تفاوت نسخه‌های PAL و NTSC کنسول ایکس‌باکس وان چیست؟

تفاوت نسخه‌های PAL و NTSC کنسول ایکس‌باکس وان چیست؟

عماد عامری عماد عامری
7 سال و 4 ماه و 9 روز پیش

کنسول ایکس‌باکس وان در دو نسخه PAL و NTSC عرضه می‌شود. اما چه تفاوتی در این دو نسخه وجود دارد؟ آیا هنگام خرید ایکس‌باکس وان باید توجه خاصی به PAL یا NTSC بودن کنسول داشته باشیم؟ 


در یک تعریف بسیار ساده، می‌توانید PAL یا NTSC بودن کنسول را به این صورت توضیح داد:


کنسول NTSC: عرضه شده در آمریکا و ژاپن

کنسول PAL: عرضه شده در دیگر نقاط جهان


پس در اینجا متوجه شدیم که کنسول NTSC در دو کشور آمریکا و ژاپن عرضه می‌شود. این در حالی است که نسخه‌های PAL در دیگر نقاط جهان عرضه می‌شوند. اما سوال اصلی اینجاست: آیا تفاوتی در این دو نسخه و اجرای بازی‌ها وجود دارد؟


اما تفاوت اصلی در چیست؟

اگر کنسول ایکس‌باکس وان (و حتی ایکس‌باکس 360) از نوع PAL بوده و به‌همراه آدابتور عرضه شده باشد، با برق ۲۲۰ ولت کار می‌کند و مشکلی نخواهد داشت. اما کنسول‌های نسخه NTSC (سفارش آمریکا یا ژاپن) از برق ۱۱۰ ولت استفاده می‌کنند؛ به همین دلیل برای استفاده از آن به تبدیل برق نیاز خواهید داشت. به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم تا هنگام خرید کنسول ایکس‌باکس وان، نسخه PAL را تهیه کنید تا استفاده از آن ساده‌تر باشد. البته باید به یاد داشته باشید که سری جدید ایکس‌باکس وان S، چنین مشکلی را ندارد و در یک نوع عرضه می‌شود. این سری که از نوع منبع تغذیه به «مولتی ولتاژ» مشهور است، مشکل نسخه‌های قبلی را ندارد و در تمامی نسخه‌ها با یک نوع برق در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.


کنسول ایکس‌باکس وان یک کنسول Region free است؛ یعنی کنسول ایکس‌باکس وان شما محدودیت‌های منطقه یا ریجن را به همراه نخواهد داشت. پس می‌توانید هر بازی با هر ریجن خاصی را در کنسول‌های مختلف با ریجن‌های متفاوت اجرا کنید. پس هنگام خرید کنسول ایکس‌باکس وان یا بازی‌های این کنسول، جای نگرانی برای ریجن آن‌ها وجود ندارد.

برچسب ها: آموزش
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.