ترفندهای بازی Call of Duty Black Ops 4 - بخش زامبی ها

ترفندهای بازی Call of Duty Black Ops 4 - بخش زامبی ها

رامتین کاظمی رامتین کاظمی
5 سال و 2 ماه و 23 روز پیش

بازی Call of Duty: Black Ops 4 یکی از بهترین بازی‌های چندنفره سال ۲۰۱۸ است که با سه بخش مجزا توانسته سلیقه تمام گیمرهای علاقه‌مند به بازی‌های شوتر را راضی کند. اگرچه بخش بتل رویال این بازی، بیشتر از سایر بخش‌ها جلب توجه کرده، اما نباید از بخش زامبی بازی غافل شوید که با سناریوها و فضاسازی جذاب خود، به یکی از بهترین تجربه‌های چندنفره تیمی تبدیل شده است. البته این بخش از بازی به هیچ‌وجه ساده نیست و تمام کردن هر مپ نیازمند مهارت و کار تیمی است. در ادامه، ترفندهای لازم برای پیروزی در این بخش را مرور می‌کنیم.

 

بازی دارای دو خط داستانی است

بخش زامبی‌ها در بازی Call of Duty: Black Ops 4 در نسخه استاندارد بازی دارای سه مپ با دو خط داستانی است. مپ‌های IX و Voyage of Despair دارای یک خط داستانی و مپ Blood of the Dead دارای خط داستانی دیگری است. اما با این وجود، پرک‌ها، الکسیرها و گزینه‌های شخصی سازی شما بین دو مپ IX و Voyage of Despair قابل اشتراک‌گذاری نیستند و برای هر مپ در بخش زامبی، باید تنظیمات شخصی‌سازی مجزا داشته باشید.

 

به الکسیرها توجه کنید

در بخش زامبی‌ها، شما به صورت پیش‌فرض با چهار الکسیر (Elixirs) تجهیز می‌شوید. الکسیرها آیتم‌های خاصی هستند که قابلیت‌های منحصربفردی را در طول بازی به شما می‌دهند. در منوی اصلی بخش زامبی، در گوشه پایین سمت چپ، شما می‌توانید سه الکسیر به صورت تصادفی بخرید و آن‌ها را جایگزین الکسیرهای کنونی خود کنید.

 

بهترین راه استفاده از الکسیرها این است که آن‌ها را امتحان کنید و ببینید کدام یک به سبک بازی شما سازگارتر است اما توصیه می‌کنیم که اگر با سه کاربر دیگر مشغول بازی هستید، از الکسیر Anywhere But Here! استفاده نکنید. این الکسیر شما را به صورت تصادفی به نقطه دیگری از نقشه منتقل می‌کند. این کار باعث می‌شود تا از دوستان خود جدا بیفتید و شانس مرگ شما به شدت افزایش پیدا می‌کند.

 

سریعا مناطق جدید را باز کنید

هر مپ از بازی، با یک مکان نسبتا کوچک آغاز می‌شود، در حالی که گشت و گذار در بخش زامبی‌ها، اهمیت بسیاری دارد. در بخش زامبی‌ها اگر در یک مکان بمانید، به سرعت توسط زامبی‌ها محاصره می‌شوید و راه فراری پیدا نخواهد کرد.

 

در نتیجه بهتر است به جای مصرف امتیازهایتان روی اسلحه جدید، مکان‌های جدید را باز کنید و مپ را بگردید. با این کار نه تنها فضای بیشتری برای فرار خواهید داشت، بلکه اسلحه بهتری نیز پیدا خواهید کرد. برخی درها نیز با نشانی قرمز بسته شده‌اند و تنها راه باز کردن آن‌ها، انجام عملیات خاصی است.

 

از بات‌ها استفاده کنید

بخش زامبی بازی Call of Duty: Black Ops 4 به صورت تک‌نفره نیز قابل بازی است اما اگر کسی را ندارید که به شما ملحق شود، می‌توانید جای خالی دیگر بازیکنان را با بات پر کنید که در نبرد بسیار کاربردی هستند. بات‌ها نه تنها می‌توانند شما را احیا کنند، بلکه نوار سلامتی بزرگی دارند و می‌توانند به خوبی با زامبی‌ها بجنگند. در واقع، استفاده از بات‌ها از سر و کله زدن با دوستی که به حرف شما گوش نمی‌دهد، بسیار مفیدتر است.

 

گلوله نخرید

شما با مراجعه به محلی که سلاحتان را خریده‌اید، می‌توانید مهمات آن سلاح را نیز بخرید. اگر تک‌نفره بازی می‌کنید، این کار را زیاد انجام خواهید داد اما هنگام بازی چندنفره، توصیه می‌کنیم که مهمات را از راه دیگری بازیابی کنید. در بخش زامبی‌های، گاهی اوقات آیتمی به نام Max Ammo بعد از کشتن زامبی‌ها پدیدار می‌شود که تمام مهمات شما را بازیابی می‌کند.

 

پس اگر سلاح مورد علاقه شما مهمات ندارد، لازم نیست برای خریدن مهمات آن در نقشه بگردید یا سلاح خود را با سلاح دیگری تعویض کنید. سعی کنید با سلاح دوم خود دوام بیاورید تا شما یا یکی از اعضای تیم‌تان، آیتم Max Ammo را دریافت کند. معمولا پیدا کردن این آیتم، زمان زیادی نمی‌برد.

 

به دنبال مسلسل و شاتگان باشید

در ابتدای هر مپ، شما یک رایفل با نرخ شلیک پایین خواهید یافت که در نگاه اول، نسبت به هفت‌تیری که دارید، خیلی بهتر به نظر می‌رسد اما خیلی سریع متوجه می‌شوید که در هنگام مواجهه با تعداد زیاد زامبی‌ها، کاملا بی‌استفاده است. به عنوان سلاح اصلی، یک مسلسل انتخاب کنید زیرا نرخ شلیک بالای آن در هنگام مواجه با موج زامبی‌ها بسیار کاربردی است، مخصوصا اگر در یک راهرو مشغول جنگیدن با زامبی‌ها باشید. به عنوان سلاح دوم هم یک شاتگان را انتخاب کنید‌ زیرا قدرت و مقدار پخش آن در فواصل نزدیک بسیار مفید خواهد بود.

 

هر شخصیت نیز دارای یک سلاح ویژه است که بعد از شارژ شدن، قابل استفاده است. برای شارژ کردن هر سلاح نیز کافی است تعداد زیادی زامبی را بکشید. این اسلحه قدرت بسیار بالایی دارند و می‌توانید لشگری از زامبی‌ها را در زمانی کوتاه از بین ببرید و البته خود را از مخمصه نجات دهید.

 

حواستان به پشت سرتان باشد

در بخش زامبی‌ها، همیشه باید نگاهی به پشت سر خود داشته باشید. زامبی‌ها از هر مکانی ممکن است ظاهر شوند و به شما حمله کنند پس بهتر است همیشه در حال نگاه کردن به اطراف باشید. یکی از استراتژی‌های خوب در بخش زامبی‌ها این است که در گوشه‌ای بایستید و زامبی‌ها را بکشید، البته این روش به شرطی کارساز است که اسلحه شما قوی و مهمات شما کافی باشد و همچنین بهتر است که سلاح ویژه شما نیز آماده استفاده باشد.

 

 

برای خرید بازی Call of Duty: Black Ops 4 به اینجا مراجعه کنید.

برچسب ها: black ops 4
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.