برترین بازی های ریسینگ

برترین بازی های ریسینگ

مهتاب جهاندار مهتاب جهاندار
5 سال و 1 ماه و 7 روز پیش

بازی‌های ریسینگ بسیاری تا به حال منتشر شدند و هر یک ویژگی های مثبت و منفی را دربرمی‌گرفتند. بازی‌هایی چون Burnout: Paradise و چندی دیگر که اگرچه سبک گیم متفاوتی در زمینه مسابقه‌ای داشت اما هیجان انگیز بود. عمده عناوین مسابقه‌ای چنین ساختاری دارند و با ارائه هیجانی به بازیکنان، لذت واقعی تجربه گیم پلی یک عنوان مسابقه‌ای را فراهم می‌آورند.

ما در این مقاله می‌خواهیم شما را با بهترین عناوین موجو در سبک مسابقه‌ای آشنا کنیم. بازی‌هایی که هر یک دارای ویژگی‌های منحصربفردی بوده و علاوه بر گرافیک پویا، گیم پلی جذابی نیز ارائه می‌کنند. به هر حال اگر انجام بازی ریسینگ در برنامه روزانه شما قرار دارد، این مقاله می تواند در انتخاب بازی مسابقه ای درخور توجه و مناسب کمک شایانی کند.

 

 


Forza Horizon 4

سازنده: استودیو  Turn 10 Studios, Playground Games

ناشر: اکتبر سال 2018


استودیوهای Turn 10 Studios, Playground Games از استودیوهای تحت مالکیت مایکروسافت هستند که هر سال نسخه جدیدی از سری بازی‌های Forza را توسعه می‌دهند. استودیو Playground Games نسخه جدید Forza Horizon را به نام Forza Horizon 4 توسعه داد که در اکتبر سال گذشته برای ایکس باکس وان و رایانه های شخصی منتشر شد.

این عنوان همانند نسخه های پیشین از وضوح گرافیکی بالایی برخوردار است و باید آن را بهترین نسخه این فرنچایز اتومبیلرانی دانست. گرافیک پویا، انبوهی از اتومبیل‌ها، سبک جهان باز، چرخه شبانه روز و چرخه فصل از ویژگی های Forza Horizon 4 محسوب می شود.




Forza Motorsport 7

سازنده:  Turn 10 Studios

تاریخ انتشار: اکتبر سال 2017


بازی Forza Motorsport 7 را باید یکی از عناوین موفق سری بازی‌های Forza Motorsport دانست. عنوانی از فرنچایز Forza که هر سال نسخه هورایزن یا Motorsport با گرافیکی پویا و گیم پلی هیجان انگیز منتشر می‌شوند. در اکتبر سال 2017 مایکروسافت Forza Motorsport 7 را برای کنسول ایکس باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر کرد. بازی مسابقه‌ای اتومبیلرانی که از گرافیک بسیار بالایی بهره می برد.

استودیو Turn 10 Studios تاکنون ساخت تمامی نسخه‌های این فرنچایز را برعهده داشته و در تمامی عناوین بازی توسعه داده که در بحث گرافیکی حرفی برای گفتن باقی نمی گذارد. گیم پلی نیز به لطف گرافیک بالا، واقع گرایانه جلوه کرده و افراد تصور می کنند حقیقتا در مسابقات اتومبیرانی حضور دارند و با داشتن یک خودرو سوپراسپرت قصد دارند پیروز میدان شوند.

در Forza Motorsport 7 سعی شده چرخه شبانه روز، گرافیک پویا، تعدد اتومبیل‌ها و پیست‌ها با دقت بالایی شبیه سازی شوده‌اند. چیزی که بازیکنان سبک ریسینگ به دنبال آن هستند. تاکنون سری بازی‌های Forza توانسته‌اند محبوبیت بالایی کسب کند و از نگاه گیمرها عملکرد استودیو ترن 10 بی‌نظیر بوده است.

 



 Forza Horizon 3

سازنده: Turn 10 Studios, Playground Games

تاریخ انتشار: اکتبر 2016


بازی Forza Horizon 3 یکی دیگر از عناوین مسابقه‌ای فوق العاده منتشر شده برای است. بازی که دست کمی از دیگر عناوین این سری نداشته و با فاکتور مهمی چون گرافیک واقع گرایانه و چرخه شبانه روز همراه شده است.


 بازی  Forza Horizon 3را می توان مثال بارز بازی موفق مسابقه‌ای اتومبیلرانی به شمار آورد. البته تاکنون سابقه درخشان استودیو Playground Games در توسعه این فرنچایز نشان داده که باید انتظارات بسیاری از آنها داشت. در این فهرست عناوین مختلفی از سری فورتزا وجود دارد و نشان می‌دهد استودیو سازنده آن توانسته با توسعه خلاقانه خود عنوانی شگفت انگیز را به گیمرهای علاقمند سبک ریسینگ ارائه دهد.


یکی از ویژگی های بارز سری Forza Horizon ، گرافیک پویا و چرخه شبانه روز آن است که نظر هر فردی را به خود جلب می کند. هنگامی که به تجربه بازی می پردازید، با وضوح گرافیکی بالا به سختی می توان شاهد نقصی در کیفیت گرافیک این بازی بود و استودیو Playground Games و استودیو Turn 10 با همکاری یکدیگر توانستند چنین بازی موفقیت آمیزی را توسعه دهند. این عنوان نه تنها برای ایکس باکس وان توسعه پیدا کرد، بلکه برای ویندوز 10 نیز دردسترس است.

 



F1 2018

سازنده:  Codemasters

تاریخ انتشار: 2018


تاکنون بازی‌های مسابقه ای اتومبیلرانی مختلفی منتشر شده که هریک دارای گیم پلی و گرافیک خاص خود. یکی دیگر از عناوینی که باید در فهرست بهترین‌ها به آن اشاره کرد، شبیه ساز مسابقات فرمول یک اتومبیلرانی است. بازی که توسط شرکت Codemasters توسعه یافت و بوسیله همین شرکت منتشر شده است.


بازی F1 2018 شما را در نقش یک راننده حرفه ای فرمول یک قرار می‌دهد که باید در مسابقات بزرگ با حضور بازیکنانی با مهارت بالا، پیروز میدان شوید. البته اگر تاکنون توانستید در مسابقات ریسینگ عملکرد خوبی از خود نشان دهید، بدون شک F1 2018 نیز پیچیده نخواهد بود.


سری بازی‌های فرمول یک شرکت Codemasters همیشه توانسته‌اند مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد. نسخه 2018 نیز یکی از بهترین بازی‌های این سری محسوب شده و توانسته در فهرست ما نیز جای بگیرد. این بازی از گرافیک پویایی بهره می برد و حالت‌های مختلفی نیز برای آن در نظر گرفته شده تا بازیکنان خود را در مسابقات مختلف فرمول یک بسنجند.

 



TrackMania 2

سازنده:  Nadeo

تاریخ انتشار: آگوست سال 2011


بازی TrackMania 2 اگرچه عنوان جدیدی نیست و مدت‌ها قبل منتشر شده، اما می توان این بازی ریسینگ را یکی از بهترین‌ها به شمار آورد. محصولی از شرکت Nadeo که در کارنامه خود بازی‌های قابل توجهی را ثبت کرده است. در Trackmania  شما سه نوع پیست مختلف خواهید داشت که استادیوم، Canyon و منطقه‌ای را شامل می‌شوند. از این رو می توانید با انتخاب هر یک از پیست‌ها با تماشا محیط اطراف لذت فراوانی ببرید.


این بازی گیم پلی شبیه به سونیک هم دارد اما با ساختاری متفاوت همراه است. شما تنها از یک اتومبیل مسابقه‌ای برخوردار هستید و همانند دیگر عناوین ریسینگ با اتکا به مهارت خود باید سعی کنید پیروز مسابقات شوید.  TrackMania 2 را می توان یکی از بهترین بازی‌ها کلاسیک سبک مسابقه‌ای به شمار آورد.

 



 rFactor 2

سازنده: Image Space Incorporated

 تاریخ انتشار: ژانویه سال 2013


بازی rFactor 2 دیگر عنوان لیست ما است که باید به طور حتم به آن پرداخته شود. عنوانی ساخته استودیو  Image Space Incorporated که تاکنون چند بازی موفق را در کارنامه خود دارد. این بازی rFactor 2 یکی از حرفه‌ای ترین شبیه ساز‌های اتوموبیل‌رانی به شمار می‌رود. پیروزی در مسابقات این بازی به هیچ عنوان کاری آسانی نیست و نیاز به مهارت بالایی دارد.

 



 Need for Speed: Hot Pursuit

سازنده:  Criterion Games

تاریخ انتشار: نوامبر سال 2010


سری بازی‌های Need for Speed برای علاقمندان بازی‌های مسابقه‌ای فرنچایز خاطره انگیزی محسوب می شود. تاکنون شرکت الکترونیک آرتز، نسخه‌های متعددی از این سری را منتشر کرده که  بازی Need for Speed: Hot Pursuit را می توان یکی از نسخه‌های جذاب و محبوب به شمار آورد. استودیو Criterion Games یکی از توسعه دهندگان خلاق بوده و در کارنامه آن عناوین قابل توجهی می توان مشاهده کرد. در این بازی بازیکنان در پیست های خیابانی با اتومبیل های اسپرت به انجام مسابقات خیابانی پرداخته و در این میان پلیس نیز نقش کلیدی در ایجاد چالش ایفا می‌کند.

 



 RaceRoom Racing Experience

سازنده Sector3 Studios

تاریخ انتشار : فوریه سال 2013

استودیو Sector3 Studios در فوریه سال 2013 RaceRoom Racing Experience را منتشر کرد. عنوانی که در سبک ریسینگ که یکی از بهترین ها به شمار می‌رود. اگرچه چند سالی از انتشار این بازی می‌گذرد، اما این بدان معنا نیستکه این بازی را از لیست‌مان خط بزنیم، استودیو Sector3 توانسته با توسعه بازی RaceRoom Racing Experience تجربه کاملی از بازی مسابقات اتومبیرانی را ارائه دهد.


همانند نسخه پیشین این بازی می‌توان تجربه گیم پلی لذت بخش و فوق العاده‌ای را انتظار داشت. بازی RaceRoom شما را در برابر اتومبیل‌های پرسرعتی قرار می‌دهد که باید با مهارت خود در میدان مسابقات موفق شده و پیروز شوید. البته در این بین بخش‌های مختلف دیگری نیز در بازی به چشم می‌خورد و تنها مسابقات ساده نیست.

 



GRID Autosport

سازنده Codemasters

تاریخ انتشار: ژوئن 2014


سری بازی‌های GRID از محبوبیت بالایی در میان عناوین ریسینگ اتومبیلرانی برخوردار هستند. نسخه Autosport آن در ژوئن سال 2014 توسط شرکت Codemasters منتشر شد. این شرکت نه تنها سازنده و توسعه بوده، بلکه وظیفه انتشار این عناوین را نیز در دست دارد. کیفیت گرافیکی این بازی واقع گرایانه است و هنگامی که به مانع یا دیواری برخورد می شود شاهد تخریب پذیری قابل توجهی خواهید بود. کمتر بازی‌های مسابقه‌ای اتومبیلرانی وجود دارند که از قابلیت تخریب پذیری واقع گرایانه بهره ببرند. بازی GRID Autosport با ارائه مسابقات تیمی و اتکا بر همکاری و همچنین ارائه کردن یکی از بهترین طراحی‌های در زمینه فیزیک خوردوها، به یکی از بهترین بازی‌های مسابقه‌ای تبدیل می‌شود.

 



 Need For Speed Rivals

سازنده: Ghost Games

تاریخ انتشار: نوامبر 2013


بازی  Need For Speed Rivalsیکی دیگر از عناوین سری بازی‌های محبوب و خاطره انگیز NFS محسوب می شود که در نوامبر سال 2013 برای پلی استیشن 4، پی سی و ایکس باکس وان منتشر شد.

این بازی ریسینگ از گرافیک بالایی برخوردار بوده و گیمرها را به خود جلب می کند. سری بازی‌های Need For Speed  عناوین جهان باز ریسینگ اتومبیلرانی شناخته می شوند که در آن افراد می توانند به ارتقا خودرو پرداخته و در مسابقات خیابانی شرکت کنند. به لطف موتورگرافیکی فراسبایت که عمده بازی‌های شرکت EA نیز با این موتورگرافیکی توسعه پیدا می‌کند، گرافیک بازی کاملا واقع گرایانه به نظر می‌رسد. ساختار این بازی شباهتی هم به Burnout: Paradise دارد.

 



Dirt Rally 2.0

سازنده:  Codemasters Southam

تاریخ انتشار: 2019


سری بازیهای Dirt عناوین شبیه ساز رالی هستند که تاکنون محبوبیت بسیاری دارند. بازی Dirt Rally 2.0  نیز توسط استودیو Codemasters Southam توسعه یافته و بازیکنان با انجام این بازی می‌توانند مسابقات چالش برانگیز رالی را تجربه کنند. بازی Dirt Rally 2.0 در میان عناوینی با سبک رالی یکی از بهترین‌ها بوده و با امکاناتی مثل جادها و مسیر‌های تخریب پذیر تجربه متفاوتی را برای مخاطبان خلق می‌کند. این بازی شامل مدل های مختلفی از اتومبیل‌ها شده که هریک نسبت به محیط و شرایط آب و هوایی واکنش متفاوتی خواهند داشت. بازی Dirt Rally 2.0 با گرافیک خیره کننده و گیم‌پلی بی‌نظیر قطعا بهترین عنوان شبیه ساز رالی است.

 



iRacing

سازنده iRacing Motorsport Simulations

تاریخ انتشار: آگوست 2018


بازی های مسابقه‌ای شبیه ساز همیشه از طرفداران بسیاری برخوردار بودند. عنوان iRacing استودیو  iRacing Motorsport Simulations نیز یکی از عناوین موفق مسابقه‌ای محسوب شده که توانسته نظر طرفداران خود را جلب کند.  این بازی با گرافیک قابل قبول و گیم پلی هیجان انگیز، بازیکنان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. برخلاف سری بازی‌های فرمول یک که اتومبیل های خاصی را دربرمی گیرد، در  iRacing بازیکنان با اتومبیل‌هایی از برندهای  مشهور رو به رو هستند. استودیو iRacing Motorsport Simulations  عناوین بزرگی نداشته اما تاکنون بازی‌های مطلوبی را توسعه و در دسترس قرار داده است.

 



Driver: San Francisco

سازنده: Ubisoft Reflections

تاریخ انتشار: سپتامبر سال 2011


یکی دیگر از عناوین برتر مسابقه‌ای که نباید آن را از فهرست حذف کرد، بازی Driver: San Francisco شرکت یوبیسافت است. بازی از فرنچایز محبوب Driver که در آن زمان گرافیک و گیم پلی جذابی داشت.  این بازی ویدئویی در سبک مسابقه‌ای و اکشن-ماجرایی است که توسط یوبی‌سافت رفلکشنز ساخته شد و به وسیله یوبی‌سافت در سپتامبر سال ۲۰۱۱ منتشر شده است. این بازی به‌طور رسمی در نمایشگاه E3 2010 رونمایی شد.


روند بازی همان روند سری‌های قبلی است  , داستان شخصیت محبوب سری، تنر را که مأموریت‌های متنوع را در سطح شهر سان‌فرانسیسکوانجام می‌دهد، دنبال می‌کند. ویژگی جدید بازی "شیفت" است که به تنر این امکان را می‌دهد که خود را به ماشین دیگر انتقال دهد و با ماشین جدید مأموریت را ادامه دهد. بازی‌کننده می‌تواند این توانایی را با انجام پاور اسلاید و پرش‌های بزرگ و رانندگی در سطح شهر شارژ کند.


این بازی چند ماه بعد از اتفاقات نسخهٔ قبلی ، روی می‌دهد و به جان سالم به در بردن جان تنر و چارلز جریکو از حادثهٔ استانبول مربوط می‌شود. پیش نمایش بازی جریکو را در حال فرار از پلیس سان‌ فرانسیسکو در کامیون ربوده شدهٔ پلیس نشان می‌دهد، که پس از تصادف رو در رو با تنر منجر به منهدم شدن در پل گلدن گیت می‌شود. بعد از این حادثه تنر در حالت کما به بیمارستان برده شده و بازی با رویاهای تنر در کما آغاز می‌شود.

 



 Split Second

سازنده Black Rock Studio

تاریخ انتشار: می سال 2010


بازیSplit Second  یک عنوان آرکید مسابقه‌ای محسوب می شود که توسط استودیو Black Rock ساخته شده است و توسط استودیو Disney Interactive برای کنسول های ایکس باکس 360 , پلی استیشن 3 و PC در سال 2010 منتشر شد . در این بازی بازیکنان در یک شو تلوزیونی به نام Reality TV شرکت می‌کنند . این برنامه تلویزیونی مسابقاتی را برای کسب افتخار و کسب پول برگزار می‌کند.


زمانی که بازیکنان رکوردهای خود را ثبت می کنند رویداد‌های مختلف می توانند باعث ایجاد مانع برای گیمرها شوند. همچنین بازیبازان در مجموع باید در 72 مسابقه شرکت کرده که در 12 قسمت با مدهای مختلف در دسترس است. برای مثال در حالت Survival بازیکنان باید مسیر مشخص شده را در طول زمان تعیین شده سپری کنند . همچنین در حالت Air Strike بازیکنان باید از موشک های شلیک شده از طرف هلی کوپتر به سمت خودجان سالم به در ببرند قسمت چندنفره یا بخش مولتی پلیر بازی نیز وجود دارد که تا 2 نفر به صورت آفلاین و 8 نفر به صورت آنلاین را پشتیبانی می کنداین بازی را می‌توان یکی از عناوین موفق ریسینگ دانست که توانسته نظر طرفداران را جلب کرده و فاکتورهای مثبت متعددی دارد.

 



 Burnout Paradise

سازنده Criterion Games

تاریخ انتشار: ژانویه سال 2008


یکی دیگر از بهترین عناوین مسابقه‌ای بازی Burnout Paradise استودیو Criterion Games است. کمپانی الکترونیک آرتز را می توان در سال های گذشته ناشر بزرگ عناوین سبک مسابقات اتومبیلرانی آرکید به شمار آورد. در سویی سری NEED For SPEED وجود داشتند و در سوی دیگر سری BurnOut را عرضه می کرد.


اگرچه با گذشت زمان علاقه به سری NEED For SPEED افزایش یافت و عناوین مختلفی از این سری منتشر شد. اما شانس با سری Burnout یار نبود و دیگر نسخه خاصی از این فرنچایز ساخته نشد .ویژگی‌هایی که در این بازی وجود داشت نظر هر گیمری را به خود جلب می کرد و تفاوتی نداشت این گیمر حرفه ای است یا آماتور. برای بازی سال 2008 این عنوان گرافیک مطلوبی داشته و از گیم پلی هیجان انگیزی بهره می برد.



 

 Assetto Corsa

سازنده: Kunos Simulazioni

تاریخ انتشار: دسامبر سال 2014


بازی Assetto Corsa را باید یکی از بهترینها دانست. این عنوان از کیفیت گرافیکی بالایی بهره می‌برد. به صورتی که بازیکنان می‌توانند تجربه لذت بخشی با آن کسب کرده و شاهد گرافیکی پویا در کنار گیم‌پلی هیجان انگیز باشند. یکی از نکات برجسته بازی تخریب پذیری اتومبیل‌ها است به شکلی که هنگام برخورد دو اتومبیل شاهد آسیب پذیری واقعی خواهید بود.

بازی Assetto Corsa یکی از بهترین عناوین شبیه ساز اتوموبیل رانی است. سطح مسابقات در این بازی بسیار بالاست و پیروزی در آن مهارت بسیار زیادی را طلب می‌کند.خودروهای این بازی انبوه نیست و بازیکنان شاهد هر نوع اتومبیلی در Assetto Corsa نخواهند بود اما تعداد مطلوبی از خودروها در آن وجود داشته که با کیفیت طراحی بالا رانندگی را لذت بخش می‌سازد.

 



Project CARS 2

سازنده Slightly Mad Studios

تاریخ انتشار: 2017


اگر بخواهیم به یکی از عناوین موفق شبیه ساز اتومبیلرانی اشاره کنیم، بدون شک بازی Project CARS یکی از آن ها محسوب می‌شود. عنوانی که توسط استودیو موفق Slightly Mad Studios توسعه یافته است.


Slightly Mad Studios  با استفاده از تیمی خلاق بازی ریسینگی را توسعه داد که نه تنها در بحث گرافیکی از کیفیت بالایی برخوردار است، بلکه در گیم پلی نیز به یکی از بهترین شبیه ساز‌های اتوموبویل رانی تبدیل می‌شود. این عنوان برای پلتفرم های مختلفی از جمله کنسول های نسل هشتمی منتشر شده است.


بازی Project CARS بدون هیچ اغراقی از بهترین عناوین مسابقه‌ای به شمار می رود که نباید ایرادی به آن گرفت. زیرا هنگامی که به تجربه گیم پلی آن می پردازید متوجه این امر می شود و جایی برای تعریف بیشتر باقی نمی گذارد.

 

 

برچسب ها: 10 برتر, Forza Motorsport
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.