تمام اخبار و شایعات پیرامون بازی GTA 6

تمام اخبار و شایعات پیرامون بازی GTA 6

مهتاب جهاندار مهتاب جهاندار
5 سال و 1 ماه و 19 روز پیش

بازی GTA 6 نام نسخه بعدی سری بازی‌های Grand Theft Auto است، سری که بدون شک باید آن را یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین فرنچایزهای بازی‌های ویدیویی به حساب آورد.

شرکت راکستارگیمز دو دهه‌ای می‌شود که به توسعه و ساخت سری بازی‌های GTA می‌پردازد. فرنچایزی در سبک  Open worldکه در آن بازیکنان می‌توانند آزادی عمل کاملی از خود نشان دهند و همانند مردمان امروزی به زندگی بپردازند. اما زندگی در GTA مفهوم دیگری دارد و با دنیایی که ما در آن زندگی می‌کنیم متفاوت است.

دنیای Grand Theft Auto مملو از تبهکارانی است که اگر یک روز جنایت یا خلافی نکنند نمی‌توانند سر را روی بالشت خود بگذارند. آخرین بار در سال ۲۰۱۵ بود که نسخه رایانه شخصی بازیGrand Theft Auto 5  منتشر شد. البته پیشتر از آن نیز نسخه کنسولی دردسترس قرار گرفت اما نسخه رایانه شخصی در بهار ۲۰۱۵ از راه رسید. حالا پنج سالی از عرضه این بازی می‌گذرد و کار راکستار گیمز روی نسخه ششم یا همان GTA 6 آغاز شده است. نسخه‌ای که انتظار داریم در منطقه دیگری صورت گیرد، این در حالی بوده که نسخه پنجم در شهر لوس سانتوس یا همان لس آنجلس کالیفرنیا جریان داشت. یکی از ویژگی‌های بارز این سری، توسعه نقشه‌ای مشابه شهرهای واقعی است، در این بین بازی‌های دیگر کاملا براساس شهر واقعی ساخته نشده و مکان‌هایی نسبتا شبیه یا کاملا خیالی هستند.

شرکتRockstar Games  مدتی قبل بازی Red Dead Redemption 2  را منتشر کرد، اما این نسخه، به رایانه‌های شخصی راه پیدا نکرد. توسعه بازی نشان داد که فرآیند توسعه GTA 6 در مراحل نخست خود قرار دارد و حتی پیشتر شاهد دردسترس قرار گرفتن Red Dead Online بودیم. بنابراین گمان می‌بریم بازی GTA 6 در دست توسعه قرار دارد و تیم جداگانه‌ای توسط راکستارگیمز برای آن تعیین شده است.

اینکه راک‌استار روی نسخه جدید GTA مشغول کار است در آن شکی نیست اما برای کسب اطلاعات بیشتر این مقاله را دنبال کنید تا جزئیات بیشتری از بازی GTA 6 بدست آورید.

برویم سر اصل مطلب

  • این بازی چیست؟ نسخه جدید سری بازی‌های محبوب  Grand Theft Auto
  • چه زمانی منتشر می‌شود؟ تاریخ مشخصی ندارد اما سال 2019 نخواهد بود
  • آیا روی PC منتشر خواهد شد؟ تاکنون تمامی نسخه‌های GTA برای PC منتشر شدند، از این رو عجیب نیست نسخه جدید هم به پلتفرم PC بیاید.

تاریخ عرضه بازیGTA 6  چه زمانی خواهد بود؟

با انتشار بازی Red Dead Redemption 2 در سال ۲۰۱۸، بعید به نظر می‌رسد رونمایی از بازی GTA 6 در مدت زمان طولانی صورت گیرد. برخی گزارش‌ها نشان می‌دهند، شرکت راکستار در سال 2020 نسخه جدید GTA  را معرفی میکند. راکستار برای GTA 5 بخش آنلاینی با نام GTA Online را دردسترس قرار داده که از سپتامبر ۲۰۱۳ تاکنون به طور منظم بروزرسانی برای آن منتشر می‌شود.

در حال حاضر راک‌استار روی بخش آنلاین  RDR 2با نام Red Dead Online تمرکز کرده است. پس از سه سال با پشتیبانی کاملGTA Online ، بازی Red Dead Redemption 2 منتشر شد و پس از Red Dead Online باید در انتظار GTA 6 در سال ۲۰۲۰ باشیم. مایکل پچر(Michael Pachter) تحلیل‌گر صنعت گیم، پیش بینی کرده تا سال ۲۰۲۰ خبری از GTA جدید نخواهد بود.

پچر در مصاحبه‌ای با وب سایت Gaming Bolt اعلام کرد، بازیGTA 6  در سال ۲۰۲۰ معرفی می‌شود اما انتشار آن در سال ۲۰۲۱ یا ۲۰۲۲ خواهد بود. در واقع انتظار داریم بزودی اخبار رسمی پیرامون بازی GTA  جدید دردسترس قرار گیرد و توسعه دهندگان، قسمت پنجم را، به عنوان یک الگو به کار گیرند.

در نسخه پنجم با دنیا وسیعی رو به رو شدیم و برای نسخه ششم انتظار دنیا گسترده‌تری داریم.



چه زمانی تریلر بازی GTA 6 منتشر می‌شود؟


راک‌استار سخت در تلاش است تا بازیGTA 6  را با حساسیت بیشتری توسعه دهد. از این رو باید انتظار داشت، این استودیو در حال توسعه این بازی باشد. شایعات همیشه پیرامون بازی GTA وجود داشته و برای نسخه جدید نیز این گونه است.

اگر به دو بازی پیشین راک‌استار توجه کنید، یعنیGTA 5  و Red Dead Redemption 2 هر دو تریلرهایی داشتند که تماشایی بودند. انتشار تریلر GTA 6 بسته به زمان معرفی آن دارد و تا زمانی که راک‌استار برنامه‌ای برای معرفی در نظر نگیرد، بعید است شاهد هیچ تریلری قرار گیریم.



اخبار و شایعات: چه اطلاعاتی از بازی Grand Theft Auto 6 داریم؟

فهرست شغلی

راک‌استار در سال‌های گذشته چندین بار فهرست شغلی برای برنامه نویسی منتشر کرده که انتظار داریم به پروژه GTA 6 ارتباطی داشته باشد. پروژه‌ای که احتمالا در میانه راه قرار داشته و توسعه دهندگان شرکت راکستار سخت روی آن مشغول کار هستند.



گزارشی درباره  Vice City

باتوجه به یکی از کانال‌های یوتیوب، برخی جزئیات درباره Grand Theft Auto 6 منتشر شد. این کانال می‌گوید GTA 6 سال ۲۰۲۱ یا ۲۰۲۲ منتشر می‌شود. اسم رمز آن نیز Project Americas است.

گفته می‌شود دلیل این اسم رمز قابلیت انتقال بازیکنان از آمریکا شمالی به آمریکا جنوبی است. هرچند که چنین چیزی در نسخه‌های قبلی نیز قابل انجام بود اما در مقیاسی کوچک‌تر. این منبع مدعی است، بازی در محیط شهری مشابه Vice City جریان خواهد داشت که شهری برگرفته از میامی است. گفته شده بازی برگرفته از فیلم‌های دهه ۸۰ میلادی آمریکایی چون خواهد بود. اگر چنین موضوعی حقیقت داشته باشد، باید انتظار داستانی پیرامون مواد مخدر را داشته باشیم.

بدون تایید یا تکذیب راک‌استار، نمی‌توان این ادعا را حقیقی شمرد. از آنجایی که بسیاری به نسخه Vice City علاقه داشتند، شایعه‌هایی پیرامون آن نیز ایجاد می‌کنند، اما خبری از تایید راکستار نیست.



بازی GTA 6 با ایده‌های جالبی همراه خواهد بود


می‌دانیم بازی GTA 6 ایده‌های بسیاری در خود دارد، اگرچه مراحل نخست توسعه خود را سپری می‌کند. لزلی بنزیس (Leslie Benzies) مدیرعامل پیشین راک‌استار طی مصاحبه‌ای با مجله Develop در سال ۲۰۱۳ بیان کرد:

«ما در حال حاضر جزئیاتی پیرامون GTA 6 نمی‌توانیم ارائه دهیم، اما برخی ایده‌ها وجود دارد»

بنزیس درباره نوع و ویژگی ایده اطلاعاتی ارائه نداد از این رو نمی‌توان درباره ایده توسعه دهندگان راک‌استار اظهار نظری کرد.

او افزود در طی این سال‌ها، ما ایده‌های بزرگی بدست آوریم که گزینه مناسب را از میان آن‌ها انتخاب خواهیم کرد. با این حساب باید انتظار داشت در GTA 6 ایده‌های ناب و هوشمندانه‌ای توسط راک‌استار به کار گرفته شود. نقشه و داستان دو موضوع نزدیک به هم هستند و در این بین بایستی ایده‌هایی که به کار گرفته می‌شود، منطبق با هم محسوب شوند.

ما بسیار خوشحال هستیم که راک‌استار برنامه جدی برای GTA 6 در سر دارد و می‌خواهد یک عنوان جذاب و برجسته را به مخاطبان و طرفداران خود ارائه دهد. عنوانی که تاکنون چند شایعه‌ای درباره آن‌ها منتشر شده و حال باید منتظر بمانیم تا در سال‌های آینده با انتشار جزئیات کامل‌تر اظهارات درستی ارائه دهیم.

نقشه بازی GTA 6

نقشه در سری بازی‌های GTA همیشه مقیاس بزرگی داشته و انتظار داریم در نسخه بعدی نسبت به بازی‌های پیشین با مپ بزرگی رو به رو شویم. هرچند در این زمینه گزارش‌های خاصی موجود نیست و نمی‌توان به شایعات بی‌اساس اشاره کرد، اما اطمینان می‌رود شرکت راکستار از نقشه بزرگ و جذابی برای بازی آینده در نظر دارد. اخیرا هم گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد راک‌استار به نقشه بزرگ برای بازی جدید GTA  می‌اندیشد.

نقشه‌ای که بازیکنان هنگام مراجعه به آن نتوانند به سادگی از یک سمت به سمت دیگر سفر کنند. در برخی از گزارش‌ها هم گفته می‌شود GTA جدید، در لندن یا یکی دیگر از مناطق کالیفرنیا جریان دارد و در نسخه جدید دیگر گیمرها برای انتقال از سمتی به سمت دیگر نیاز سپری کردن مسافت طولانی نیستند.

راک‌استارگیمز می‌خواهد یک شهری را برای بازی GTA 6  در نظر گیرد که با تم شهرهای دهه ۷۰ می‌تواند برای بازیکنان علاقمندان به دهه‌های قبلی هیجان انگیز باشد.

اگر GTA 6 را در لندن مشاهده کنیم، تصور آن کمی دشوار است. زیرا تاکنون راک‌استار سعی کرده مناطق ایالات متحده را به عنوان نقشه این فرنچایز تنظیم کند. از این رو مشخص نیست لندن چگونه در GTA 6 پیاده سازی می‌شود و آیا پتانسیل موفقی برای نسخه بعدی خواهد بود یا خیر.

دن هوسر (Dan Houser) یکی از موسسان راک‌استار اخیرا در مصاحبه‌ای اظهار داشت:

«در حال حاضر دی ان ای GTA با زبان انگلیسی و امریکایی همراه بوده، اگرچه محدودیتی در این موضوع نیست اما تاکنون با توجه به نظر خود آن را انجام دادیم.»

باتوجه به شایعات، لندن مقصد بعدی برای بازی جدید GTA است، همانطور که باز هم براساس شایعات، شرکت یوبیسافت نیز می‌خواهد برای Watch Dogs 3 شهر لندن را در نظر گیرد. ما پیشتر تصور می‌کردیم، راکستار نقشه Vice City را باری دیگر برای پلتفرم‌های نسل بعدی در نظر می‌گیرد، اما به نظر می‌رسد اکنون، لندن شایعه‌ای است که بیشتر به واقعیت نزدیک است. سه‌گانه GTA 3 که به عنوان GTA 3 trilogy شناخته می‌شد و مرکب از سه بازی Liberty City, Vice City و San Andreas بود، هر یک در شهر خاصی جریان داشت.

دو بازی GTA 4 و GTA 5 نیز در همان امریکا و دو شهر لس آنجلس و نیویورک جریان داشتند. اینکه راکستار می‌خواهد در بازی بعدی به خارج از ایالات متحده منتقل شود، هیجان انگیز خواهد بود. اما پرسشی در این میان به وجود می‌آید، هدف راکستار چیست؟

 

اما باز هم نمی‌شود شایعات دیگر را نادیده گرفت، شایعاتی که اخیرا می‌گویند، راک‌استار باری دیگر به  Vice City یا همان میامی باز می‌گردد و داستان بازی نیز در دهه ۸۰ سپری می‌شود. اگر این خبر حقیقت داشته باشد، دهه ۸۰ می‌تواند یادآور سری بازی‌های مافیا به شمار رود. گفته شده بازیکنان می‌توانند در بازیGTA 6  بین دو منطقه Vice City و آمریکای جنوبی سفر کنند و داستان نیز پیرامون مواد مخدر است. البته تاکنون بیشتر داستان‌های این فرنچایز حول مواد مخدر و دیگر کارهای خلاف جریان داشت و عجیب نیست در نسخه جدید نیز همین داستان را مشاهده کنیم.

شایعات دیگر بازی GTA 6



۱- شخصیت اصلی زن

دن هوسر سال ۲۰۱۳ طی مصاحبه‌ای با The Guardian بیان داشت که GTA 5 از سه شخصیت اصلی بهره می‌برد و شامل شخصیت اصلی زن نبود.

تا به حال در این فرنچایز شخصیت زنی مشاهده نشده و عجیب نیست که در آینده و نسخه بعدی راک‌استار برای افزودن چنین کارکتری برنامه‌ای در نظر گیرد. البته راک‌استار رسما حضور شخصیت مونث را به عنوان یکی از شخصیت‌های اصلی تایید نکرده و این موضوع تنها پیش بینی بیش نیست.

هوسر در مصاحبه ۲۰۱۳ همچنین اضافه کرد که تیم توسعه، تاکنون به افزودن شخصیت مونث نیاندیشیدن و از این رو مشخص نیست آیا چنین چیزی را باید مشاهده کرد یا خیر. فرضیات مختلفی درباره نوع گیم پلی و ویژگی‌های GTA 6 وجود دارد، اما عدم تایید یا تکذیب آن توسط راک‌استار موجب می‌شود تا تردیدهایی بوجود آید . هوسر افزود که شرکت راکستار روی این برنامه که چگونه شخصیتی را در بازی تعبیه کند، فکر نکرده و این یعنی راک‌استار اهمیت آن مونث یا مذکر بودن کاراکترها نیست.

او همچنین ادامه داد که ممکن است در آینده چنین شخصیتی را مشاهده کنیم. این نشان می‌دهد در برنامه شرکت موردبحث، چنین تصمیماتی وجود دارد اما نمی‌توان آن را رسما تایید کرد.

هوسر معتقد است افزودن شخصیت مونث به عنوان کاراکتر اصلی باید مطابق با داستان و شرایط بازی صورت گیرد. این یعنی در آینده اگر هر دو مورد فراهم شود، به قطع یقین باید انتظار داشت که چنین موضوعی مشاهده شود.

احتمال به کارگیری یک شخصیت زن در سری Grand Theft Auto بسیار بالاست و طرفداران نیز باید منتظر بمانند.

۲- اوا مندس و رایان گاسلینگ

شایعات وجود شخصیت اصلی زن در GTA 6 بسیار هیجان انگیز است اما تاکنون راک‌استار این موضوع را تایید نکرده و تنها در گذشته دن هوسر یک اشاره مختصری داشت. این احتمال وجود دارد که همسر این شخصیت مونث در بازی، بازیگر بزرگی چون رایان گاسلینگ (Ryan Gosling) باشد.

سری بازی‌های GTA یک فرنچایز مشهور است، حتی خارج از صنعت گیم، پس این امکان وجود دارد که بازیگران بزرگ هالیوودی هم در آن حضور یابند، اما این موضوع هم فعلا در حد شایعه است.

 ۳- پشتیبانی کامل واقعیت مجازی

یکی دیگر از شایعات بازیGTA 6  پشتیبانی از حالت واقعیت مجازی است. بدون شک تجربه بخش آنلاین آن هم به صورت واقعیت مجازی در GTA 6 بی‌نظیر خواهد بود. در این شایعات، به هدست خاصی اشاره نشده است.

در سال‌های گذشته، واقعیت مجازی پیشرفت‌های بزرگی پیدا کرده و اگر این خبر صحت پیدا کند، بی‌شک رشد چشمگیری در این صنعت بخصوص در زمینه فروش آن به وجود خواهد آمد. دقیقا مشخص نیست حالت واقعیت مجازی در GTA 6 چگونه تعریف می‌شود و تنها باید تا زمان معرفی منتظر ماند.

۴- سفر در زمان و آینده


پتانسیل گیم پلی نسخه بعدی GTA بسیار بالاست و راک‌استار می‌تواند از داستان جذاب و گیم پلی مهیج‌تری بهره گیرد. برخی شایعات می‌گویند این بازی شامل سفر در زمان خواهد شد و تاکنون چنین چیزی را در فرنچایز مشاهده نکردیم. به گزارش ChristianToday ممکن است بازیکنان در بازی GTA 6  طعم سفر زمان را برای نخستین بار بچشند.

به کارگیری سفر در زمان به عنوان مکانیک گیم پلی GTA قابل تصور نیست و بعید به نظر می‌رسد راک‌استار آن را در بازی GTA  جدید به کار گیرد. متاسفانه این وب سایت هیچ منبع مشخصی نداشته و یک شایعه‌ای بیش نیست.

۵- در نقش پلیس یا جنایتکار


دیگر موضوعی که برای داستان بازی  GTA 6مطرح است، قابل تعریف بودن نوع شخصیت اصلی بازی است. برای مثال شما می‌توانید یا در نقش جنایتکار بازی کنید یا در نقش پلیس.

اگر چنین چیزی توسط راک‌استار به کار گرفته شود عجیب خواهد بود. زیرا این فرنچایز با شخصیت اصلی منفی معنا شده و در شخصیت پلیس بودن دور از انتظار است.

نظر شما چیست؟

0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.