بهترین بازی های مستقل کنسول PS4

بهترین بازی های مستقل کنسول PS4

امید بصیری امید بصیری
4 سال و 9 ماه و 1 روز پیش

عادلانه است اگر بگوییم که تعداد بازی‌هایی که با بودجه‌ی ماورایی توسط شرکت‌های بزرگ روی کنسول PS4 و PSVR ساخته می‌شوند سر به فلک می‌کشند. بنابراین ما در این مقاله تصمیم گرفتیم تا نگاهی به بازی‌هایی بندازیم که به صورت مستقل برای این دستگاه‌ها توسعه داده شده‌اند.

بدون هیچ صحبت اضافه‌تری بگذارید به سراغ لیست بهترین بازی‌ های کنسول PS4 برویم.

 


بازی Dead Cells

این نکته که کنسول PS4 در حال حاضر میزبان بازی‌های بسیار خوبی مثل بازی Rogue Legacy، بازی Guacamelee و یا بازی Shadow Complex Remastered در سبک Metoidvania است باید به شما این ایده را بدهد که وقتی می‌گوییم بازی Dead Cells در بین بهترین‌ها جا دارد به چه معنا است.

با وجود سبک مبارزات و پلتفرمینگ بی‌نظیر در میان بازی‌های کنونی که با گرافیک سبک پیکسل‌آرتی شگفت‌انگیز همراه شده است، بازی شما را مجبور خواهد کرد تا بارها و بارها به آن سر بزنید. بازی Dead Cells یکی از مهم‌ترین و بهترین عناوینی است که در حال حاضر می‌توانید برای کنسول خود خریداری کنید.

 


بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice

بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice که زیر دست توسعه‌دهنده‌ با استعدادی به نام استودیو Ninja Theory خالق عناوینی مثل بازی Enslaved و بازی DMC: Devil May Cry ساخته شده، توانسته تا علاقه‌ی بالای این استودیوی بازی‌سازی را به ساخت عنوانی با کیفیت بصری بی‌نظیر و قرار دادن آن در محیطی بر اساس فرهنگ سلتیک و اساطیر نورس نشان بدهد. یک بازی سوم‌شخص اکشن ماجراجویی که بازیکنان در آن در نقش یک فرد بیمار به نام Senua قرار می‌گیرند، یک مبارز قبیله‌ای که باید با موجوداتی فراواقعی مبارزه کند تا بتواند روح معشوقه‌اش را نجات بدهد. بازی Hellblade سبک Hack n Slash، حل کردن پازل‌ها و عناصر ترسناک را برای خلق یک تجربه‌ی کاملا منحصر به فرد با یکدیگر ترکیب می‌کند.

بهترین جنبه‌ی بازی Hellbalde Seuna’s Sacrifice جدا از پیوند دادن بسیار ماهرانه‌ی ژانرها، نحوه‌ی عملکرد آن در قبال بیماری‌های روانی دانست که به صورت بسیار ماهرانه‌ای در روایتش قرار گرفته است. به عنوان یک جنگجو که از مشکلات ذهنی بسیاری در پی حمله‌ی وایکینگ‌ها رنج برده است، Seuna مشکلات ذهنی بسیاری در کل روایت داستان دارد و باور دارد که این یک نفرین است. او خود در را محاصره‌ی صداهایی درون ذهنش می‌بیند، خاطراتی از گذشته و موجودی خبیث که به نام تاریکی (Darkness) شناخته می‌شود.

برای اینکه حق مطلب را درباره‌ی یک وضعیت ذهنی بیمارگونه که افرادی را در سرتاسر دنیا تحت تاثیر قرار داده ادا بشود، Team Ninja با متخصصان سلامت ذهنی، دانشمندان عصب مغزی و مهم‌تر از همه بسیاری از افرادی که مستقیما با این‌گونه بیماری‌ها دست و پنجه نرم می‌کردند همکاری کردند. بازی Hellblade Seuna’s Sacrifice با بررسی عمیق خود از بیماری ذهنی ترکیب شده با عناصر اکشن ماجراجویی توانسته تا یک بازی AAA را به بازیکنان عرضه کند تا بقیه توسعه‌دهندگان نیز جرئت قدم‌گذشتگان در این عرصه را داشته باشند.

 


بازی Nex Machina

غیرممکن به نظر می‌رسد که شرکت فنلاندی Housemarque بتواند بازی‌ای بسازد که بهتر از بازی Resogun، یکی از برترین آثار خود بر روی PS4 باشد. اما در هر صورت این دقیقا کاری است که آن‌ها با ساخت بازی Nex Machina انجام دادند. این بازی میوه‌ همکاری مشترک آن‌ها با یوجین جارویس (Eugene Jarvis)، پدر بازی‌های شوتر آرکید و خالق پدر معنوی بازی Resogun یعنی بازی Defender است.

بازی Nex Machina یک عنوان شوتر جذاب است که در کلاس مشخص خودش قرار دارد. در این بازی، بازیکنان باید از بین گروه‌های عظیم دشمنان راه خود را از بین صدها سطح مختلف پیدا کنند آن هم در عین اینکه باید تلاش کنند تا جایی که می‌توانند انسان‌های مختلف را نجات بدهند و اسلحه‌های مختلف جمع‌آوری کنند و بالاترین امتیاز را نیز کسب کنند. بازی بسیار زیبا است، کاملا چالش‌برانگیز است و قطعا ارزش تجربه را دارد. بازی Nex Machina را می‌توان جزو بهترین آثار آرکید شوتر بر روی کنسول PS4 دانست.

 


بازی Overcooked

بازی Overcooked آن سویی از افراد را به شما نشان خواهد داد که معمولا قادر به دیدنش نیستید. به راستی که مراحل طولانی‌تر بازی Overcooked دوستان آرام و خونسرد شما را تبدیل به دیکتاتورهایی در آشپزخانه‌ها خواهد کرد. دلیل ساختار دیوانه‌کننده‌ بازی Overcooked این است که بازی حول یک مفهوم ساده خلق شده است؛ شما (و آشپزهای همراهتان) باید غذایی بپزید و باید همه چیز را مدیریت کنید، از مواد اولیه گرفته تا پختن آن‌ها و در نهایت سرو کردن غذا.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باعث می‌شود بازی Overcooked تا این اندازه درست باشد این نکته است که در بخش co-op به هر نفر نقش مشخصی می‌دهد و به همین خاطر هر کسی حس مهم بودن خواهد داشت. چه وظیفه‌ی شما تکه تکه کردن سبزیجات، پختن گوشت یا حتی تمیزکردن ظرف‌ها باشد؛ هر کاری که در Overcooked بکنید حس سودمندی خواهد داشت چرا که این احساس را خواهید کرد که بخشی از یک هدف بزرگ‌تر هستید. دیوانگی اصلی جایی وارد اثر می‌شود که شما نه تنها باید تمام این‌ها را در حضور یک ساعت بزرگ تیک تاک کننده انجام بدهید، بلکه خود محیطی که در آن قرار دارید شروع به تغییر می‌کند، شما و تیم آشپزهای همراهتان باید تلاش کنید که غذاهای مختلفی را در حضور دو خودروی در حرکت، زمین‌لرزه و موانع دیگری حاضر کنید. بازی Overcooked عمیق، بامزه و سودمند است.

 


بازی Rocket League

فوتبال و مسابقه‌ی ماشین‌سواری با خودروهایی بزرگ، چه کسی می‌توانست ایده‌ای‌ را داشته باشد که این دو مورد را در کنار یکدیگر قرار بدهد؟ توسعه‌دهنده‌ی فلوریدایی یعنی Psynix این ایده را داشت! و نتیجه‌ی آن هم به بازی Rocket League تبدیل شد. عنوانی که تقریبا بر روی هر پلتفرم موجودی عرضه شده است.  این اثر که به صورت کلی بر اساس پایه‌ و اساس بازی Super Acrobatic Rocket-Powered Batlle-Cars بنا شده است، بازیکنان را به گروه‌های مختلف تصمیم می‌کند و هر گروه باید برای وارد کردن یک توپ بزرگ شناور در هوا به دروازه‌ی حریف تلاش کند.

این بازی همان فوتبال ماشینی‌ای است که فکرش را می‌کنید اما چیزی که باعث می‌شود با آثار مشابه خود تفاوت داشته باشد نحوه‌ در کنار هم قرار دادن بخش‌های مختلف بازی است. برای مثال می‌توان به نحوه‌ی حرکت دادن خود ماشین‌ها اشاره کرد (موردی که شاید اصلی‌ترین دلیل موفقیت یا شکست چنین عنوانی باشد)؛ این مورد در این بازی بی‌نظیر و عالی است، هم سرعت پاسخگویی آن بسیار بالا است و در کل حرکت کردن با آن نیز آسان است. گستره‌ی بازی Rocket League حتی به eSports نیز رسیده است و حتی مسابقات بین‌المللی نیز بر اساس آن برگزار می‌شود. اگر تا کنون این بازی را تجربه نکرده‌اید، حتما به شما توصیه می‌کنیم که در اولین فرصت برای خرید آن اقدام کنید.

 


بازی Slay the Spire

بازی Slay the Spire یکی از معدود بازی‌هایی بود که توانست از وب‌سایت PSU نمره‌ی ۱۰ از ۱۰ بگیرد، با این وجود معقول است که بگوییم این عنوان بازی خارق‌العاده و یا حداقل شاخصی خواهد بود. بازی Slay the Spire ترکیب کاملی از بازی‌های سبک Card Battle و Rougelike است. طراحی این بازی در بهترین حالت خود است و از بهترین عناوینی است که در حال حاضر می‌توانید خریداری کنید. پیش‌فرض بازی Slay the Spire به طرز بسیار زیبایی ساده است؛ شما باید به بالای برج برسید، غول آن مرحله را بکشید و سپس به بخش بعدی بروید. اینکه چگونه به بالای آن برج برسید کاملا به خود شما بستگی دارد، چرا که مسیر پر از دشمنان و موجودات خطرناک، تله‌ها، گنج‌ها، رویدادهای خاص و بسیاری چیز دیگر است.

به جرئت می‌توان بهترین چیز درباره‌ بازی Slay the Spire را تناسب بسیار خوب بازی دانست. به خاطر تعدد deckهای مختلف در این بازی و همچنین آیتم‌های خاص و موارد دیگر، شما هیچ‌وقت این احساس را پیدا نخواهید کرد که همه چیز به صورت خیلی ناعادلانه برعلیه شما است بلکه کاملا متضاد آن، این حس را خواهید داشت که توانایی شما بسیار بیشتر است چرا که می‌توانید در تلاش‌های متعدد کارت‌ها و توانایی‌های جدیدی را کسب کنید. حتی اگر بازی‌های کارتی را هم دوست ندارید، به شما توصیه می‌کنیم که حتما بازی Slay the Spire را تجربه کنید.

 


بازی Stardew Valley

بازی Stardew Valley احتمالا بیشتر از هر بازی دیگری در این فهرست، زندگی اجتماعی افراد را نابود کرده است. البته اگر شما کل شبانه روز را به تجربه‌ی این بازی می‌پرداختید هم احتمالا در نهایت حس می‌کردید که کار بسیار مفیدی کرده‌اید. بازی Stardew Valley روایت و برداشت متفاوتی از سبک شبیه‌ساز مدیریت زندگی است که توسط سری افسانه‌ای Harvest Moon پایه‌گذاری شده بود. شما در این بازی وظیفه‌ مدیریت یک مزرعه را برعهده دارید؛ باید گیاه‌هان را پرورش دهید، آن‌ها را بفروشید و سپس چیزهای جدیدی برای توسعه‌ی بیشتر مزرعه‌تان خریداری کنید.

بازی Stardew Valley به شما اجازه خواهد داد تا روابط خانوادگی و دوستانه تشکیل دهید، در فستیوال‌های فصل به فصل شرکت کنید، به معادن عمیق بروید، حیوانات خانگی داشته باشید و خیلی چیزهای دیگر. اگر تا کنون بازی Stardew Valley را تجربه نکرده‌اید اکنون زمان آن فرارسیده است.

 


بازی The Binding of Isaac: Rebirth

بازی The Binding of Isaac: Rebirth عنوانی با عناصر Roguelike است که در آن در دخمه‌ها گشت و گذار می‌کنید. داستان‌های بازی بر اساس داستان‌های انجیل ساخته شده‌اند که روایت پسربچه‌ای تنها به نام آیزاک (Isaac) است. او به داخل زیرزمین خانه‌شان می‌رود تا از دست مادر روان‌پریش‌‌اش فرار کند. آیزاک (یا هر کدام از ۱۰ شخصیتی که می‌توانید در آینده با آن‌ها بازی کنید) مشاهده می‌کند که اطرافش پر از موجوداتی است که باید نابود شوند و صدالبته قدرت‌های خاصی که نابودی دشمنان را آسان‌تر می‌کند، در اختیارش قرار می‌گیرد.

حاشیه‌هایی که حول موضوع بازی The Binding of Isacc وجود دارد نباید بر روی این نکته که با بازی بسیار خوبی طرف هستیم سایه بیاندازد. بازی بسیار سرگرم‌کننده است، یک شوتر حرفه‌ای که از بالا تا پایینش بسیار خوب ساخته شده است. بازی چندین پایان متفاوت دارد و سیستم افزایش سطح باعث می‌شود تا بازی The Binding of Isaac: Rebirth تبدیل به اثری واجب برای همه شود.

 


بازی Thimbleweed Park

از ۲۵ سال پیش و زمانی که شرکت Lucasarts ژانر اشاره و کلیک را با ساخت عناوینی مثل بازی Day of the Tentacle و بازی The Secret of Monkey دوباره تعریف کرد، هیچ توسعه‌دهنده‌ دیگری نتوانسته اثری درخور در این سبک بازی‌ها تولید کند. تا اینکه بازی Thimbleweed Park تولید شد. این بازی که توسط استودیو Terrible Toybox خلق شده است، استودیویی که افراد قدیمی شرکت Lucasarts را نیز استخدام کرده است.

پس از این که یک جسد در پارک معروف Thimbleweed کشف می‌شود، بازیکنان باید ۵ شخصیت مختلف را کنترل و بین آن‌ها سوئیچ کنند تا بتوانند حقیقت پشت این قتل‌ها را کشف کنند. توانایی‌های حل پازل شما در این بازی به نهایت حد خود خواهند رسید. سبک بازی بسیار جذاب است، مراحل آن درخشان بوده و یکی از جذاب‌ترین داستان‌نویسی‌ها در ۱۰ سال گذشته را دارد. بازی Thimbleweed نه تنها یک راه بسیار تاثیرگذار برای دوباره‌سازی این سبک قدیمی به همه نشان داده است بلکه خود را نیز به یکی از بهترین آثار اکشن ماجراجویی‌ که می‌توانید بر روی PS4 تجربه کنید تبدیل کرده است.

 


بازی What Remains of Edith Finch

بازی What Remains of Edith Finch را می‌توان به سادگی یک اکتشاف دانست. شما به عنوان شخصیت اصلی یعنی ایدث فینچ (Edith Finch) که در حال بازدید از خانواده‌ش است، بازی خواهید کرد. بازیکنان خاطرات و تجارب مشترک اعضای دیگر خانواده را در روایتی اول شخص با ماجراجویی‌ها و اتفاقات مختلف که شامل مرگ و زندگی می‌شود مرور خواهند کرد.

بازی What Remains of Edith Finch تجربه‌ای تاثیرگذار، غمناک و احساسی است. داستان بازی بسیار زیباست و تجربه‌ سمعی و بصری شما در آن باعث می‌شود که لذت زیادی به هنگام تجربه‌ آن به دست بیاورید. بازی What Remains of Edith Finch هیچ چیزی کمتر از یک عنوان عالی ندارد.


برچسب ها: 10 برتر
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.