بهترین کنترلرهای مخصوص کنسول پلی استیشن 4

بهترین کنترلرهای مخصوص کنسول پلی استیشن 4

تیم Pspro تیم Pspro
7 سال و 15 روز پیش

گیم پد از ضروری ترین وسایل بازی است، حتی برای آن‌هایی که زیاد بازی نمی‌کنند یا اهل بازی با کامپیوتر هستند، باز هم داشتن یک گیم پد ضروری است. کاربران پلی استیشن 4 نیز انتخاب‌های زیادی در بازار کنترلرها دارند و ما نیز نگاهی به بهترین کنترلرهای مخصوص این کنسول می‌اندازیم.

در این مطلب، منظور ما از واژه مخصوص، کنترلرهایی است که با گیم پدهای رایج در بازار تفاوت دارند و ممکن است برای هدف و سبک خاصی ساخته شده باشند. برای مثال، هدف ما معرفی کنترلرهای مخصوص رانندگی یا ماوس و کیبورد مخصوص این کنسول است و البته بهترین تبدیل کننده ماوس و کنسول را نیز معرفی خواهید کرد تا بتوانید با ماوس گران قیمت خود بازی کنید و دیگر در بازی‌های شوتر بازنده نباشید.

البته، این مطلب تنها برای گیمرهای حرفه‌ای و اعضای ثابت گیم‌های آنلاین یا ورزشی نیست و هر فردی با هر هدفی می‌تواند از این وسایل استفاده کند. هدف ما این است که بهترین ابزار لازم برای بهترین تجربه کاربری را به شما معرفی کنید. پس اگر دوست دارید تا در بازی Gran Turismo Sport بی‌رقیب باشید یا در Battlefield 1 همواره به هدف بزنید، پس پیشنهادات ما را بررسی کنید.



دوربین پلی استیشن

اگر چه دوربین پلی استیشن یک کنترلر نیست، اما ابزاری به خوبی این دوربین برای پلی استیشن خود پیدا نخواهید کرد و این روزها با عرضه هدست پلی استیشن VR، این دوربین بیشتر از همیشه کاربردی شده است و دیگر استفاده آن محدود به استریم زنده بازی‌ها و بازی Just Dance نیست.




اما به غیر از این بازی‌ها، شما با استفاده از دوربین پلی استیشن می‌توانید با استفاده از تشخیص صورت وارد کنسول شوید و با استفاده از فرمان‌های صوتی بازی‌ها را اجرا کنید. و البته بهترین کاربرد این دوربین، هدست واقعیت مجازی است و اکنون پس از عرضه این هدست، این دوربین نیز بهبود پیدا کرده و بهترین ابزار جانبی برای کنسول شماست.

این محصول را می‌توانید از اینجا خریداری کنید.


کنترلر Move

در کنار دوربین پلی استیشن، شما قطعا به کنترلر حرکتی پلی استیشن 4، به نام کنترلر Move احتیاج دارید که البته ابتدا برای کنسول پلی استیشن 3 طراحی شده بود و اکنون در بازی‌های واقعیت مجازی بسیار کاربرد دارد و البته می‌توان از آن در بازی‌های خرکتی چون Just Dance استفاده کرد.

این کنترلر را می‌توانید از اینجا خریداری کنید.



کنترلر Razer Raiju

همانند کنترلر Nacon Revolution Pro، کنترلر Razer Raiju نیز توسط یک شرکت خارجی برای کنسول سونی ساخته شده و توسط این کمپانی به عنوان یک کنترلر حرفه‌ای مورد تأیید قرار گرفته است. کمپانی Razer، یکی از شناخته شده‌ترین کمپانی‌های دنیا در زمینه ساخت لپ تاپ و تجهیزات جانبی کامپیوتر است و قطعا کنترلر ساخت این کمپانی، مورد توجه قرار می‌گیرد.

کنترلر Razer Raiju از فیبر کربن و آلومینیوم ساخته شده و بدنه آن یک دست و سبک است. چهار دکمه اصلی مکانیکی هستند و فشار دادن آن‌ها راحت است و دقت بسیار خوبی دارند و در آن‌ها لگ و تأخیر مشاهده می‌شود. کنترلر در دست بسیار راحت است و به هیچ وجه نمی‌لغزد و پشت کنترلر نیز شاهد دکمه‌های پدال گونه هستیم.  همچنین، کل دکمه‌های کنترلر قابل تغییر و تنظیم هستند.




همچنین، این کنترلر دارای تنظیمات سریع در پایین خود است تا بتوانید به سرعت، صدای بازی را کنترلر کرده یا کلا قطع کنید یا تنظیمات کنترلر دلخواه خود را سریعا انتخاب کنید.

کمپانی Razer، این کنترلر را به صورت حرفه‌ای برای شرکت کنندگان در مسابقات ورزش‌های الکترونیکی مانند Call of Duty یا Street Fighter ساخته است و این کنترلر برای بازی‌های شوتر آنلاین و مبارزه‌ای ایده‌ال است و البته، گران‌ترین کنترلر موجود در بازار است.

این کنترلر را می‌توانید از اینجا خریداری کنید.


کنترلر Nacon Revolution Pro

قبل از این که درباره بهترین کنترلرها حرف بزنیم، از کنترلر Nacon Revolution Pro یاد می‌کنیم که مدتی است به بازار آمده و از معدود کنترلرهایی است که توسط سونی ساخته نشده، اما توسط این کمپانی رسما معرفی شده است. با استفاده از یک کامپیوتر، تمام دکمه‌های این کنترلر قابل تغییر و تنظیم است و کاربر می‌تواند  مقدار لرزش و حرکات ریز آن را نیز به دلخواه تغییر دهد.




عملکرد این کنترلر نیز بسیار قابل توجه است و هر دکمه و دو آنالوگ آن کیفیت بسیار خوبی دارند. این کنترلر مخصوص افرادی ساخته شده که به تازگی کنسول اکس باکس را کنار گذاشته و به سراغ پلی استیشن 4 آمده‌اند یا این که کنترلر اکس باکس را بیشتر می‌پسندند.

اما توجه کنید که این کنترلر، بر خلاف کنترلر اصلی پلی استیشن 4، نمی‌تواند کنسول را روشن کند که عادت کردن به این مسئله کمی طول می‌کشد. همچنین، این کنترلر برای انتقال سریع تر و بدون تأخیر فرامین، از یک کابل 3 متری بهره می‌برد. همچنین، تمام تنظیمات این کنترلر با کامپیوتر انجام می‌شود. اگر از اکس باکس 360 خوشتان می‌آید اما یک پلی استیشن 4 دارید، این کنترلر مناسب شماست. نسخه جدید این کنترلر نیز دارای دوام و عملکرد بهتری است و از کابل USB C بهره می‌برد. همچنین این کنترلر دارای طرح‌های مختلفی است که می‌توانید از اینجا خریداری کنید.


Nacon Wired Compact

در کنار Revolution Pro، کمپانی Nacon کنترل بی‌سیم Wired Compact را نیز عرضه کرده است که طراحی آن مشابه DualShock 4 است. این کنترلر بدنه‌ای نسبتا نرم برای راحتی دست و اندازه‌ای کمی بزرگ‌تر نسبت به DualShock 4 دارد و دکمه‌های آن نیز بزرگ هستند. ارتفاع آنالوگ‌ها نیز برای افزایش دقت نسبت به DualShock 4 بالاتر است. این کنترلر بر خلاف Revolution Pro، فاقد تنظیمات خاص و دکمه‌های پشتی است و از نظر امکانات تفاوتی با DualShock 4 ندارد، اما با سیم به کنسول وصل می‌شود.

برای خرید کنترلر Nacon Wired Compact به اینجا مراجعه کنید.

Hori Onyx

در طی سال‌های گذشته، شرکت‌های زیادی به ساخت کنترلرهای کنسول پلی استیشن 4 روی آورده‌اند، اما تا کنون، همگی با کابل به کنسول متصل می‌شدند. اما آخرین محصول کمپانی HORI به نام کنترلر بی‌سیم Hori Onyx، اولین کنترلر بی‌سیم این کنسول است که تحت نظر کمپانی سونی ساخته شده است.

متأسفانه، این کنترلر، مانند کنترلر ایکس باکس وان، فاقد اسپیکر است؛ خصیصه‌ای که باعث منحصربفردبودن کنترلر DualShock 4 شده است. همچنین، از لایت‌بار پشت این کنترلر نیز خبری نیست. البته هنوز نوری از زیر تاچ‌پد این کنترلر ساطع می‌شود. این کنترلر برای افرادی که به کنترلر ایکس باکس علاقه دارند یا به تازگی از ایکس باکس به پلی استیشن کوچ کرده‌اند، کنترلر مناسبی است.

شما می‌توانید این کنترلر را از اینجا خریداری کنید.

Hori PS4 TAC GRIP

کمپانی Hori در ساخت کنترلرهای مخصوص پلی استیشن 4 تبحر دارد و کنترلرهای گوناگونی برای این کنسول ساخته و یکی از بهترین این کنسول‌ها، کنترلر TAC GRIP است که به عنوان کنترلر تاکتیکی معرفی می‌شود و برای بازی‌های زیادی قابل استفاده است. این کنترلر خاص، ترکیبی از نیمه چپ یک گیم پد برای دست چپ و یک ماوس برای دست راست است و با دقت و مهارت برای بازی‌های شوتر آنلاین طراحی شده تا بالاترین دقت را در تیراندازی خود داشته باشید. این کنترلر دارای دکمه‌های مخصوص هدف گیری سریع و تک تیراندازی و راه رفتن است تا هیچ کمبودی در بازی‌های شوتر نداشته باشید.

هر دو قطعه این کنترلر دارای کابل‌های سه متری هستند تا دیگر نگران لگ و تأخیر نباشید. قسمت سمت چپ دارای بندی است که به دور دست شما پیچیده شده و جاگیری آن در دست شما را تضمین می‌کند. قسمت سمت راست نیز دارای سرعت متغیر 800~3200 dpi سات و با یک دکمه، سرعت آن قابل تغییر است. همچنین، دکمه‌های R1 و R2 کنترلر DualShock 4 جای خود را به چهار کلید در سمت چپ ماوس، زیر انگشت شست شما داده‌اند. اگر به هر دلیلی از عملکرد ماوس این کنترلر راضی نیستید، می‌توانید به جای آن، هر ماوس دیگری را به کنسول خود متصل کنید و به بازی بپردازید.




کنترلر TAC GRIP دارای نرم‌افزاری است که به شما اجازه می‌دهد تا محل و عملکرد دکمه‌ها را به دلخواه تغییر دهید. البته این کنترلر نمی‌تواند جای ماوس و کیبورد واقعی را بگیرد اما گزینه نسبتا ارزان‌تری است که تجربه خوبی را روی کنسول پلی استیشن 4 به شما ارائه می‌دهد.



Hori PS4 TAC PRO

کنترلر TAC PRO در واقع مدل پیشرفته‌تر کنترلر TAC GRIP است و البته قیمت بیشتری نیز دارد. شما با توجه به تصویر متوجه تفاوت اصلی این دو مدل می‌شود. در مدل TAC PRO، پد سمت چپ سیستم با یک کیبورد کوچک جایگزین شده است و شما احساس بازی با یک کامپیوتر گیمینگ را تجربه خواهید کرد. البته کمی طول می‌کشد تا دست شما به این کیبورد عادت کند، اما پس از کمی زمان، کاملا با آن راحت خواهید بود.




کیبورد این کنترلر دارای 20 عدد دکمه مکانیکی است که بازی کردن با آن را بسیار راحت می‌کند و می‌تواند بسیار سریع به اتفاقات پر هیاهوی بازی‌هایی چون Battlefield 1 و Titanfall 2 واکنش نشان دهید. همانند کنترلر TAC GRIP، کنترلر TAC PRO نیز دارای یک نرم افزار برای شخصی سازی سیستم است و تا سه پروفایل مختلف را می‌توانید برای این کنترلر ذخیره کنید و در بازی، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. البته کنترلر Hori TAC PRO به هیچ وجه یک کنترلر کامل نیست، اما نسبت به کنترلرهای بهتری چون Xim 4، قیمت بسیار بهتری دارد و گزینه خوبی برای بازی‌های شماست.

این کنترلر را می‌توانید از اینجا خریداری کنید.


Hori Wired Mini

کمپانی Hori همچنین کنترلری طراحی کرده تا تمام اعضای خانواده بتوانند به راحتی بازی کنند. کنترلر Hori Wired Mini اندازه کوچکی دارد و به راحتی در دستان کودکان جا می‌شود و با یک کابل سه متری به کنسول متصل می‌شود. ویژگی بارز این کنترلر این است که فاقد بسیاری از ویژگی‌های DualShock 4 از جمله لایت بار، جک 3.5 میلی‌متری، اسپیکر، موتور لرزاننده و مهم‌تر از همه، تاچ پد است تا رسما ابزاری ساده و ابتدایی برای انجام بازی‌های ساده و خانوادگی باشد.

این کنترلر را می‌توانید از اینجا خریداری کنید.

Hori Real Arcade Pro 4 Kai

کنترلر Real Arcade Pro 4 بهترین کنترلری است که برای بازی‌های آرکید و مبارزه‌ای پیدا خواهید کرد. این کنترلر دارای 9 دکمه بزرگ و یک آنالوگ است و به همین دلیل، بهترین ابزار برای افرادی است که به صورت حرفه‌ای بازی‌های مبارزه‌ای را دنبال می‌کنند. این کنترلر خاص با کنسول‌های پلی استیشن 3 و کامپیوترهای شخصی هم سازگار است و داشتن آن برای هر طرفدار حرفه‌ای بازی‌های مبارزه‌ای ضروری است.




تبدیل کننده‌های ماوس و کیبورد

کنترلرهای TAC GRIP و TAC PRO، هر چند عملکردی فوق‌العاده دارند و ابزاری مفید برای گیمرها هستند، اما در نهایت نمی‌توانند جای ماوس و کیبورد را بگیرند. به همین دلیل، تبدیل کننده‌های ماوس و کیبورد برای پلی استیشن 4 ساخته شده است.

شما کافی است تا ماوس و کیبورد گران قیمت و ارزشمند خود را به این تبدیل کننده‌ها متصل کنید و با پلی استیشن 4 خود، مانند یک کامپیوتر گیمینگ بازی کنید. در حال حاضر گزینه‌های زیادی برای این تجهیزات وجود ندارد، اما همین محصولات متعدد نیز کار خود را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهند.

لازم به ذکر است که استفاده از تجهیزات تبدیل کننده، ممکن است در برخی بازی‌های چند نفره، موجب اخراج شما از بازی شوند، زیرا بسیاری از سازندگان، استفاده از این تجهیزات را تقلب می‌دانند، پس پیشنهاد می‌کنیم که تا حد ممکن، تنها در بازی‌های تک نفره از این وسایل استفاده کنید.



Xim 4

تبدیل کننده Xim 4، بهترین وسیله ممکن برای اتصال ماوس و کیبورد به پلی استیشن 4 است و از هر گونه کنترلر دیگری نیز گران‌تر است. این دستگاه، با کنسول‌های پلی استیشن 3، اکس باکس 360 و اکس باکس وان نیز سازگار است و هر کنسول بازی که به دنبال یه تجربه واقعی در بازی‌های شوتر است، از این تجهیزات لذت خواهد برد. این دستگاه، بر خلاف رقبای خود، هیچ مشکلی نیز در سازگاری با انواع مختلف ماوس و کیبورد ندارد و برای استفاده، کافی است تجهیزات خود را به آن متصل کنید. این دستگاه حتی از جوی استیک و دیگر انواع گیم پد نیز پشتیبانی می‌کند.




این دستگاه دارای برنامه Xim 4 Manager است که به کاربر اجازه می‌دهد تا تجهیزات خود را از طریق کامپیوتر یا گوشی هوشمند، کاملا شخصی سازی کند. مزیت فوق العاده این نرم افزار، پایگاه داده‌های عظیمی است که از تجهیزات و بازی‌های مختلف دارد که همواره در حال بروز شدن است و به همین دلیل، Xim 4، یک سر و گردن از دیگر رقبا جلو تر است. دستگاه Xim 4، بهترین وسیله برای اتصال ماوس و کیبورد به پلی استیشن 4 است.



Hama Speedshot Ultimate

در حال حاضر تنها دستگاهی که شاید بتواند تا حدی با Xim 4 رقابت کند، Hama Speedshot Ultimate است که قیمت بسیار کمتری دارد. این دستگاه دارای یک مدل سازگار با انواع کنسول‌ها و یک مدل مخصوص کنسول پلی استیشن 4 است و ما مدل چند پلتفرمی آن را که Ultimate نام دارد معرفی می‌کند.




همانند Xim 4، این دستگاه نیز به راحتی قابل استفاده است و تنها کافی است تجهیزات خود را به دستگاه متصل کنید و احتیاج به هیچ گونه نصب و آپدیتی نیست. تا 11 پروفایل مختلف در این دستگاه قابل ذخیره است و می‌تواند تنظیمات مختلفی برای دکمه‌های خود به این دستگاه وارد کنید. Hama Speedshot Ultimate دارای ویژگی‌هایی چون turbo، auto fire و auto repeat نیز هست و مجموعه‌ای از استیکرهای کوچک نیز دارد تا بتوانید دکمه‌های خود را راحت‌تر شناسایی کنید.

تنها مشکل این دستگاه که قیمت پایین آن را توجیه می‌کند، سازگاری کم آن با بیشتر مدل‌های موجود در بازار است، البته اکثر برندهای معروف سازنده ماوس و کیبورد در داده‌های این دستگاه وجود دارند و اگر شما محصول شناخته شده‌ای را خریداری کرده باشید، جایی برای نگرانی ندارید.


برای خرید انواع لوازم جانبی کنسول پلی استیشن 4 به اینجا مراجعه کنید



برچسب ها: کنسول پلی استیشن 4
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.