بازی های نسل بعد که قبل از عرضه پلی استیشن 5 آن ها را تجربه می کنیم

بازی های نسل بعد که قبل از عرضه پلی استیشن 5 آن ها را تجربه می کنیم

محمد مهدی مبارکی محمد مهدی مبارکی
4 سال و 8 ماه و 2 روز پیش

 زمان زیادی به شروع نسل نهم بازی‌های ویدئویی نمانده است و آن طور که شایعات می‌گویند؛ پلی‌استیشن و ایکس‌باکس جدید تا اواخر سال 2020 میلادی عرضه خواهند شد. همانطور که می‌دانید، مایکروسافت هم‌اکنون نیز از قابلیت سازگاری با نسل قبل (Backwards Compatible) بهره می‌برد و کاربران آن می‌توانند به راحتی بازی‌های هر دو نسل گذشته (ایکس‌باکس و ایکس‌باکس 360) را روی کنسول ایکس‌باکس وان و مدل‌های پیشرفته آن، تجربه کنند. همچنین گفته می‌شود که سونی نیز از این قابلیت در کنسول پلی‌استیشن 5 استفاده خواهد کرد و بازیباز می‌تواند با نگهداری از دیسک‌های فیزیکی بازی و یا حساب‌های پی‌اس‌ان، بازی‌های نسل جاری را در نسل آینده به صورت رایگان تجربه کند.

 

اما در این میان بازی‌هایی هستند که به اصطلاح به آن‌ها بازی‌های بین نسلی گفته می‌شود. از میان این‌ بازی‌ها می‌توان به: بازی Call of Duty: Ghosts و بازی Assassin's Creed IV: Black Flag روی پلی‌استیشن 3 اشاره کرد که در اواخر نسل هفتم منتشر شدند و نسخه‌های بهینه شده آن‌ها روی پلی‌استیشن 4 نیز منتشر شد و توانست حتی فروش بیشتری را رقم بزند.

در این مطلب سعی شده است به بازی‌های پرداخته شود که به نحوی برای نسل بعد تایید شده‌اند؛ اما می‌توانید قبل از عرضه آن‌ها برای نسل نهم بازی‌های ویدئویی، تجربه‌شان کنید.

 


بازی Red Dead Redemption 2

 

همه می‌دانیم که Rockstar علاقه ویژه‌ای به پول دارد و همیشه درحال درست کردن راهی برای پول‌سازی بیشتر است و در این راه موفق نیز بوده است. از جدید ساخته‌‌های این استودیو می‌توان به بازی Red Dead Redemption 2 اشاره کرد که باری دیگر بازیباز را  وارد داستان سرایی حیرت انگیز این استودیو در دوره غرب وحشی می‌کند. استودیوی Rockstar عملکرد موفقی در عرضه بازی میان نسلی داشته است که از مهم‌ترین آن، می‌توان به بازی Grand Theft Auto V اشاره کرد. اثری که در نسل هفتم منتشر شد، اما Rockstar با سیاستی موفقیت آمیز، نسخه بهینه شده آن را برای کنسول‌های نسل هشتم منتشر کرد و باعث شد فروش بازی بیشتر از قبل شود. به خاطر همین موفقیت، Rockstar که همیشه به دنبال پول است، مطمئناً نسخه بهینه شده بازی Red Dead Redemption 2 را برای کنسول‌های نسل نهم به ویژه پلی‌استیشن 5 منتشر خواهد کرد. ولی می‌توانید همین حالا، بازی که قرار است در نسل نهم منتشر شود را تجربه کنید!

 


بازی Dying Light 2

استودیو تک‌لند (Techland) خواب‌های خوبی برای بازی Dying Light 2 دیده است. اثری جهان باز که در سبک وحشت، بازیباز را به میان دنیای بی‌نظم و مملو از زامبی می‌برد. جهانی که شاید بتوان در روز‌های آن زنده ماند، اما شب‌های بازی Dying Light 2 به گفته سازندگانِ آن، بسیار خطرناک‌تر از چیزی خواهد بود که تصور می‌کنید. استودیوی تک‌لند چندی پیش به صورت رسمی تایید کرد که بازی Dying Light 2 یک بازی بین نسلی است و اولین اثری خواهد بود که از قابلیت کراس‌پلی بین نسلی بهره می‌برد. شایان ذکر است که نسخه اصلی بازی در ابتدا برای پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان منتشر می‌شود. البته این آی‌پی پیشینه بدی برای عرضه داشته است. به عنوان مثال در زمانی همانند همین سال‌ها، قرار بر این بود که قسمت نخست بازی برای پلی‌استیشن 3 و ایکس‌باکس 360 عرضه شود که با کنسل شدن آن، شاهد انتشار بازی در زمان دو کنسول نسل هشتمی پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان بودیم. به هرحال باید دید که محصول نهایی به جذابیتی که سازندگان آن می‌گویند خواهد شد.

 


بازی Dreams

مدت زمان زیادی است که یکی از استودیو‌های سونی، استودیو مدیا مولکول (Media Molecule) درحال کار بر روی بازی Dreams  است. این بازی یکی اولین آثاری بود که برای کنسول پلی‌استیشن 4 تایید شد، ولی طرفداران هنوز منتظر عرضه آن هستند. به نحوی که می‌توان به این بازی لقب طولانی‌ترین دوره ساخت یک بازی را داد. البته سونی سیگنال‌هایی برای پورت کردن بازی بر روی پلی‌استیشن 5 نداده است، اما همانطور که می‌توان از پیشینه سونی حدس زد، بازی برای پلی‌استیشن 5 منتشر می‌شود. در بازی Dreams بازیباز می‌تواند با امکاناتی که در اختیارش قرار می‌گیرد، دنیای‌‌های جذابی را خلق کند. به طور حتم این موضوع در کنسول پلی‌استیشن 5 به خاطر قدرت بیشتر آن، می‌تواند به شکلی بهتر انجام شود.

 


بازی The Last of Us 2

از مهم‌ترین عناوین بین نسلی، بی‌شک بازی The Last of Us 2 است. اثری که قسمت نخست آن، در دوره زمانی مشابه برای پلی‌استیشن 3 منتشر شد و بعد از انتشار کنسول پلی‌استیشن 4، نسخه‌ بازسازی شده آن نیز عرضه شد. بازی The Last of Us یکی از مهم‌ترین بازی‌های سونی است. بازی‌ای که سونی در اواخر نسل هفتم منتشر کرد و به نحوی مدیون آن است. دینی که به خاطر افزایش فروش پلی‌استیشن 3 به دلیل جذابیت فوق العاده بازی بود. اثری که در بسیاری از مجلات و سایت‌های معتبر دنیا به عنوان بهترین بازی نسل انتخاب شد و تحول عظیمی را در نحوه و چگونگی داستان سرایی بازی‌ها  ایجاد کرد. باید دید قسمت دوم آن، که طبق اخبار رسمی در فوریه سال 2020 میلادی منتشر می‌شود، می‌تواند میراث قسمت اول را به دوش بکشد. همچنین فراموش نکنید که طبق گفته‌ها، کنسول پلی‌استیشن 5 نیز در همان بازه زمانی منتشر می‌شود و به طور حتم شاهد عرضه نسخه بازسازی و بهینه سازی شده بازی روی کنسول پلی‌استیشن 5 خواهیم بود.

 


بازی Ghost of Tsushima

از دیگر آثاری که می‌توانید قبل از عرضه کنسول‌های نهمی، آن‌ را تجربه کنید بازی Ghost of Tsushima است. بازی که شباهت بسیاری به بازی Sekiro Shadows Die Twice دارد و همین عامل باعث شده است که بازیبازان بیشتر مشتاق به عرضه آن شوند و ببینند که آیا ساخته استودیوی SuckerPunchدر به تصویر کشیدن دوران سامورایی‌ها موفق است و یا ساخته هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki) در استودیوی FromSoftware بهتر از یک بازی انحصاری توانسته حال و هوای آن دوران را به بازیکن القا کند. به خاطر انحصاری بودن بازی برای سونی، به طور حتم آن‌ها برنامه‌هایی برای عرضه بازی بر روی کنسول پلی‌استیشن 5 خواهند داشت.

 


بازی Cyberpunk 2077

بازی Cyberpunk 2077 را می‌توان در لیست بزرگ‌ترین و جاه‌طلبانه‌ترین آثار بازی‌های ویدئویی تاریخ قرار داد که سال‌هاست توسط استودیوی CD Projeckt Red در دست ساخت است. استودیویی که در کارنامه‌اش آثار موفقی مانند بازی The Witcher 3: Wild Hunt را دارد. ساخت بازی Cyberpunk 2077 برای اولین بار در می 2012 تایید شد و در ژانویه 2013، تیزی از بازی منتشر شد که تا به حال 12 میلیون بار دیده شده است. بعد از آن هیچگونه خبری از بازی نشد تا E3 2018، که عرضه بازی برای پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان تایید شد. البته بعد آن نیز ماه‌ها طرفداران منتظر نمایشی از بازی و تاریخ رسمی عرضه آن بودند که بالاخره مشخص شد بازی در تاریخ 16 آوریل 2020 میلادی (28 فروردین 1399) منتشر می‌شود. اثری که قرار است دنیای متفاوتی را نسبت به دنیای بازی Witcher 3 به نمایش بگذارد و نمایش‌های جذاب آن باعث شده است که هایپ زیادی برای بازی ایجاد شود. بسیاری هنوز بر این باورند که کنسول‌های نسل جاری، توان اجرای بازی Cyberpunk 2077 را نخواهند داشت و بازی با تاخیر، برای کنسول‌های نسل نهمی منتشر می‌شود. البته که بازی به طور حتم برای کنسول‌های نسل نهمی منتشر می‌شود.

اثری که بسیاری آن را شروعی برای وارد شدن به بُعد جدیدی از دنیای بازی‌های نقش آفرینی و یا حتی شروع نسل جدیدی از بازی‌ها می‌دانند و بسیار هیجان زده هستند که بازیCyberpunk 2077  را روی VR تجربه کنند.

 

در این میان، بازی‌های جذاب دیگری نیز هستند که برای نسل نهم منتشر می‌شوند که می‌توانید قبل از عرضه در نسل نهم، به تجربه‌ آن‌ها بپردازید:

  • Watch Dogs: Legion
  • Destroy all Humans!
  • Tom Clancy’s Ghost Recon: Breakpoint
  • Call of Duty 2020
  • Star Wars Jedi: Fallen Order
  • Marvel’s Avengers

 

برچسب ها: پلی استیشن 5
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
محصولات مرتبط
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.