نخواهد بود حتی ذره‌ای از این میزان بزرگ را تجربه کند. مشکل اینجاست که بیشتر این سرگرمی‌ها ارزش وقت گذاشتن را دارند که این امر را دردناک‌تر می‌سازد.


با این حال، با تمام میزان محتوایی که با فشار دادن یک دکمه یا به زبان آوردن یک دستور صوتی ساده در دسترس ما قرار دارد، مردم همیشه درخواست میزان بیشتری را دارند. زیبایی آن چه که در افق ما قرار دارد همیشه بیشتر از چیزی که در حال حاضر ما را احاطه کرده است به نظر می‌رسد. حجم عظیمی از سرگرمی در اطراف ما قرار دارد که با آن زمان استراحتمان را پر کنیم، ولی باز هم تشنه عرضه محصولات جدید هستیم. ولی واقعا نمی‌توان از این قضیه شکایتی داشت: آینده فرهنگ عامیانه درخشان تر از هر زمان دیگری است.


با همین طرز فکر به سراغ ارمغان‌های صنعت گیمینگ برای سال ۲۰۱۹ می‌رویم. در فهرست پیش رو ۲۶ عنوان وجود دارد که یا تاریخ عرضه مشخصی برای سال ۲۰۱۹ دارند، یا قرار است در زمانی نامعلوم طی این سال عرضه شوند و تعدادی هم هستند که ما صرفا امیدواریم در سال میلادی پیش‌رو بتوانیم آن‌ها را تجربه کنیم. البته طبیعی است که انتظار نداریم بازی‌هایی که تاریخ عرضه مشخصی ندارند با عجله به اتمام برسند که صرفا در سال آینده بتوانیم آن‌ها را تجربه کنیم، ولی وقتی هواداران به انتظاری که باید برای عناوین مورد علاقه‌شان بکشند فکر می‌کنند، هوش و منطقشان را از دست می‌دهند.


در هر صورت هر اتفاقی که بیفتد، به نظر می‌رسد قرار است ۲۰۱۹ سال خوبی برای طرفداران بازی‌های ویدیویی باشد.


پس قرار‌هایتان را کنسل کنید، به منشیتان بگویید همه‌ی تماس‌هایتان را پشت خط نگه دارد، و با ما همراه باشید تا نگاهی به لیست مهم‌ترین بازی‌هایی که قرار است در سال ۲۰۱۹ میلادی عرضه شوند داشته باشیم.


۲۶- بازی Devil May Cry 5 – تایید شده برای ۸ مارس (۱۷ اسفند ۱۳۹۷)


بازی Devil May Cry 4 بعد از عرضه‌اش مورد استقبال بالایی قرار گرفت، به همین دلیل هواداران وقتی با ریبوت این سری در سال ۲۰۱۳ با بازی DMC: Devil May Cry رو‌به‌رو شدند گیج شده بودند.


بالاخره ۱۰ سال بعد از چهارمین عنوان سری، شرکت Capcom تصمیم گرفته است که بازی Devil May Cry 5 را عرضه کند و اشتباهش را درست کند.


به نظر می‌رسد این نسخه بزرگترین عنوان این فرنچایز باشد، به ویژه که سه کاراکتر قابل بازی، از جمله دانته (Dante) و نرو (Nero) در آن وجود خواهد داشت. تمام چیز‌هایی که تا به حال از بازی به نمایش گذاشته شده است امیدوار کننده به نظر می‌رسند و گیم‌پلی کلاسیک بازی زیباتر از همیشه به نظر می‌رسد. دل طرفداران برای دانته تنگ شده بود و همگی از بازگشت او خوشحالیم.


۲۵- بازی Halo Infinite – احتمال


تمام چیزی که استودیو 343 Industries تاکنون از بازی Halo Infinite به نمایش گذاشته است یک تریلر بود که در نمایشگاه E3 2018 دیدیم، ولی همین هم به قدری خوب بود که تمام بازیکنان کهنه‌کار سری Halo را امیدوار کند. این تیزر کوتاه که با موتور خود بازی ساخته شده بود هیچگونه گیم‌پلی‌ای را به ما نشان نداد، ولی ظاهر امر بسیار زیبا بود.


در حال حاضر هیچ تاریخ عرضه‌ای برای بازی Halo Infinite اعلام نشده است، ولی تعطیلات آخر سال ۲۰۱۹ چندان دور از ذهن نیست. همین حالا هم می‌شود تصورش کرد: در نمایشگاه E3 سال ۲۰۱۹ نمایشی ۳۰ دقیقه‌ای از بازی خواهیم دید، و در آخر هم مجری می‌گوید :«راستی، یک چیز را یادم رفت بگویم، بازی در تعطیلات جاری عرضه خواهد شد.»، و جمعیت از هیجان دیوانه می‌شود.



۲۴- بازی Days Gone – تایید شده برای ۲۶ آوریل (۶ اردیبهشت ۱۳۹۸)


بازی Days Gone  با یک تریلر نسبتا کوچک و بی  سر و صدا در نمایشگاه E3 سال ۲۰۱۶ معرفی شد. توجه اصلی به بازی زمانی ایجاد شد که نمایش‌های گیم‌پلی بازی کاراکتر اصلی را در حالی نشان می‌دادند که از دست یک لشگر عصبانی از زامبی‌ها در حال فرار بود.


استودیو SIE Bend، سازنده بازی، تاریخ دور و درازی با شرکت سونی دارد. بعد از عرضه عنوان نامحبوب Bubsy 3D این استودیو کمی از چشم افتاد، ولی بعدا به سرعت با عرضه بازی‌های به یاد ماندی Syphon Filter لیاقت خود را دوباره ثابت کردند. عناوین اخیر این استودیو روی کنسول‌های قابل حمل تمرکز داشته است و عناوین تحسین شده‌ای مثل بازی Syphon Filter: Dark Mirror و بازی Uncharted: Golden Abyss.


۲۳- بازی Metroid Prime 4 – احتمال



یک سال از زمان معرفی بازی Metroid Prime 4  می‌گذرد و هنوز هم تنها چیزی که طرفداران از بازی دیده‌اند یک لوگوی خشک و خالی است. ولی با توجه به این که این سری طی سال‌های اخیر فعالیتی نداشته است همین ذره از اطلاعات هم برای شوریده کردن طرفداران کافی بود!


با توجه به این که حتی ذره‌ای اطلاعات جدید از بازی در دسترس نیست، فرض ما بر این است که تیم توسعه دهنده سخت مشغول ساختن دنباله‌ای بی‌نقص برای این سری محبوب هستند.


با توجه به سابقه نینتندو، این شرکت ممکن است در هر زمانی که بخواهد یک رویداد Direct برگذار کند و سیلی از اطلاعات را راجع به این عنوان روانه سازد، و در آخر هم بگوید که قرار است بازی Metroid Prime 4 در سال ۲۰۱۹ عرضه شود.


۲۲- بازی Shenmue III – تایید شده برای ۲۷ اوت (۵ شهریور ۱۳۹۸)



حدود ۱۸ سال بعد از عرضه دومین نسخه سری، بازی Shenmue III قرار است در ماه اوت عرضه شود و ثابت بکند که برخی رویاها به حقیقت می‌پیوندند. دو عنوان اول سری سال‌ها از زمان خود جلوتر بوده‌اند، و همین باعث می‌شود برایمان جالب باشد که ببینیم مخاطبان چه نظری راجع به نسخه سوم بازی خواهند داشت.


آیا عرف بازی‌های ویدیویی از خلاقیت‌های گذشته این فرنچایز عبور کرده است؟ پاسخ احتمالا مثبت است و همین هم ممکن است به نفع طرفداران خاص این بازی باشد، زیرا این عنوان برایشان تجربه‌ای جدید نسبت به ویژگی‌های کلیشه‌ای رسانه گیم باشد. به علاوه طرفداران پر شوق بازی می‌توانند برای راحت‌تر کردن انتظارشان به سراغ ریمستر HD دو نسخه کلاسیک بازی که به تازگی عرضه شده است بروند.


۲۱- بازی Control – احتمال


بالاخره سال‌ها پس از عرضه بازی Max Payne 2 استودیو Remedy قرار است دوباره به سراغ ساخت عناوین مولتی پلتفرم برود، و احتمالا بهترین زمان را برای این کار انتخاب کرده‌است. این استودیو برای روایت‌های بی‌نظیرش شناخته می‌شود و بازی Control هم قرار نیست یک استثنا باشد.


طرفداران عناوین قبلی استودیو Remedy حتما از شنیدن این که برخی چهره‌های قدیمی را دوباره در این بازی خواهند دید خوشحال خواهند شد. کورتنی هوپ (Courtney Hope) از بازی Quantum Break نقش اصلی بازی Control را بر عهده خواهد داشت و متیو پورتا (Matthew Porretta)،  صداگذار آلان ویک (Alan Wake)، هم یک نقش کلیدی در داستان بازی را بر عهده دارد. احتمالا غافل‌گیر کننده‌ترین کاراکتری که باز می‌گردد خود مکس پین (Max Payne) است! جیمز مک کافری (James McCaffrey)، صداگذار مکس پین، قرار است یک نقش مکمل مهم را صداگذاری کند.


۲۰- بازی Dead or Alive 6 – تایید شده برای ۱۵ فوریه (۲۶ بهمن ۱۳۹۷)


این فرنچایز قدیمی با مکانیسم‌های مبارزه پر جزئییاتش که به راحتی یاد گرفته می‌شوند ولی حرفه‌ای شدن در آن‌ها دشوار است هوادارانش را هر دفعه برای تجربه‌ای تازه باز می‌گرداند. البته شاید پوشش خاص کاراکتر‌های مونث و ویژگی‌های جسمی اغراق شده‌شان هم بی‌تاثیر نباشند، ولی ما مطمئن هستیم که گیم‌پلی بازی برای طرفداران مهم‌تر است.


احتمالا خیلی از طرفداران این سری در تاریخ ۱۵ فوریه تلاش خواهند کرد که دوستان غیر گیمرشان را توجیه کنند که بازی Dead or Alive 6 واقعا یک عنوان مبارزه‌ای عالی است و فقط محدود به زیبایی‌های بصری نیست. البته بهترین راه حل برای این کار این است که یک کنترلر هم به دوستتان بدهید و چند دست تک‌به‌تک با آن‌ها بازی کنید.


۱۹- بازی Gears 5 – احتمال


پنجمین عنوان از سری افسانه‌ای مایکروسافت، یعنی سری Gears of War، در عنوانش هم سریعا سراغ اصل مطلب می‌رود. به محض این که یک گیمر بگوید Gears، همه می‌دانند دارد راجع به چه فرنچایزی صحبت می‌کند.


در بازی Gears 5، بازیکن در نقش کیت دیاز (Kait Diaz) قرار می‌گیرد و در سفرش برای پیدا کردن راز خانواده‌اش و منشا لوکاست‌ها او را همراهی می‌کند. همانطور که انتظارش را هم داریم، بازی از قابلیت Co-op پشتیبانی خواهد کرد. هنوز خبری از یک نسخه باشکوه و ارکسترال آهنگ Madworld داده نشده است ولی احتمالا آن هم در بازی حضو خواهد داشت. مایکروسافت به ما قول داده بازی در ۲۰۱۹ عرضه شود ولی هنوز خبری از یک تاریخ عرضه دقیق نیست.


۱۸- بازی Jump Force – تایید شده برای ۱۵ فوریه (۲۶ بهمن ۱۳۹۷)


بازی Jump force حکم بازی Super Smash Brothers برای طرفداران مانگاها را دارد. اگر چند سال پیش به یکی از خوانندگان مجله‌ Shonen Jump می‌گفتید که قرار است چنین بازی‌ای ساخته شود، امکان نداشت حرفتان را باور کنند. ولی حالا می‌بینیم که این بازی وجود دارد و فقط دو ماه پس از شروع سال بعد در دسترس همه قرار خواهد گرفت.


درحال حاضر ۲۴ کاراکتر از ۱۰ سری مختلف برای بازی Jump Force تایید شده‌اند و تا زمان انتشار بازی ممکن است چند معرفی غافلگیر کننده جدید هم ببینیم. البته فهرست مبارزان همین حالا هم با چیز‌هایی که تایید شده است فوق‌العاده به نظر می‌رسد. در حال حاضر محبوبیت بازی انیمه‌ای رو به رشد است و به همین علت موفقیت بازی Jump Force تقریبا تضمین شده است.


۱۷- بازی Bayonetta 3 – احتمال


باید از شرکت نینتندو متشکر باشیم که ساحره محبوب دنیای گیم را زنده نگه داشته است. البته به همین دلیل متاسفانه باید گفت که فقط کسانی که کنسول نینتدو سوییچ را دارند قادر خواهند بود بازی Bayonetta 3 را بعد از عرضه‌اش تجربه کنند.

شاید کسی انتظار نداشت که کمپانی نینتندو با سیاست‌های طرفدار خانواده و کودکانش علاقه‌ای به کاراکتر بایونتا داشته باشد، ولی خلاقیت خاص این فرنچایز دقیقا مطابق فلسفه‌ این کمپانی افسانه‌ای است.

برای عرضه سومین نسخه سری Bayonetta هیچ بازه انتشاری ندارد، ولی می‌توانیم مطمئن باشیم که بازی Bayonetta 3 وقتی عضه شود تجربه ماجراجویی نفس‌گیری را برای نسل‌های متوالی به ارمغان خواهد آورد؛ البته نه برای همه گروه‌های سنی.


۱۶- بازی Rage 2 – تایید شده برای بهار ۲۰۱۹ (بهار ۱۳۹۸)


متاسفانه باید بگوییم این بخش از فهرستمان شامل هنر موسیقی Andrew W.K. نخواهد بود. ولی در عوض این بخش از لیست با یاد‌آوری این که تا عرضه بازی Rage 2 فقط چند ماه فاصله داریم شما را هیجان‌زده می‌کند. در وبسایت شرکت Bethesda زمان عرضه بازی بهار ۲۰۱۹ اعلام شده است.


نسخه اصلی بازی Rage یک جواهر آندرریتد و فراموش شده از استودیو Id Software است که در سال ۲۰۱۱ منتشر شد. عنوان جدید این سری توسط استودیو Avalanche Software در حال ساخت است که برای ساخت سری بازی Just Cause شناخته می‌شود. البته اگر طاقت انتظار تا بهار را ندارید می‌توانید با بازی Just Cause 4 که قرار است در دسامبر همین سال )آذر پیش رو) منتشر شود خودتان را سرگرم کنید.


۱۵- بازی Luigi’s Mansion 3 – احتمال


اولین نسخه بازی Luigi’s Mansion برای کاراکتر اصلی این سری هم خوب بود و هم بد. درست است، لوییجی بالاخره به تنهایی شخصیت اول یک بازی شد، ولی مشکل این‌جا بود که این سری بازی‌ها شخصیت لوییجی را به صورت فردی ترسو تثبیت کردند. در نهایت این داد و ستد ارزشش را داشت، چون بعد از ۱۵ سال نینتندو با نسخه سوم این سری به سراف هوادارن آمده است.


این بازی نسبتا ترسناک به تازگی در یک رویداد Nintendo Direct معرفی شد و جزئیات پیرامون آن هنوز زیاد نیستند. اگر نهایتا قرار نباشد بازی Luigi’s Mansion 3 را در سال ۲۰۱۹ ببینیم، طرفداران می‌توانند سراغ نسخه اول بازی Luigi’s Mansion که به تازگی برای پلتفرم 3DS منتشر شد بروند.



۱۴- بازی The Sinking City – تایید شده برای ۲۱ مارس (۱ فروردین ۱۳۹۸)


استودیو Frogwares که در شهر زیبای کییف در اوکراین مستقر است توانسته است با عناوین متعدد شرلوک هولمزی که ساخته است شهرت خوبی برای خود ایجاد کند.


جدیدترین محصول آن‌ها، بازی The Sinking City، به دنبال این است که یک بازی کارآگاهی جهان-باز قابل قبول در دنیایی که از رمان‌های اچ. پی. لاوکرفت (H.P. Lovecraft) الهام گرفته شده‌ است عرضه کند. اگر این پروژه بلندپروازانه به ثمر بنشیند، بازیکنان بعد از این نام استودیو Frogwares را بسیار بیشتر از قبل خواهند شنید. این عنوان برگ برنده خاص و اصیل بودن را دارد، زیرا بازی‌های کارآگاهی ماوراءالطبیعه زیادی که در دهه ۱۹۲۰ رخ می‌دهند در بازار وجود ندارد. بازی The Sinking City در ۲۱ مارس یا اول فروردین منتشر خواهد شد.


۱۳- بازی Psychonauts 2 – احتمال


نسخه اول بازی Psychonauts‌ با استحقاق تمام توسط منتقدین برای خلاقیت‌های فوق‌العاده‌اش مورد تحسین قرار گرفت، ولی در بخش فروش و درآمدزایی به مشکل خورد. به همین علت، ساخت یک دنباله برای بازی تنها به لطف Crowdfunding و تامین بودجه از سمت بازیکنان میسر شد. استودیو Double Fine موفق شد حدود چهار میلیون دلار بودجه برای بازی را از طریق کمک‌ها مردمی جمع‌آوری کند و ساخت نسخه دوم این بازی را به یک واقعیت تبدیل کند. این پروژه برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ معرفی شد و از آن موقع اطلاعات زیادی راجع به آن به بیرون درز نکرده است؛ هرچند تیم شفر (Tim Schafer)، موسس استودیو، اعلام کرده است که بازی Psychonauts 2 قرار است در سال ۲۰۱۹ عرضه شود. امیدواریم مشکلی پیش‌نیاید و این وعده آقای شفر عملی شود.


۱۲- بازی Anthem – تایید شده برای ۲۲ فوریه (۳ اسفند ۱۳۹۷)


اگر استودیو BioWare می‌خواهد اعتماد طرفدارانش را بعد از عرضه ناموفق بازی Mass Effect: Andromeda دوباره جلب کند، باید دوباره خودش را ثابت کند. بازی Anthem که قرار است در ۲۲ فوریه (سوم اسفند) منتشر شود ممکن است فرآیند التیام این اعتماد شکسته را شروع کند.


با وجود این که این عنوان کمی از بازی‌های گذشته استودیو که تمرکز بالایی بر روایت داستان داشته‌اند و به طور کلی تجربه‌های تک نفره باشکوهی به شمار می‌رفتند فاصله گفته است، استودیو Bioware قول داده است که بازی Anthem هم دنیایی عمیق و پر تاریخ دارد تا بازیکنان بتوانند خود ر در آن غرق کنند. حتی اگر این بازی داستان خیلی گیرایی نداشته باشد، طبق گفته افراد خوش‌شانس معدودی که توانسته‌اند آن را تجربه کنند به نظر می‌رسد که گیم‌پلی منحصر به فرد آن شدیدا جذاب و رضایت بخش باشد. شاید بازی Anthem نتواند در حد و اندازه سری Dragon Age ظاهر شود، ولی طرفداران استودیو BioWare باید با ذهنی باز سراغ این عنوان جدید بروند.


۱۱- بازی Doom Eternal – احتمال


عرضه بازی Doom در سال ۲۰۱۶ توانست به همه یادآوری کند که چرا این بازی تیر‌اندازی اول‌شخص خشن اینقدر خاص است و روح تازه‌ای را به این سری قدیمی دمید. شاید جلوه‌های بصری این عنوان مدرن باشد، ول همان حال و هوای تجربه یک عنوان Doom کلاسیک را داشت.


به نظر می‌رسد که بازی Doom Eternal هم همان‌کاری را بکند که از یک دنباله Doom عالی انتظارش را داریم: آشوب و کشت و کشتار را دوبرابر بکند!


بازی Doom Eternal در محیط جدیدی اتفاق می‌افتد، با شیاطین جدیدی رو‌به‌رو خواهیم شد، و راه‌های خلاقانه جدیدی برای برگرداندن آن‌ها به جهنم خواهیم دید. سازندگان دیگری هم که می‌خواهند فرنچایز‌های قدیمی‌شان را دوباره زنده کنند می‌توانند از استودیو Id Software الگو بگیرند. یک ریبوت خوب نباید خودش را صرفا با ویژگی‌های عناوین مدرن هماهنگ سازد، بلکه باید روی چیز‌هایی که عنوان اصلی را در خاطرات ثبت کرد تمرکز کند.


۱۰- بازی Travis Strikes Again: No More Heroes – تایید شده برای ۱۸ ژانویه (۲۸ دی ۱۳۹۷)


یکی از اولین بازی‌هایی که برای کنسول نینتندو سوییچ معرفی شده بود، تجربه جدیدی از بازی No More Heroes بود. جزئیات زیادی از بازی فاش نشد، ولی خود Suda 51 شخصا برای معرفی این عنوان به روی صحنه آمد.

حالا فقط چند ماه تا زمانی که این بازی خاص در دسترسمان قرار بگیرد مانده است. داستان بازی از این قرار است که شخصیت اصلی سری یعنی تارویس (Tarvis) به داخل یک کنسول بازی کشیده می‌شود و مجبور است در نقش خودش بازی‌های متفاوتی را به پایان برساند. سازنده بازی یعنی Suda 51 برای این که مطمئن شود حس و حال عناوینی که به نوعی در بازی Travis Strikes Again: No More Heroes قرار گرفته‌اند حفظ می‌شود، با سازندگان مستقل مختلفی در ساخت این بازی همکاری داشته است.


۹- بازی Wasteland 3 – احتمال


برای برخی از بازیکنان خیلی قدیمی، سری بازی Fallout شرکت Bethesda همان حس و حال عناوین ایزومتریک قدیمی این سری را تداعی نمی‌کند. خوشبختانه بازی Wasteland 2 در زمان مناسبی عرضه شد و توانست خلاء موجود در این سبک را پر کند.


خوشبختانه بازیکنان برای تجربه یک بازی دیگر در این سبک مجبور نیستند دوباره ۲۶ سال صبر کنند، زیرا بازی Wasteland 3 معرفی شده است. این عنوان احتمالا در سال آینده منتشر خواهد شد، ولی تاریخ دقیقی برای آن اعلام نشده است. به هر حال هروقت بازی Wasteland 3 عرضه شود، بازیکنان می‌توانند تجربه گیم‌پلی کلاسیک خاص این عنوان را در یک دنیای Open World بزرگ که پر از نبرد های فرسایشی، داستان شاخه دارد و قابلیت تکرار پذیری بی‌شمار دارد تجربه کنند.


۸- بازی Metro: Exodus – تایید شده برای ۲۲ فوریه (۳ اسفند ۱۳۹۷)


عنوان Exodus (مهاجرت) برای این بازی اشاره‌ای به داستان سازنده هم هست. استودیو 4A Games از شهر کی‌یف (پایتخت اوکراین) که خانه اصلی‌شان بود، به کشور جزیره‌ای مالتا در دریای مدیترانه نقل مکان کرده‌است. با وجود این تغییر مکان، بازی Metro: Exodus قرار است همان حس و حال روایت داستانی محزون و شاعرانه اسلاوی را که داشت ادامه دهد. به نظر می‌رسد سومین عنوان از سری Metro می‌خواهد وسعت این سری را به شدت افزایش دهد؛ زیرا هر دو عنوان قبلی در خرابه‌های شهر مسکو اتفاق می‌افتادند ولی حالا ارتیوم (Artyom)، کاراکتر اصلی، قرار است به سفر یک ساله طولانی‌ای به سمت شرق کشور روسیه برود.


مناظر و مناطق مختلفی که آرتیوم در این یک سال از آن‌ها عبور خواهد کرد برای تبدیل کردن بازی Metro: Exodus به یک عنوان خیلی خاص کافی خواهند بود.



۷- بازی Wolfenstein: YoungBlood – احتمال


بازی Wolfenstein: The New Order از اولین بازی‌های تیر‌اندازی اول شخص این نسل کنسول‌ها و سرآغازی بسیار خوبی بود. دنباله این عنوان، بازی Wolfenstein: The New Clossus، با داستان میخکوب کننده‌اش که یادآور کتاب The Man in the High Castle بود هم توانست نظر همه را به خود جلب کند.


فعلا خبری از یک بازی Wolfenstein 3 نیست، ولی طرفداران سری در آینده‌ای نزدیک با یک دنباله داستانی پر آب و تاب برای شماره دوم رو‌به‌رو خواهند شد. این دفعه، بازیکنان در نقش دختر‌های دوقلوی BJ Blazkowicz، قهرمان اصلی سری، به فرانسه تحت اشغال نازی‌ها در دهه ۱۹۸۰ می‌رود. برای اولین بار در این سری، قابلیت بازی به صورت Co-op وجود خواهد داشت. فعلا تاریخ عرضه دقیقی مشخص نشده است ولی به نظر می‌آید ۲۰۱۹ حدس دقیقی برای عرضه بازی باشد.


۶- بازی Kingdom Hearts III – تایید شده برای ۲۵ ژانویه (۵ بهمن ۱۳۹۷)


نه. این دفعه با یک اسپین آف مواجه نیستیم و با این بخش از لیست هم نمی‌خواهیم سر به سرتان بگذاریم. ساخت Kingdom Hearts III واقعا رو به اتمام است و تاریخ عرضه آن هم مشخص شده است. همانطور هم که به روز انتشار بازی نزدیک‌تر و نزدیک‌تر می‌شویم، بیشتر خیالمان راحت می‌شود که خبری از تاخیر یا سورپرایز‌های ناخوش‌آیند دیگر نخواهد بود.


البته کمپانی Square Enix هم لطف کرده است و کل سری Kingdom Hearts را در یک کلکسیون جمع و جور در اختیارمان گذاشته است تا هم طرفداران پر شوق بازی و هم تازه‌واردان به این سری بتوانند تا قبل از سال ۲۰۱۹ به دل این سری بزنند. بازی Kingdom Hearts: The Story So Far به قدری محتوا دارد که بازیکنان حتی تا بعد از ۲۵ ژانویه (پنج بهمن) هم مشغول آن باشند.


۵- بازی Crackdown 3 – تایید شده برای ۲۲ فوریه (۳ اسفند ۱۳۹۷)


بعد از این همه وقت، بازی Crackdown 3 بالاخره به پایان ساخت خود نزدیک شده است. اولین باری که عموم مردم با این عنوان آشنا شدند سال ۲۰۱۴ بود. همان موقع هم گفته شده بود که تصاویری که می‌بینیم یک نسخه بسیار اولیه از بازی هستند، ولی کمتر کسی فکر می‌کرد که پنج سال طول خواهد کشید که ساخت این عنوان به پایان برسد.


این پروژه در ابتدا قرار بود برای سال ۲۰۱۶ آماده شود، ولی در مسیر ساخت و توسعه‌اش با تاخیر‌های زیادی مواجه شد. البته به نظر می‌رسد که این انتظار طولانی ارزشش را داشته است، به ویژه که تری کروز (Terry Crews) نقش صدا و چهره شخصیت اصلی بازی را ایفا می‌کند.


۴- بازی Cyberpunk 2077 – احتمال


اولین تیزر بازی Cyberpunk 2077 در سال ۲۰۱۳ نمایش داده شد و سپس برای حدود ۵ سال هیچ خبری از این عنوان پخش نشد و صرفا به ما یادآوری می‌شد که این بازی هنوز وجود دارد و کنسل نشده است. بالاخره در نمایشگاه E3 سال ۲۰۱۸ تریلر جدیدی از این عنوان منتشر شد و هواداران ژانر خاص سایبرپانک از دیدن چیزی که آرزویش را داشتند خوشحال شدند.


وقتی با پروژه‌ای در این حد و اندازه طرفیم، حدس زدن این که قرار است کی در دسترسمان قرار بگیرد کار سختی است؛ ولی به هر حال از ته دل دوست داریم که جواب این سوال سال ۲۰۱۹ باشد. شرکت CD Project Red با هر عنوانی که منتشر کرده است فراتر از انتظارات همه ظاهر شده است و به نظر می‌رسد بازی Cyberpunk 2077 هم قرار است بار دیگر همه را شوکه کند.


۳- بازی Resident Evil 2 – تایید شده برای ۲۵ ژانویه (۵ بهمن ۱۳۹۷)


بازسازی عنوان Resident Evil 2 که به زودی عرضه خواهد شد به دنبال این است که این عنوان Survival Horror افسانه‌ای را در حدی گسترش دهد که حتی در بازسازی نسخه اصلی بازی Resident Evil برای کنسول گیم کیوب هم ندیده بودیم. گیم‌پلی بازی از یک نمای دوربی روی شانه استفاده خواهد کرد و بخش‌های سینماتیک بازی هم آن طور که تا الآن دیده‌ایم می‌توانند با فیلم‌های هالیوودی رقابت کنند.


خود بازی اصلی Resident evil 2 هنوز هم عنوان خوبی به شمار می‌رود، پس این بازسازی اگر می‌خواهد ارزشش را داشته باشد باید بتواند تجربه‌ای جدید و خاص را به بازیکنان ارائه دهد. بر اساس نمایش‌هایی که تا الآن از بازسازی بازی Resident Evil 2 دیده‌ایم، این عنوان نه تنها دیدگاهی تازه از یک بازی کلاسیک است، بلکه می‌تواند به عنوان گام رو به جلوی بعدی برای کل فرنچایز Resident Evil عمل کند.


۲- بازی Animal Crossing جدید – تایید شده برای سال ۲۰۱۹


در ۱۳ سپتامبر گذشته (۲۲ شهریور) نینتندو با اعلام بی‌مقدمه کار روی نسخه جدیدی از سری‌ بازی Animal Crossing برای کنسول نینتندو سوییچ، همه را غافلگیر کرد. این که قرار باشد نسخه‌ای از این فرنچایز محبوب برای کنسول نسل فعلی نینتندو هم عرضه شود بدیهی بود، ولی این خبر در هر صورت هیجان انگیز بود.

در حال حاضر اطلاعات کمی در مورد این عنوان در دسترسمان است، ولی حتی فکر کردن به این که این شبیه ساز شهری بامزه قرار است چه کارهایی با قابلیت‌های خاص کنسول نینتندو سوییچ بکند هم فکر طرفداران را مشغول کرده است. البته شرکت سازنده بازی Animal Crossing جدید اعلام کرده است که این عنوان در سال ۲۰۱۹ عرضه خواهد شد.


 ۱- بازی The Last of Us Part II – احتمال 


استودیو Naughty Dog از بعد از عرضه بازی Crash Bandicoot حتی یک عنوان ناموفق هم نساخته است. از بین تمام عناوین تحسین شده این شرکت، بازی The Last of Us جایگاه بسیار ویژه‌ای به عنوان یک بازی تاثیرگذار دارد. در حال حاضر این استودیو سخت مشغول کار روی دنباله مورد انتظار این بازی است. با توجه به شناختی که از شرکت Naughty Dog داریم، آن‌ها قبل از این که مطمئن شوند این بازی در بهترین حالت ممکن عرضه خواهد شد، حتی اشاره‌ای هم به یک بازه‌ زمانی احتمالی برای انتشار آن نخواهند کرد. با این که سال ۲۰۱۹ برای بازیکنان زمان ایده‌آلی برای عرضه بازی The Last of Us Part II خواهد بود، ولی مطمين هستیم که همه حاضریم به این استودیو محبوب تمام فرصتی که نیاز دارند را بدهیم.


منبع: لوکتو

0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.