ترفندهای استفاده از کنسول نینتندو سوئیچ

ترفندهای استفاده از کنسول نینتندو سوئیچ

تیم Pspro تیم Pspro
6 سال و 8 ماه و 5 روز پیش

کنسول جدید نینتندو به نام سوئیچ (Switch) یک کنسول دستی/خانگی است که به شما اجازه می‌دهد تا هر جایی که هستید، بتوانید بازی مورد علاقه خود را انجام دهید. اگرچه سیستم عامل این کنسول همچنان در حال توسعه است و به مرور، ویژگی‌های جدیدی به آن اضافه می‌شود، اما همین نسخه از سوئیچ نیز ویژگی‌ها و ترفندهای بسیاری در خود جای داده که با هم نگاهی به آن‌ها می‌اندازیم.



چگونه کنسول خود را خاموش کنیم؟

اگر سوئیچ را خریده‌اید، حتما می‌دانید که فشار دادن دکمه پاور روی کنسول، در واقع آن را وارد حالت Sleep Mode می‌کند. در خود کنسول نیز تنها گزینه Sleep Mode را خواهید یافت که در واقع کنسول شما را وارد حالت کمترین استفاده از برق می‌کند، اما کنسول شما همچنان روشن است. برای خاموش کردن کنسول، باید دکمه Power روی کنسول را نگه‌دارید تا منویی با گزینه‌های Sleep Mode و Power Options ظاهر شود. با انتخاب گزینه Power Options می‌توانید کنسول را کاملا خاموش کنید. توجه کنید که برای نصب یا در آوردن SD card، حتما باید کنسول را کاملا خاموش کنید.



آیا می‌دانستید که هنگام روشن کردن کنسول، هر دکمه صدایی متفاوت دارد؟

هنگامی که کنسول سوئیچ را از حالت Sleep Mode خارج می‌کنید، کنسول از شما می‌خواهد تا یک دکمه را سه بار فشار دهید تا وارد کنسول شوید. در این جا، هر دکمه‌ای صدایی متفاوت را ایجاد می‌کند که در نوع خود جالب توجه است.




اسکرین شات‌های خود را به اشتراک بگذارید

روی جوی کان سمت چپ، دکمه‌ای با یک دایره درون آن پیدا خواهید کرد. با فشار دادن این دکمه می‌توانید از بازی خود اسکرین شات بگیرید. اگر یک SD Card در کنسول قرار داده‌اید، می‌توانید عکس‌های خود را در کامپیوتر یا گوشی خود ذخیره کنید یا از درون کنسول در فیسبوک و توییتر به اشتراک بگذارید. در حال حاضر امکان ذخیره گیم پلی در کنسول سوئیچ برای تعدادی بازی انحصاری نینتندو وجود دارد و محدودیت آن، 30 ثانیه است. در آینده باید منتظر بهبود کارایی این ویژگی باشیم.




یک کیبورد به سوئیچ وصل کنید

هنگامی که کنسول شما به تلویزیون متصل است، می‌توانید یک کیبورد را به کنسول متصل کنید. در حال حاضر، استفاده از کیبورد محدود به جستجو در فروشگاه نینتندو یا نوشتن کپشن برای اشتراک عکس‌ها در شبکه‌های اجتماعی است اما در آینده، با اضافه شدن اپلیکیشن‌های بیشتر به این کنسول، کاربردهای یک کیبورد نیز بیشتر خواهند شد.




پایه کنسول شما از جا در می‌آید

احتمالا شما هم متوجه شده‌اید که پایه کنسول سوئیچ، به نظر بسیار شکننده و غیر قابل اتکا است. اما خوب است که بدانید، این پایه به گونه‌ای طراحی شده که تحت فشار زیاد، از جای خود در بیاید و نمی‌شکند و به راحتی نیز در جای خود قرار می‌گیرد.






کنسول سوئیچ از نظر ریجن آزاد است

کنسول نینتندو سوئیچ محدودیت مکانی ندارد و علاوه بر این که بازی‌های آن با توجه ریجن محدود نیستند، بلکه می‌توانید از فروشگاه‌های مخصوص ریجن‌های دیگر نیز استفاده کنید. برای این کار کافی است یک اکانت جدید بسازید و کشور محل سکونت را یک کشور مختلف انتخاب کنید. برای مثال، اگر اکانت اصلی شما با ریجن آمریکا ساخته شده، می‌توانید یک اکانت با ریجن ژاپن بسازید و از فروشگاه ژاپنی آن خرید کنید که محتوای منحصر بفردی دارد.




حتما اکانت خود را ریجن آمریکا بسازید

اگرچه داشتن چندین اکانت مرتبط با ریجن‌های مختلف مفید است، اما بهتر است بدانید که برای ما ایرانی‌ها، داشتن اکانت با ریجن آمریکا ضروری است، زیرا در حال حاضر، تمام گیفت کارت‌های این کنسول در بازار ایران، متعلق به ریجن آمریکا هستند، پس حتما یک اکانت با ریجن آمریکا بسازید تا بتوانید از فروشگاه نینتندو استفاده کنید. برای آموزش ساخت اکانت در نینتندو سوییچ و استفاده از گیفت کارت، به اینجا مراجعه کنید.



کنسول خود را نامگذاری کنید

در صورت پیش فرض، نام کاربری شما، به عنوان نام کنسول شما انتخاب می‌شود اما با مراجعه به تنظیمات کنسول و منوی System، می‌توانید با انتخاب گزینه Console Nickname، یک نام جدید برای کنسول خود انتخاب کنید.




درصد باتری کنسول خود را مشاهده کنید

برای مشاهده مقدار باتری کنسول، کافی است در صفحه اصلی کنسول، دو دکمه ZL و ZR را با هم فشار دهید تا درصد باتری نمایان شود. در حالت دستی با لمس نشان باتری در صفحه نیز می‌توانید مقدار باتری را مشاهده کنید.




یک پاور بانک بخرید

کنسول سوئیچ در حالت دستی، با توجه به بازی، بین 3 تا 5 ساعت باتری دارد که برای مثال، هنگام رفتن به محل کار یا دانشگاه با اتوبوس و مترو کافی به نظر می‌رسد. اما اگر از دسته افرادی هستید که سفرهای طولانی مدت دارید، پس بهتر است یک پاور بانک تهیه کنید. هنگام تهیه پاور بانک، حتما دقت کنید که محصل با کیفیتی را خریداری کنید، زیرا برخی از پاور بانک‌ها توانایی شارژ کنسول سوئیچ را ندارند. پیشنهاد ما پاوربانک مخصوص سوییچ، محصولی از شرکت SnakeByte است که می‌توانید از اینجا بخرید.




برای کنسول خود، کیف یا کاور بخرید

از آنجایی که کنسول نینتندو سوئیچ، یک کنسول قابل حمل است، بهتر است که برای آن یک کیف حمل یا کاور بخرید تا هنگام حمل و نقل، از آسیب‌های احتمالی پیشگیری کنید. همچنین توصیه می‌کنیم که یک محافظ نمایشگر نیز برای کنسول خود تهیه کنید. برای خرید لوازم جانبی نینتندو سوییچ، از جمله کیف و محافظ صفحه، به اینجا مراجعه کنید.




جوی کان گمشده خود را پیدا کنید

جوی کان، کنترلر نسبتا کوچکی است و مخصوصا اگر رنگ خاکستری آن را خریده باشید، گم کردن آن کار چندان سختی نیست. اگر نتوانستید جوی کان خود را پیدا کنید، از درون صفحه اصلی کنسول، وارد تنظیمات Controllers شوید و گزینه Find Controllers را روشن کنید. با این کار، اگر جوی کان شما در محدوده موج بلوتوث کنسول شما باشد، شروع به لرزش می‌کند و می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید.



کنترلر Pro بخرید

جوی-کان کنترلر خوبی است و ویژگی‌های جذابی دارد، اما اگر قصد دارید با نینتندو سوییچ، بازی‌هایی مانند Doom یا Wolfenstein II را بازی کنید، آنالوگ‌های Joy-Con قطعا در گیم‌پلی شما تأثیر منفی می‌گذارند. اگر به بازی‌های شوتر علاقه دارید، حتما به فکر خرید یک کنترلر Pro باشید. برای خرید کنترلر Pro نینتندو سوییچ به اینجا مراجعه کنید.

 

برای خرید کنسول نینتندو سوئیچ، به اینجا مراجعه کنید.

برچسب ها: از 0 تا 100, switch
1 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
محصولات مرتبط
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.