چگونه تایید دو مرحله‌ای را برای پلی استیشن 4 فعال کنیم؟

چگونه تایید دو مرحله‌ای را برای پلی استیشن 4 فعال کنیم؟

عماد عامری عماد عامری
7 سال و 22 روز پیش


تایید دو مرحله‌ای چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

در بین شرکت‌های بزرگی که خدمات و سرویس‌های فناوری را ارائه می‌کنند، سونی آخرین شرکتی بود که در نهایت تصمیم گرفت تا تایید دو مرحله‌ای را به کاربران خود ارائه کند. شرکت‌هایی همچون اپل، مدهاست چنین شیو‌ه‌ای را در اختیار کاربران خود قرار داده‌اند تا امنیت حساب‌های کاربری بالاتر برود. این شیوه، با ساختار خود امنیت حساب کاربری را بالاتر می‌برد و مانع از هک شدن حساب توسط هکرها می‌شود. اما ایده «تایید دو مرحله‌ای» دقیقا چیست؟ تایید دو مرحله، یک تعریف بسیار ساده دارد: هربار که سعی کنید وارد حساب کاربری خود شوید، سیستم شرکت سونی از یک راه دیگر (با استفاده از SMS) با شما ارتباط برقرار می‌کند و با ارسال یک کد، اطمینان حاصل می‌کند که فرد دیگری درحال استفاده از اطلاعات حساب شما نباشد.



چگونه این ویژگی را فعال کنیم؟

برای فعال کردن ویژگی «تایید دو مرحله‌ای» در کنسول پلی استیشن 4، ابتدا به یک حساب کاربری PSN نیاز دارید.

آموزش ساخت حساب کاربری PSN

برای فعال کردن تایید دو مرحله‌ای، مراحل زیر را دنبال کنید:

1.    مسیر زیر را دنبال کنید:

Settings > PlayStation Network/Account Management > Account Information > Security > 2-Step Verification

سپس گزینه Set up now را بزنید.







2.    هنگامی که از شما خواسته می‌شود، شماره موبایل خود را وارد کنید و گزینه Add را بزنید.

3.    بعد از وارد کردن شماره تلفن و زدن گزینه Add، پیامی حاوی کد تایید به شما ارسال می‌شود. کد را وارد کرده و سپس گزینه Activate را بزنید.



اما چه زمانی به تایید دو مرحله‌ای نیاز داریم؟

قبل از اینکه استفاده از این سیستم را شروع کنید، باید چند نکته را بدانید. هنگامی که که از پلی استیشن 4 خود استفاده می‌کنید، در بسیاری از مواقع به Log in نیازی ندارید؛ چرا که حتی اگر کنسول شما خاموش شود، از حساب PSN خود خارج نخواهید شد. اما مواردی وجود دارد که برای بالا بردن امنیت کنسول، سونی از شما درخواست می‌کند تا باردیگر وارد حساب کاربری PSN خود شوید. در این مواقع، باید به یاد داشته باشید که بعد از فعال سازی ویژگی «تایید دو مرحله‌ای»، سونی بعد از درخواست رمز حساب کاربری، از شما کد ارسال شده به موبایل را نیز درخواست می‌کند.


برای اینکه با ویژگی تایید دو مرحله‌ای وارد حساب کاربری خود شوید، مثل همیشه این کار را انجام بدهید. اطلاعات را وارد کنید و بعد از وارد شدن، کد SMS دریافت شده از سوی سونی را در صفحه بنویسید.



برچسب ها: آموزش
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.