ترفند های مهم در بازی Sekiro: Shadows Die Twice

ترفند های مهم در بازی Sekiro: Shadows Die Twice

محمدجواد عبداللهی‌ پور محمدجواد عبداللهی‌ پور
5 سال و 15 روز پیش

ترفند های مهم در بازی Sekiro: Shadows Die Twice

بازی Sekiro: Shadows Die Twice عنوانی هیجان انگیز، جذاب و البته چالش برانگیز است. عناصر سرگرم کننده بسیار زیادی را می‌توانید در بازی مشاهده کنید که فقط مختص به بخش مبارزه بازی نمی‌شوند از همین رو می‌توان متوجه شد که فقط سبک مبارزه و چگونگی آن در بازی اهمیت ندارد و شما علاوه بر مهارت مبارزه باید به سایر جزئیات بازی توجه داشته باشید تا بتوانید تجربه‌ای خوب و خالص را بسازید.

 

با توجه به این که بازی Sekiro: Shadows Die Twice به هیچ عنوان یک بازی تک بعدی نیست و نیاز به تفکر و تمرکز بالایی دارد، قصد داریم در این مقاله چند ترفند و نکات مهم را در کنارتان مورد بررسی قرار دهیم تا بتوانید آماده به استقبال دنیای مخوف این بازی عنوان دوست داشتنی بروید. با ما همراه باشید.

 

همانطور که می‌دانید بازی Sekiro: Shadows Die Twice توسط استودیو Fromsoftwere ساخته شده است. بی شک یکی از بزرگترین دغدغه‌ها در عناوین استودیو Fromsoftwere غول آخر‌های عظیم‌الجثه و قدرتمند هستند و همانطور که حدس زده‌اید این دشمنان قدرتمند در عنوان جدید استودیو هم حضور دارند. اما برای جلوگیری از فاش شدن داستان بازی برایتان، سعی می‌کنیم که کمتر به این هیولا‌های درشت هیکل بپردازیم و در عوض ترفند‌های مهم برای شکست دادن آن‌ها را با هم مرور کنیم.

 

در اوایل بازی زیاد به معبد Dilapidated سر بزنید

دلایل بسیار زیادی وجود دارد که می‌توانید به بهانه آن‌ها به معبد Dilapidated بروید، این معبد در واقع همان مکان امنی است که در تمامی عناوین استودیو شاهدش هستیم. جایی که می‌توانید کمی از خطر دور باشید و وقتتان را صرف ارتقا قدرت‌ها و سلاح‌هایتان کنید. اما این بار یک فعالیت جدید هم به چشم می‌خورد، شما می‌توانید برای دریافت قدرت‌‌های جدید، با هانبی (Hanbei) مشغول به تمرین شوید و از او چند ترفند خاص یاد بگیرید. علاوه بر این‌ها، بهتر است یادتان باشد که این معبد مهمترین مکان بازی است و بسیاری از داستان‌های کوتاه درون بازی، از این منطقه آغاز می‌شوند پس حواستان را به همه چیز جمع کنید.

 



مخفی کاری جانتان را نجات می‌دهد

محیط را بشناسید: کمی که از بازی کردن‌تان می‌گذرد متوجه می‌شوید که کوچک‌ترین و ریزنقش ترین موجودات و دشمنان درون بازی می‌توانند در یک چشم بر هم زدن جانتان را بگیرند. این حقیقت هنگامی کاملا مشخص می‌شود که چند دشمن همزمان به شما حمله‌ور شوند. اگر جانتان را دوست دارید و بدتان نمی‌آید که کمتر بمیرید بهتر است خوب به این بخش توجه کنید. تا جایی که می‌توانید برای خودتان برتری ایجاد کنید. به کمک قلاب معروف بازی، به مکان‌های مرتفع بروید، اگر هم در مواقعی قلاب کارساز نبود می‌توانید از روش کلاسیک بالا رفتن با پای پیاده بهره ببرید. سعی کنید تا همیشه مخفی بمانید، هیچ‌وقت سرگردان به اطرافتان نگاه نکنید. ابتدا به دنبال یک دیوار برای پناه گرفتن یا علف‌های بلند برای پنهان شدن بگردید. بعد از استقرار در محل امن، شروع به نقشه کشیدن برای دشمنانتان کنید. اما قبل از حمله همیشه یک راه فرار را برای خودتان در نظر بگیرید. این بازی برخلاف سایر عناوین Fromsoftwere، مبارزات پویایی دارد، شما می‌توانید مدام از یک مبارزه خارج شوید و دوباره به آن برگردید البته این حالت شامل غول‌آخر‌ها نمی‌شود. سعی کنید راه فراری که انتخاب می‌کنید شما را به یک محیط بلندتر ببرد چرا که در سرتاسر بازی دشمنانی کمین کرده و انتظارتان را می‌کشند. اگر هنگام فرار مسیرتان به آن‌ها بخورد قطعاْ کارتان تمام است. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، شکاک بودن است، این بار و در بازی Sekiro: Shadows Die Twice شکاک بودن می‌تواند جان‌تان را بار‌ها نجات دهد. محیط‌ها و ساختمان‌های بلند را همیشه با احتمال حضور یک تفنگدار یا کماندار در نظر بگیرید و همیشه به خودتان بگویید که قطعاْ در محیط‌های خالی تله‌ای کار گذاشته شده است. با این طرز فکر می‌توانید از مرگ‌های بی‌مورد جلوگیری کنید.

 

نقشه بکشید: همیشه قبل از درگیری، تمامی دشمنانتان را بررسی کنید و با دانش کامل اولین حمله را انجام دهید. البته اگر شرایط فراهم بود. این استراتژی کاملا به سبک بازی خودتان بستگی دارد، چرا که برخی دشمنان با سبک بازی شما راحت‌تر می‌میرند و برخی برایتان مشکل ساز خواهند بود. اما سعی کنید همیشه اولین حمله را به سوی دشمنی داشته باشید که بر طبق شرایط محیطی برایتان خطر ساز خواهد بود. اگر موجودی جدید دیدید بهتر است او را اولین هدف خودتان قرار دهید و بیشترین آسیب را به آن وارد کنید. این تفکر که با کشتن دشمنان جدید با سبک مبارزه آن‌ها آشنا نمی‌شویم کاملا درست است اما در بسیاری از مواقع شرایط ایجاب می‌کند که ریسک نکنید و کنجکاوی را برای زمانی دیگر بگذارید. اگر بخواهیم به طور مختصر مثالی برای اولویت حمله بیاوریم، بهتر است یک شمشیر زن و یک کماندار را بر روی سطح زمین تصور کنید. در این شریط بهترین کار این است که با ایجاد برتری برای خودتان به سطحی بلندتر بروید و با یک ضربه از بالا کار شمشیر زن را تمام کنید، سپس به سراغ کماندار بروید چرا که شمشیر زن هنگامی که با شما هم سطح است قدرت بسیار بیشتری نسبت به یک کماندار دارد، با این کار تهدید را از بین خواهید برد. همانطور که اشاره کردیم، همه چیز وابسته به شرایط است، برای مثال اگر کماندار بر روی یک ساختمان ایستاده بود، حمله به شمشیر زن یک حرکت اشتباه به حساب می‌آمد و در این شرایط ابتدا باید کار کماندار را یکسره می‌کردیم.

 

مخفیانه بکشید: در بازی نمونه‌های مختلفی از مخفیانه کشتن وجود دارد که هر کدام فواید و ضرر‌های خاص خودشان را دارند. اما در میان این حرکت‌ها، یک سبک خاص از کشتن وجود دارد که با نام deathblow شناخته می‌شود. فرصت انجام یک deathblow با نمایش نقطه‌های قرمز بر روی دشمنتان نشان داده می‌شود. اغلب می‌توانید از این قابلیت به صورت مخفیانه بر روی دشمنان قدرتمند که مینی باس‌ها حساب می‌شوند استفاده کنید و مبارزه را برای خودتان بسیار آسان‌تر کنید. یادتان باشد که در مبارزه با مینی‌باس‌ها زیاد از محیط دور نشوید چرا که تا زمان برگشت‌تان یکی آثار ضربه‌هایتان بر روی این دشمن از بین خواهد رفت و باید همه چیز را از ابتدا آغاز کنید.

 



خودتان را به چالش بکشید

درست است که تمامی مینی‌باس مبارزات سختی را برایمان به وجود می‌آورند اما نباید از حق گذشت، بعد از شکست دادن این دشمنان قدرتمند پاداش‌های بسیار خوب و ارزشمندی را به دست خواهیم آورد، آیتم‌هایی از قبیل Gourd Seeds و Prayer Beads که برای ارتقا سطح مورد نیاز هستند. اما نکته‌ای در مبارزه با این نیمه غول‌های قدرتمند وجود دارد، مانند تمامی عناوین استودیو Fromsoftwere، بازی Sekiro: Shadows Die Twice هم به جای قوی کردن شخصیت درون بازی، شما را قدرتمند می‌کند. اگر مبارزه با مینی‌باس‌ها را به جان بخرید و از شکست دادنشان لذت ببرید، کم‌کم متوجه خواهید شد که سطح بازی کردنتان افزایش پیدا کرده است و سایر دشمنان دیگر برایتان تهدید بزرگی به شمار نمی‌آیند. یادتان نرود که در بازی شما در مقابل یک ارتش ایستاده‌اید پس بهتر است گاهی هم دل را به دریا بزنید و مبارزات سطح بالا را انجام دهید.

 

دفاع، ضد حمله، جاخالی و شاید فرار

یادگیری قانون‌های اولیه بازی Sekiro: Shadows Die Twice بر روند پیش روی شما تاثیر بسیاری دارد، اما این مسئله‌ای است که بعد از چند بار دست و پنجه نرم کردن با دشمنان بازی، روندش دستتان خواهد آمد. همینجاست که سوال اصلی پیش می‌آید. چگونگی دست و پنجه نرم کردن با دشمنان بازی است.

 

دفاع کردن و فرار، هر دو راه‌های بسیار عاقلانه‌ای برای مقابله با خطر هستند. مخصوصا زمانی که دشمن‌تان را نمی‌شناسید و از روند ضربات او بی خبر هستید. اما اوضاع همیشه اینگونه نیست، به مرور زمان با دشمن‌های متفاوت آشنا می‌شویم و روش‌های مقابله با آن‌‌ها را پیدا می‌کنیم. ولی همیشه دشمنانی هستند که دانش کافی هم در برابرشان کارساز نیست. دشمنانی که ضربه‌های بسیار قدرتمندی را به شما وارد می‌کنند. در این شرایط دفاع کردن و یا تلاش برای فرار می‌تواند مرگبار باشد. اوضاع دقیقاْ جایی بسیار وخیم می‌شود که غول‌های خاص وارد ماجرا می‌شوند. غول‌‌هایی که برای شکستن دفاعشان (Posture) مجبور هستید تا خط سلامتی‌تان را کم کنید. این دشمن‌ها را نمی‌توانید از ابتدا با ضربات deathblow غافلگیر کنید. برای مقابله با این غول آخر‌های قدرتمند و خاص باید از دکمه جاخالی دادن استفاده زیادی کنید. همینطور در ادامه باید حواستان باشد که فاصله خودتان را با حریفتان حفظ کنید تا دفاع‌تان ناگهان باز نشود و غافلگیر نشوید.

 

صبور باشید، چرا که بین نوار سلامت و دفاع دشمنان رابطه‌ای مستقیم وجود دارد. هرچه جانشان کمتر باشد Posture شان دیرتر پر خواهد شد و شما می‌توانید از این موقعیت بهترین استفاده را ببرید. جالب است بدانید که اگر Posture کمتر از یک چهارم شود، دیگر به حالت اصلی باز نخواهد گشت. یادتان باشد که هرگز از سبک مبارزه خودتان شرمنده نشوید. می‌توان گفت بهترین راه برای شکست یک غول ضربه زدن و دور شدن به صورت مداوم است. این کار را آنقدر انجام دهید تا غول آخر خشمگین‌مان خسته شود و با یک deathblow زیبا کارش را تمام کنید. شما یک نیجا هستید، نه یک سامورایی پس همیشه به دنبال نقطه ضعف حریف باشید و عجله نکنید.

 



عاقلانه از آیتم‌ها استفاده کنید

 در بازی روش‌های گوناگونی برای مقابله با دشمنان وجود دارد، بازی برای این کار به شما ابزار لازم را می‌دهد، به عنوان مثال می‌توانید از آیتم Ceramic Shard برای کشاندن یک دشمن به مکان دلخواه استفاده کنید. این آیتم را می‌توانید با یک deathblow دیواری ادغام کنید و یک شکار خوب را انجام دهید. The Fistful of Ash آیتم دیگری که بسیار کارآمد است، با استفاده از این آیتم می‌توانید دشمنان را به طور کلی در جایشان نگه دارید، حتی غول‌ها را.

 

تعداد زیادی از آیتم‌های افزایش دهنده قدرت هم در بازی وجود دارند که می‌توانید به راحتی از آن‌ها در برابر دشمنان قوی‌تر استفاده کنید. اما مشکل اینجاست که منابع این آیتم‌ها بسیار محدود هستند و معمولا تعداد کمی از آن‌ها را به همراه دارید. پس بهتر است قبل از استفاده از این آیتم‌های خاص، از نتیجه خوب مبارزه‌تان تا حدی آگاه باشید، چرا که اگر موفق نشوید آیتم را از دست خواهید داد. یادتان باشد که اگر آیتمی را برای افزایش قدرت یک عنصر خاص استفاده کنید، مقاومتتان در برابر آن ضربه هم افزایش پیدا خواهد کرد. به زبان دیگر، اگر حریفتان ضربه‌های آتیشن می‌زند بهتر است شما هم یک آیتم خوب برای افزایش دادن قدرت ضربه‌های آتیشن بر روی سلاحتان استفاده کنید تا هم مقاومتتان در برابر ضربه‌های حریف افزایش پیدا کند، هم بتوانید ضربه‌های قدرتمند به او وارد کنید.

 

مهارت‌ها را برای خودتان باز کنید

در اوایل بازی می‌توانید به بخش shinobi skills دسترسی پیدا کنید تا ترفند‌های جدید را برای خودتان فعال کنید. اگر بخواهیم از نقطه‌ای خوب این مهارت‌ها را آغاز کنیم، باید ابتدا به سراغ مهارت Mikiri Counter برویم. اما قبل از آن جالب است بدانید که سیستم مهارت بازی به سه بخش متفاوت تقسیم می‌شود. latent skills، combat skills و  shinobi martial artsیک انتخاب ساده در بین این سه بخش می‌تواند سبک بازی و مبارزه شما را به کلی دچار تغییر کند، اما انتخاب درست می‌تواند ضربه‌های شما را کمی قدرتمند‌تر کند.

 

همانطور که از نامش پیداست، مهارت Mikiri Counter قابلیت خاصی برای ضد حمله است. با کسب این قابلیت می‌توانید ضربات غیرقابل دفاع را نه تنها دفاع بلکه تبدیل به یک ضد حمله کنید. این مهارت را در اوایل بازی به راحتی به دست می‌آورید پس بهتر است بیشترین استفاده را از آن ببرید سایر تکنیک‌ها قدرت شما را افزایش می‌دهند و کمتر شاهد حرکت‌های جدید خواهید بود. به عنوان مثال، قابلیت Whirlwind Slash می‌تواند در مبارزه‌های شلوغ بسیار مفید باشد و هنگامی که بتوانید Nightjar Slash را برای خودتان فعال کنید، شاهد افزایش قدرت قابلیت قبلی خواهید بود که در مبارزات نزدیک قابل استفاده است. با این قابلیت می‌توانید دشمنان را با قلابتان بگیرید، ضربه بزنید و فرار کنید، قلاب نصب شده بر روی دست سکیرو (Sekiro) سلاحی بسیار کار آمد است و برای مقابله با غول‌ها بسیار موثر. مخصوصا اگر از اسکیل‌های نام برده برای افزایش قدرتش استفاده شود.

 

نکته بسیار مهم این است که نباید فقط یک بخش مهارت‌ها را انتخاب کنید. شما باید در آن‌واحد از هر سه بخش اسکیل‌ها استفاده کنید و مهارت‌های هر سه بخش را فعال کنید. یکی دیگر از این مهارت‌های کاربردی، قابلیت Run and Slide است. این مهارت برای مبارزه نزدیک با دشمنانی که سلاح دور زن دارند بسیار کار آمد است.

 



با اعضای مصنوعی‌تان خوب آشنا شوید

یکی دیگر از نکات مهم در مبارزه و سایر فعالیت‌های بازی، اعضای مصنوعی نصب شونده بر روی دست سکیرو است. این که بدانید کدام یک را در چه زمانی استفاده کنید بر روی بازی‌تان تاثیر گذار خواهد بود. ابتدا به سراغ عضو مصنوعی Firecracker می‌رویم. این سلاح برای مقابله با دشمنان درشت هیکل که مقاومت بالایی دارند بسیار کاربرد دارد و می‌تواند به راحتی دفاع آن‌ها را از بین ببرد. از طرف دیگر Shuriken می‌تواند استراحتی مفید را برایتان به وجود بیاورد. با این سلاح می‌توانید از فاصله‌های معین دشمنان را هدف قرار دهید و حتی در بین ضربات آن‌ها وقفه ایجاد کنید. اگر سبک بازی‌تان وابسته به سرعت است و دوست دارید بعد از هر ضربه کمی زمان بخرید می‌توانید ارتباط خوبی با عضو مصنوعی Flame Vent برقرار کنید. با این وسیله می‌توانید ضربه‌هایی با اثرات پایدار به دشمنانتان وارد کنید.

 

همانطور که با عناوین سابق استودیو Fromsoftware آشنایی دارید، بازی Sekiro: Shadows Die Twice هم در عوض گشت و گذار در محیط به شما پاداش‌های خوبی از جمله آیتم‌های کمیاب و مفید یا حتی امتیاز‌های ارتقا سطح هدیه می‌دهد. بعد از نقطه‌ای خاص در بازی، شاهد این هستیم که دنیای عجیب داستان به شدت رشد می‌کند و به شما امکان گشت و گذار‌های طولانی برای یافتن آیتم‌های خاص را می‌دهد. مسیر‌های مخفی بسیار زیاد و جذابی در بازی وجود دارد که بیشتر آن‌ها از چشم شما دور می‌مانند، مکان‌های عجیبی که با یک پرش خوب محیطی نو را برایتان باز خواهند کرد و یا حتی محیط‌هایی که با پرتاب قلابت‌تان می‌توانید به آن‌ها برسید. قطعاْ این اتفاق را در بازی به تعداد زیاد مشاهده نخواهید کرد، اما در صورت مشاهده چنین چیزی یادتان باشد که آیتم‌های خاص انتظارتان را می‌کشند.

 



استراحت هم بهای خودش را دارد

بازی Sekiro مانند تمامی عناوین نسل جدید، از سیستم ذخیره سازی خودکار بهره می‌برد، به این معنی که تمامی حرکات شما دقیقه به دقیقه ذخیره می‌شود، حتی اگر آیتمی را به اشتباه مصرف کنید هم شاهد یک ذخیره سازی خواهید بود. Idol Sculpturesها یا در این عنوان مکان امن شما هستند و شما می‌توانید در محیط‌هایی که این مجسمه‌ها وجود دارند کمی احساس آرامش کنید و خودتان را برای مبارزات بعدی آماده کنید. اما اگر به مجسمه سر بزنید و تجدید قوا کنید، تمامی دشمنانی که کشته‌اید دوباره زنده خواهند شد، این اتفاق در سرتاسر نقشه بازی رخ خواهد داد. اگر هیچ راهی برایتان وجود ندارد و گمان می‌کنید که به زودی کشته خواهید شد، بهتر است به مجسمه سر بزنید و استراحتی به خود و شخصیتتان بدهید. اما این کار فقط تجدید قوایی برای شما نیست و دشمنانتان هم از این موقعیت استفاده می‌کنند. به طور کلی مراجعه به Idol Sculpturesها را باید با تفکر به اتفاقات بعدش انجام دهید چرا که فشار دادن یک دکمه می‌تواند تمام کار‌هایی که کرده‌اید را بر باد دهد. اگر قصد دارید محیطی را پاک سازی کنید و در آن به دنبال آیتم‌های خاص بگردید، نباید به مراجعه به مجسمه بعد از کشتن دشمن‌ها حتی فکر هم بکنید.

 

زمان فرار را بشناسید : اگر مبارزه‌های سختی را پشت سر گذاشته‌اید و تمامی تجهیزاتتان تمام شده‌اند و نمی‌توانید مبارزه‌های بعدی را با روش‌هایی که میشناسید پیش ببرید، بهتر است به فکر فرار باشید. در هر حال مرگ هم تمام دشمن‌های عادی را دوباره بر خواهد گرداند، پس بهتر است بازگشت دشمنان را با از دست دادن پول و امتیاز تجربه همراه نکنید و مسیری که پاکسازی کرده‌اید را خیلی راحت عقب نشینی کنید و امتیازی از دست ندهید.

 

Coin Purses بخرید

کاملا منطقی است که مقداری پول را برای نگه داشتن تمامی دارایی‌تان هزینه کنید. از همین رو بهتر است به یک فروشگاه سر بزنید و آیتم Coin Purses را خریداری کنید. با داشتن این آیتم در جیب‌تان در صورت مرگ هم دارایی‌هایتان را از دست نمی‌دهید. از آن جایی که بازی دائماْ در حال غافلگیر کردن شما است، پس بهتر است یا پول کمی با خود حمل کنید، که اگر قصد خرید کالایی خاص را داشته باشید ممکن نیست، و یا یک آیتم خوب مثل Coin Purses را با خود حمل کنید. درست است که غافلگیر شدن توسط یک غول زیاد هم مسئله بزرگی نیست، اما وقتی که بحث پول و امتیاز تجربه وسط باشد، مسئله بزرگ می‌شود.

 

NPC ها به شما اطلاعات می‌دهند

اگر با عناوین استودیو خوب آشنا باید، می‌دانید که شخصیت‌هایی که قابل تعامل باشند و شما بتوانید با آن‌ها صحبت کنید، خیلی کم ظاهر می‌شوند، اما هنگامی که یکی از آن‌ها را می‌بینید باید منتظر آیتم خوب و اطلاعات بدرد بخور باشید. البته تمامی این امتیاز‌های مثبت در جهت کشاندن شما به سمت داستان بازی است، چرا که حفره‌هایی اساسی در داستان وجود دارد که تنها از طریق تعامل با این شخصیت‌ها پر می‌شوند پس مطمئن شوید که به حرف‌هایشان خوب گوش داده‌اید و به دنبال اطلاعاتی که به شما می‌دهند بروید، چرا که اغلب با آیتم‌ها، ابزار و شاید محیط‌های جدید روبه‌رو خواهید شد.

 

به خودتان وقت بدهید

همانطور که در مقاله بار‌ها اشاره کردیم، بازی Sekiro: Shadows Die Twice عنوانی متفاوت از سری Souls و بازی bloodbone است. اما باز هم با عنوانی ساخته شده توسط استودیو From Software رو به رو هستیم، استودیویی که عناوینش به سخت ترین بازی‌های صنعت بازی‌های رایانه‌ای معروف هستند. بازی Sekiro: Shadows Die Twice هم مانند عناوین قبلی سخت، جذاب و خاص است، پس بهتر است قبل از شروع بازی، از این موضوع آگاهی کامل داشته باشید چرا که این عنوان هیچوقت به شما رحم نخواهد کرد و همین موضوع، بازی را جذاب می‌کند. شما خودتان را به عنوان یک شینوبی کار بلد در دنیایی غریب پیدا می‌کنید و با هیچ چیزی آشنا نیستید، با غول‌هایی که ناگهان ظاهر می‌شوند، هیولا‌هایی که به عنوان دوست به شما نزدیک می‌شوند و در آخر مکان‌هایی که هیچ ذهنیتی از موقعیت و وضعیت آن ندارید. در این عنوان شاهد لحظه‌های غافلگیر کننده هستید. به عنوان مثال ممکن است ناگهان با غولی رو به رو شوید که می‌تواند به راحتی ضربه خاص Mikiri Counter شما را دفع کند و کارتان را یکسره کند. در این عنوان همه چیز خلاصه می‌شود در یک کلمه، تجربه. شما باید آنقدر از خودتان مقاومت نشان دهید تا بتوانید در مقابل این شرایط دوام بیاورید و تجربه کافی را در بازی کسب کنید، آنگاه خودتان تبدیل به یک غافلگیری بزرگ برای دشمنانتان می‌شوید. پس اگر در ابتدا بازی هستید و هنوز با شرایط کنار نیامده‌اید، کمی به خودتان وقت بدهید. همه چیز را آسان بگیرید و سعی کنید که از اتفاقات به نفع خودتان استفاده کنید. بعد از این کار بازی برایتان بسیار لذت بخش خواهد شد.

 

تا این قسمت سعی کردیم شرایط بازی و تعدادی از ترقندهای ساده که می‌تواند شروع را برایتان آسان‌تر کند، پوشش دهیم. حالا به سراغ بخش‌های تخصصی‌تر می‌رویم.

 

ممکن است در ادامه مقاله با محتوای اسپویلر رو به رو شوید چرا که قصد داریم چند غول را مورد بررسی قرار دهیم.

 



The Ogre

این نقطه جایی است که اولین مبارزه جدی و واقعی بازی Sekiro را تجربه خواهید کرد. بعد از مبارزه با تعداد زیادی از دشمنان معمولی و کم شدن قدرتتان، Ogre ناگهان ظاهر می‌شود و سطح خوفناک بودن بازی را چند برابر می‌کند. همینجاست که باید به خودتان بیایید و سعی کنید تا از حملاتی که برای گرفتن شما استفاده می‌کند جاخالی بدهید. در مبارزه با Ogre باید تعداد زیادی پشتک بزنید چرا که در بسیاری از مواقع تنها راه حل همین است، تا زمانی که حمله دورزنش را رو می‌کند. هنگامی که در حال انجام حمله است گمان می‌کنید که قصد دارد شما را بگیرد، اما در واقع این حمله ضربه‌ای قابل فرار است. می‌توانید در این شرایط یا پشتک بزنید و یا از کومبو jump-kick استفاده کنید. در مقابل این غول با آرامش بازی کنید، کنترل مبارزه را دست بگیرید و منتظر موقعیت‌های مناسب باشید. بهترین زمان برای حمله درست بعد از لگد زدن است. درست بعد از این که لگد را جاخالی دادید، می‌توانید حمله‌ای کار ساز داشته باشید. جالب است بدانید که این ضربه قابل دفاع هم است.

 

در این مبارزه دو عضو مصنوعی بسیار مفید خواهند بود. Firecracker، که به وسیله آن می‌توانید غول را به حالت stun ببرید و چند ضربه کارساز وارد کنید، و Flame Vent که سخت‌تر به دست می‌آید اما ارزش تلاش را دارد. با این عضو می‌توانید غول را کاملا به آتش بکشید که خودش دو فایده دارد، اول اینکه از آتش گرفتن ضربه می‌خورد و دوم اینکه به حالت stun می‌رود، با این حرکت او کاملا بی‌دفاع می‌شود و می‌توانید به راحتی ضربه‌های خوبی را نصیبش کنید.

 

Juzou the Drunkard

Juzou یکی از آن غول‌هایی است که وزن نامش را به دوش می‌کشد. دشمنی که درشت اندام است و توسط پادو‌های زیاد محافظت می‌شود. حتما تا به حال با غول‌های اینچنینی دست و پنجه نرم کرده‌اید. غول‌هایی که بیشتر از نظر ذهنی شما را خسته می‌کنند، چرا که تکلیفتان در مبارزه مشخص نیست. هنگامی که سعی دارید دشمنان کوچک را از سر راه بردارید تا بر روی غول تمرکز کنید، بخاطر ضربات قدرتمند هیولای بزرگ می‌میرید و هنگامی که از ابتدا تمرکز را بر روی غول می‌گذارید، توسط ضربات متعدد دشمنان کوچک‌تر جانتان را از دست می‌دهید. اما اینبار اوضاع متفاوت است چرا که شما می‌توانید مخفیانه وارد عمل شوید. بهترین کار این است که مخفیانه کمپ را دور بزنید و به سراغ سرباز‌های ساختمان سمت چپتان بروید. حواستان باشد که سر و صدا نکنید چرا که تمام نقشه‌ها نقش بر آب می‌شوند. اما هدف از این همه پنهان‌کاری این است که بی دردسر به نوگامی جنسای (Nogami Gensai) برسیم. این شخصیت که قصد مبارزه با Juzou را دارد، درست بعد از محیط مبارزه با غول حضور دارد. یادتان باشد تا زمانی که قصد مبارزه ندارید با او صحبت نکنید چرا که به محض فشار دادن دکمه وارد مبارزه خواهید شد. نوگامی می‌تواند در این مبارزه بسیار تاثیر گذار باشد و مقدار زیادی از بار این جنگ سخت را به دوش بکشد.

 

اگر بتوانید تا این قسمت کار را به خوبی انجام دهید بهتر است به این بخش توجه کنید. در قسمت ورودی کمپ می‌توانید راهی را پیدا کنید که به شما برتری برای مخفیانه عمل کردن می‌دهد. بهتر است دشمنان را به نوگامی بسپارید و از این مسیر استفاده کنید. کمی زمان می‌برد تا روش استفاده از این مکان دستتان بیاید اما به محض اینکه با روند آشنا شوید می‌توانید تمامی سربازان وابسته به Juzou را تک تک و مخفیانه از پای در بیاورید تا فقط خود غول بماند.

 

از آن جایی که Juzou هیولایی بزرگ است می‌توانید مخفیانه از بدن او بالا بروید. این کار را انجام دهید و یک deathblow خوب به او وارد کنید. بعد از ضربه نوگامی می‌تواند حواس غول را پرت کند تا شما شانسی دوباره برای وارد کردن deathblow داشته باشید.

0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.